az a véleményem, hogy nehéz menet lesz. van itt a fórumon, aki hasonlóban gondolkozik, ő mutatta ezeket, bár nem fehérek:
http://www.bikemen.h..._teleszkop.html
http://www.bikemen.h..._teleszkop.html
a maga 80mm útjával még jó is lehet, de meg kellene nézni,mekkora a beépítési magassága, mert az acél cruxot még 385mm magas villlához épültek. lehet, jobban járnál, ha az apróban nézelődnél, időnként felbukkannak szép állapotú, korabeli telók, pl rock shox judy xc és társai, ezekkel nem járnál rosszul, ha találsz egy jó darabot.
a merevvilla a gyári? ha esetleg eladó lesz, nekem szólj elsőként!
Érdekes, a linken már nem emlitik a V-féket. Úgyhogy - asszem kedden - felhívtam őket, akkor még volt egy db az alu nyakasból. De tényleg V-fékes. (Kártyával nem lehet náluk fizetni.)
Az a 385 mm viszont furcsán hangzik. Ami merevvila most az én Pyxisemben van, annak 41 centinek mértem a magasságát, annál alacsonyabbat nem nagyon tudok elképzelni, és ez is már kissé alacsonynak tűnik. Lehetne 1-2 centivel magasabb. 385 mm-el már leérne a pedál a kanyarokban, még nekem is vigyáznom kell. Majd ha megint kerékre teszem, megmérem a középcsapágy magasságát, össze lehet hasonlítani a cikkbelivel.
A 446 mm viszont lehet, hogy már sok. Most nem mértem, de a Hungary:A is valahol ekörül lehet, ami teljesen elrontotta a Pyxis geometriáját.
Nekem ez a titkos favoritom:
http://maxi-bike.hu/...teleszk-p-30000
Bár nekem még olcsóbban kínálták, ha ugyanez a példány volt. Az a gond vele, hogy a nyakcsöve 18,5 centi, ami a Crux/Pyxis fejcsövéhez (+ kormánycsapágy + stucni) már eléggé határeset. (Volt nekik egyébként egy Magura villájuk is, tényleg rövid, és V-fékes, csak valami ronda okkersárga színben.) Mostanában hirdettek egy 1999-es Marzot is, csak az tőlem kissé távol esik. Nálam is egyelőre marad a merevvilla.
(Érdekes, hogy van, akinek a régi MBAH-okat kell előtúrnia nosztalgiázni. Én meg kitolom a garázsból a merevvillás (3*) nyolcsebességest (már ha végre összerakom megint), és felmegyek vele a hegyre. (Már ha nem kapok asztmás rohamot /agyvérzést / szívinfarktust közben.) De én se azért csinálom ezt, mert ezt szeretem, hanem azért, mert nincs jobb. A cikkben: "A vázat alkotó csövek rugalmassága alig volt érezhető ... és stabil volt a középső rész is." Nyehe, majd egyszer csinálok egy videot arról, hogy el lehet "csúzlizni" egy kavicsot a hajtókar végéről. A talajtól elpattogni szeret, az tény.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!