OFF
"így hívják - nem így hívják" témakör, csak kötekedésdibõl ;D
Bármely fórumtagnak, aki életében küldött már legalább egy SMS-t fizetek 10 láda sört, csak így látatlanba.
...
És elõre is gartulálok az illetõnek hogy õ egy egész szolgáltatást is tud küldeni mobilon (gy.k. Short Message Service).
sz'al miért is ne lehetne használni a köznyelveb (helytelenül!) elterjedt formát?
ENDOFF
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Miért jó az ipari csapágy?
Started by
vendég_mag_*
, 2003. August 02. 17:39
#61
Posted 2003. August 03. - 22:27

#62
Posted 2003. August 03. - 22:27

lor: milyen az a csapágy ami össze van préselve?(én ezt hivom iparinak... meg itt erre fele az emberek nálunk... sok hülye mi? ;D )
#63
Posted 2003. August 03. - 21:06

Mag!
Ez így van.
Van még pár más elõnye is, pl a szervízelhetõsége, az igénytelensége. Csak a fontosabbakat említve.
Hátránya a súlya, ami ugye több, mint a kónuszosé.
Ez így van.
Van még pár más elõnye is, pl a szervízelhetõsége, az igénytelensége. Csak a fontosabbakat említve.
Hátránya a súlya, ami ugye több, mint a kónuszosé.
#64
vendég_mag_*
Posted 2003. August 03. - 20:51

igen erre gondoltam, mert nem tudtam, hogy mi a nagy különbség a hagyományos(kónuszos) és az "ipari" csapágy közt.
Úgyhogy azon, hogy "nem is így hívják" ne vesszetek össze. Én így hallotam róla tehát így kérdeztem rá.
Bocs lehet, hogy az én hibám, hogy nem értek annyira a csapágyakhoz, Csak a tekeréshez ;D
De kösszi hogy felvilágosítottatok.
Végeredményben az "ipari" egy zártam rendszer, ahova a külsõs szutyik kevésbbbé mennek be, és jobb a gördülése. Nem? Én ezt szûrtem le a nagy hajci bálás közepette.
Mag
Úgyhogy azon, hogy "nem is így hívják" ne vesszetek össze. Én így hallotam róla tehát így kérdeztem rá.
Bocs lehet, hogy az én hibám, hogy nem értek annyira a csapágyakhoz, Csak a tekeréshez ;D
De kösszi hogy felvilágosítottatok.
Végeredményben az "ipari" egy zártam rendszer, ahova a külsõs szutyik kevésbbbé mennek be, és jobb a gördülése. Nem? Én ezt szûrtem le a nagy hajci bálás közepette.
Mag
#65
Posted 2003. August 03. - 18:37

jajj! ujra es ujra elolvasom, de nem tudok tobbet kibogozni.. en a topicbol arra kovetkeztettem, h az a kerdes, h a ket rendszer kozul melyik a jobb.namarmost csapagy: a 2 felulet koze betett gorulo dolog, ami minimalissa teszi az ellenallast a 2 felulet kozott: el tud gordulni. ennek van a 2 fajtaja, amirol most beszelunk(joo, tudom van tobb is, pl tugorgo) de most csak ez a 2 kerult szoba. tehat ezek kozul melyik a jobb? nem kifejezetten monoblokkrol volt szo.. csak ugy altalanossagban. es akkor nevezzuk neven oket.
tehat csapagy: van kerekben, monoblokkban, kormcsapagy is csapagyas, forgaspontok, es meg eleg sok dolog.
ezek kozul melyik jobb. tehat mi a pontos nevuk? lehet h nem ez, de ez terjedt el a koztudatban...
ipari vs. konuszos...
persze ha emgint en ertelmeztem felre a topicot, akkor mindenkitol elnezest...
lor, ird csak le... :-\
tehat csapagy: van kerekben, monoblokkban, kormcsapagy is csapagyas, forgaspontok, es meg eleg sok dolog.
ezek kozul melyik jobb. tehat mi a pontos nevuk? lehet h nem ez, de ez terjedt el a koztudatban...
ipari vs. konuszos...
persze ha emgint en ertelmeztem felre a topicot, akkor mindenkitol elnezest...
lor, ird csak le... :-\
#66
Posted 2003. August 03. - 17:58

kerem figyelmesen olvasni az iromanyom!
meg lenne egy hozzaszolasom de azert lehet kitiltanak innen!!!!
:-/
meg lenne egy hozzaszolasom de azert lehet kitiltanak innen!!!!
:-/
#67
Posted 2003. August 03. - 11:20

lor. beledkothetek? az lehet h nem igy hivjak, de ez terjedt el a koztudatban. tehat a 6ezres LX monoblokk(vagy mittomenmennyibekerul, de draga) nem monoblokk? hanem csak kozepresz? sztem az is monoblokk, mert en ugy megyek be a boltba: szeretnek venni monoblokkot: erre kipakol a boltos_Srac 3 konuszosat es ugyanennyi iparisat. es pl meg akarjuk a 2-t kulonboztetni egymastol, mit mondunk? ize ilyen melyhornyu akarmi, meg meg nem jelolt gorgo tipusu kerekparba valo ize hajtokarba szerelendo tengely? mennyivel egyszerubb mar h iparis/normal-konuszos monoblok... es akkor mindenhol rosszul irjak, meg a bikkmakkban is, szal koztudatrbol nem megy ki... csak osszzavarod a nepet ;D ;D ;D
#68
Posted 2003. August 03. - 08:00

Még mielõtt vérre menne a dolog:
Ipari csapágy tényleg nincs. Amit az agyakban és monoblokkokban használnak (És itt Lor-nak teljesen igaza van) a mélyhornyú golyóscsapágy.
Valószínûleg azért ragadt rá az "ipari" jelzõ, mert a felhasználási területe eleinte egyáltalán nem a kerékpár, sokkal inkább a gépek, szerszámgépek területe volt.
Elõnye, hogy gyorsabban, egyszerûbben cserélhetõ, mint a kónuszos kivitel. Futásra, gördülési ellenállásra is sokkal finomabb, klenést nem igényel, mivel az agyakban és a monoblokkokban zárt, gumi szimeringes kiviteleket alkalmaznak. A sarat és a port is jobban tûri. Hátránya a súlya, ami a grammhuszároknál bizony kizáró tényezõ. Sok idõt takarítasz meg vele, ha ilyen cuccokat használsz, mert a kónuszosnál egy kiadós dagonya után bizony agy szét-kitakarít- újraken-agy össze jön, amit itt ugye a zárt kivitel miatt nem kell elvégezni. Ha a csapágy cserére szorul, mindenképpen jó minõséget válassz, (SKF, FAG, INA) mert ezek igaz, hogy drágábbak, de a futópályák és a golyók felületkezelése is korrektebb, illetve a minõségellenõrzésük is magasabb szintû. Kevés kivételtõl eltekintve a kereskedelemben raktári készletek ezek a csapágyak. Ha nincs mert egyedi kivitel, általában katalógus alapján meg tudják rendelni a jobb csapágyboltok.
Én teljesen átálltam erre a megoldásra. Nem vagyok grammhuszár, de útálom az állandó szerelgetést. Dagonyázni viszont jó! ;D
Még annyit: Használatos még a tûgörgõs, kúpgörgõs csapágy is (fejcsapágyak, kormánycsapágyak), de azt hiszem, a topic címe nem ezekre vonatkozik, hanem az agyakra illetve a monoblokkokra.
Ipari csapágy tényleg nincs. Amit az agyakban és monoblokkokban használnak (És itt Lor-nak teljesen igaza van) a mélyhornyú golyóscsapágy.
Valószínûleg azért ragadt rá az "ipari" jelzõ, mert a felhasználási területe eleinte egyáltalán nem a kerékpár, sokkal inkább a gépek, szerszámgépek területe volt.
Elõnye, hogy gyorsabban, egyszerûbben cserélhetõ, mint a kónuszos kivitel. Futásra, gördülési ellenállásra is sokkal finomabb, klenést nem igényel, mivel az agyakban és a monoblokkokban zárt, gumi szimeringes kiviteleket alkalmaznak. A sarat és a port is jobban tûri. Hátránya a súlya, ami a grammhuszároknál bizony kizáró tényezõ. Sok idõt takarítasz meg vele, ha ilyen cuccokat használsz, mert a kónuszosnál egy kiadós dagonya után bizony agy szét-kitakarít- újraken-agy össze jön, amit itt ugye a zárt kivitel miatt nem kell elvégezni. Ha a csapágy cserére szorul, mindenképpen jó minõséget válassz, (SKF, FAG, INA) mert ezek igaz, hogy drágábbak, de a futópályák és a golyók felületkezelése is korrektebb, illetve a minõségellenõrzésük is magasabb szintû. Kevés kivételtõl eltekintve a kereskedelemben raktári készletek ezek a csapágyak. Ha nincs mert egyedi kivitel, általában katalógus alapján meg tudják rendelni a jobb csapágyboltok.
Én teljesen átálltam erre a megoldásra. Nem vagyok grammhuszár, de útálom az állandó szerelgetést. Dagonyázni viszont jó! ;D
Még annyit: Használatos még a tûgörgõs, kúpgörgõs csapágy is (fejcsapágyak, kormánycsapágyak), de azt hiszem, a topic címe nem ezekre vonatkozik, hanem az agyakra illetve a monoblokkokra.
#69
Posted 2003. August 03. - 04:33

nincs ipari csapagy!!!!!!
ami a nagy gepekben van az is besorolhato valamely megjelolesbe!
de nem az ipari csapagyak koze!
mert iylen nincs!!!
van ugye a kozepcsapagy!
ezen belul talalhato a monoblokk (pl sima no)
es az ami csak siman kozepcsapagy mivel nem kapott kulon jelolest.
ami a nagy gepekben van az is besorolhato valamely megjelolesbe!
de nem az ipari csapagyak koze!
mert iylen nincs!!!
van ugye a kozepcsapagy!
ezen belul talalhato a monoblokk (pl sima no)
es az ami csak siman kozepcsapagy mivel nem kapott kulon jelolest.
#70
Posted 2003. August 02. - 23:02

eelmeletileg midnen monoblokk belsejebe betekintest tudunk nyerni nem? csak eleg furcsa eszkozok kellenek hozza... es ja, iparis csapagyak jobban vannak tomitve a mocsok ellen.. sot extrem igenybevetel kozben is elobb torik el a tengely, mint h a csapagy kotyogjon, sot akarcsak a kopastol konnyebben jarjon... legalabbis nekem ez tunt fel a monoblokkoknal... ja, es sztem nemhiaba kerul tobbe az iparis -> jobban birja. de ez mindenkinel valtozo...
van aki ezt szereti, van aki azt.. ehhez tuti kevesebbszer kell hozzanyulni
van aki ezt szereti, van aki azt.. ehhez tuti kevesebbszer kell hozzanyulni
#71
Posted 2003. August 02. - 22:54

#72
vendég_mag_*
Posted 2003. August 02. - 22:53

David007: Akkor amit mi iparinak híjunk az valójában mi?
"ipari csapágyas" pedál akkor elméletbe tovább bírja a gyûrést és kevésbé kell a tisztogatással törõdni? Ígyy van?
"ipari csapágyas" pedál akkor elméletbe tovább bírja a gyûrést és kevésbé kell a tisztogatással törõdni? Ígyy van?
#73
Posted 2003. August 02. - 22:42

ja és az a monoblokk ami szétszedhetö, az a régi fajta... és azt középcsapágynak hijják. ;D (ezt én is kb 1 honapja tudtam meg)
#74
Posted 2003. August 02. - 22:41

lor: az igazi ipari csapágy, az a nagy gyári gépekben van,ami bazi nagy,meg egy csomo furi dolgot is tud, de az emberkék már a zárt csapágyra is azt mondják, hogy ipari csapágy (én is ;D de helytelenül)
#75
Posted 2003. August 02. - 21:41

hmm. nemtudom. az elmult even belul volt. talan fel eve? koclson van adva osszes bikkmakk szal nem tudok ebben segiteni, de ha ennyire erdekel, megnezhetned te is.. amugy mind2jo.. van aki egyiiket, van aki a masikat dicsoiti... a konuszos olcsobb, olcsoban javithato, az iparis meg dragabb, de nehezebbenis mocskolodik.. de ha tonkremegy, eleg sok mindent kell benen cserelni, viszont ha elkopik a csesze(ami nem tud megtortenni ;D) akkor nem kell kidobni mint a konuszosat...
#76
vendég_mag_*
Posted 2003. August 02. - 21:23

TheZolee: És melyik bikemagra gondolsz? Mert ha megmondod talán még többet segíthenél.
És pedálban, mint a shimano újabb pedáljában, az csak arra jó, hogy bírja jobban a gyûrõdést? Mert akkor veszek egyet.(elkell) ;D
És pedálban, mint a shimano újabb pedáljában, az csak arra jó, hogy bírja jobban a gyûrõdést? Mert akkor veszek egyet.(elkell) ;D
#77
Posted 2003. August 02. - 21:03

#78
Posted 2003. August 02. - 20:04

nem letezik ilyen, hogy ipari csapagy! ;-)
egyebkent azert jo a szabvanyos golyoscsapagy (melyhornyu golyoscsapagy) mert egy hozzaerto ceg csinalta a gyuruket es alitotta be a csapagyhezagot.
teszteltek sokat a tomites is mukodik.
ha szetmegy akkor csere konnyen es mehet tovabb a jatek.
kiszamithato az elettartama...
persze mindezt haza lehet vagni ha rosszul van tervezve
pl.: fejcsapagy!
kevesbe roszz: az osszes agy ami kaphato!
edit: szet lehet szedni es ossze is lehet rakni!
csak erteni kell hozza.
egyebkent azert jo a szabvanyos golyoscsapagy (melyhornyu golyoscsapagy) mert egy hozzaerto ceg csinalta a gyuruket es alitotta be a csapagyhezagot.
teszteltek sokat a tomites is mukodik.
ha szetmegy akkor csere konnyen es mehet tovabb a jatek.
kiszamithato az elettartama...
persze mindezt haza lehet vagni ha rosszul van tervezve
pl.: fejcsapagy!
kevesbe roszz: az osszes agy ami kaphato!
edit: szet lehet szedni es ossze is lehet rakni!
csak erteni kell hozza.
#79
Posted 2003. August 02. - 20:03

az ipari csapágy sokkal precizebb,nem koszolodik,vagy van olyan amelyik igen,de nagyon nehezen és könnyü tisztitani,sokkal jobban(gyorsabban,könnyebben és nem akadozva) forog, tovább birja, nem esik szét.
1 hátránya: nem lehet szétszedni...
ja és amig egy normál cspágyat sárban használsz megdoglik, ez elméletileg nem
1 hátránya: nem lehet szétszedni...
ja és amig egy normál cspágyat sárban használsz megdoglik, ez elméletileg nem
#80
Posted 2003. August 02. - 19:56

hmm. pl megvehetned... komolyan:) JAJJ! akkor modnok okosat:) van koztuk kulonbseg... egyik legfontosabb az arok... minimum 1.5*ose...