Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1387 hozzászólás a témában

#1
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.977 hozzászólás

Járt már így valaki ?

Ha elfogyott X márkájú tubeless-löttyöm de már után kéne töltenem a gumiban, mert elkezdett kiszáradni belőle (még nedves a gumi fala de már nincs folyós tej benne) , akkor rátölthetek-e Y cég tejéből ? Szóval a kétféle tej keveredése okozhat bármi problémát ?

Vagy inkább ki kéne takarítani teljesen a régi löttyöt és tiszta lappal indulni ?


Marci

#2
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.110 hozzászólás
  • LocationBécs

A peremek az árokban voltak, de a gumileszedő így is alig fért be alá. Amikor nagy nehezen kijött az első perem, utána lett igazán nehéz a dolog. Alig tudtam a második perem alá nyúlni. Lehet, hogy valami hegyesebb/vékonyabb gumileszedőkkel kellene próbálkoznom...

 

 

https://www.notubes....duct-info-specs szerint 27mm-es szalag kell, de szerintem ez túl sok a 21mm-es belső szélességhez. Néztem pár képet a neten felragasztott szalagokról, és volt ahol a szalag felment az oldalfalra, néhánynál viszont nem. Olyat asszem nem láttam, ami csak picit nyúlt volna túl a küllőlyukakon. Szóval még nem vagyok benne biztos, hogy mennyit számítanak a milliméterek...

 

Booster + pumpa már van, de az éles próba előtt még megpróbálom belsővel tágítani kicsit, azt olvastam, az segíthet. De előbb még kitalálom, mekkora legyen a szalag :-)

 

kösz

 

olyan szeles legyen, mint a belso szelesseged - vagy annal kicsivel nagyobb. van kulonbozo meretekben.


arn módosította - 2017. szeptember 27. - 22:01


#3
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás

egyszer csináltam tubeless kereket (párt...), nekem az volt a meglátásom, hogy a szalagnak elég csak a küllőlyukakra rátakarnia, persze tartalékkal. inkább gondom volt belőle, hogy túllógott, asszem nekem is felért kicsit az oldalfalra, a kisebbet elég lett volna vennem.

 

a másikra: nem tudom, hogyan próbáltad leszedni, de ha berendezed a peremet teljesen körbe úgy, hogy a mély árokban van, középen, akkor le kéne jönnie. nem ismerem azt a felnit, de kb minden tubeless kompatibilis olyan, hogy a küllőfuratoknál ott a kisebb átmérőjű rész, és a google képkeresője is ezt mondja.

 

A peremek az árokban voltak, de a gumileszedő így is alig fért be alá. Amikor nagy nehezen kijött az első perem, utána lett igazán nehéz a dolog. Alig tudtam a második perem alá nyúlni. Lehet, hogy valami hegyesebb/vékonyabb gumileszedőkkel kellene próbálkoznom...

 

fog tagulni... a szalagon ne sporolj, pont akkora kell, amilyen szeles a felnid belulrol. nagyon bosszanto tud lenni, hogy mar minden ok lenne, es vmi a szalaggal nem stimmel (szedheted szet, valszeg a lotty is megy a levesbe, es minden tiszta trutymo).

 

en most raktam fel egy 30as tle gumit, nem tudom ez milyen szeles, de annal annyira merevek voltak az oldalfalak, hogy hiaba pattintottad be a boosterrel, mindig kiugrott. kompresszor/booster nelkul nagyon meg fogsz izzadni, de boosterrel is csak ugy ment fel, hogy elobb toltottem be a lottyot, es utana szelep vissza, majd azzal egyutt pattant be. amit ajanlanek a szereleshez:

* booster

* pumpa 11 bar feletti nyomashoz

* schwalbe easy fit

 

sok szarakodastol kimeled meg magad.

 

https://www.notubes....duct-info-specs szerint 27mm-es szalag kell, de szerintem ez túl sok a 21mm-es belső szélességhez. Néztem pár képet a neten felragasztott szalagokról, és volt ahol a szalag felment az oldalfalra, néhánynál viszont nem. Olyat asszem nem láttam, ami csak picit nyúlt volna túl a küllőlyukakon. Szóval még nem vagyok benne biztos, hogy mennyit számítanak a milliméterek...

 

Booster + pumpa már van, de az éles próba előtt még megpróbálom belsővel tágítani kicsit, azt olvastam, az segíthet. De előbb még kitalálom, mekkora legyen a szalag :-)

 

kösz



#4
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.110 hozzászólás
  • LocationBécs

Helló!

 

Kezdő vagyok tubeless ügyben, lenne néhány kérdésem.

 

Ztr Arch Ex felnikre tennék Schwalbe Almotion TLE gumikat. Első lépésként szalag nélkül feltettem egy gumit az egyik felnire, hogy lássam mekkora szenvedésre számítsak. Gumileszedővel viszonylag kevés szívással meg is oldottam. Viszont leszedni alig tudtam, végül 2 ember kellett hozzá, hogy leszenvedjük a felniről. Ez normális? Esetleg idővel tágulni fog valamennyit?

 

Másik kérdésem a tubeless szalaggal kapcsolatos. Elvileg ugye a felni belső szélességénél kicsit szélesebb szalagra lesz szükségem. Van otthon Gorilla szalagom (26mm-es) ez viszont fel fog kicsit feküdni a felni belső oldalára, ha ráragasztom. Ez gond lehet? Használjak inkább keskenyebb szalagot?

 

kösz

 

fog tagulni... a szalagon ne sporolj, pont akkora kell, amilyen szeles a felnid belulrol. nagyon bosszanto tud lenni, hogy mar minden ok lenne, es vmi a szalaggal nem stimmel (szedheted szet, valszeg a lotty is megy a levesbe, es minden tiszta trutymo).

 

en most raktam fel egy 30as tle gumit, nem tudom ez milyen szeles, de annal annyira merevek voltak az oldalfalak, hogy hiaba pattintottad be a boosterrel, mindig kiugrott. kompresszor/booster nelkul nagyon meg fogsz izzadni, de boosterrel is csak ugy ment fel, hogy elobb toltottem be a lottyot, es utana szelep vissza, majd azzal egyutt pattant be. amit ajanlanek a szereleshez:

* booster

* pumpa 11 bar feletti nyomashoz

* schwalbe easy fit

 

sok szarakodastol kimeled meg magad.



#5
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.139 hozzászólás

Helló!

 

Kezdő vagyok tubeless ügyben, lenne néhány kérdésem.

 

Ztr Arch Ex felnikre tennék Schwalbe Almotion TLE gumikat. Első lépésként szalag nélkül feltettem egy gumit az egyik felnire, hogy lássam mekkora szenvedésre számítsak. Gumileszedővel viszonylag kevés szívással meg is oldottam. Viszont leszedni alig tudtam, végül 2 ember kellett hozzá, hogy leszenvedjük a felniről. Ez normális? Esetleg idővel tágulni fog valamennyit?

 

Másik kérdésem a tubeless szalaggal kapcsolatos. Elvileg ugye a felni belső szélességénél kicsit szélesebb szalagra lesz szükségem. Van otthon Gorilla szalagom (26mm-es) ez viszont fel fog kicsit feküdni a felni belső oldalára, ha ráragasztom. Ez gond lehet? Használjak inkább keskenyebb szalagot?

 

kösz

 

egyszer csináltam tubeless kereket (párt...), nekem az volt a meglátásom, hogy a szalagnak elég csak a küllőlyukakra rátakarnia, persze tartalékkal. inkább gondom volt belőle, hogy túllógott, asszem nekem is felért kicsit az oldalfalra, a kisebbet elég lett volna vennem.

 

a másikra: nem tudom, hogyan próbáltad leszedni, de ha berendezed a peremet teljesen körbe úgy, hogy a mély árokban van, középen, akkor le kéne jönnie. nem ismerem azt a felnit, de kb minden tubeless kompatibilis olyan, hogy a küllőfuratoknál ott a kisebb átmérőjű rész, és a google képkeresője is ezt mondja.



#6
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás

Helló!

 

Kezdő vagyok tubeless ügyben, lenne néhány kérdésem.

 

Ztr Arch Ex felnikre tennék Schwalbe Almotion TLE gumikat. Első lépésként szalag nélkül feltettem egy gumit az egyik felnire, hogy lássam mekkora szenvedésre számítsak. Gumileszedővel viszonylag kevés szívással meg is oldottam. Viszont leszedni alig tudtam, végül 2 ember kellett hozzá, hogy leszenvedjük a felniről. Ez normális? Esetleg idővel tágulni fog valamennyit?

 

Másik kérdésem a tubeless szalaggal kapcsolatos. Elvileg ugye a felni belső szélességénél kicsit szélesebb szalagra lesz szükségem. Van otthon Gorilla szalagom (26mm-es) ez viszont fel fog kicsit feküdni a felni belső oldalára, ha ráragasztom. Ez gond lehet? Használjak inkább keskenyebb szalagot?

 

kösz



#7
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 654 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

egy kis enve reklam, aze a franc se gondolta, hogy ezeket a kereket a usaban keszitik, mondjuk amennyibe kerulnek...

 

külön téma az oldalukon, hogy miért kerülnek a kerekek annyiba amennyibe
proudly made in the usa :D 



#8
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 436 hozzászólás
egy kis enve reklam, aze a franc se gondolta, hogy ezeket a kereket a usaban keszitik, mondjuk amennyibe kerulnek...


Blueprint: Enve Aims To Eliminate Pinch Flats With New M Series



#9
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.110 hozzászólás
  • LocationBécs
A google velemenyek nem tul jok roluk... de jegelem is a dolgot, majd megnezem ujra fel ev mulva ha latexet toltok bele, vagy ilyesmi. Vegulis a hasznalatot nem befolyasolja,

A masik gumival is csinalta, nem gumifuggonek tunik a dolog, es ezert sem tudom igazan hova tenni. Talan megcsavarodott a felni?

arn módosította - 2017. augusztus 27. - 14:24


#10
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.977 hozzászólás

A Mountainbiker-hez a Gürtel-en, oda az U6 vonal alatti ívekhez szerintem nyugodtan beadhatod. Haverom vett ott több bringát és vissza is járt oda garis dolgok miatt, nagyon korrektek voltak mindig mindenben.

Amúgy egy minimális kis ütés miatt nem kell még centíroztatni, ez nem orvosi műszer hogy annyira hajszál pontosnak kell lennie. Szerintem nagyobb már nem lesz.

A gumid ütése érdekes, fél centis kilengés elég nagynak hangzik de nem hiszem hogy szálszakadt lenne. Én azzal se nagyon foglalkoznék, látványnak nem szép de a menetet nem befolyásolja.

 


Marci

#11
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.110 hozzászólás
  • LocationBécs

Egy tipp! Centírállvány helyett rakhatsz a vázra a felni magasságába egy gyorskötözőt, levágod 2-3 cm hosszúra és befordítod a felniig. Ez régi módszer a házi centírozásra. Esetedben pontosan láthatod, mennyit és hol üt a felni, esetleg küllőkulccsal javíthatsz is a helyzeten ha kell.


Azt szoktam csinalni :) epp azert irtam, hogy nem nagyon latok olyan hibat, ami ilyen elterest indokolna. Kicsit allitottam rajta, de tenyleg csak tizedeket lehetett. Talan van benne egy minimalis tojas is, amihez viszont nem vagyok eleg tapasztalt, es nem is egy 1000 euros kerekszetten kellene ezt gyakorolni. Nem vagyok az a durvulos fajta, a cx bringamnal is minimalisat kellett csak allitani, masfel ev utan, ez meg ket honap utan csale.

Illetve epp ez a felemem, mert kb 10 eve azert kezdtem magam szervizelni mindent, mert legtobbszor ugy csesztek ossze, nem szivesen adom ki a kezem kozul, de nem ismerek olyat gyorben vagy becsben, akire nyugodt lelekkel rabiznam.

Ha jol sejtem egy 1500gos gyari kerekszett a kullofeszessegekre is kiemelten erzekeny lehet, es en szivesen fizetek tobbet, de nemtom mekkora esely van ra, hogy ne ugy alljanak hozza mint mari neni tanyabikejahoz.

#12
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás


Centirallvanyom sajnos nincs, hogy minden hibat kizarjak, asszem beadom vhova centirozni.

Egy tipp! Centírállvány helyett rakhatsz a vázra a felni magasságába egy gyorskötözőt, levágod 2-3 cm hosszúra és befordítod a felniig. Ez régi módszer a házi centírozásra. Esetedben pontosan láthatod, mennyit és hol üt a felni, esetleg küllőkulccsal javíthatsz is a helyzeten ha kell.


xclajos módosította - 2017. augusztus 27. - 05:43


#13
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.110 hozzászólás
  • LocationBécs
Jolvan, nem en vagyok bena, mind a negy kerek korrektul tartja a levegot az elso nap utan is, vmi nem volt koser azokkal a conti gumikkal.

Viszont a hatsokerekemmel vmit kezdeni kell, mert ugy utnek rajta a tubeless gumik... ha a felnit nezem, talan tizednyi elteres ha van (gumival vagy gumi nelkul), gumi szinten meg vagy 5mm. Probaltam a gumit kicsit arrebbhuzni, hogy alig volt benne levego, keves sikerrel, ujra bekentem, bepattintottam, ugyanugy allt. A felnin sem latok serulest, viszont a masik gumival is csinalta, igy tuti nem szazas vmi. A perem alakja serulhetett, vagy egyeb tipp?

Centirallvanyom sajnos nincs, hogy minden hibat kizarjak, asszem beadom vhova centirozni.

arn módosította - 2017. augusztus 26. - 19:41


#14
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.110 hozzászólás
  • LocationBécs
Uj gumik - a multkori contis tapasztalatokbol rakeszultem a dologra, vettem easy fitet (megsem kenek ossze mindent a szappannal), uj pumpat is, mert a reginek a feje egyre szarabb, ez mar 15 bart tud, es digitalis kijelzese van, igy nem volt gond a 2 bar alatti kijelzes, sem a booster 11 barra valo felfujasa.

addix speed: kezzel hataresetes volt felrakni, bekentem, boosterrel siman bepattant, szelepen at lotty be, 3 baron lotykoles, 2x15 perc fektetes. Az anyaga szvsz mas, mint korabbi pace star, kevesbe muanyagos, rugalmasabbnak es gumiszerubbnek tunik.

A thunder burtot 58 a rocket ront 56-57mmnek mertem.

G-one speed: ez egy trukkos db volt... a perem is csak szerszammal ment fel. Boosterrel hiaba pattintottam a helyre, amikor leresztettem, azonnal kipattant. Eleg kemeny, meglepoen vastag, ami 30as meretben eleg merev falakat eredmenyez. Egyetlen esely volt csak, ha eloszor rakom be a lottyot, aztan szelepmaggal boostolom. Szerencsere mukodott, bar a boostert nem volt konnyu hamar leszedni, vmikor a szelepmagot is kikapta, de nem tekertem ra rendesen. 5.5 bart kapott, ezt tartotta is a fektetesek alatt.

Gurultam egyet vele, 5.5 bar az ajanlott max nyomas, igy is meglepoen kenyelmes volt, szvsz 4-4.5 baron jo lesz vegyes terepen is. Picivel tobb mint 30mm szeles volt.

Csak remelem, hogy nem lesz vele olyan fiasko, mint a contikkal.

Mas - A cx gumimon is tobb helyen szivargott a lotty, de a levegot rendesen tartotta, kivancsi voltam mennyi lotty maradt benne aprilis ota. Erdekes modon rendesen maradt benne, fogalmam nincs mit szivarogtatott lassan ot honapja.

arn módosította - 2017. augusztus 25. - 21:58


#15
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.110 hozzászólás
  • LocationBécs
Jah ezt lattam, oldalfalrol irnak, nem peremrol.

#16
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 986 hozzászólás

http://www.bikeradar...ike-tyre-48102/



#17
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.110 hozzászólás
  • LocationBécs
Hol volt ez a cikk? Cserenel meg jol johet...

#18
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 986 hozzászólás

Sziasztok!

 

A Nobby Nic performance gumik megfelelnek ennek a feltételnek, azaz alkalmas tubelessre?

 

Hivatalosan nem, de nagyon sokan használják belső nélkül így alkalmasnak mondható.

Bár én úgy vagyok vele, ha már van egy megfelelő felnid, veszel szalagot és szelepet, valami löttyöt, elpazarolsz a drága idődből az összeszerelésre akkor már vehetsz egy hivatalosnak mondható TL külsőt is ami nagyobb valószínűséggel lesz jó és talán nem anyagi csőd.

Természetesen én is hallottam már olyat, hogy még sima felnivel is jó a TL....

(off: ugyanitt X-King Protection eladó :)

 

Igen, valami gyártási hiba lehet a gond okozója nálad és karakoramnál, szvsz is. Amit blash írt, azzal arra utalt, ami legutóbb említettem neki, hogy egy srác, aki megvett tőlem egy pár performance contit, mondta, hogy belső nélkül akarja használni és próbaképpen összerakta lötty nélkül. Úgy is működött.

Nálam már működik! Ennyire könnyen egy TL külsőm sem pattant a helyére, de ennyire sokat sem kellet érte dolgoznom. Nagyon tetszik, hogy 2.2-es és ilyen nagy. Rendeltem egyet előre is, egyszer élünk :). Nem vagyok agresszív rider, jó lesz az oda, megpróbálkozom valami jó alacsony nyomással (ha benne marad a levegő :) ). Viszont mikor keresgéltem a review-k között, hogy előre vajon mennyire ajánlott akkor például a bikeradar oldalon is megemlítették, hogy a peremnél elég makacs módon eresztett.     



#19
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 187 hozzászólás

Sziasztok!

 

A Nobby Nic performance gumik megfelelnek ennek a feltételnek, azaz alkalmas tubelessre?

 

 

Nagy csoda mar nincs a mai gumikban, a perem nagyreszt jo, ha a falvastagsag is stimmel, akkor jo esellyel elmegy tubelesskent. Cxnek en is egy 60tpis olcsobb verziojat hasznalom a clement xplornak, a vekonyvalu verzioval valszeg nehezebb lett volna (meg az oldalfalat elnezve mar ki is csaptam volna parszor).



#20
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.110 hozzászólás
  • LocationBécs
Nagy csoda mar nincs a mai gumikban, a perem nagyreszt jo, ha a falvastagsag is stimmel, akkor jo esellyel elmegy tubelesskent. Cxnek en is egy 60tpis olcsobb verziojat hasznalom a clement xplornak, a vekonyvalu verzioval valszeg nehezebb lett volna (meg az oldalfalat elnezve mar ki is csaptam volna parszor).