Jelentkezz be Regisztrálj
Kerékpárszállítás autóval - tetõn, hátul vagy bent?
#461
Írta 2010. július 13. - 13:53
#462
Írta 2010. július 13. - 13:46
De tavaj 1x sem jartam így. Szoval szerintem ha tudsz szerezni elfogadható áron jó, ha nem akkor nem tragédia.
#463
Írta 2010. július 13. - 09:06
A kocsi tetején fogom szállítani a cangát. (országúti)
A kerékpártartó egy Thule 561-es lesz.
Viszont van egy kérdés. Mennyire lesz bogaras a bicó mondjuk 100km után? Érdemes valamitvel védeni az elsõ villát és a kormányt, netán az ülést?
Láttam egy ilyen megoldást a problémára:
Scicon bike defender (SCICON BAGS - TECHNICAL BAGS BIKE PROTECTION). Érdemes ebben gondolkozni, vagy ne foglalkozzal vele?
Köszönöm a segítséget
#464
Írta 2010. június 23. - 11:46
régebben a tour-ban volt egy teszt,néhol 80%-os üzemanyag növekedés is volt a tetö csomagtarton szállitott bicoknál.jo tudom auto meg sebesség függö de azért elég durva.semmiho üzemanyag növekedése reális de bacsesz össz 1.5 literes üzemanyagemelkedése 380 kilin elég hihetetlen:)
akkor asszem 2000kmt nem autozunk cangaval
#465
Írta 2010. június 23. - 09:32
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#466
Írta 2010. június 23. - 09:14
#467
Írta 2010. június 22. - 22:52
Ausztria volt az élesteszt tavaly júliusban, és a következõ tapasztalatokat szereztük: autópályán a kis 206-ossal maximum 110-120-szal mertem menni, oldalszélre erõsen érzékeny lett, dacára a sok cuccnak és a gyári kemény sportfutómûnek és peres gumiknak. A fogyasztás hosszú utakon 6.5-6.7 l/100km volt általában, így pedig 8.5l/100 km, pedig lassabban mentünk. A 110 lóerõs, 1.6 16v benzines motor nem nagyon tolerálta a plusz légellenállást; dízelnél valószínûleg sokkal kevésbé nyomja fel a fogyasztást.
Maga az 591-es piszkosul egyszerû és jó, a két bicaj feltétele a tetõre, rögzítése és kulccsal zárása maximum 2-3 perc. Stabilan tart, ennél biztosabb talán csak az 561-es lehet, amibe kivett elsõ kerékkel, gyorszárral/átütõ tengellyel rögzíthetõ az elsõ villa.
Sajnos a hátsó ajtóra szerelhetõ tartóról nincs tapasztalatom. Fogyasztásnövekedést ennyire nagy mértékben úgy sejtem, nem okoz, és az sem lehet rossz választás. Olcsóbb is, jóval...
Hasznos tipp: aki használtan szeretne esetleg autó tetejére csomagtartót, és talál Thule típust, ami nem esetleg a kocsijához való, ne adja fel! Ahhoz, hogy a mi kis 206-osunk komplett csomagja például egy 406-osra felszerelhetõ legyen, mindössze egy 8e Ft-os tetõcsomagtartó szerelõ KIT-et kell megvásárolni. Vagyis, ha jó áron eladásra kínálnak ilyet, érdemes megnézni egy webáruházban, mit is tartalmaz az adott típusra a csomag és mi az, ami a "célautó" alkatrészlistája, mert lehetséges, hogy szinte minden egyezik és néhány ezer Ft-ból beszerezhetõ a hiányzó komponens. Sok-sok ezret lehet ezzel spórolni, és ezt tapasztalatból írom.
Mások is említették már, hogy bérelni is lehet ezeket a Thule eszközöket. Ezzel is lehet spórolni szerintem, s bár - akárcsak a hátsó ajtóra szerelhetõ csomagtartókat nézve - nincs tapasztalatom ezen a téren, de lehet, hogy egy telefont megér.
_____________________________________________
AM rlz
#468
Írta 2010. június 22. - 20:45
Köszi a segítséget!
1. A hátsó szállításnál tényleg nem látszik semmi a hátsó lámpából. Ami kicsi problémás lehet. Mondjuk azt néztem, hogy a kerekek azok amik kitakarják a lámpákat. A kerekeket alapból levenném és csak a váz utazna a kocsin kívül, kerekek kerékszállítótban a kalaptartón elférnek.
2. Hogy jött ki 35e Ft-t ban a Thule?
Amit én számoltam csak 20e Ft a bak 10e a szerelõkit + keresztrúd + biciklitartó (nekem csak olyan jó ami nem a vázat rögzíti, hanem az elsõ kerék helyén kell felfogatni + a hátsó kerekeket rögzíteni)
3 Tudtok ajánlani olyan Thule boltot ajánlani ahol extra jók az árak?
Köszi a segítséget!
én 1 helyi forgalmazónál vettem a KIT et, ezt lehet hogy autója válogatja hogy mennyibe kerül, de sok tipusra jó....a thule freeride 530 asnak pedig a legdrágább helyen is 16 E a teteje.
#469
Írta 2010. június 22. - 19:42
#470
Írta 2010. június 22. - 19:31
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#471
Írta 2010. június 22. - 19:21
1. A hátsó szállításnál tényleg nem látszik semmi a hátsó lámpából. Ami kicsi problémás lehet. Mondjuk azt néztem, hogy a kerekek azok amik kitakarják a lámpákat. A kerekeket alapból levenném és csak a váz utazna a kocsin kívül, kerekek kerékszállítótban a kalaptartón elférnek.
2. Hogy jött ki 35e Ft-t ban a Thule?
Amit én számoltam csak 20e Ft a bak 10e a szerelõkit + keresztrúd + biciklitartó (nekem csak olyan jó ami nem a vázat rögzíti, hanem az elsõ kerék helyén kell felfogatni + a hátsó kerekeket rögzíteni)
3 Tudtok ajánlani olyan Thule boltot ajánlani ahol extra jók az árak?
Köszi a segítséget!
#472
Írta 2010. június 22. - 19:19
YouTube - Thule Round Trip Bike Travel Case Review - etrailer.com
#473
Írta 2010. június 22. - 18:43
hátul valoszinüleg kevésbé lessz piszkos,kevesebbet is eszik az auto mint tetön szállitásnál(tesztben láttam van,hogy elég durván megemeli a fogyasztást)viszont venned kell +ba hátra rendszámtábla tartot+féklámpát(20k környékén van kb)persze van olyan modelljük is ami nem takarja de az már megint közelit a tetös árához.kerékpár biztonságát tekintve tetön viszont szerintem jobb,hátulra csak könyebben beleszálnak az emberbe....
pont, hogy lent lesz piszkos(kavicsfelverõdés, sár stb) míg fönt maximum a bogaraktól....a többletfogyasztástól pedig annyit hogy 1.4 es kocsival talán ha másfél literrel eszik többet 1 Buda maraton oda-vissza úton ami nekem 380 km akkor, elenyészõ. nekem a bakok+sín 20 ezer Ft+Thule fteeride tetõcsomagtartó 15 ezer Ft=35 ezer!!! és teljesen elégedett vagyok vele, merev mint az áálat.
#474
Írta 2010. június 22. - 15:52
venezia-t hátra kapsz 17-20k környékén,evvel 3 bicot szálithatsz.nyeregre teszel valamit többi meg hagy ázzon.....
a nyereg erdekel a legkevesbe... inkabb az ipari csapagyak azhatnak be ennyi ido alatt.
#475
Írta 2010. június 22. - 12:44
#476
Írta 2010. június 22. - 12:38
Nekem Thule Clip-On van, többször használtam, hál'istennek egyszer sem esõben. Nagyon masszívan áll, és könnyû felszerelni. Egyértelmûen kisebb a légellenállása, persze, esõben biztosan csúnyán piszkolódnaa bringa. A hátsó ablaktörlõt sem lehet vele használni, a rendszámot és a lámpákat részben takarják a bringák, és felnyitni sem lehet a csomagtérajtót bringákkal. Három bringát csak nehézkesen lehet felrakni rá(de nem lehetetlen), a teherbírása max. 45 kg, a lámpa és rendszám adaptert, ha nem készen veszed (15.000 Ft), olcsón meg lehet oldani kis barkáccsal.Ha már itt tartunk nekem is lenne egy kérdésem a tapasztaltabb kollégákhoz
Én is gondolkozom kerékpár szállításán kocsin kívül.
Ami felvetõdött
1. tetõn
2. hátsó ajtón szállítani.
Márkában Thule-ra gondoltam. A különbség árban igen jelentõs. A tetõrõn szállítás 1 kerékpár esetén kb 70-80 e Ft, még a hátsó ajtó estében 30-40e és 3 bicót tudsz feltenni
Ami viszont fontos, hogy melyik szállítás esetén koszolódik kevésbé a bicó (gondolok itt bogarak rovarok, csapadék stb), valamint melyik a biztonságosabb szállítás a biciklire nézve? A tetõn szállítás estére lehet venni egy védõhuzatot amit a kormányre és a villára lehet feltenni, így szembõl viszonylag védett a kerékpár.
Köszönöm a segítséget
Talán ezen a bringa takarása is jobban megoldható. Útközben, ha úgy pakol az ember, nem muszály nyitogatni a csomagteret, a kilátás sem olyan vészes.
Mindettõl függetlenül, ha újra kellene vennem, megint ilyet vennék... A tetõtartón piszkosul sokat kap a bicó szerintem, nehezebb is a felszerelése és nagy a légellenállása.
You can never have "enough" bikes.
#477
Írta 2010. június 22. - 12:10
Én is gondolkozom kerékpár szállításán kocsin kívül.
Ami felvetõdött
1. tetõn
2. hátsó ajtón szállítani.
Márkában Thule-ra gondoltam. A különbség árban igen jelentõs. A tetõrõn szállítás 1 kerékpár esetén kb 70-80 e Ft, még a hátsó ajtó estében 30-40e és 3 bicót tudsz feltenni
Ami viszont fontos, hogy melyik szállítás esetén koszolódik kevésbé a bicó (gondolok itt bogarak rovarok, csapadék stb), valamint melyik a biztonságosabb szállítás a biciklire nézve? A tetõn szállítás estére lehet venni egy védõhuzatot amit a kormányre és a villára lehet feltenni, így szembõl viszonylag védett a kerékpár.
Köszönöm a segítséget
#478
Írta 2010. június 22. - 11:58
#479
Írta 2010. június 22. - 09:47
gyori vagyok letakarni le lehet? mert jozan paraszti esszel, olyan mintha egy fekernyovel menne az auto vegig.
#480
Írta 2010. június 22. - 08:30
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.