Csak nem CR-MO Cruxod van? Fényképet kérünk!
Jelentkezz be Regisztrálj
Magellan
#381
Posted 2015. September 30. - 10:09
#382
Posted 2015. September 30. - 08:58
Helló!
Nincs meg valakinek a '98 áprilisi MBAH , amiben a Crux teszt és poszter van?
Megvásárolnám, vagy ha valaki jó minőségben , színesben scannelné be az is fél siker...
Köszöntem
megvan de nem eladó. viszont ha nem felejtem el, beszkennelem.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#383
Posted 2015. September 29. - 23:17
Helló!
Nincs meg valakinek a '98 áprilisi MBAH , amiben a Crux teszt és poszter van?
Megvásárolnám, vagy ha valaki jó minőségben , színesben scannelné be az is fél siker...
Köszöntem
#384
Posted 2015. July 18. - 19:51
Na, kerékre tettem, a középcsapágy-magasság kb. 29,5 cm. A villát most, hogy a gyorszár tengelyéhez tudom nézni a colstokot, inkább mérem 40-nek (vagy 40,5-nek), mint 39.5-nek. (Menni még nem lehet vele, mert a lánc még nincs fent, váltóbowden sincs befűzve, kiszőrösödött. De ennyi mára elég volt...)
A fene gondolta volna, hogy a Crux/Pyxis gyári állapotában még ennél is alacsonyabb, illetve meredekebb volt. Lehet, hogy ezért emeli el az elejét még mindig az Angelika-forrás mellett? De lejtőn lefelé már így is para...
#385
Posted 2015. July 18. - 17:17
395mm...enyém is akkora a Pyxisbe, az egy Spinner, de a Marinba is akkora a gyári, de a Columbus Genius kis szériás villám is akkora...sőt ami eddig a kezembe volt az mind ilyen méret.... később jött ez a 410-es teló helyett...a régi P2-esek is 395-ek..
#386
Posted 2015. July 18. - 15:48
A 395 már jobban stimmel. Az ismételt mérés nálam is 395 - 400 körüli eredményt hozott. (41 centi az úgy "átlóban" volt a tengely hűlt helyétől a kormánycsapágy alsó pereméig.) A Hungi beépítési magassága meg 47 centi körül van, "sagtalanul".
Középcsapágy-magassággal még nem szolgálhatok, még nem tettem kerékre, két másik bringában cseréltem fékbetéteket egyelőre. (BBB Tristop az egyik hátsó fékben vonyít, mint a fába szorult féreg, de párhuzamosító mechanikás fékben kussban van.)
középmagasságot mértem is és a lentebb linkelt cikkben is 280mm
ha már manitou sx került szóba:
http://bolha.testbik...php?clid=225285
tudom, messze van, de posta is van a világon. másrészt viszont még mindig nem vennék manitou-t.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#387
Posted 2015. July 18. - 15:30
395mm-re emlékeztem, 385-öt mértem, de lehet h. elmértem. a 410mm nekem soknak tűnik, a kona p2 volt akkora egy időben.
egyébként 28x mm a középcsapágy magassága és nem ér le a pedál kanyarokban, pedig lehet dönteni az utcai gumikkal rendesen.
A 395 már jobban stimmel. Az ismételt mérés nálam is 395 - 400 körüli eredményt hozott. (41 centi az úgy "átlóban" volt a tengely hűlt helyétől a kormánycsapágy alsó pereméig.) A Hungi beépítési magassága meg 47 centi körül van, "sagtalanul".
Középcsapágy-magassággal még nem szolgálhatok, még nem tettem kerékre, két másik bringában cseréltem fékbetéteket egyelőre. (BBB Tristop az egyik hátsó fékben vonyít, mint a fába szorult féreg, de párhuzamosító mechanikás fékben kussban van.)
#388
Posted 2015. July 18. - 11:12
395mm-re emlékeztem, 385-öt mértem, de lehet h. elmértem. a 410mm nekem soknak tűnik, a kona p2 volt akkora egy időben.
egyébként 28x mm a középcsapágy magassága és nem ér le a pedál kanyarokban, pedig lehet dönteni az utcai gumikkal rendesen.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#389
Posted 2015. July 18. - 10:05
az a véleményem, hogy nehéz menet lesz. van itt a fórumon, aki hasonlóban gondolkozik, ő mutatta ezeket, bár nem fehérek:
http://www.bikemen.h..._teleszkop.html
http://www.bikemen.h..._teleszkop.html
a maga 80mm útjával még jó is lehet, de meg kellene nézni,mekkora a beépítési magassága, mert az acél cruxot még 385mm magas villlához épültek. lehet, jobban járnál, ha az apróban nézelődnél, időnként felbukkannak szép állapotú, korabeli telók, pl rock shox judy xc és társai, ezekkel nem járnál rosszul, ha találsz egy jó darabot.
a merevvilla a gyári? ha esetleg eladó lesz, nekem szólj elsőként!
Érdekes, a linken már nem emlitik a V-féket. Úgyhogy - asszem kedden - felhívtam őket, akkor még volt egy db az alu nyakasból. De tényleg V-fékes. (Kártyával nem lehet náluk fizetni.)
Az a 385 mm viszont furcsán hangzik. Ami merevvila most az én Pyxisemben van, annak 41 centinek mértem a magasságát, annál alacsonyabbat nem nagyon tudok elképzelni, és ez is már kissé alacsonynak tűnik. Lehetne 1-2 centivel magasabb. 385 mm-el már leérne a pedál a kanyarokban, még nekem is vigyáznom kell. Majd ha megint kerékre teszem, megmérem a középcsapágy magasságát, össze lehet hasonlítani a cikkbelivel.
A 446 mm viszont lehet, hogy már sok. Most nem mértem, de a Hungary:A is valahol ekörül lehet, ami teljesen elrontotta a Pyxis geometriáját.
Nekem ez a titkos favoritom:
http://maxi-bike.hu/...teleszk-p-30000
Bár nekem még olcsóbban kínálták, ha ugyanez a példány volt. Az a gond vele, hogy a nyakcsöve 18,5 centi, ami a Crux/Pyxis fejcsövéhez (+ kormánycsapágy + stucni) már eléggé határeset. (Volt nekik egyébként egy Magura villájuk is, tényleg rövid, és V-fékes, csak valami ronda okkersárga színben.) Mostanában hirdettek egy 1999-es Marzot is, csak az tőlem kissé távol esik. Nálam is egyelőre marad a merevvilla.
(Érdekes, hogy van, akinek a régi MBAH-okat kell előtúrnia nosztalgiázni. Én meg kitolom a garázsból a merevvillás (3*) nyolcsebességest (már ha végre összerakom megint), és felmegyek vele a hegyre. (Már ha nem kapok asztmás rohamot /agyvérzést / szívinfarktust közben.) De én se azért csinálom ezt, mert ezt szeretem, hanem azért, mert nincs jobb. A cikkben: "A vázat alkotó csövek rugalmassága alig volt érezhető ... és stabil volt a középső rész is." Nyehe, majd egyszer csinálok egy videot arról, hogy el lehet "csúzlizni" egy kavicsot a hajtókar végéről. A talajtól elpattogni szeret, az tény.)
#390
Posted 2015. July 17. - 23:41
Egy kis retro, ha valaki esetleg még nem olvasta volna..
Én ezután a cikk elolvasása után döntöttem,, hogy ebből a vázból építek bringát. Így is lett.
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
- laczie likes this
#391
Posted 2015. July 15. - 15:24
tegnap a képek feltöltése után lapozgattam még kicsit a régi mbah-kat, találtam egy (túra)bringaépítős cikket, ahol egy ilyen polaris volt az alap. ott is acélt írnak, a fő háromszög cromo, a hátsórész pedig hiten. szóval volt itt minden.
a hirdetett darabot, ha megnézted, megvetted, egy képet azért tegyél fel!
Ok.
A sebesség mindent megold.
#392
Posted 2015. July 15. - 10:37
tegnap a képek feltöltése után lapozgattam még kicsit a régi mbah-kat, találtam egy (túra)bringaépítős cikket, ahol egy ilyen polaris volt az alap. ott is acélt írnak, a fő háromszög cromo, a hátsórész pedig hiten. szóval volt itt minden.
a hirdetett darabot, ha megnézted, megvetted, egy képet azért tegyél fel!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#393
Posted 2015. July 15. - 09:59
'99 áprilisi cikk. acél vázat ír:
...de a hirdetésekben alu szerepel ugyanabban az évben és '98-ban is.
dereng, hogy volt acél és alu is (polaris és polaris alu), de mintha hamar kivették volna kínálatból az acélt, mert volt a serpens és a scutum is, ami mindkettő acél volt. kellene egy korabeli katalógus...
Köszönöm. Amit mutattam az szerintem acél, elég vékonyak azok a csövek, bár ki tudja. Érdekes, hogy a cikkben az adatokál hi-ten szerepel az anyagnál, lent meg már cromo.
A sebesség mindent megold.
#394
Posted 2015. July 14. - 21:33
teló nélküliség, acélváz, 7-8 sebesség. :-):-)
#395
Posted 2015. July 14. - 21:22
'99 áprilisi cikk. acél vázat ír:
...de a hirdetésekben alu szerepel ugyanabban az évben és '98-ban is.
dereng, hogy volt acél és alu is (polaris és polaris alu), de mintha hamar kivették volna kínálatból az acélt, mert volt a serpens és a scutum is, ami mindkettő acél volt. kellene egy korabeli katalógus...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#396
Posted 2015. July 14. - 14:23
ez egy Polaris. gyanús is volt, hogy piros betűket írtál, de úgy emlékeztem/emlékszem, hogy a Polaris alu vázzal készült. a képen szerintem egy '98-as vagy inkább '99-es modell van.
ez egy '98-as:
otthon megpróbálom előtúrni, hátha megtalálom az mbah tesztet, abban egy polír alu van, olyan mint a képen amit linkeltél.
Köszönöm.
A sebesség mindent megold.
#397
Posted 2015. July 14. - 14:00
Elég rossz, élőben megnézem valamelyik nap, talán a típusát is el lehet olvasni.
ez egy Polaris. gyanús is volt, hogy piros betűket írtál, de úgy emlékeztem/emlékszem, hogy a Polaris alu vázzal készült. a képen szerintem egy '98-as vagy inkább '99-es modell van.
ez egy '98-as:
otthon megpróbálom előtúrni, hátha megtalálom az mbah tesztet, abban egy polír alu van, olyan mint a képen amit linkeltél.
Edited by Kisherceg, 2015. July 14. - 14:07.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#398
Posted 2015. July 14. - 13:06
kép van róla? scutum/serpens?
Elég rossz, élőben megnézem valamelyik nap, talán a típusát is el lehet olvasni.
http://img.jofogas.h...94080608292.jpg
A sebesség mindent megold.