Jelentkezz be Regisztrálj
Tubeless - a belsõ nélküli rendszer
#1061
Írta 2013. február 14. - 21:01
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1062
Írta 2013. február 14. - 19:05
#1063
Írta 2013. február 14. - 18:51
[table="width: 500, class: grid, align: left"]
[tr]
[td]Topeak Joeblow Mountain[/td]
[td]17[/td]
[/tr]
[tr]
[td]SKS Aircon 6.0[/td]
[td]20[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Lezyne Classic Dirt Floor Drive[/td]
[td]21[/td]
[/tr]
[tr]
[td]XLC Alpha PU-S01[/td]
[td]23[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Specialized Airtool MTB Floor Pump[/td]
[td]25[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Zefal Profil Max FP70[/td]
[td]29[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Airace Infinity ST[/td]
[td]34[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Xtreme Airjumper AS[/td]
[td]34[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Syncros FP2.0[/td]
[td]38[/td]
[/tr]
[tr]
[td]BBB Airexact BFP-36[/td]
[td]39[/td]
[/tr]
[tr]
[td]PRO Competition[/td]
[td]43[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Blackburn Airtower 3[/td]
[td]44[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Pedros Super Prestige[/td]
[td]44[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Birzman Zacoo III Holz[/td]
[td]45[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Park Tool PFP-5 Kompressor[/td]
[td]46[/td]
[/tr]
[/table]
Jó referencia lehet ez a lista, ha valaki tubeless rendszert szeretne használni, sok bosszúságtól kímélheti meg magát, ha a lista elejérõl választ.
#1064
Írta 2013. február 14. - 13:22
Szóval, mint kezdtem az elején, a mûhelypumpától sok minden függhet. Ha el nem felejtem, megnézem majd otthon a cikket és beírogatom, melyik pumpánál hányat kellett fúlni a 2.0 barhoz. Nyilván a lista végén szereplõkkel nekiállni sem nagyon érdemes, inkább kimenni egy benzinkútra és felfúlni a kereket ott...
#1065
Írta 2013. február 14. - 13:09
Nálam is pont ez a párosítás. Ezek szerint mûködik, majd lehet kipróbálom. Köszi.
Kicsit durung a Shimanok szelep gumírozása, Mavic kerekeimen simán megy pumpával.
#1066
Írta 2013. február 14. - 11:11
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1067
Írta 2013. február 14. - 10:35
#1068
Írta 2013. február 14. - 10:18
CO2 patron jól használható TL gumma felfrakáshoz? Sajnos kompresszorom nincs, mûhelypumpa meg esélytelen. Patront még nem használtam, de ha ezzel mûködne, beruházok rá.
Nem túl szerencsés kialakítású Shimano UST-s kerékre UST-t ,,lõttem" már fel csak úgy kíváncsiságból,(mûhely pumával nem ment) nem feltétlenül költséghatékony megoldás.
#1069
Írta 2013. február 14. - 09:48
#1070
Írta 2013. január 16. - 17:23
Tubeless How-To - Slowtwitch.com
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1071
Írta 2013. január 15. - 22:21
Hát, én passzolok, de amikor sokaknak ledurrant nagypumpás/kompresszoros megoldásnál az EVO, s utána már el is volt "vetemedve"', beszéltünk Andreas Wübbolt úrral (Schwalbe, fejlesztés), s õ mondta, hogy a 2011-12-es EVO-k nem bírják a túlpumpálás során a ráírt nyomást sem. Ezt elvileg 2013-tól javították, de ekkor sem ajánlott a max fölé fújni, pl. az enyémekre 3.7 van írva. Az van, hogy amikor pumpálsz a gumiban szükségszerûen túlnyomást csinálsz (minél nagyobb a pumpa lökete, annál inkább), mivel a levegõ nyomását a gumi nyúlása még nem tudja lekövetni. Ez a sodronyt túlterhelheti.
Gondolom sodrony és sodrony között van különbség, s az erõsebb 10 grammal nehezebb.
Annyi csak a lényeg, hogy ésszel kell, s az "addig fújom, amíg be nem pattan", az nem bölcs gondolat.
schwalbe a honlapon fennlevo aktualis adatait irtam (35os es 2.1es rara). reszemrol nem is tudtam mashogy kiprobalni, mert csak muhelypumpa van otthon a szappan az hasznos... ezt a 2.1es 29er gumit majd lehet ki is probalom a jovoben, ha tenyleg jobban tapad az ujabb minta (nekem meg 11es van).
#1072
Írta 2013. január 15. - 17:20
Nem kell túlpumpálni, be kell menni ismerõs gumi mûhelybe, vinni kóla/sör/cigi... bármi konvertibilis csere árut és kérni helyette kenõ(szappant?) anyagot amivel felrakják a gumit, pikk-pakk a helyén van.
Ezek ezért fontos infók, amiket nem tudtam. Jövõre készülök összerakni két kerékszettet is (két gumi kombót tervezek használni, ezért a kettõ) tubeless-el. Azért hasznos infó volt ez, hogy ne qrjam szét a dolgokatNagyon sokáig nem jöttünk rá évekkel ezelõtt, hogy mi a baj a kompresszorral felrakott tlr gumikkal. Hát ez. A megoldás, hogy 2.8 körül (gumi maximuma) pihenteted. Elõbb utóbb kinyúlik, s bepattan. Nekünk az Olympic felnin ez (aminek 2.2 a MAX nyomása) kb. 30 perc.
#1073
Írta 2013. január 15. - 15:56
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1074
Írta 2013. január 15. - 13:44
#1075
Írta 2013. január 15. - 12:05
A 6 barra felnyomhato evoban milyen szal van? De a 2.1esnek is elvileg 4 bar a max uzemi nyomasa.
Az a 3 bar koruli max tl nyomas szvsz a tejbol adodik.
Hát, én passzolok, de amikor sokaknak ledurrant nagypumpás/kompresszoros megoldásnál az EVO, s utána már el is volt "vetemedve"', beszéltünk Andreas Wübbolt úrral (Schwalbe, fejlesztés), s õ mondta, hogy a 2011-12-es EVO-k nem bírják a túlpumpálás során a ráírt nyomást sem. Ezt elvileg 2013-tól javították, de ekkor sem ajánlott a max fölé fújni, pl. az enyémekre 3.7 van írva. Az van, hogy amikor pumpálsz a gumiban szükségszerûen túlnyomást csinálsz (minél nagyobb a pumpa lökete, annál inkább), mivel a levegõ nyomását a gumi nyúlása még nem tudja lekövetni. Ez a sodronyt túlterhelheti.
Gondolom sodrony és sodrony között van különbség, s az erõsebb 10 grammal nehezebb.
Annyi csak a lényeg, hogy ésszel kell, s az "addig fújom, amíg be nem pattan", az nem bölcs gondolat.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1076
Írta 2013. január 14. - 22:50
Az a 3 bar koruli max tl nyomas szvsz a tejbol adodik.
#1077
Írta 2013. január 14. - 22:49
Conti XKing protection volt, és addig volt ezen a nyomáson míg a perem kipattogot a helyére.
Téves elgondolás. Ha a kevlarsodrony nem bír ennyit, akkor nem bír ennyit, függetlenül attól, mennyi idõt tölt el a nyomáson. Nagyon sokáig nem jöttünk rá évekkel ezelõtt, hogy mi a baj a kompresszorral felrakott tlr gumikkal. Hát ez. A megoldás, hogy 2.8 körül (gumi maximuma) pihenteted. Elõbb utóbb kinyúlik, s bepattan. Nekünk az Olympic felnin ez (aminek 2.2 a MAX nyomása) kb. 30 perc.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1078
Írta 2013. január 14. - 20:27
Ha Schwalbe Evo külsõt nyomtál fel 4.5-re, akkor csak gratulálni tudok, biztosan sérült a kevlarszál, majd legyen nálad pótkülsõ, amikor terepen lepattan az egész.
Conti XKing protection volt, és addig volt ezen a nyomáson míg a perem kipattogot a helyére.
#1079
Írta 2013. január 14. - 16:16
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás