Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Magellan

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
5111 replies to this topic

#4761
ZSIROSMACSKA

ZSIROSMACSKA

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,931 posts
Az acél sokkal "merevebb" -kb 3X- mint az alu. Nekem az acél országúti vázam sokkal merevebb, mint az alu slalom váz volt. Pedig hosszabb és kisebb átmérõjû csövekbõl van. Még a zártszelvényes lánc/támvilláknál is "merevebb". Mondjuk ilyen, hogy merevség...
Tessék megnézni a rugalmassági moduluszokat, meg szakítószilárdságokat, meg, hogy az acél mennyire nem hajlamos a kifáradásra. Hamar rá lehet jönni miért gyártanak aluból: mindenki a súlyra megy és az acél akár 30 évig is simán bírja -meg tovább- ez az alunál fel sem merül. Valamibõl a gyártóknak is meg kell élni...

Egyébkéntmeg már írtam az anyagjellemzõkrõl, nem érdekelt senkit gondolom most se lesz hatás, szóval hagyom. Akit érdekel nézzen utána, vagy ha kérdez, válaszolok. (Nem sírok, csak ez van.)

#4762
sopron

sopron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 433 posts
Én sem értem ezt az alu hajlítgatást, hogy rugózzon, azt meg pláne nem, hogy nincs keresztmerevítés. Nekem a pyxisemmel pont az a bajom, hogy túl rugalmas. Elég magas és nehéz vagyok (és cc-n is inkább dhs beállítottságú). Fölfelé tekerésnél gyakran beleér a fék a felnibe hátul, mert a váz ill. a kerék benne rugalmas. Finoman szólva is idegesítõ.

#4763
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
DIVATBA??? Akkor mégiscsak errõl van szó? Egyszer olvastam egy váz teheléstesztet, ahol különbözõ anyagú vázakat vizsgáltak úgy, hogy azokat néhány helyen egy különbõzõ intenzitású imulzusokat leadni képes "hajlítgató" géphez rögzítették. A tervezett impulzusszámot asszem egy titán és egy alu váz bírta ki, a karbon és az acélötvözet idõ elõtt megadta magát. Persze, az is lehet, hogy eggy Tesco g. karbon-vázat teszteltek...Egyébként az Authornak és a Heavy Tools-nak is vannak CrMo vázas modelljei...

#4764
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
ebben az esetben bukta :-\ hmm. majdcsak visszajon egyszer a divatba (vagy nem :-X)

#4765
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
azok a gépsorok, amiken a régi pixys-eket hegesztették, már régen kínában vannak, és chihuangmingjong hegeszti rajta a 9.900 forintos t*sco gazdaságos biciklik vázait. ;)

#4766
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
persze.
de a regi gepek ott lapulnak a gyar szeleben. anyag is ott keletkezik. akkor mibe kerulne nekik a mar megalmodott vazat NEM az alu-val dolgozo gepen legyartani, hanem a tole 50 meterre levo cromo-son? nemsokba. ok, dragabb lenne. mondjuk igy szegeny boltoknak/nagykereknek nem 400%-os, hanem mindossze 250%-300%-os hasznuk lenne EGY! vazon. ohh, szegenyek. ezert irtam, hogy hatha (...) lesz egy ket emberke ott is, aki megiscsak szereti a cro-mo-t.(akar a polarx-et is at lehetne szabni olyanra ;))

#4767
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
na ugyan miért van aluból? mert 5 usd-t fizet érte a cseke a ferdeszemûeknek darabonként.....
egy jó acél csõszettbõl többe kerül vázat gyártani, mint egy normális aluból. ráadásul a gépek taiwanon már rá vannak állva az alura, minek akkor erõltetni az acélt?

#4768
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts

A Magellán programban résztvevõk pontosan tudják mi lenne a jó,de sajnos a piaci helyzet mást diktál

persze, olcsobb vazat dragabban adni. ez megy minden gyartonal ;) de tegyuk fel ujra rendes anyagbol gyartanak oket, a regi aron + mondjuk 5 e hogy legyen + kis bevetel. sztem megvenne az, akinek erre van szuksege nem? habar akkor azert lenne morgas, hogy bezzeg tavaly meg 5 e vel olcsobb volt :-X
na mind1, remelem jovore ertelmesebb vazakat fognak kiotolni, mert ez a polarx is fura ;)

#4769
dobermann

dobermann

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts


Juhi...
még nem igen láttam olyan katalógust, amiben benne van a 2004-es polaris...
Na mindegy. Azér kösz a tippet :)


Van katalogus 2004-es! A kiállitáson osztogatták is
A váz anyagokkal kapcsolatban Cruxos pontosan leirta mi van.A hajlitásnak valoban nem sok értelme van.A ciklikus fáradással mi van azt az idõ eldönti.
A Magellán programban résztvevõk pontosan tudják mi lenne a jó,de sajnos a piaci helyzet mást diktál.Igaz ez nekünk nem vigasz,de ez van.Meg lehet nézni azokat a cégeket amelyek nem hajlottak a gagyi felé beolvadtak vagy megszüntek teljesen.Azt azért megtehetjük,hogy jelezzük a cég felé, lenne igény,pár darab jobb anyagú vázra is.Ahogy a céget ismerem,meghalgatásra találna!

#4770
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
az alu nem is merevebb - sõt...csak jóval vastagabb a csõátmérõ, s nagyobb is a falvastagság mint az acél (kisebb súly mellett ráadásul), ezért lesz maga a váz rugalmatlanabb

az már más kérdés, hogy az alu nem nagyon szereti a folyamatos "rugózást", fáradásra nagyon érzékeny

a csõszettel kapcs meg szvsz cruxosnak tök igaza van - nem tudom ti hogy vagytok vele, de szvsz én szívesen kifizetnék még egy ki pénzt egy easton pyxisért...

thez;
annyit még, hogy a ritchey váz acélból készül természetesen (na jó, nitanium vagy mi, de lényegében ez acél)

#4771
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
A hajlítás szerintem teljesen fölösleges, mert hát minek akkor a merevebb alu alapanyag. Maximum jobban néz ki mint az egyenes. Az ívelés meg az kígyó-hajlítás viszon már soknak tûnik. Ha rugózág kell akkor tegyenek cromo betétet bele!

A csõszett egyre "gyengébb" lesz. A Pyxis 98-99-ben még Ritchey Nitanium (cromo) csõ volt, 2000-2002-ig Easton, 2003-2004-ben Kinesis Superlight.

A Crux pedig, 98-99 Fuji cromo, 2000-2001 Kinesis Superlight, 2002 Dedaccai, 2003 valamilyen cromo, 2004-ben Kinesis DB (nem Superlight)

Tehát a cc-vázak valahogy egyre "egyszerûbb" csövekbõl készülnek. A 2001-es Crux megfelel a 2004-es Pyxis-nek, de annál olcsóbb lett!

#4772
Tommmas

Tommmas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,086 posts
thez> ezek most mindegyik kinesis csövekbõl vannak...pyxis történetesen kinesis superlight ;)

asszem a 99es vagy tán 98as magellan pyxis készöl ritchey cro-mo csövekbõl..

#4773
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
mér lenne hulyeseg?
jo bevallom nem vagyok cc-s.
de ha igy nezed: meg direkt nem is kapott keresztrudat a lancvilla kezdetenel a monoblokknal. szal teljesen puha a hatulja, sokkal kenyelmesebb mintha megint ilyen full megerositett keresztheggesztesek es tamvasak tomkelege lenne rajta...
monjuk elettartam szempontjabol nemtudom mennyit javit a folytonos mozgas, de ezt majd ugyis elmeseli valaki.
amugy ez keszul a ricsi csovekbol nem?
vagy az a regi volt?


#4774
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
hát nemtom ti hogy vagytok vele, én nem ájultam el a 2004-es cc vázaktól...bár a festésük/design nekem bejön, nem értem, miért nem lehet végre elfeledni azt az ívelt támvillát?! >:(

az a legjobb, hogy az ív mértékét a pyxisnél csökkenették, mert ugye õk is belátták, hogy értelme nincs sok, de pl a cruxnál már komoly bowden-vezetési gondokat (is) fog okozni

na mind1, az biztos, hogy ha jövõre megérik nekem a vázcsere, s a magellan továbbra sem képes elfelejteni ezt a hülyeséget, akkor más váz után kell néznem :-\

#4775
designR

designR

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Sziasztok!
Van valakinek képe a 2004-es Magellan Crater-rõl? Különösen a merevvillás változat érdekelne, de igazából bármilyen jó, mert azt sem tudom, hogy milyen szinekben kapható. Köszi!

#4776
Hollywood Macho

Hollywood Macho

    vendég

  • fórumtag
  • 160 posts
Hi!
Voltam ma a Hungexpon és láttam a 2004 Magellanokat!
Ott volt a Polar X is!
Szerintem az volt ott a legjobban nézet bringa!
Jó sokan lógtak körülötte !
Nekem a kiállítót matt mohazöld annyira nem tetszik de, a cseke katalógusban van egy másik színû valami óarany kaméleon! Az nem néz ki rosszul!
Szerintetek?


#4777
huszt

huszt

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts

6000 el lett mondva hogy a sportkiállítás után vagy március közepén vagy soha!Elmész és megnézed egy katalógusban õket!Ugyan az mintha veblapon néznéd csak ujságban



Juhi...
még nem igen láttam olyan katalógust, amiben benne van a 2004-es polaris...
Na mindegy. Azér kösz a tippet :)

#4778
Juhi

Juhi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 735 posts
6000 el lett mondva hogy a sportkiállítás után vagy március közepén vagy soha!Elmész és megnézed egy katalógusban õket!Ugyan az mintha veblapon néznéd csak ujságban

#4779
huszt

huszt

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts
Csá!
A Magellan mikor teszi fel a 2004-es modelleket a honlapjára?

#4780
Serviceman

Serviceman

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 posts
Nem tudom hogy másnak is feltünt-e, vagy csak én láttam rosszul, de a legutóbbi bikmakban az össztelós Pyxis-t nézegetve arra a övetkeztetésre jutottam, hogy:

1, a v-fék pofa és a felni érintkezési pontja elég érdekesen változhat berugózás közben.

2, a V-fék használata blokkolja a hátsó rugózást?

Mindezen gondolatok akkor alakultak ki, mikor a láncvilla/támvilla forgáspont elhelyezését nézegettem. Az ugyanis a papucs felett van 1-2 cm-rel. Így a V-fék konzol berugózáskor nem a felnivel azonos íven mozdul.

Lehet hogy tévedek, de kicsit furának tûnik a dolog.