Jelentkezz be Regisztrálj
Tubeless - a belsõ nélküli rendszer
#1
Posted 2024. January 25. - 08:37
https://singletrackw...less-sealant-5/
Szóval a legjobb, ha azt veszed, amelyiknek legjobban tetszik a színe/szaga/csomagolása.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2
Posted 2024. January 24. - 10:44
Stans NoTubes/Schwalbe (ugyanaz) is jól működik. Ezeket nyugodtan veheted. Hosszú évek óta mióta használom nem volt vele gondom.
(amikor egy üveg szétvágta a külsőm azt nem fogta meg véglegesre de még annyira igen hogy hazajutottam vele - de ez meg nem a tej hibája.
Már sokszor írtam, nekem egy nagy szopásom volt és az a Conti tej volt. Kb ilyen hidegben mint most van ömlött ki a tej a likon és nem történt semmi. Szóval nálam az fekete listás, azóta a Stans NoTubes (Schwalbe).
Én is ezt használom - Stans - nagyon régóta és mindent megfogott (szétvágott külsővel sok mindent egyik sem tud kezdeni).
- husevotelefonfulke likes this
#3
Posted 2024. January 24. - 09:46
#4
Posted 2024. January 22. - 22:26
Joe's super sealant,jó a tubless gumimhoz és a szingóhoz is! Baromi könnyű ki takarítani a gumiból,gyakorlatilag zuhanyrózsával ki tudom mosni, és co2 patron kompatibilis.Nekem tökéletesen bevált!
- husevotelefonfulke likes this
#5
Posted 2024. January 20. - 23:19
Sziasztok!
Race King Protectiont tubelessesítenék. Melyik szmötyit érdemes venni? Örülnék ha olcsó lenne, de a lényeg, h jól működjön.
Stans NoTubes/Schwalbe (ugyanaz) is jól működik. Ezeket nyugodtan veheted. Hosszú évek óta mióta használom nem volt vele gondom.
(amikor egy üveg szétvágta a külsőm azt nem fogta meg véglegesre de még annyira igen hogy hazajutottam vele - de ez meg nem a tej hibája.
Már sokszor írtam, nekem egy nagy szopásom volt és az a Conti tej volt. Kb ilyen hidegben mint most van ömlött ki a tej a likon és nem történt semmi. Szóval nálam az fekete listás, azóta a Stans NoTubes (Schwalbe).
- husevotelefonfulke likes this
#6
Posted 2024. January 20. - 11:47
Annyi, hogy Maxxis külsőim vannak, nem tudom, a Conti mit szeret.
Edited by Kisherceg, 2024. January 20. - 11:50.
- husevotelefonfulke likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#7
Posted 2024. January 20. - 11:39
Race King Protectiont tubelessesítenék. Melyik szmötyit érdemes venni? Örülnék ha olcsó lenne, de a lényeg, h jól működjön.
#8
Posted 2023. December 03. - 11:11
#10
Posted 2023. December 03. - 10:55
Sziasztok!
Szeleppel kapcsolatban kérdeznék.
Van egy syncros kerékszettem, átmatricázott dt amúgy. Sajnos a hozzá kapott tubeless szelepeket elkevertem, de most vettem tubeless trekking gumikat, gondoltam összerakom akkor belső nélkül.
Bármelyik univerzális tubeless szelep jó lehet hozzá, vagy vegyek kifejezetten dt felnihez ajánlottat? Van ezek között különbség?
Köszi a segítséget!
#11
Posted 2021. May 10. - 10:38
Talán elfér ide, főleg, ha a barkácsoló kedvűek megtalálják: https://zolkow.blog....rv#more16505492
Frissítettem egy pár másodperces videóval, ami bizonyítékul szolgál arra, hogy tényleg jó valamire.
Egyben el is gondolkodtatott, hogy a gyári kapható megoldások egyike sem nagyobb ennél, pedig lehet, hogy a pluszos külsőkhöz jó lenne nagyobb tartály.. Bár végülis ez csak a jég megtöréséhez kell, aztán lehet pumpálni hagyományos módon.
Mekkora ötlet, köszi!!!
#12
Posted 2021. April 26. - 08:27
Talán elfér ide, főleg, ha a barkácsoló kedvűek megtalálják: https://zolkow.blog....rv#more16505492
Frissítettem egy pár másodperces videóval, ami bizonyítékul szolgál arra, hogy tényleg jó valamire.
Egyben el is gondolkodtatott, hogy a gyári kapható megoldások egyike sem nagyobb ennél, pedig lehet, hogy a pluszos külsőkhöz jó lenne nagyobb tartály.. Bár végülis ez csak a jég megtöréséhez kell, aztán lehet pumpálni hagyományos módon.
- Kisherceg, Rabbit, mgy and 1 other like this
#13
Posted 2021. April 25. - 21:31
Valaki azt írta, a legjobban az teríti szét a tejet a kerékben ha szerelés után egyből megy vele néhány km-t. Be fog állni az a kerék, nyugi.
Majd ha tudtál vele menni egy rendes terepest, kérünk beszámolót az "érzésről".
Marci kérésére ;P, mivel már van bennem "pár" belsőnélküli bringázás, rövid összefoglaló:
Maxxis Forekaster 2,35 és Icon 2,2, mindkettőt oldszkúl 19 mm belső széles felnin használom.
(Főleg erdei utakon/ösvényeken tekerek, nem nagyon láttak köves, sziklás utakat. Illetve jellemzően még földutakon. Váciak topicban képek a tájról. )
Első próbálkozásra elöl-hátul Forekaster volt, de ez nekem "sok" volt, jobban szeretem, ha hátul könnyen gurul és persze könnyen is csúszik. Emiatt került fel hátra az Icon, kb két alkalom után. Így már helyreállt a lelkem békéje, elöl kapaszkodik, hátul meg.... őőőő, szóval hátul szépen gurul, mikor éppen nem csúszik. Az Iconról sokat nem tudok mondani, 1,6-1,7 bar amit a dagadt s_gg_m alatt jónak érzek. Kevesebbel már túl puhának tűnik, nem mászkál kanyarban, de tekeréskor érezhetően visszafog. Felette meg kicsit pattogóssá válik. Szépen gurul, szerintem jól is kapaszkodik, de fékezéskor kevés nedvesség vagy kicsit határozottabb fékkar cibálás is elég, hogy megcsússzon.
A Forekaster már sokkal érdekesebb. 1,7-1,8 baron tetszik leginkább, alatta mintha hajlamos lenne aláfordulni. Erdőben jól érzi magát, szereti, ha kicsit laza a talaj, van mibe beleharapnia, ilyenkor stabil, biztonságos érzés. (Fel)ázott erdei talajon, sárban meglepően jól kapaszkodik, nem éreztem sosem bizonytalannak. Ami kicsit zavaró, hogy cserébe a korábban használt Conti X-Kingnél valamivel ritkásabb minta miatt (legalábbis ezt gondolom) keményebb felületen kicsit darabos, enyhén bizonytalan érzést ad. Kemény döngölt földutakon vagy aszfalton feltűnő leginkább, de kezelhető. Hasonló, mint a régi, klasszik '90-es évekbeli markánsabb terepgumik. Pl legutóbb, mikor Zolkow után gurultam a bringaúton a Csókakő-kör végén, ő magabizosan hasított elöl, én meg magabizonytalanul billegtem utána...
A belsőnélküliségről: az installról már regéltem itt korábban, simán ment. Azóta semmi érdemi nem történt, ami ugye jó. Minden indulás előtt rádugom a pumpát (ezt belsővel is így tettem), pár nap után még nem kell "tölteni", de egy hét után már kell 1-2 tized bar, szóval nem tűnik jelentősnek. Ezeknél a fenti gumiknál feltűnően finom gurulásról nem igazán tudok beszámolni. Mikor elsőre próbáltam őket, még belső volt bennük (és hideg volt). Most, hogy már belső nélkül tekertem velük jó párat, nem érzem, hogy annyira finoman gurulnának, inkább mint egy jó belsős set-up. Mondjuk kicsit kevésbé ballonosak, mint az elődjeik, amik ezen a bicajon voltak, talán ez is belejátszik. Kíváncsi leszek, a Unitnál milyen lesz, ott kb akkora, vagy kicsit talán ballonosabb a két belsőnélküli gumi (Ardent Race és Icon, mindkettő 2,35) mint az elődjeik, kicsit nagyobb, 21,5mm-s felnin. Most, hogy itt a jó (jobb) idő, elő fogom szedni ezt is. (Hidegben, sárban nem egysebizek. )
Edited by Kisherceg, 2021. April 25. - 21:32.
- Rabbit likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#14
Posted 2021. April 24. - 22:07
Senki nem tud rá választ? akkor muszáj leszek kipróbálni én :-)
Szóval kipróbáltam!/Zemplénben/ saját mérés 580 g igazi versenygumi,próbáztam latex belsővel, utána tejjel! a puha gumikeverék miatt tapad mint légy a papira,nagyon érezhető,a gumi pereme nagyon passzos!/crest mk3 felnin/ felraktam és műhelypumpával kényelmesen felfújtam,mint egy belsőt! a 2.2-es igen ballonos mint egy 2.25-2.3-as gumi.De tej nélkül nem működik! kb 70' után leereszt,viszont semillyen gyöngyözés nem tapasztalható a gumi oldalfalán!!!
- Kisherceg likes this
#15
Posted 2021. April 11. - 10:38
szvsz van ilyen is meg olyan is - a one pro tl fekete gumimat lecsereltem barna oldalfalura, ugyanaz a falvastagsag, semmi elteres, csak a szin.
nem tudom kik uzemletetik ezt a forumot, de jo lenne, ha nem kellene folyamatosan a bongeszot felulbiralni, hogy nem megfeleloen titkositott az oldal. safaribol konkretan hasznalhatatlan - meg az a par ember is el fog tunni innen, annyira idegesito az egesz.
Edited by arn, 2021. April 11. - 10:40.
- ZolkoW and Rabbit like this
#16
Posted 2021. April 06. - 17:50
Ha nem tévedek, a bőrszínű külsők színét pont egy réteg gumi hiánya adja. (Gondolom ezért is könnyebb kicsivel.) A skinwall maxxisoknál volt panasz a bőr oldalfali gyöngyöző tubeless szmötyi miatt. Valahol itt visszább linkeltem is egy képet*, talán pont ilyen Einstein edisön Conti volt
Szóvall én inkább nem erőltetném.
*edit: Meg is van a kép. Nem tudom, a tiéd ilyen-e, de szerintem ez nem sok levegőt tartana benn.
Még ne vettem meg! csak megnéztem! de én nem ilyen vékonynak láttam az oldalfalát,de holnap tényleg megnézem okával és le is mérem a súlyát is!
#17
Posted 2021. April 06. - 16:40
Ez igaz! viszont ez a bőrszínű Bernstein verzió 590g a protection +605g akkor végül is majdnem mindegy!
Ha nem tévedek, a bőrszínű külsők színét pont egy réteg gumi hiánya adja. (Gondolom ezért is könnyebb kicsivel.) A skinwall maxxisoknál volt panasz a bőr oldalfali gyöngyöző tubeless szmötyi miatt. Valahol itt visszább linkeltem is egy képet*, talán pont ilyen Einstein edisön Conti volt
Szóvall én inkább nem erőltetném.
*edit: Meg is van a kép. Nem tudom, a tiéd ilyen-e, de szerintem ez nem sok levegőt tartana benn.
Edited by Kisherceg, 2021. April 06. - 16:42.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#18
Posted 2021. April 06. - 16:17
Az RS tudtommal hivatalosan nem TL ready. Többen viszont már átálltak több kevesebb sikerrel. Én régen használtam belsővel RS-t, de nekem az oldalfal túl vékony volt, sokat nem bírt, így én mindenféleképp a Protectiont ajánlom.
Ez igaz! viszont ez a bőrszínű Bernstein verzió 590g a protection +605g akkor végül is majdnem mindegy!
#19
Posted 2021. April 06. - 12:06
Senki nem tud rá választ? akkor muszáj leszek kipróbálni én :-)
Az RS tudtommal hivatalosan nem TL ready. Többen viszont már átálltak több kevesebb sikerrel. Én régen használtam belsővel RS-t, de nekem az oldalfal túl vékony volt, sokat nem bírt, így én mindenféleképp a Protectiont ajánlom.