Jelentkezz be Regisztrálj

Magellan
#4741
Írta 2004. március 17. - 20:18

#4742
Írta 2004. március 13. - 07:10

#4743
Írta 2004. március 13. - 01:36

#4744
Írta 2004. március 13. - 00:10

Megjegyzem, a crux is változott, pl most éppenséggel ALUBÓL van (a tavaji cromo helyett)...

málna;
Ne vedd komolyan az "állítólagos" tényeket, bár nem tudom hol állított bárki is bármit - csupány szerény mérnöki tudásomnak adtam némi hangot.
huszt;
Hát itt csak szubjektív vélemények alapján lehet dönteni - ha neked bejön az ívelt támvilla, vegyél - ha nem, vegyél tavajit. (szvsz nekem az új színe jobban bejön)
cruxis;
Neked meg dobtam egy e-mailt a drótszamaram képével, macerás lenne most feltölteni...

#4745
Írta 2004. március 12. - 23:51

ki mondta neked? mert tavalyhoz kepest egyedul a px valtozott... :-\
szal ilyen "allitolagos" kamuszovegeket ne nagyon irkalj ide sztem, de lehet en latom rosszul.
vagy legalabb a marciust vard meg, mikor kijonnek az uj gepek.... hogy legyen valosagalapja is.... :-X :-\
#4746
Írta 2004. március 12. - 23:45

#4747
Írta 2004. március 12. - 22:55

Mi a véleményetek az új Serpensrõl, a 2003-ashoz képest?
Jobb-rosszabb, miért?
Köszi
Huszt
#4748
Írta 2004. március 12. - 19:35

#4749
Írta 2004. március 12. - 10:10

#4750
Írta 2004. március 12. - 00:05

Ha már neked is olyan géped van mint nekem akkor légyszí írd meg hol találok róla képeket, mert kíváncsi vagyok más szettel hogy néz ki. Nekem hegesztési gondjaim a vázon nincsenek. Bár a felsõ csövön látszik a vonalkód. A csõszett vonalkódja!!! Ha nem is szép a hegesztés, az biztos hogy erõs, mert elég sokat kapott és még mindig hibátlan. Az én vázam a nyeregvázcsöve rendben van. Lehet hogy a tiéd DB, mint a cromo Pyxis-é, csak ott kívülre tették a vastagítást.
Igen a 90%-a vas (Fe), de szerintem tudod mennyire meg tudja változatni az anyag tulajdonságait egy kis ötvözanyag. Pl: titánban al alu, acélban a szén. Nem vélezlenül van olyan sokféle acél és alu.
#4751
Írta 2004. március 11. - 23:17

Sajna elég egyértelmû, hogy miért nem Easton - mert skkor nem 35K-ba kerülne egy váz hanem 70K-ba - ezért. Mondjuk az is igaz, hogy az Easton csõ az tényleg annyi amennyi - félreértés ne essék, imádom a '01-es Cruxomat, de olyan hót pontatlan, mintha én hegesztettem volna a sufniban (na jó...ez azért túlzás), 1-2 mm pontatlanságok, elbénázások vannak benne - pl a nyeregváz-csõ érdekes módon nekem változó falvastagságúra sikerült. Szóval már akkor látszott, hogy a tömegtermelés sajnos mindig a minõség rovására megy.
még annyit - hogy lehet azt mondani a Ritchey vázra hogy Nitanium, s lehet kvázi-kristályos-hiper-über-megaötövött-féladamantium, azzól még az acél marad, a jellemzõ anyag ugyanis a VAS (90%+) az, hogy acél, nem degradáló, csupán egy nagyobb csoport (ezen belül lehet szénacél, cro-mo, nitanium, vagy akármi, ez már MARKETING [tisztára mint az Okley szemcsik a sok röhelyes megnevezéssel...de hát ez egy technikai sport, tudományosnak kell hangoznia])
#4752
Írta 2004. március 11. - 23:00

Az ócsárlás mondjuk túlzás volt, és ezt nem is tette meg senki. De olvastam már ilyen szintû negatív véleményeket: "a Vegára akkor sem ülnék rá ha még 100 méter hegesztés lenne rajta". Szerintem a Cseke mindent megtesz azért hogy nem menjen csõdbe, de nem is keresi magát halálra mint a Matáv. Persze nem ugyanaz a kettõ.
A Magellan 2001-ben rendelt 2 darab Pyxis vázat. Nagyjából azonos volt a többi vázzal, kivéve a láncvillát. Az kivitelezését és formáját tekintve megegyezett az ideivel. A két vázat Buruczki Szilárd és Vizdák János használta. Az egyikkel most is versenyeznek Egerben. Nem a Csekénél dolgozom! Egyébként a Fort vázak is ez a megoldást használták vagy még most is.
Magellan forever...
#4753
Írta 2004. március 11. - 21:06

csak erre reagalok:A Cseke korrekt cég és szerintem nem érdemes ócsárolni a vázakat mert nem lehet mindenkinek jó vázakat gyártani. A vázaik egyre olcsóbbak az infláció és a távol-keleti bérek emelkedése ellenére. Mert valakiknek már Tajvan is drága: GT (made in China). Én 3 éve vettem Magellant és akkor annyi pénzért nem találtam mást ami olyan árért annyira könnyû volt és látszottak rajta a meggondolt mûszaki megoldások. Ezt szerintem most is így van.
Vége
Vége
azert a cseke=magellan. szal nem kell sajnalni oket, meg tudnak elni rendesen.(jo, nem mrd-s bevetelek)
es olcsobb vazakrol: egyre olcsobb alapanyag, egyre olcsobb vazak. de pl a polarx nem valtozik alapanyagban, de az ara meg emelkedik felfele....
amugy en is a magellant szeretem, hisz nekem is az van. es ez az eddigi sem fikazas, csak ertetlenseg volt... de nem a CÉG ocsarlasa...
e smajd nezd meg az uj piros feher pyxis-t

#4754
Írta 2004. március 11. - 20:59

#4755
Írta 2004. március 11. - 20:48

Az aluvázak általában merevebben. Ezt eredményezi a nagy csõátmérõ, a csõfalak vastagsága. Persze azonos méretezés mellet az acél merevebb lehet de sokkal súlyosabb is. A merevséget mindig azonos tömeg figyelembevételével is kell vizsgálni és nem csak azonos méretek alapján. Az Easton én is szívesen látnám újra, de biztos van valami oka, hogy nincs. A Pyxis cromo váz anyaga a Ritchey Logic Pro Nitanuim (ez márkanév), amibe az acél mellet van szén, króm, molibdén, titán és nióbium, de hogy mennyi az csak Tom tudja meg a kohászok.
THEZ
A vázakra talán azért kell nagyobb árrés mert hát a márkáknak csak a váz a "sajátja". És az talán azért is nagyobb mint ami lehetne mert nem lehet mindet eladni egy szezon alatt, és rajtuk ragad. Ezt pedig bele kell hozni az eladott vázakon. A BikeMag is drága és pont ezért, mert nem tudják mindet eladni. Nincs egy olyan cég a világon aki elõre meg tudja határozni hogy mennyi terméküket veszik meg egy év alatt.
ROB
Szerintem azért "egyeduralkodó" az alu mert a csõgyárak ezt gyártják. Ezt a vázgyártók magyarázták nekik el. Azt hiszem ezt nem kell elemezni elõttetek. Már csak kevés cég gyárt komoly acélokat ami minõségben megfelelne a jobb alunak. A hegesztés szerintem ugyanannyiba kerül az alunál és az acélnál is. A gépek átállítása meg nem nagy idõ. Ha automatikus akkor csak egy enter. A régi Pyxis váz méretileg azonos a Crux-szal, és szerintem talán ott hegesztették ahol a többi akkori Magellant. De szerintem csak a Pyxis és a Crux készült egy soron, már ha nem kézzel készültek, sablonban. A gyártósorokat bármilyen merevvázra be lehet állítani ami belefér a méretbeli határokba. Az mindegy, hogy hol van, a gép Kaliforniában is úgy hegeszt mint Borneón. Még a régebbi Gepidák is ott készültek, ahol a Magellanok! A Tesco vázakat szerintem nem is gépek hegesztik mert az túl drága lenne. Inkább el tudom azt képzelni, hogy a 10-13 éves gyerekek nyomják a kunyhókban. Láttatok már, hogy a méregdrága Ikea bútorokat pálmalevelekket takart faházakban rakják össze a porban ülve 5-6 dollárért, naponta 30-at!
XIAN
A divat nagy úr és a többségnek az kell. Kb. 1-2 százalék az akink ilyen speciális igényei vannak mint nekünk. A többségnek tetszik az alu, és nekem sincs semmi bajom vele. A mezei ember meg inkább vesz egy aluvázat ami nem törik el alatta (mert a normális használatot simán bírja) mintsem azt látja, hogy látványra ugyanolyan 9999 Ft-os bringán hajt a szomszéd. Ami egy idõ után meg elrozsdásodik! Az alut meg simán lemossa. A tesztek sem szent dolgok. Olvastam már olyan tesztet, hogy a titán és az acél ropi volt és az alu nyert. Meg olyat is hogy a karbon magasan nyert. Nem az anyagot kell isteníteni hanem az anyagot + a gyártót. Az alu váz azért is jobb mert szebb, és jobban lefesthetõ vázat lehet tervezni. Ez marketing. A BikeMag-ban azért írtak jókat a vázról mert jó is, nincs semmi olyan nagy baja amiért õrültség lenne megvenni. Azt sem hülyék tervezik. A 2002-es GT Zaskar Race is Kinesis aluból volt és 20e Ft-tal többe került. Erre is gondoljon valaki! ÉS nem volt már rá örök gari!
KGADAM
Szerintem is inkább a kerék rugalmas (gumi + küllõk). Azért egy alu vázat nem lehet csak úgy hajlítgatni, mert akkor már régen rossz. Acélnál talán lehet.
ZSÍROSMACSKA
Szerinted az acél országútion a váz volt merev vagy a gumi volt 8 bar nyomáson és a DS vázadon nem 2.35-ös gumi volt 2 bar nyomáson. Akkor még szép hogy merevebbnek érezted az országútit. De ha a DS gépen is 21-es gumi volt akkor nem szóltam.

Az aluval nincs semmi baj. Már autót és régóta már motorvázakat is gyártanak belõle, és a pályamotorosoknak tetszik is! Csak látnátok (vagy láttátok a kiállításon) a millás gépek vázának hegesztéseit. Szerintem mi inkább ne panaszkodjunk!
Tavalyra rendeltek jó sok cromo Crux vázat és látjátok mi lett belõle. Alig vették, pedig szép is és jó is. Szerintem a legjobb magyar márka a tömegvázak terén a Magellan. Ezeken látni, hogy több munka van benne mint a Csepel, Caprine és Olimpia termékeken. A Cseke korrekt cég és szerintem nem érdemes ócsárolni a vázakat mert nem lehet mindenkinek jó vázakat gyártani. A vázaik egyre olcsóbbak az infláció és a távol-keleti bérek emelkedése ellenére. Mert valakiknek már Tajvan is drága: GT (made in China). Én 3 éve vettem Magellant és akkor annyi pénzért nem találtam mást ami olyan árért annyira könnyû volt és látszottak rajta a meggondolt mûszaki megoldások. Ezt szerintem most is így van.
Vége

Vége
#4756
Írta 2004. március 11. - 20:06

ez az alu jo tulajdonsaga. elfarad. paff. erre szamitani kell.Xian, ez sem fog elfaradni 5 even belul...
hát ezt a megállapítást meg miféle über-optimizmus mondatja veled? az a fékbehajlás meg elég ciki szvsz...nem hiszem, hogy ráírják, hogy 72 kiló fölött nem használható (ehhez képest viszont marha nehézre sikeredett)
es UGY kell vazat vasarolni, ami a felhasznalonak jo, nem pedig ami a felhasznalo stilusanak.
mert egy 30 kilos emberke alatt a legkonnyebb, legjobb cc vaz is kituno DIRT/DH gep lesz...
egy 100 kilos alatt pedig a masfel kilos alu pyxis pedig egy fullgagyi nyulekony tesco gep...
szal ekkor kell kompromisszumokat kotni, amire futja, es ami elbirja a kedves ridert.....
#4757
Írta 2004. március 11. - 20:00

anyagjellemzõkrõl, nem érdekelt senkit gondolom most se lesz hatás
ehh, ismerem az érzést...
Vole;
Xian, ez sem fog elfaradni 5 even belul...
hát ezt a megállapítást meg miféle über-optimizmus mondatja veled? az a fékbehajlás meg elég ciki szvsz...nem hiszem, hogy ráírják, hogy 72 kiló fölött nem használható (ehhez képest viszont marha nehézre sikeredett)
Xian;
ár-értékben tényleg nagyon jók - csak aki magának építget, s nem egy komplett gépet vásárol, az már a vázat kétszer is meggondolja - nem mindegy mire aggatod fel a méregdrága cuccost...

#4758
Írta 2004. március 11. - 16:10

#4759
Írta 2004. március 11. - 14:37

Az, hogy a fek beler a felnibe, az koszonheto Kgadam sulyanak, es erejenek, valamint a kerek rugalmassaganak is. Normal felhasznalonal annyira nem jellemzo.
#4760
Írta 2004. március 11. - 14:24

