Az acél sokkal "merevebb" -kb 3X- mint az alu. Nekem az acél országúti vázam sokkal merevebb, mint az alu slalom váz volt. Pedig hosszabb és kisebb átmérõjû csövekbõl van. Még a zártszelvényes lánc/támvilláknál is "merevebb". Mondjuk ilyen, hogy merevség...
Tessék megnézni a rugalmassági moduluszokat, meg szakítószilárdságokat, meg, hogy az acél mennyire nem hajlamos a kifáradásra. Hamar rá lehet jönni miért gyártanak aluból: mindenki a súlyra megy és az acél akár 30 évig is simán bírja -meg tovább- ez az alunál fel sem merül. Valamibõl a gyártóknak is meg kell élni...
Egyébkéntmeg már írtam az anyagjellemzõkrõl, nem érdekelt senkit gondolom most se lesz hatás, szóval hagyom. Akit érdekel nézzen utána, vagy ha kérdez, válaszolok. (Nem sírok, csak ez van.)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Magellan
Started by
MSONAJ
, 2003. August 01. 11:52
#4761
Posted 2004. March 11. - 14:17

#4762
Posted 2004. March 11. - 14:06

Én sem értem ezt az alu hajlítgatást, hogy rugózzon, azt meg pláne nem, hogy nincs keresztmerevítés. Nekem a pyxisemmel pont az a bajom, hogy túl rugalmas. Elég magas és nehéz vagyok (és cc-n is inkább dhs beállítottságú). Fölfelé tekerésnél gyakran beleér a fék a felnibe hátul, mert a váz ill. a kerék benne rugalmas. Finoman szólva is idegesítõ.
#4763
Posted 2004. March 11. - 11:23

DIVATBA??? Akkor mégiscsak errõl van szó? Egyszer olvastam egy váz teheléstesztet, ahol különbözõ anyagú vázakat vizsgáltak úgy, hogy azokat néhány helyen egy különbõzõ intenzitású imulzusokat leadni képes "hajlítgató" géphez rögzítették. A tervezett impulzusszámot asszem egy titán és egy alu váz bírta ki, a karbon és az acélötvözet idõ elõtt megadta magát. Persze, az is lehet, hogy eggy Tesco g. karbon-vázat teszteltek...Egyébként az Authornak és a Heavy Tools-nak is vannak CrMo vázas modelljei...
#4764
Posted 2004. March 11. - 10:32

#4765
Posted 2004. March 11. - 10:25

azok a gépsorok, amiken a régi pixys-eket hegesztették, már régen kínában vannak, és chihuangmingjong hegeszti rajta a 9.900 forintos t*sco gazdaságos biciklik vázait.

#4766
Posted 2004. March 11. - 10:23

persze.
de a regi gepek ott lapulnak a gyar szeleben. anyag is ott keletkezik. akkor mibe kerulne nekik a mar megalmodott vazat NEM az alu-val dolgozo gepen legyartani, hanem a tole 50 meterre levo cromo-son? nemsokba. ok, dragabb lenne. mondjuk igy szegeny boltoknak/nagykereknek nem 400%-os, hanem mindossze 250%-300%-os hasznuk lenne EGY! vazon. ohh, szegenyek. ezert irtam, hogy hatha (...) lesz egy ket emberke ott is, aki megiscsak szereti a cro-mo-t.(akar a polarx-et is at lehetne szabni olyanra
)
de a regi gepek ott lapulnak a gyar szeleben. anyag is ott keletkezik. akkor mibe kerulne nekik a mar megalmodott vazat NEM az alu-val dolgozo gepen legyartani, hanem a tole 50 meterre levo cromo-son? nemsokba. ok, dragabb lenne. mondjuk igy szegeny boltoknak/nagykereknek nem 400%-os, hanem mindossze 250%-300%-os hasznuk lenne EGY! vazon. ohh, szegenyek. ezert irtam, hogy hatha (...) lesz egy ket emberke ott is, aki megiscsak szereti a cro-mo-t.(akar a polarx-et is at lehetne szabni olyanra

#4767
Posted 2004. March 11. - 10:17

na ugyan miért van aluból? mert 5 usd-t fizet érte a cseke a ferdeszemûeknek darabonként.....
egy jó acél csõszettbõl többe kerül vázat gyártani, mint egy normális aluból. ráadásul a gépek taiwanon már rá vannak állva az alura, minek akkor erõltetni az acélt?
egy jó acél csõszettbõl többe kerül vázat gyártani, mint egy normális aluból. ráadásul a gépek taiwanon már rá vannak állva az alura, minek akkor erõltetni az acélt?
#4768
Posted 2004. March 11. - 08:09

persze, olcsobb vazat dragabban adni. ez megy minden gyartonalA Magellán programban résztvevõk pontosan tudják mi lenne a jó,de sajnos a piaci helyzet mást diktál

na mind1, remelem jovore ertelmesebb vazakat fognak kiotolni, mert ez a polarx is fura

#4769
Posted 2004. March 11. - 02:27

Juhi...
még nem igen láttam olyan katalógust, amiben benne van a 2004-es polaris...
Na mindegy. Azér kösz a tippet

Van katalogus 2004-es! A kiállitáson osztogatták is
A váz anyagokkal kapcsolatban Cruxos pontosan leirta mi van.A hajlitásnak valoban nem sok értelme van.A ciklikus fáradással mi van azt az idõ eldönti.
A Magellán programban résztvevõk pontosan tudják mi lenne a jó,de sajnos a piaci helyzet mást diktál.Igaz ez nekünk nem vigasz,de ez van.Meg lehet nézni azokat a cégeket amelyek nem hajlottak a gagyi felé beolvadtak vagy megszüntek teljesen.Azt azért megtehetjük,hogy jelezzük a cég felé, lenne igény,pár darab jobb anyagú vázra is.Ahogy a céget ismerem,meghalgatásra találna!
#4770
Posted 2004. March 11. - 01:23

az alu nem is merevebb - sõt...csak jóval vastagabb a csõátmérõ, s nagyobb is a falvastagság mint az acél (kisebb súly mellett ráadásul), ezért lesz maga a váz rugalmatlanabb
az már más kérdés, hogy az alu nem nagyon szereti a folyamatos "rugózást", fáradásra nagyon érzékeny
a csõszettel kapcs meg szvsz cruxosnak tök igaza van - nem tudom ti hogy vagytok vele, de szvsz én szívesen kifizetnék még egy ki pénzt egy easton pyxisért...
thez;
annyit még, hogy a ritchey váz acélból készül természetesen (na jó, nitanium vagy mi, de lényegében ez acél)
az már más kérdés, hogy az alu nem nagyon szereti a folyamatos "rugózást", fáradásra nagyon érzékeny
a csõszettel kapcs meg szvsz cruxosnak tök igaza van - nem tudom ti hogy vagytok vele, de szvsz én szívesen kifizetnék még egy ki pénzt egy easton pyxisért...
thez;
annyit még, hogy a ritchey váz acélból készül természetesen (na jó, nitanium vagy mi, de lényegében ez acél)
#4771
Posted 2004. March 10. - 21:44

A hajlítás szerintem teljesen fölösleges, mert hát minek akkor a merevebb alu alapanyag. Maximum jobban néz ki mint az egyenes. Az ívelés meg az kígyó-hajlítás viszon már soknak tûnik. Ha rugózág kell akkor tegyenek cromo betétet bele!
A csõszett egyre "gyengébb" lesz. A Pyxis 98-99-ben még Ritchey Nitanium (cromo) csõ volt, 2000-2002-ig Easton, 2003-2004-ben Kinesis Superlight.
A Crux pedig, 98-99 Fuji cromo, 2000-2001 Kinesis Superlight, 2002 Dedaccai, 2003 valamilyen cromo, 2004-ben Kinesis DB (nem Superlight)
Tehát a cc-vázak valahogy egyre "egyszerûbb" csövekbõl készülnek. A 2001-es Crux megfelel a 2004-es Pyxis-nek, de annál olcsóbb lett!
A csõszett egyre "gyengébb" lesz. A Pyxis 98-99-ben még Ritchey Nitanium (cromo) csõ volt, 2000-2002-ig Easton, 2003-2004-ben Kinesis Superlight.
A Crux pedig, 98-99 Fuji cromo, 2000-2001 Kinesis Superlight, 2002 Dedaccai, 2003 valamilyen cromo, 2004-ben Kinesis DB (nem Superlight)
Tehát a cc-vázak valahogy egyre "egyszerûbb" csövekbõl készülnek. A 2001-es Crux megfelel a 2004-es Pyxis-nek, de annál olcsóbb lett!
#4772
Posted 2004. March 10. - 20:18

thez> ezek most mindegyik kinesis csövekbõl vannak...pyxis történetesen kinesis superlight 
asszem a 99es vagy tán 98as magellan pyxis készöl ritchey cro-mo csövekbõl..

asszem a 99es vagy tán 98as magellan pyxis készöl ritchey cro-mo csövekbõl..
#4773
Posted 2004. March 10. - 17:16

mér lenne hulyeseg?
jo bevallom nem vagyok cc-s.
de ha igy nezed: meg direkt nem is kapott keresztrudat a lancvilla kezdetenel a monoblokknal. szal teljesen puha a hatulja, sokkal kenyelmesebb mintha megint ilyen full megerositett keresztheggesztesek es tamvasak tomkelege lenne rajta...
monjuk elettartam szempontjabol nemtudom mennyit javit a folytonos mozgas, de ezt majd ugyis elmeseli valaki.
amugy ez keszul a ricsi csovekbol nem?
vagy az a regi volt?
jo bevallom nem vagyok cc-s.
de ha igy nezed: meg direkt nem is kapott keresztrudat a lancvilla kezdetenel a monoblokknal. szal teljesen puha a hatulja, sokkal kenyelmesebb mintha megint ilyen full megerositett keresztheggesztesek es tamvasak tomkelege lenne rajta...
monjuk elettartam szempontjabol nemtudom mennyit javit a folytonos mozgas, de ezt majd ugyis elmeseli valaki.
amugy ez keszul a ricsi csovekbol nem?
vagy az a regi volt?
#4774
Posted 2004. March 10. - 14:24

hát nemtom ti hogy vagytok vele, én nem ájultam el a 2004-es cc vázaktól...bár a festésük/design nekem bejön, nem értem, miért nem lehet végre elfeledni azt az ívelt támvillát?! >
az a legjobb, hogy az ív mértékét a pyxisnél csökkenették, mert ugye õk is belátták, hogy értelme nincs sok, de pl a cruxnál már komoly bowden-vezetési gondokat (is) fog okozni
na mind1, az biztos, hogy ha jövõre megérik nekem a vázcsere, s a magellan továbbra sem képes elfelejteni ezt a hülyeséget, akkor más váz után kell néznem :-\

az a legjobb, hogy az ív mértékét a pyxisnél csökkenették, mert ugye õk is belátták, hogy értelme nincs sok, de pl a cruxnál már komoly bowden-vezetési gondokat (is) fog okozni
na mind1, az biztos, hogy ha jövõre megérik nekem a vázcsere, s a magellan továbbra sem képes elfelejteni ezt a hülyeséget, akkor más váz után kell néznem :-\
#4775
Posted 2004. March 08. - 17:27

Sziasztok!
Van valakinek képe a 2004-es Magellan Crater-rõl? Különösen a merevvillás változat érdekelne, de igazából bármilyen jó, mert azt sem tudom, hogy milyen szinekben kapható. Köszi!
Van valakinek képe a 2004-es Magellan Crater-rõl? Különösen a merevvillás változat érdekelne, de igazából bármilyen jó, mert azt sem tudom, hogy milyen szinekben kapható. Köszi!
#4776
Posted 2004. March 07. - 03:34

Hi!
Voltam ma a Hungexpon és láttam a 2004 Magellanokat!
Ott volt a Polar X is!
Szerintem az volt ott a legjobban nézet bringa!
Jó sokan lógtak körülötte !
Nekem a kiállítót matt mohazöld annyira nem tetszik de, a cseke katalógusban van egy másik színû valami óarany kaméleon! Az nem néz ki rosszul!
Szerintetek?
Voltam ma a Hungexpon és láttam a 2004 Magellanokat!
Ott volt a Polar X is!
Szerintem az volt ott a legjobban nézet bringa!
Jó sokan lógtak körülötte !
Nekem a kiállítót matt mohazöld annyira nem tetszik de, a cseke katalógusban van egy másik színû valami óarany kaméleon! Az nem néz ki rosszul!
Szerintetek?
#4777
Posted 2004. March 05. - 20:35

6000 el lett mondva hogy a sportkiállítás után vagy március közepén vagy soha!Elmész és megnézed egy katalógusban õket!Ugyan az mintha veblapon néznéd csak ujságban
Juhi...
még nem igen láttam olyan katalógust, amiben benne van a 2004-es polaris...
Na mindegy. Azér kösz a tippet

#4778
Posted 2004. March 05. - 20:25

6000 el lett mondva hogy a sportkiállítás után vagy március közepén vagy soha!Elmész és megnézed egy katalógusban õket!Ugyan az mintha veblapon néznéd csak ujságban
#4779
Posted 2004. March 05. - 20:15

#4780
Posted 2004. March 04. - 15:41

Nem tudom hogy másnak is feltünt-e, vagy csak én láttam rosszul, de a legutóbbi bikmakban az össztelós Pyxis-t nézegetve arra a övetkeztetésre jutottam, hogy:
1, a v-fék pofa és a felni érintkezési pontja elég érdekesen változhat berugózás közben.
2, a V-fék használata blokkolja a hátsó rugózást?
Mindezen gondolatok akkor alakultak ki, mikor a láncvilla/támvilla forgáspont elhelyezését nézegettem. Az ugyanis a papucs felett van 1-2 cm-rel. Így a V-fék konzol berugózáskor nem a felnivel azonos íven mozdul.
Lehet hogy tévedek, de kicsit furának tûnik a dolog.
1, a v-fék pofa és a felni érintkezési pontja elég érdekesen változhat berugózás közben.
2, a V-fék használata blokkolja a hátsó rugózást?
Mindezen gondolatok akkor alakultak ki, mikor a láncvilla/támvilla forgáspont elhelyezését nézegettem. Az ugyanis a papucs felett van 1-2 cm-rel. Így a V-fék konzol berugózáskor nem a felnivel azonos íven mozdul.
Lehet hogy tévedek, de kicsit furának tûnik a dolog.