Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Magellan

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5111 hozzászólás a témában

#381
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 350 hozzászólás

Az a Ritchey Rock felni még eredeti??? Hihetetlen.

Az enyémre valami véletlen folytán (gondolom nem volt más raktáron) Rock WCS-t és OCR WCS-t raktak, de szegények mér rég széthasadtak.

Ma is ezt a Crux-ot hajtom a városban, sajnos messze nincs ilyen állapotban, mint a tiéd.



#382
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.138 hozzászólás

(ön)kritikátlan módon mégis teszek be képet.  :rolleyes:

 

 

ez a kisebbik:

c3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

c2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

a másikat nem merem megmutatni. :D :D


  • talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#383
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.138 hozzászólás

Hát akkor sok képet kérünk! :D

 

az én képeim már mindenkinek a könyökén jönnek ki. :)


  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#384
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 535 hozzászólás

Hát akkor sok képet kérünk! :D



#385
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.138 hozzászólás

Csak nem CR-MO Cruxod van? Fényképet kérünk! :D

 

ühüm, vagyunk itt páran pár cruxszal. :)


  • talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#386
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 535 hozzászólás

Csak nem CR-MO Cruxod van? Fényképet kérünk! :D



#387
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.138 hozzászólás

Helló!

 

Nincs meg valakinek a '98 áprilisi MBAH , amiben a Crux teszt és poszter van?

Megvásárolnám, vagy ha valaki jó minőségben , színesben scannelné be az is fél siker... :)

 

Köszöntem

 

megvan de nem eladó. :) viszont ha nem felejtem el, beszkennelem. ;)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#388
laczie

laczie

    fórumtag

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
  • LocationBudapest

Helló!

 

Nincs meg valakinek a '98 áprilisi MBAH , amiben a Crux teszt és poszter van?

Megvásárolnám, vagy ha valaki jó minőségben , színesben scannelné be az is fél siker... :)

 

Köszöntem

 



#389
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Na, kerékre tettem, a középcsapágy-magasság kb. 29,5 cm. A villát most, hogy a gyorszár tengelyéhez tudom nézni a colstokot, inkább mérem 40-nek (vagy 40,5-nek), mint 39.5-nek. (Menni még nem lehet vele, mert a lánc még nincs fent, váltóbowden sincs befűzve, kiszőrösödött. De ennyi mára elég volt...)

A fene gondolta volna, hogy a Crux/Pyxis gyári állapotában még ennél is alacsonyabb, illetve meredekebb volt. Lehet, hogy ezért emeli el az elejét még mindig az Angelika-forrás mellett? De lejtőn lefelé már így is para...


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#390
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

395mm...enyém is akkora a Pyxisbe, az egy Spinner, de a Marinba is akkora a gyári, de a Columbus Genius kis szériás villám is akkora...sőt ami eddig a kezembe volt az mind ilyen méret.... később jött ez a 410-es teló helyett...a régi P2-esek is 395-ek..



#391
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.138 hozzászólás

A 395 már jobban stimmel. Az ismételt mérés nálam is 395 - 400 körüli eredményt hozott. (41 centi az úgy "átlóban" volt a tengely hűlt helyétől a kormánycsapágy alsó pereméig.) A Hungi beépítési magassága meg 47 centi körül van, "sagtalanul".

Középcsapágy-magassággal még nem szolgálhatok, még nem tettem kerékre, két másik bringában cseréltem fékbetéteket egyelőre. (BBB Tristop az egyik hátsó fékben vonyít, mint a fába szorult féreg, de párhuzamosító mechanikás fékben kussban van.)

 

középmagasságot mértem is és a lentebb linkelt cikkben is 280mm

 

ha már manitou sx került szóba:

http://bolha.testbik...php?clid=225285

 

tudom, messze van, de posta is van a világon. :) másrészt viszont még mindig nem vennék manitou-t.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#392
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

395mm-re emlékeztem, 385-öt mértem, de lehet h. elmértem. a 410mm nekem soknak tűnik, a kona p2 volt akkora egy időben.

 

egyébként 28x mm a középcsapágy magassága és nem ér le a pedál kanyarokban, pedig lehet dönteni az utcai gumikkal rendesen. :)

 

A 395 már jobban stimmel. Az ismételt mérés nálam is 395 - 400 körüli eredményt hozott. (41 centi az úgy "átlóban" volt a tengely hűlt helyétől a kormánycsapágy alsó pereméig.) A Hungi beépítési magassága meg 47 centi körül van, "sagtalanul".

Középcsapágy-magassággal még nem szolgálhatok, még nem tettem kerékre, két másik bringában cseréltem fékbetéteket egyelőre. (BBB Tristop az egyik hátsó fékben vonyít, mint a fába szorult féreg, de párhuzamosító mechanikás fékben kussban van.)


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#393
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.138 hozzászólás

395mm-re emlékeztem, 385-öt mértem, de lehet h. elmértem. a 410mm nekem soknak tűnik, a kona p2 volt akkora egy időben.

 

egyébként 28x mm a középcsapágy magassága és nem ér le a pedál kanyarokban, pedig lehet dönteni az utcai gumikkal rendesen. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#394
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

az a véleményem, hogy nehéz menet lesz. van itt a fórumon, aki hasonlóban gondolkozik, ő mutatta ezeket, bár nem fehérek:

http://www.bikemen.h..._teleszkop.html

http://www.bikemen.h..._teleszkop.html

 

a maga 80mm útjával még jó is lehet, de meg kellene nézni,mekkora a beépítési magassága, mert az acél cruxot még 385mm magas villlához épültek. lehet, jobban járnál, ha az apróban nézelődnél, időnként felbukkannak szép állapotú, korabeli telók, pl rock shox judy xc és társai, ezekkel nem járnál rosszul, ha találsz egy jó darabot.

 

a merevvilla a gyári? ha esetleg eladó lesz, nekem szólj elsőként!

 

Érdekes, a linken már nem emlitik a V-féket. Úgyhogy - asszem kedden - felhívtam őket, akkor még volt egy db az alu nyakasból. De tényleg V-fékes. (Kártyával nem lehet náluk fizetni.)

Az a 385 mm viszont furcsán hangzik. Ami merevvila most az én Pyxisemben van, annak 41 centinek mértem a magasságát, annál alacsonyabbat nem nagyon tudok elképzelni, és ez is már kissé alacsonynak tűnik. Lehetne 1-2 centivel magasabb. 385 mm-el már leérne a pedál a kanyarokban, még nekem is vigyáznom kell. Majd ha megint kerékre teszem, megmérem a középcsapágy magasságát, össze lehet hasonlítani a cikkbelivel.
A 446 mm viszont lehet, hogy már sok. Most nem mértem, de a Hungary:A is valahol ekörül lehet, ami teljesen elrontotta a Pyxis geometriáját.
Nekem ez a titkos favoritom:
http://maxi-bike.hu/...teleszk-p-30000
 Bár nekem még olcsóbban kínálták, ha ugyanez a példány volt. Az a gond vele, hogy a nyakcsöve 18,5 centi, ami a Crux/Pyxis fejcsövéhez (+ kormánycsapágy + stucni) már eléggé határeset. (Volt nekik egyébként egy Magura villájuk is, tényleg rövid, és V-fékes, csak valami ronda okkersárga színben.) Mostanában hirdettek egy 1999-es Marzot is, csak az tőlem kissé távol esik. Nálam is egyelőre marad a merevvilla.

(Érdekes, hogy van, akinek a régi MBAH-okat kell előtúrnia nosztalgiázni. Én meg kitolom a garázsból a merevvillás (3*) nyolcsebességest (már ha végre összerakom megint), és felmegyek vele a hegyre. (Már ha nem kapok asztmás rohamot /agyvérzést / szívinfarktust közben.) De én se azért csinálom ezt, mert ezt szeretem, hanem azért, mert nincs jobb. A cikkben: "A vázat alkotó csövek rugalmassága alig volt érezhető ... és stabil volt a középső rész is." Nyehe, majd egyszer csinálok egy videot arról, hogy el lehet "csúzlizni" egy kavicsot a hajtókar végéről. A talajtól elpattogni szeret, az tény.)


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#395
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 535 hozzászólás

Egy kis retro, ha valaki esetleg még nem olvasta volna.. :)

Én ezután a cikk elolvasása után döntöttem,, hogy ebből a vázból építek bringát. Így is lett. :D

 

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

 

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

 


  • laczie kedveli ezt

#396
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

tegnap a képek feltöltése után lapozgattam még kicsit a régi mbah-kat, találtam egy (túra)bringaépítős cikket, ahol egy ilyen polaris volt az alap. ott is acélt írnak, a fő háromszög cromo, a hátsórész pedig hiten. szóval volt itt minden.

 

a hirdetett darabot, ha megnézted, megvetted, egy képet azért tegyél fel! :)

Ok. :)



A sebesség mindent megold.

 


#397
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.138 hozzászólás

tegnap a képek feltöltése után lapozgattam még kicsit a régi mbah-kat, találtam egy (túra)bringaépítős cikket, ahol egy ilyen polaris volt az alap. ott is acélt írnak, a fő háromszög cromo, a hátsórész pedig hiten. szóval volt itt minden.

 

a hirdetett darabot, ha megnézted, megvetted, egy képet azért tegyél fel! :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#398
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

'99 áprilisi cikk. acél vázat ír:

polaris_cikk_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

...de a hirdetésekben alu szerepel ugyanabban az évben és '98-ban is.

polaris_ad1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

polaris_ad2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

dereng, hogy volt acél és alu is (polaris és polaris alu), de mintha hamar kivették volna kínálatból az acélt, mert volt a serpens és a scutum is, ami mindkettő acél volt. kellene egy korabeli katalógus...

Köszönöm. Amit mutattam az szerintem acél, elég vékonyak azok a csövek, bár ki tudja. Érdekes, hogy a cikkben az adatokál hi-ten szerepel az anyagnál, lent meg már cromo. :)



A sebesség mindent megold.

 


#399
wiloz

wiloz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.820 hozzászólás
Két félére emlékszem én is, de most elôszedem én is az mbah kat. Kicsit legalább nosztalgiázok :-)
teló nélküliség, acélváz, 7-8 sebesség. :-):-)

#400
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.138 hozzászólás

'99 áprilisi cikk. acél vázat ír:

polaris_cikk_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

...de a hirdetésekben alu szerepel ugyanabban az évben és '98-ban is.

polaris_ad1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

polaris_ad2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

dereng, hogy volt acél és alu is (polaris és polaris alu), de mintha hamar kivették volna kínálatból az acélt, mert volt a serpens és a scutum is, ami mindkettő acél volt. kellene egy korabeli katalógus...

 

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"