Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Miért jó az ipari csapágy?

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
82 replies to this topic

#1
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
flame ezerrel.

plusz elbeszeltek egymas mellett. plusz ertelmetlen ez az egesz topik.

lezarva
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Hát igen. A Miche pályaagyakban én is kicseréltem a csapágyakat. A régiek tajvaniak voltak, vettem SKF-et, darbját 1800-ért, hogy majd milyen fasza lesz, egy pár napig az is volt.

#3
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts

Csao!!!

Én tényleg nem szeretnék megbántani senkit...
de ipari csapágyat...ha használnának bicóba akkor soha nem volna szükség eszközölni a cseréjét...mivel ipari kiképzésre lett tervezve...gondoljatok belem, nyomaték és fordulasztám igénybevétel egy ipari csapágnynak......hol forog akármelyik alakatrész..mittomén akár 500Nm es nyomatékkal. percenkét 800as fordulattal?? még a kerék ok..mert a fordulatszám talán megvan... tök mindegy..nem ipari csapágy...egyszerû zárt csapágy, estleg még szigetelt is
és az hogy valaminek adnak egy nevet nem jelenti hogy az :D :D :D
jó csapágyazást...

Szted az "iparban" van olyan, hogy pár csepp fincsi kvarchomokkal kevert esõvíz beszivárog a csapágyba? Mert az öli meg a bicócsapágyakat. Sztem olyan csapágy nemigen létezik, ami kint tudná tartani a vizet, csak más felhaszn. területen nem kapnak ilyesmit a csapik.

#4
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts
Ezenkívül az általa említett csapágy megfelelõen tömített, valamint megfelelõen kent. (olajban úszik, zsírzógombos talán-ez csak siklóra stb.)

#5
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
de az általad említett csapágy nem 3 cm külsõ átmérõjû..
és az is kikotyogósodik elõbbutóbb.
és nem ipari csapágy, hanem ...
ha már a tényleges nevére hivatkozol.:)

#6
323K13L

323K13L

    vendég

  • fórumtag
  • 174 posts
Csao!!!

Én tényleg nem szeretnék megbántani senkit...
de ipari csapágyat...ha használnának bicóba akkor soha nem volna szükség eszközölni a cseréjét...mivel ipari kiképzésre lett tervezve...gondoljatok belem, nyomaték és fordulasztám igénybevétel egy ipari csapágnynak......hol forog akármelyik alakatrész..mittomén akár 500Nm es nyomatékkal. percenkét 800as fordulattal?? még a kerék ok..mert a fordulatszám talán megvan... tök mindegy..nem ipari csapágy...egyszerû zárt csapágy, estleg még szigetelt is
és az hogy valaminek adnak egy nevet nem jelenti hogy az :D :D :D
jó csapágyazást...

#7
langferi

langferi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts
Közben megtaláltam ill. megláttam és megértettem a mûködését az SKF katalógusában. De nem értem miért jobb elvileg az ilyen csapággyal gyártott középrész, mivel a neten akik használták szidják. Vagy tervezési hiba?



#8
langferi

langferi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts
Volna egy kérdésem csapágy témában.
Olvastam, hogy a truvativ középcsapágyban angular contact csapágy van.
Ez hogy néz ki, golyó? tûgörgõ?


#9
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 posts
a szám nem minden esetben mérvadó. maradjunk a tolómérõnél. van olyan is hogy másik csapágy porvédõjét gányolják rá a sárgák lásd/ACOR négyszöge/



#10
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)

Én is egy másik topic-ban kaptam infót a Trinity agyak csapágyairól (Thx, lor...)

#11
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Mondjuk egy ilyen 6000-akárhányezer forintos valaminél az lenne a minimum, hogy a gyártó v. a forgalmazó meg tudná mondani a beépített csapágy számát. Ebbõl lehetne látni, hogy kapható-e ilyen itthon, és ha nem, akkor mennyiért...
De ez a dolog meglehetõsen gyerekcipõben jár még kishazánkban.

#12
Prefi

Prefi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 posts
sztem majd' minden boltban van tolómérõ... (bár lehet h annak nem örülnének ha meg akarnád mérni pl az épp aktuális agyban lévõ csapágy méreteit ::) )

#13
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
háááát, igen.. golyokat meg barhol barmikor kapsz, mert nicns EZER fele meret... meg nagyobb felfekvofelulet, jobb terheleselosztas, tobb golyo, meg minden... meg most pl acel fsa THE PIG csapi. nyamm. giáns golyok.. ez csak nem torik most szet :-X ;D

#14
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Kedves Közellenség! Az én FSA ultimaxom bírt behalni, és bizony nem hogy 40 ft-ért, de 4000-ért sem lehet hozzá csapágyat kapni! Úgy hogy javaslom mindenkinek , hogy vásárlás elõtt nézze meg hogy létezik-e olyan méretû SKF , vagy FAG csapágy , mint amilyen az aktuális portékában van! ( Na melyikõtök jár tolómérõvel vásárolni? )

Üdv:G.Pityu

#15
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
viszont akonuszosal meg utanaallithatsz, es nem kell 40 ft-ot kidobnod...
kcisit regi topic ;D es nagyjabol tul van targyalva... azert ult el... ;D de ujra lehet kezdeni egesz nyugodtan...

#16
Közellenség

Közellenség

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Na, akkó mot figyejj ecsém!
Azé jobb, mer nem hal be. Hameg behal 40Ft-ér kicseréled a legközelebbi csapágybótba a csápágyalat. Nem kell utánállítani. Meg ott az átütõtengely! Ha kitágul a fészek, lehet javítni ilyen epoxiszerûséggel, csak ez 40tonna/nécczetcentit bír.


#17
vendég__*

vendég__*
  • vendég
áá hát azé kicsinyt tovább tartana a megírása, bár valszeg télleg nem lenne 30 perec. ;D

#18
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc


warum?nagyobb csõátmérõ,nagyobb lyuk a szélesebb vállban,és kész.


há na jah, csak míg a vállakat sûlyesztékebn kovácsolják, addig a headset-ekhez kb. 30perc egy új CNC progi megírása. egy új kovácsoló szerszám pedig ûûûûûbermillás bulika.


Ha van róla elektronikus rajz akkor kb 2 perc(-se) ;)

#19
Mickey2

Mickey2

    vendég

  • fórumtag
  • 37 posts
Na ezeket most jól megbeszéltük. Visszatérve az eredeti témához nekem azért jó az iparti csapágy, mert nem kell vele pöcsölni semmit. Maximum cserélni , de az semeddig sem tart (ha van tartalék). Az idõ pénz, pénz meg nincs, tehát idõ sincs. Ezért jó nekem az ipari. Tényleg, a kónuszos agyaimat mindíg szét kellet szedni, tisztítani, beállítani. Most már szinte semmi dolgom. A középcsapágy, fejcsapágy és a kerékagyak is iparisak, higgyétek el tényleg jó, pedig még valamennyire súlymániás is vagyok.

#20
vendég__*

vendég__*
  • vendég

warum?nagyobb csõátmérõ,nagyobb lyuk a szélesebb vállban,és kész.


há na jah, csak míg a vállakat sûlyesztékebn kovácsolják, addig a headset-ekhez kb. 30perc egy új CNC progi megírása. egy új kovácsoló szerszám pedig ûûûûûbermillás bulika.