Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kerékpárszállítás autóval - tetõn, hátul vagy bent?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
829 hozzászólás a témában

#581
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

sedánon pl. nem sok macerával jár. simán felnyitom a bicajjal együtt a hátsó ajtót
http://img4.tar.hu/t...e2/32285804.jpg

az 5-6 literes fogyasztástöbbletet én sem értem...


zafirán 1.6 benzinmotorral a tetõs verzió annyira növelte légellenállást, hogy 17et fogyasztott 140es tempónál a szokásos 11 helyett. másik zafirán nem lehetett felnyitni a csomagtartót, mert nem fértél hozzá a gombhoz.

#582
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Ismerõsnek tetõrõl szállt el bringa Ausztriában, durván 200ezerre (huf) bírságolták, plusz a mögötte jövõben okozott kár. Szóval jól megnézni minden rögzítést! Én tuti kocsiban szállítanám ezek után. A hátsó az több autón használhatatlanná teszi a csomagtartót, ha rajta vannak a bringák. Na meg ugye a plusz 5-6 literes többletfogyasztás (Zafirán)


sedánon pl. nem sok macerával jár. simán felnyitom a bicajjal együtt a hátsó ajtót
http://img4.tar.hu/t...e2/32285804.jpg

az 5-6 literes fogyasztástöbbletet én sem értem...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#583
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás

Ismerõsnek tetõrõl szállt el bringa Ausztriában, durván 200ezerre (huf) bírságolták, plusz a mögötte jövõben okozott kár. Szóval jól megnézni minden rögzítést! Én tuti kocsiban szállítanám ezek után. A hátsó az több autón használhatatlanná teszi a csomagtartót, ha rajta vannak a bringák. Na meg ugye a plusz 5-6 literes többletfogyasztás (Zafirán)


mekkora távon?

#584
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
Ismerõsnek tetõrõl szállt el bringa Ausztriában, durván 200ezerre (huf) bírságolták, plusz a mögötte jövõben okozott kár. Szóval jól megnézni minden rögzítést! Én tuti kocsiban szállítanám ezek után. A hátsó az több autón használhatatlanná teszi a csomagtartót, ha rajta vannak a bringák. Na meg ugye a plusz 5-6 literes többletfogyasztás (Zafirán)

#585
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás
Én az EuroClassicPro 903-at használom.
Ennek le lehet hajtani a függõleges tartóját (mint gondolom 945-nek), illetve a két oldalát is be lehet hajtani, így egy kockát kapunk. 3 gépet illetve kiegészítõvel négyet lehet vele szállítani.
Át lehet alakítani úgy, hogy egy thule boxot szállítasz rajta bicajok helyett.
Normál (max 130) autópályatempóval is lehet vele közlekedni.
Nagyon drága.

#586
Déenes

Déenes

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.256 hozzászólás

Én használtam/használok összecsukható vonóhorgost (thule).Sajnos nem annyi az egész, hogy lekapom és összecsukom és behajítom a csomagtartóba, mert: összecsukva is ugyanannyi térfogatot foglal mint szétnyitva, szóval nagy csomagtartó kell hozzá, a le föl szerelés sem egy pillanat, az összehajtáshoz csavarozni is kell, a cucc nehéz és jobb ha két ember szereli.Viszont a vonóhorogra rá lehet zárni (kulccsal).

Én is vonóhorgosat használok (Thule EuroWay 945), szerintem nagyon patent. Felszerelés-leszerelés max 1-1 perc. Zárható a horogra, zárható a kerékpárra, légellenállása nulla. Igaz öszecsukni max a kitámasztó részét lehet. Nekem befér a kombi csomagtartóba. Csak ajánlani tudom. Egyedüli negatívum az ára. :( De legalább nem kell cseréln, ha autót vált valaki.
www.magicteam.hu

#587
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás

(ilyesmit vadaszok most en is, lehetoleg osszecsukhatot, amit be lehet vagni a csomagtartoba.)


Én használtam/használok összecsukható vonóhorgost (thule).
Sajnos nem annyi az egész, hogy lekapom és összecsukom és behajítom a csomagtartóba, mert: összecsukva is ugyanannyi térfogatot foglal mint szétnyitva, szóval nagy csomagtartó kell hozzá, a le föl szerelés sem egy pillanat, az összehajtáshoz csavarozni is kell, a cucc nehéz és jobb ha két ember szereli.
Viszont a vonóhorogra rá lehet zárni (kulccsal).

#588
boon

boon

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
én mindent a tetõn szállítok, az a legsimább. (csomagtartó hozzáférhetõ)
Minden tartóm Thule, 140-el szoktam "telitetõvel" gurulni. (autópályán)
Így is akár:
Feltöltött kép
Feltöltött kép
a többletfogyasztás az ára a kényelemnek. De az sem vészes.

#589
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás

Én már csak azon gondolkodok, hogy hogy fog viselkedni, ha 120-140-el megyek erõs szélben..
Eddig nemsokan írtatok tapasztalatot akár freeway 968-ról, akár az olasz venezia v. milano-ról, amiken nincsen sin alul. (A padova tetszik még, ami sines, de k* drága)


nekunk ilyen van:
http://www.thule.com...e____44298.aspx

ket bicoval a 120 siman ment, igazabol en nem mentem tobbet, sztem birta volna. es meg a szel is fujt :)
"keep the rubber side down."
- If you tell the truth you don't have to remember anything. - Mark Twain

#590
gombihu

gombihu

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Én már csak azon gondolkodok, hogy hogy fog viselkedni, ha 120-140-el megyek erõs szélben..
Eddig nemsokan írtatok tapasztalatot akár freeway 968-ról, akár az olasz venezia v. milano-ról, amiken nincsen sin alul. (A padova tetszik még, ami sines, de k* drága)

#591
xtal

xtal

    vendég

  • fórumtag
  • 87 hozzászólás

Nálam kitünöen müködött a csomagrartóra szerlés. Teljesen stabil, a keréksinek állithatók és a tartók amik a vázat fogják zárhatók.

Originál audi.
http://www.bilder-ho...h9u-1b-jpg.html

Hátrány: elég magasra kell emelni a bringát szereléskor, szélel a box nélkül ::)) A rozsaszinü bringát csak tehnikás szakaszon használom.


ez se rossz. latom az Audi tanult masok hibaibol, ezert vannak olyan magasan a bringak. mennyit kernek egy ilyenert egyebkent?

#592
xtal

xtal

    vendég

  • fórumtag
  • 87 hozzászólás

Sziasztok,
Én is most két megoldáson gondolkodom:
Peruzzo Milano
Peruzzo Venezia
A különbség annyi, hogy talán a Milano-val több lesz a fogyasztás, bár sztem a Venezia is renesen visszafogja. Milano-nál viszont látszanak a lámpák, és nem kell plussz rendszám tábla+lápma kivezetéssel szórakozni.
Vélemény?


a tetocsomagtartos megoldas noveli a fogyasztast, az univerzalis hatso tarto meg horpaszthat egyet a kocsin / beverheti a hatso uveget egy komolyabb fekezesnel. igazabol a legjobb megoldas a vonohorogra szerelheto cucc, feklampakkal es harmadik rendszammal.

(ilyesmit vadaszok most en is, lehetoleg osszecsukhatot, amit be lehet vagni a csomagtartoba.)

#593
gombihu

gombihu

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok,
Én is most két megoldáson gondolkodom:
Peruzzo Milano
Peruzzo Venezia
A különbség annyi, hogy talán a Milano-val több lesz a fogyasztás, bár sztem a Venezia is renesen visszafogja. Milano-nál viszont látszanak a lámpák, és nem kell plussz rendszám tábla+lápma kivezetéssel szórakozni.
Vélemény?

#594
yola

yola

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.555 hozzászólás
szerintem is a tetõtartó lesz a befutó.
ÉN 4 bringát (mtb) gond nélkül vittem egy punto tetején és úgy számolgattam még egy 5. is elfért volna igaz cipõkanalasan.
Kicsit nehezebb a kerékpár felrakás levétel és a fogyasztásban is jelentkezik a + 1,5 m magasság, de a csomagtartó szabad marad és a világítótestek is. (ÉS nem moszog 140-nél sem ;))
...a legrosszabb, ha a hülyeség szorgalommal párosul!!!

#595
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.086 hozzászólás
Szerintem a tetõre rakd mindet. Hamár úgyis megveszed a keresztartókat, a +2 tetõtartó csak kb +20000Ft. Egy jó hátsó tartó ennél tuti drágább, és a tetõtartó semmilyen kárt nem tesz az autóban(feltéve ha jót veszel és nem nyekken le :-)).

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#596
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás
Nálam kitünöen müködött a csomagrartóra szerlés. Teljesen stabil, a keréksinek állithatók és a tartók amik a vázat fogják zárhatók.

Originál audi.
http://www.bilder-ho...h9u-1b-jpg.html

Hátrány: elég magasra kell emelni a bringát szereléskor, szélel a box nélkül ::)) A rozsaszinü bringát csak tehnikás szakaszon használom.

#597
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
ami megtámaszkodik a hátsó lökháríton, az pl simán darálja a festéket is róla, mert hiába rögzíted baromi szorosan, 120 környékén már elég rendesen lifeg három bringa keresztben a menetszéllel.

nekem még az volt a gondom, hogy univerzális kialakítású volt (amit lehet mind a 3 fajta hátú autóra szerelni elvileg) és elég magasra pozicionálta a bringákat. ami jó mert látszik a hátsó lámpa és rossz mert rettenetesen fogja az autót.

Feltöltött kép

#598
hujap

hujap

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Hááát, lehet, hogy mégis kislétrás leszek? Egy kollégám most ajánlott 4 db alig használt Thule tetõre szerelhetõ tartót (gondolom freeride v. proride széria kb. 3 évvel ezelõttrõl). A'sszem hétvégén megnézem, lehet, hogy el is hozom õket. Akkor már 'csak' tetõcsomitartó kell alájuk és kész vagyok.

#599
hujap

hujap

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Elvileg van a Thule-nak 4 bringás hátsó ajtós megoldása (2 adaptert kell venni pluszban a BackPack 973-hoz), de az is veri a 100 rugót. Akkor már inkább szétdobom, ahogy javasoltad hátra 2, tetõre 2. Ez is >100 rugó, de jobban tetszik, meg nem szedi szét az autót. Egyszerûen nem tudom elképzelni, hogy ne károsodjon az autó ekkora tehertõl (mondjuk 4 canga feszíti a hátsó ajtó zsanérjait). Még gondolkodunk azért ...

#600
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
akkor ezt bebuktam :) még van valami márka ami kb ua. minõség 3/4 áron és majd gondolkozom és jól eszembe fog jutni.