Nem feltétlen kéne átalakítani szerelváényeket a metrón... csak hozzáállás kérdése az egész... Jelenleg is egy szerelvényen több olyan kocsi is fut, melyeknek vezetõi fülkés a vége, ami az utastér felõl úgy nyilvánul meg, hogy egy fal húzódik a kocsi végében teljes kocsi szélességben, közvetlen az ajtó mellett... Ezeken a helyeken normálisan lehetne szállítani max 2 kerékpárt...
(Én is ott szoktam : )
:éef::
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Levél a BKV-nek
Indította
zOrg
, 2003. október 08. 09:12
#161
Írta 2003. október 08. - 09:54
#162
Írta 2003. október 08. - 09:46
Oké, én még friss pesti vagyok, nem teljesen tisztában a közlekedési viszonyokkal. De próbálkozom, ötletekkel, brainstorming...
Egyébként igény lehet, hogy lenne, hogy ne életveszélyben kelljen átszelni a várost megfelelõ kerékpáros utak hiányában, hanem kényelmesen zötykölõdve. De mielõtt írok, még gondolkodom. Egyébként is csõdbe van a BKV, leszarják, hogy a bringások mit akarnak. Nem fussa a vállalati BMW-re, ha a városi BMV nem mûködik.
Egyébként igény lehet, hogy lenne, hogy ne életveszélyben kelljen átszelni a várost megfelelõ kerékpáros utak hiányában, hanem kényelmesen zötykölõdve. De mielõtt írok, még gondolkodom. Egyébként is csõdbe van a BKV, leszarják, hogy a bringások mit akarnak. Nem fussa a vállalati BMW-re, ha a városi BMV nem mûködik.
#163
Írta 2003. október 08. - 09:42
A HÉV szerelvényein jelenleg is vannak kerékpár szállításra kijelölt vagonok...
Ezeken hivatalosan 2 kerékpár szállítható max egyszerre, egy-egy db vonaljegy érvényesítésvel...
Általában ezek a vagonok a szerelvény közepén vannak, és annak is csak az egyik végi peronja ilyen. Egy kerékpáros pikto van az ajtó mellett kívülrõl, és azon a helyen nincs fellépést segítõ korlát középpen...
:éef::
Ezeken hivatalosan 2 kerékpár szállítható max egyszerre, egy-egy db vonaljegy érvényesítésvel...
Általában ezek a vagonok a szerelvény közepén vannak, és annak is csak az egyik végi peronja ilyen. Egy kerékpáros pikto van az ajtó mellett kívülrõl, és azon a helyen nincs fellépést segítõ korlát középpen...
:éef::
#164
Írta 2003. október 08. - 09:38
Nem valószínû, hogy lenne igény minden vonal minden szerelvényén egy teljes bringás kocsira. A 70-es évekbeli szerelvényeket meg valószínûleg nem fogják átalakítani a biciklisek miatt.
#165
Írta 2003. október 08. - 09:34
Vagy mint a MÁV-nál, itt is lehetne egy darab olyan metrókocsi vagy HÉV kocsi, amely alkalmas lenne kerékpárok szállítására (vagyis beengednének vele), mondjuk 7végén, vagy kevésbé kihasznált idõszakokban. Kicsit erõltetettnek hangzik, de mégis...
#166
Írta 2003. október 08. - 09:25
Az ötlet, s levél korrekt...
csak véleményem szerint egy kis bibi van az egésszel...:
az általános bérlet érvényes minden BKV jármûre, így viszont fenn állna egy ellentmondás, miszerint METRÓn tilos kerékpárt szállítani...
Tehát valószínû specializálni kéne a bérlet létjogosultságát(ami a példában szereplõ esetben tök jól mûködne is), magyarán HÉV, busz, fogas... vagy pedig, ami a legnagyobb öröm lenne, de valószínû a legkevesebb esély, azaz 0 van rá: megváltoztatni a METRÓ szabályokat is nyugati példa alapján, és végre szállítható legyen a kerékpár ott is.
:éef::
csak véleményem szerint egy kis bibi van az egésszel...:
az általános bérlet érvényes minden BKV jármûre, így viszont fenn állna egy ellentmondás, miszerint METRÓn tilos kerékpárt szállítani...
Tehát valószínû specializálni kéne a bérlet létjogosultságát(ami a példában szereplõ esetben tök jól mûködne is), magyarán HÉV, busz, fogas... vagy pedig, ami a legnagyobb öröm lenne, de valószínû a legkevesebb esély, azaz 0 van rá: megváltoztatni a METRÓ szabályokat is nyugati példa alapján, és végre szállítható legyen a kerékpár ott is.
:éef::
#167
Írta 2003. október 08. - 09:24
Tetvesmocsos Ótlyukból nem tudom épkézláb kivarázsolni a szöveget, bocsi... >
#168
Írta 2003. október 08. - 09:12
Ezt az emailt kaptuk, nyitottam neki egy topikot, hátha...
Szerintem NAGYON jó ötlet!
"Tisztelt szerkeztõség!
elõszöris: Bike 4ever!
Az alábbi levelet elküldtem a BKV részére de véleményem szerint
meggyorsitaná a folyamatot ha még jó néhány olvasó küldene egy hasonlót az
Rt.-nek. Ha egyetértenek az ötlettel és elképzelhetõnek találják kérem
kerüljön bele a következõ bike mag-ba olvasói levélként ha lehetséges:)) A
levél teljesen szalonképes sõt túl kedélyes de elsõ próbálkozásnak
megteszi;) Esetleg ha bekerül a következõ számba irnék hozzá egy
bringásokat levélirásra "buzdító" befejezést:))
Köszönetel:
taaki
Íme a levél:
Tisztelt BKV!
Szeretném kérelmezni egy új bérlettípus kialakítását biciklisek részére.
Úgy gondolom mind a BKV Rt. mind a bringások kölcsönösen hasznot húznának a
biciklis bérlet megjelenésébõl. Egyre több környezetberát és sportkedvelõ
közlekedik a BKV járataival mielõtt megkezdi vagy befejezi az aktuális
túrát. Egy biciklis kiegészítõ bérlet lehetõsége segítené a kedvezõbb kép
kialakítását a budapesti tömegközlekedésrõl, megszûntetné az ellentétet a
biciklisek és a kalauzok között, egyszerûbbé tenné az utazást és végül, de
nem utolsõ sorban gyarapítja a BKV Rt. profitját, melyet a következõ
példával támasztok alá.
Vegyünk egy kerékpárost, aki Békásmegyerrõl indul. A szentendrei hév
budapesti szakaszán már nem járnak kalauzok, de tegyük fel, hogy minden
második alkalommal lyukaszt. A úticél legyen egy normafai kirándulás. Az
pontosan egy jegy összesen tehát 125 Ft. Persze gyakaran elõforul, hogy
eltömítõdik a jegykezelõ és akkor elmarad a BKV bevétele. A fogaskerekûn
hasonló a helyzet, egy hétvégén átalagosan 3-5 kört megy a biciklistánk és
eközben általában egyszer bukkannak fel az ellenõrök (a korai órákban,
amikor még nem túl nagy a bringás forgalom és képesek megbírkózni a passzív
ellenállással). Ha a bringás minden körben érvényesítene egy jegyet...ami
nem gyakran fordul elõ, mert részben a lyukasztok számait ritkán módositják
ezért régebbi jegyek is alkalmasak, részben a 2 forintosokkal
mûködésképtelenné tett lyukasztó 8 Ft-nyi hasznot hoz az Rt.-nak (vagy a
kalauznak). Egy hétvégén tehát átlagosan 4 körrel számolva összesen 500 Ft,
egy hónapban (hév + fogaskerekû) 625*4=2500 Ft. De a tényleges bevétel
csupán 5-600 Ft, ha a reálisan befolyó bevétellel számolunk.
Ha elfogadjuk, hogy a fenti példa adatai körülbelül hûen tükrözik a
jelenlegi helyzetet, akkor megfontolandó a BKV szempontjából egy olyan
konstrukció, amely kevesebb konfkliktussal a jelenleginél nagyobb
jegybevételre tesz lehetõséget a kerékpárral jármûveiken közlekedõk
körében. Ezt több kalauznak említettem melyre a "nem az én hatásköröm" vagy
a "bringások között körbeadható lenne azonosító hiányában" választ kaptam,
ezért úgy gondoltam levélben is megfogalmazom javaslatomat. Az azonosítás
természetesen könnyen megoldható, pl. a bringások rendelkeznek
személyigazolvánnyal és/vagy diákigazolvánnyal, melynek azonosítóját rá
lehetne írni a biciklis bérletre is. Tehát egy diák bringás rendelkezne egy
saját és egy bringára szánt diákbérlettel egy nem diák bringás pedig egy
felnõtt bérlettel meg egy diákbérlettel. A konstrukció egyszerû és gyorsan
megvalósítható.
Önöknek más teendõjük nem lenne mint mint engedélyezni a diákbérlet
biciklire való alkalmazását és várni a többletbevételt, nem beszélve a
kerékpáros közlekedés elterjesztésének támogatásáról és a konfliktusok
mindenkori megszûntetésérõl.
Kérem javaslatomat megfontolni szíveskedjenek.
Bringás üdvözlettel
taaki"
Szerintem NAGYON jó ötlet!
"Tisztelt szerkeztõség!
elõszöris: Bike 4ever!
Az alábbi levelet elküldtem a BKV részére de véleményem szerint
meggyorsitaná a folyamatot ha még jó néhány olvasó küldene egy hasonlót az
Rt.-nek. Ha egyetértenek az ötlettel és elképzelhetõnek találják kérem
kerüljön bele a következõ bike mag-ba olvasói levélként ha lehetséges:)) A
levél teljesen szalonképes sõt túl kedélyes de elsõ próbálkozásnak
megteszi;) Esetleg ha bekerül a következõ számba irnék hozzá egy
bringásokat levélirásra "buzdító" befejezést:))
Köszönetel:
taaki
Íme a levél:
Tisztelt BKV!
Szeretném kérelmezni egy új bérlettípus kialakítását biciklisek részére.
Úgy gondolom mind a BKV Rt. mind a bringások kölcsönösen hasznot húznának a
biciklis bérlet megjelenésébõl. Egyre több környezetberát és sportkedvelõ
közlekedik a BKV járataival mielõtt megkezdi vagy befejezi az aktuális
túrát. Egy biciklis kiegészítõ bérlet lehetõsége segítené a kedvezõbb kép
kialakítását a budapesti tömegközlekedésrõl, megszûntetné az ellentétet a
biciklisek és a kalauzok között, egyszerûbbé tenné az utazást és végül, de
nem utolsõ sorban gyarapítja a BKV Rt. profitját, melyet a következõ
példával támasztok alá.
Vegyünk egy kerékpárost, aki Békásmegyerrõl indul. A szentendrei hév
budapesti szakaszán már nem járnak kalauzok, de tegyük fel, hogy minden
második alkalommal lyukaszt. A úticél legyen egy normafai kirándulás. Az
pontosan egy jegy összesen tehát 125 Ft. Persze gyakaran elõforul, hogy
eltömítõdik a jegykezelõ és akkor elmarad a BKV bevétele. A fogaskerekûn
hasonló a helyzet, egy hétvégén átalagosan 3-5 kört megy a biciklistánk és
eközben általában egyszer bukkannak fel az ellenõrök (a korai órákban,
amikor még nem túl nagy a bringás forgalom és képesek megbírkózni a passzív
ellenállással). Ha a bringás minden körben érvényesítene egy jegyet...ami
nem gyakran fordul elõ, mert részben a lyukasztok számait ritkán módositják
ezért régebbi jegyek is alkalmasak, részben a 2 forintosokkal
mûködésképtelenné tett lyukasztó 8 Ft-nyi hasznot hoz az Rt.-nak (vagy a
kalauznak). Egy hétvégén tehát átlagosan 4 körrel számolva összesen 500 Ft,
egy hónapban (hév + fogaskerekû) 625*4=2500 Ft. De a tényleges bevétel
csupán 5-600 Ft, ha a reálisan befolyó bevétellel számolunk.
Ha elfogadjuk, hogy a fenti példa adatai körülbelül hûen tükrözik a
jelenlegi helyzetet, akkor megfontolandó a BKV szempontjából egy olyan
konstrukció, amely kevesebb konfkliktussal a jelenleginél nagyobb
jegybevételre tesz lehetõséget a kerékpárral jármûveiken közlekedõk
körében. Ezt több kalauznak említettem melyre a "nem az én hatásköröm" vagy
a "bringások között körbeadható lenne azonosító hiányában" választ kaptam,
ezért úgy gondoltam levélben is megfogalmazom javaslatomat. Az azonosítás
természetesen könnyen megoldható, pl. a bringások rendelkeznek
személyigazolvánnyal és/vagy diákigazolvánnyal, melynek azonosítóját rá
lehetne írni a biciklis bérletre is. Tehát egy diák bringás rendelkezne egy
saját és egy bringára szánt diákbérlettel egy nem diák bringás pedig egy
felnõtt bérlettel meg egy diákbérlettel. A konstrukció egyszerû és gyorsan
megvalósítható.
Önöknek más teendõjük nem lenne mint mint engedélyezni a diákbérlet
biciklire való alkalmazását és várni a többletbevételt, nem beszélve a
kerékpáros közlekedés elterjesztésének támogatásáról és a konfliktusok
mindenkori megszûntetésérõl.
Kérem javaslatomat megfontolni szíveskedjenek.
Bringás üdvözlettel
taaki"