Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Miért jó az ipari csapágy?

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
82 hozzászólás a témában

#41
vendég__*

vendég__*
  • vendég
az 2003-as XTR-ben már õ is iparisat tett.


#42
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Érdekes ez a téma. A golyóscsapágyak jobbak. De akkor miért használ a Shimano (tudtommal) kizárólag kónuszos megoldást az agyakban??? A súly miatt?

#43
vendég__*

vendég__*
  • vendég
ugyanmá, nincs mit.

#44
Mickey2

Mickey2

    vendég

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás
Ha jól emlékszem, valami olyan van rá írva, hogy chin haur vagy ilyesmi. Azért kösz, hogy megnézted.

#45
vendég__*

vendég__*
  • vendég
ehh szopatós, ugyanis az INA-ban is csak 15x24x7-es van, az NTN-ben is csak 15x28x7 vagy 15x24x5.... ???

#46
Mickey2

Mickey2

    vendég

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás
Igen az. Az skf-nél és a fag-nál nem találtam ilyet.

#47
vendég__*

vendég__*
  • vendég
ez vélhetõen 1sorú mélyhornyú golyóscsapi ugye?

#48
Mickey2

Mickey2

    vendég

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás
Ha esetleg talál valaki jobb minõségû 15x26x7-es méretû csapágyat, amit lehet nálunk kapni, azt megköszönöm. Ilyen kell az american classicba.

#49
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
:D azis jo. amug ymeg ugysem kopnak olyan gyorsan az agyak... en meg nem vettem eszre kotyogast... szal jok ezek az ipariak..

#50
vendég__*

vendég__*
  • vendég
vannak egyedi méretûek is ez tény, de azt csak a profibbak tesznek bé (RF, AmClass). 1ébként más egyéb csapágygyártó is van még Mo-on, ahonnan be lehet szerezni "ipari"csapágyat: INA, NTN, Daewoo (biza, egész pontosan Daewoo MGM Rt.). õk se csinálnak sz*rt.

#51
Mickey2

Mickey2

    vendég

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás
Nem tudom, hogy ezeknél az agyaknál lehet-e cserélni, mert még nem volt velük dolgom. Csapágyat, meg ha szabványos méretû, akkor akár melyik csapágy boltba lehet venni. Ha nincs is éppen pont olyan akkor is megrendelik és meghozzák. Én a régi sachs quarz agyakból nem tudtam sehogy kicsiholni a csapágyakat. Az american classicból nagyon könnyû kiütni, csakhát nem lehet bele kapni.

#52
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
igen, ez hasznos, am nem feltetlen szukseges... mert eleg jol birjak. de telleg. pl acor/b+ agyaknak van cserelhetosege? ize raktarkeszleten van e csapagy?

#53
Mickey2

Mickey2

    vendég

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás
Csak annyit még ide, hogy ha ipari csapágyas agyat veszel, elõször azzal kezd, hogy nézd meg benne a csapágyat milyen méretû, meg hogy egyáltalán ki lehet-e cserélni. Ha megvan a méret meg kell nézni a neten az skf vagy a fag honlapján van-e ilyen méretû csapágy, hogy tudd majd késõbb esetleg cserélni. Vannak ugye egyedi méretû szarok, mint az american classic agyakba lévõ csapágy, ami kínai gyártmány.

#54
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
monoblokk vs. középcsapágy témához:

minden monoblokk középcsapágy de nem minden középcsapágy monoblokk, lásd FRM

a monoblokknak az a lényege, hogy az egész középcsapágy egy házba van bepakova, hogy egyszerûbb legyen szerelni (ti. elromlik akkor kivesz kuka, új berak), a hagyomûányos középcsapágyaknál gyakorlatilag három réasz van: tengely, jobb oldali csapágy, baloldali csapágy, ez lehet hagyományos kosaras (régi Shimano), vagy "ipari" csapágy (pl FRM)

#55
Prefi

Prefi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 hozzászólás
azért a kónusz sem érintkezik túl nagy felületen a golyókkal...
sõt...
ha láttál már kopott kónuszt, ott van egy futási csík, és kész. A rendes csapágy sztem masszívabb konstrukció.
bye
Prefi

#56
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
pontosan LCS. errol szol.. csak mindenmellett en azon gondolkodtam el(nem csak en, par haver is) hogy viszont az iparisnak sokkal KISEBB a felfekvo felulete, hiszen ugyanakkora helyen megbent kell lennie a 2 azaz KETTO darab gyurunek is --> kevesebb golyo, kisebb felfekvofelulet.. erre mit modnotok? igy van ez? mert meg nem szedtem szet agyat h megnezzem... de eljon ez az ido is, mert most tortem el egy iparis monoblokkot.(perzse csak a tengelyt)

#57
lcs

lcs

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás
Van még egy faktor, ami számít: a kónuszos belsõ oldala maga az agy belsõ oldala ugyebár. Na most, ha ez elkopik -> goto kuka, agy kidob. Az iparit meg kicseréled. Azért csendben hozzáteszem, az országútimon hasznáalok kb. húszéves (!) kónuszos elsõ agyat.

#58
vendég__*

vendég__*
  • vendég
ez a "ipari csapágy" elnevezés az angol megfelelõjébõl ill. a fordítók által terjedt el az "industrial cartridge bearing"-bõl, pedig a magyar gépészet ritkán nevezi ezt így, csupán gördülõcsapágynak híjja (mer van a siklócsapágy is). igaz hogy ez így többértelmû a bringázás terén, ezért célszerû mellé toszni az ipari jelzõt is, oszt 1bõ vágja mindenki mirõ van itten szó.
ez az ipari áll 2 gyûrûbõl és a gördülõ elemekbõl, illetõleg kosár+tömítés. féliparinak pedig azt híjják, amejiknek nincsen belsõgyûrûje, a futófelület a tengelyen van kialakítva (pl.FSA Ultimax Xtreme Pro). valójában ez is "ipari" mer lehet ijent venni a bótban, egyes csapágygyártók csinának ijent is. na persze csinálnak õk egyedi megrendelésre kocka alakút is, tégla gördülõelemekkel, csak gyõzd megfizetni.... ;D ;D

#59
vendég__*

vendég__*
  • vendég
ezt lehet, h leirtátok már párszor, de nem olvastam. az hülyeség, h nincs ipari csapágy, mert igen is van, ez egy elnevezés és tudtommal arra utal, h nem kell bicikli boltba menni azért, h kicseréld a csapágyat. mert szabványos. asszem ennyi, e lehet, h hülyeség

#60
Sly

Sly

    vendég

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
Hi

Azért elég hülyén hangzik a RSZÜ nem? /Rövid Szöveges Üzenet/

És különben is, az terjed el, amit jobban kedvelnek és kész Pl: Grapefruit=Citrancs???

Na de ez talán nem ide tartozik.