Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Magellan

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
5106 replies to this topic

#4741
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 posts
azér jó, hogy a 21 századi honlapfejlesztõk nem veszik figyelembe a netscape használókat, mert azzal nézve egy nagy trágya az oldal... viszot az új magellánok az állítólagos minõséggyengülés ellenére nekem tetszenek.

#4742
huszt

huszt

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts
Csá!
Mi a véleményetek az új Serpensrõl, a 2003-ashoz képest?
Jobb-rosszabb, miért?
Köszi

Huszt

#4743
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Azért örültem ( ;D ;D ;D) hogy nem csak a PolarX-rõl szólt ez a téma.

#4744
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Akkor azt hiszem helyre is lettek téve a dolgok... :)

#4745
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
DANTE

Ha már neked is olyan géped van mint nekem akkor légyszí írd meg hol találok róla képeket, mert kíváncsi vagyok más szettel hogy néz ki. Nekem hegesztési gondjaim a vázon nincsenek. Bár a felsõ csövön látszik a vonalkód. A csõszett vonalkódja!!! Ha nem is szép a hegesztés, az biztos hogy erõs, mert elég sokat kapott és még mindig hibátlan. Az én vázam a nyeregvázcsöve rendben van. Lehet hogy a tiéd DB, mint a cromo Pyxis-é, csak ott kívülre tették a vastagítást.

Igen a 90%-a vas (Fe), de szerintem tudod mennyire meg tudja változatni az anyag tulajdonságait egy kis ötvözanyag. Pl: titánban al alu, acélban a szén. Nem vélezlenül van olyan sokféle acél és alu.

#4746
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
cruxos;

Sajna elég egyértelmû, hogy miért nem Easton - mert skkor nem 35K-ba kerülne egy váz hanem 70K-ba - ezért. Mondjuk az is igaz, hogy az Easton csõ az tényleg annyi amennyi - félreértés ne essék, imádom a '01-es Cruxomat, de olyan hót pontatlan, mintha én hegesztettem volna a sufniban (na jó...ez azért túlzás), 1-2 mm pontatlanságok, elbénázások vannak benne - pl a nyeregváz-csõ érdekes módon nekem változó falvastagságúra sikerült. Szóval már akkor látszott, hogy a tömegtermelés sajnos mindig a minõség rovására megy.

még annyit - hogy lehet azt mondani a Ritchey vázra hogy Nitanium, s lehet kvázi-kristályos-hiper-über-megaötövött-féladamantium, azzól még az acél marad, a jellemzõ anyag ugyanis a VAS (90%+) az, hogy acél, nem degradáló, csupán egy nagyobb csoport (ezen belül lehet szénacél, cro-mo, nitanium, vagy akármi, ez már MARKETING [tisztára mint az Okley szemcsik a sok röhelyes megnevezéssel...de hát ez egy technikai sport, tudományosnak kell hangoznia])

#4747
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
THEZ

Az ócsárlás mondjuk túlzás volt, és ezt nem is tette meg senki. De olvastam már ilyen szintû negatív véleményeket: "a Vegára akkor sem ülnék rá ha még 100 méter hegesztés lenne rajta". Szerintem a Cseke mindent megtesz azért hogy nem menjen csõdbe, de nem is keresi magát halálra mint a Matáv. Persze nem ugyanaz a kettõ.

A Magellan 2001-ben rendelt 2 darab Pyxis vázat. Nagyjából azonos volt a többi vázzal, kivéve a láncvillát. Az kivitelezését és formáját tekintve megegyezett az ideivel. A két vázat Buruczki Szilárd és Vizdák János használta. Az egyikkel most is versenyeznek Egerben. Nem a Csekénél dolgozom! Egyébként a Fort vázak is ez a megoldást használták vagy még most is.

Magellan forever...

#4748
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts

A Cseke korrekt cég és szerintem nem érdemes ócsárolni a vázakat mert nem lehet mindenkinek jó vázakat gyártani. A vázaik egyre olcsóbbak az infláció és a távol-keleti bérek emelkedése ellenére. Mert valakiknek már Tajvan is drága: GT (made in China). Én 3 éve vettem Magellant és akkor annyi pénzért nem találtam mást ami olyan árért annyira könnyû volt és látszottak rajta a meggondolt mûszaki megoldások. Ezt szerintem most is így van.

Vége :D

Vége

csak erre reagalok:
azert a cseke=magellan. szal nem kell sajnalni oket, meg tudnak elni rendesen.(jo, nem mrd-s bevetelek)
es olcsobb vazakrol: egyre olcsobb alapanyag, egyre olcsobb vazak. de pl a polarx nem valtozik alapanyagban, de az ara meg emelkedik felfele....
amugy en is a magellant szeretem, hisz nekem is az van. es ez az eddigi sem fikazas, csak ertetlenseg volt... de nem a CÉG ocsarlasa...
e smajd nezd meg az uj piros feher pyxis-t ;) en megmosolyogtam. nincs meg a + heggesztes sem a 2 lancvilla kozott, ezzel meg rugalmasabba teve + az ivelt lancvilla. szal full versenyvaz, nem hosszu idore tervezve...(en igy gondolom, erzem)

#4749
s1ru2

s1ru2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 300 posts
Huh elnézve ÖRÜLÖK h 2003as PolarX et vettem! ;D(egyéni vélemény)

#4750
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
DANTE

Az aluvázak általában merevebben. Ezt eredményezi a nagy csõátmérõ, a csõfalak vastagsága. Persze azonos méretezés mellet az acél merevebb lehet de sokkal súlyosabb is. A merevséget mindig azonos tömeg figyelembevételével is kell vizsgálni és nem csak azonos méretek alapján. Az Easton én is szívesen látnám újra, de biztos van valami oka, hogy nincs. A Pyxis cromo váz anyaga a Ritchey Logic Pro Nitanuim (ez márkanév), amibe az acél mellet van szén, króm, molibdén, titán és nióbium, de hogy mennyi az csak Tom tudja meg a kohászok.

THEZ

A vázakra talán azért kell nagyobb árrés mert hát a márkáknak csak a váz a "sajátja". És az talán azért is nagyobb mint ami lehetne mert nem lehet mindet eladni egy szezon alatt, és rajtuk ragad. Ezt pedig bele kell hozni az eladott vázakon. A BikeMag is drága és pont ezért, mert nem tudják mindet eladni. Nincs egy olyan cég a világon aki elõre meg tudja határozni hogy mennyi terméküket veszik meg egy év alatt.

ROB

Szerintem azért "egyeduralkodó" az alu mert a csõgyárak ezt gyártják. Ezt a vázgyártók magyarázták nekik el. Azt hiszem ezt nem kell elemezni elõttetek. Már csak kevés cég gyárt komoly acélokat ami minõségben megfelelne a jobb alunak. A hegesztés szerintem ugyanannyiba kerül az alunál és az acélnál is. A gépek átállítása meg nem nagy idõ. Ha automatikus akkor csak egy enter. A régi Pyxis váz méretileg azonos a Crux-szal, és szerintem talán ott hegesztették ahol a többi akkori Magellant. De szerintem csak a Pyxis és a Crux készült egy soron, már ha nem kézzel készültek, sablonban. A gyártósorokat bármilyen merevvázra be lehet állítani ami belefér a méretbeli határokba. Az mindegy, hogy hol van, a gép Kaliforniában is úgy hegeszt mint Borneón. Még a régebbi Gepidák is ott készültek, ahol a Magellanok! A Tesco vázakat szerintem nem is gépek hegesztik mert az túl drága lenne. Inkább el tudom azt képzelni, hogy a 10-13 éves gyerekek nyomják a kunyhókban. Láttatok már, hogy a méregdrága Ikea bútorokat pálmalevelekket takart faházakban rakják össze a porban ülve 5-6 dollárért, naponta 30-at!

XIAN

A divat nagy úr és a többségnek az kell. Kb. 1-2 százalék az akink ilyen speciális igényei vannak mint nekünk. A többségnek tetszik az alu, és nekem sincs semmi bajom vele. A mezei ember meg inkább vesz egy aluvázat ami nem törik el alatta (mert a normális használatot simán bírja) mintsem azt látja, hogy látványra ugyanolyan 9999 Ft-os bringán hajt a szomszéd. Ami egy idõ után meg elrozsdásodik! Az alut meg simán lemossa. A tesztek sem szent dolgok. Olvastam már olyan tesztet, hogy a titán és az acél ropi volt és az alu nyert. Meg olyat is hogy a karbon magasan nyert. Nem az anyagot kell isteníteni hanem az anyagot + a gyártót. Az alu váz azért is jobb mert szebb, és jobban lefesthetõ vázat lehet tervezni. Ez marketing. A BikeMag-ban azért írtak jókat a vázról mert jó is, nincs semmi olyan nagy baja amiért õrültség lenne megvenni. Azt sem hülyék tervezik. A 2002-es GT Zaskar Race is Kinesis aluból volt és 20e Ft-tal többe került. Erre is gondoljon valaki! ÉS nem volt már rá örök gari!

KGADAM

Szerintem is inkább a kerék rugalmas (gumi + küllõk). Azért egy alu vázat nem lehet csak úgy hajlítgatni, mert akkor már régen rossz. Acélnál talán lehet.

ZSÍROSMACSKA

Szerinted az acél országútion a váz volt merev vagy a gumi volt 8 bar nyomáson és a DS vázadon nem 2.35-ös gumi volt 2 bar nyomáson. Akkor még szép hogy merevebbnek érezted az országútit. De ha a DS gépen is 21-es gumi volt akkor nem szóltam. ;)
Az aluval nincs semmi baj. Már autót és régóta már motorvázakat is gyártanak belõle, és a pályamotorosoknak tetszik is! Csak látnátok (vagy láttátok a kiállításon) a millás gépek vázának hegesztéseit. Szerintem mi inkább ne panaszkodjunk!

Tavalyra rendeltek jó sok cromo Crux vázat és látjátok mi lett belõle. Alig vették, pedig szép is és jó is. Szerintem a legjobb magyar márka a tömegvázak terén a Magellan. Ezeken látni, hogy több munka van benne mint a Csepel, Caprine és Olimpia termékeken. A Cseke korrekt cég és szerintem nem érdemes ócsárolni a vázakat mert nem lehet mindenkinek jó vázakat gyártani. A vázaik egyre olcsóbbak az infláció és a távol-keleti bérek emelkedése ellenére. Mert valakiknek már Tajvan is drága: GT (made in China). Én 3 éve vettem Magellant és akkor annyi pénzért nem találtam mást ami olyan árért annyira könnyû volt és látszottak rajta a meggondolt mûszaki megoldások. Ezt szerintem most is így van.

Vége :D

Vége

#4751
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts

Xian, ez sem fog elfaradni 5 even belul...


hát ezt a megállapítást meg miféle über-optimizmus mondatja veled? az a fékbehajlás meg elég ciki szvsz...nem hiszem, hogy ráírják, hogy 72 kiló fölött nem használható (ehhez képest viszont marha nehézre sikeredett)

ez az alu jo tulajdonsaga. elfarad. paff. erre szamitani kell.
es UGY kell vazat vasarolni, ami a felhasznalonak jo, nem pedig ami a felhasznalo stilusanak.
mert egy 30 kilos emberke alatt a legkonnyebb, legjobb cc vaz is kituno DIRT/DH gep lesz...
egy 100 kilos alatt pedig a masfel kilos alu pyxis pedig egy fullgagyi nyulekony tesco gep...
szal ekkor kell kompromisszumokat kotni, amire futja, es ami elbirja a kedves ridert.....

#4752
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
ZSIROSMACSKA;

anyagjellemzõkrõl, nem érdekelt senkit gondolom most se lesz hatás


ehh, ismerem az érzést...

Vole;

Xian, ez sem fog elfaradni 5 even belul...


hát ezt a megállapítást meg miféle über-optimizmus mondatja veled? az a fékbehajlás meg elég ciki szvsz...nem hiszem, hogy ráírják, hogy 72 kiló fölött nem használható (ehhez képest viszont marha nehézre sikeredett)

Xian;
ár-értékben tényleg nagyon jók - csak aki magának építget, s nem egy komplett gépet vásárol, az már a vázat kétszer is meggondolja - nem mindegy mire aggatod fel a méregdrága cuccost... ;)

#4753
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Nosza. Fent vannak a 2004-es bringák a honlapon! A Crux-nak és a Serpens-nek is hajlított a támvillája...Egyébként nem hinném, hogy tudna ma valaki venni jobb ár/érték arányú cangákat...

#4754
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
Xian, ez sem fog elfaradni 5 even belul...
Az, hogy a fek beler a felnibe, az koszonheto Kgadam sulyanak, es erejenek, valamint a kerek rugalmassaganak is. Normal felhasznalonal annyira nem jellemzo.


#4755
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Akkor én nem értem ezt a hajlított támvilla-dolgot. A Bikemag-ban jókat írtak az idei bicajról/vázról. Ha viszont emiatt valóban gond van a fékpofa-felni kapcsolattal, és a váz is elfáradhat miért erõlteti ezt a típust a Cseke? Gondolom ezt a vázat sem virágkötõk, vagy védõnõk tervezték... ::)

#4756
ZSIROSMACSKA

ZSIROSMACSKA

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,931 posts
Az acél sokkal "merevebb" -kb 3X- mint az alu. Nekem az acél országúti vázam sokkal merevebb, mint az alu slalom váz volt. Pedig hosszabb és kisebb átmérõjû csövekbõl van. Még a zártszelvényes lánc/támvilláknál is "merevebb". Mondjuk ilyen, hogy merevség...
Tessék megnézni a rugalmassági moduluszokat, meg szakítószilárdságokat, meg, hogy az acél mennyire nem hajlamos a kifáradásra. Hamar rá lehet jönni miért gyártanak aluból: mindenki a súlyra megy és az acél akár 30 évig is simán bírja -meg tovább- ez az alunál fel sem merül. Valamibõl a gyártóknak is meg kell élni...

Egyébkéntmeg már írtam az anyagjellemzõkrõl, nem érdekelt senkit gondolom most se lesz hatás, szóval hagyom. Akit érdekel nézzen utána, vagy ha kérdez, válaszolok. (Nem sírok, csak ez van.)

#4757
sopron

sopron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 433 posts
Én sem értem ezt az alu hajlítgatást, hogy rugózzon, azt meg pláne nem, hogy nincs keresztmerevítés. Nekem a pyxisemmel pont az a bajom, hogy túl rugalmas. Elég magas és nehéz vagyok (és cc-n is inkább dhs beállítottságú). Fölfelé tekerésnél gyakran beleér a fék a felnibe hátul, mert a váz ill. a kerék benne rugalmas. Finoman szólva is idegesítõ.

#4758
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
DIVATBA??? Akkor mégiscsak errõl van szó? Egyszer olvastam egy váz teheléstesztet, ahol különbözõ anyagú vázakat vizsgáltak úgy, hogy azokat néhány helyen egy különbõzõ intenzitású imulzusokat leadni képes "hajlítgató" géphez rögzítették. A tervezett impulzusszámot asszem egy titán és egy alu váz bírta ki, a karbon és az acélötvözet idõ elõtt megadta magát. Persze, az is lehet, hogy eggy Tesco g. karbon-vázat teszteltek...Egyébként az Authornak és a Heavy Tools-nak is vannak CrMo vázas modelljei...

#4759
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
ebben az esetben bukta :-\ hmm. majdcsak visszajon egyszer a divatba (vagy nem :-X)

#4760
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
azok a gépsorok, amiken a régi pixys-eket hegesztették, már régen kínában vannak, és chihuangmingjong hegeszti rajta a 9.900 forintos t*sco gazdaságos biciklik vázait. ;)