Jelentkezz be Regisztrálj
Kerékpárszállítás autóval - tetõn, hátul vagy bent?
#441
Posted 2011. March 20. - 23:35
Ezt használtam: 591 - Thule ProRide kerékpártartó autó tetõre - THULE herbály
Nagyon profi tartók. Stabilan tartanak, zárhatók, és a legfontosabb- nagyon gyorsan benne van a keró. Bebillent, rázár, go.
Hátrány: mint minden tetõtartó, hangos;tempótól függõen, de jelentõsen növeli a fogyasztást; középre már nehézkesebb bebillenteni a kerót. 4 darabot pedig már egyenesen lehetetlen ebbõl a fajtából felrakni. Magasra kell emelgetni a kerót, ami van akinek nem jön be. Ha sokat megy az ember hegyre akkor fent hagyja a tartót a kocsin. Én legalábbis fent hagytam, mert az imbuszos megoldású tetõtartót nem akartam állandóan csavarozgatni. Lustaságomért viszont egész szezonban hallható füttyel (menetszél nagyobb tempónál) és cseppnyi többletfogyasztással fizettem, kerók nélkül is.
De ami végérvényesen a vonóhorgos megoldás felé terelt az a fogyasztás volt. Sztrádán 130km/h körül olyan szinten megnõtt a fogyasztás, hogy az már bosszantott. Pedig az autó erõs és dízel, de így is 9-10 l körül evett. Lassabban meg nem szeretek menni.
Így most felrakattam egy vonóhorgot és beszereztem egy ilyet:
9503 - Thule RideOn kerékpártartó vonóhorogra - THULE herbály
Elõnyök: Csend lett és a fogyasztás 130-140-es tempónál 4 ember 3 keró kint, 6,9-7 l. Ha lassítok gondolom még kevesebb lesz. Nagyon könnyû feltenni a tartót (ellenben a tetõsömmel).
Hátrány: A kerókat macerásabb feltenni, mert összeérhetnek, így szivacsozni kell itt-ott. Gondolom retkesebbek lesznek a kerók ha vizes, esõs úton megyek majd. Nagyobb lopás veszély. (bár én a lezárható tetõs megoldással sem távolodtam el nagyon a kocsitól)
Szóval mindegyiknek van elõnye, hátránya. Mindenkinek el kell döntenie mi a fontosabb és annak megfelelõ megoldást választania. Egyik megoldás sem olcsó, fõleg ha Thule-ban gondolkodik az ember. Illetve de, csak nekem az a legkevésbé szimpatikus, vagyis a hátsó ajtós megoldás.
A Thule hang-on egy jó ár/érték arányú tartó. Meglepõen stabil (bár ezt elsõre nehéz elhinni). Ami macerássá teszi, az a összeérõ kerók szivacsozása, rendezgetése és a hátsó rendszám és világítás megoldása.
Bocs a hosszúságért, csak próbáltam hasznos lenni:-)
#442
Posted 2011. March 20. - 20:36
Meg attól tartok az ilyen hátulra szerelhetõknél, hogy ha netán valami idióta a lámpánál belénk jön, akkor cseszhetem. Meg nha, onnan könnyebben levehetõ, ameddig belvárosba vagyunk tetõrõl, meg ha megpróbálja, azt gyorsabban pofán rúgom.
Thulekat néztem amúgy ja, a legolcsóbb ajtóra szerelhetõ náluk 25ezer. Az még bele is férne.
Bringaexporol hoztam is haza egy ilyen thules újságot.
#443
Posted 2011. March 20. - 20:35
#444
Posted 2011. March 20. - 20:32
Leginkább ezért volt a kérdés, hogy az az csomagtartó ajtóba akasztható, az mennyire stabil. De ezek szerint az.
140-nél meg nem mennek úgy sem többel.
#445
Posted 2011. March 20. - 20:31
- Annyival nem lesz magasabb az autó, hogy zavaró legyen, fák alatt kell csak figyelni.
- Cserébe a parkolóban nem fosol, hogy nekimennek, te nekitolatsz valaminek, röviden nagyobb biztonságban vannak a vasak.
- Ha hátul van kell rá külön lámpa is, különben megfognak a fakabátok mint engem tavaly. Hiába mondtam, hogy 180-nál lényegtelen a hátsó lámpa. Na jó nem volt ekkora pofám akkor.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#446
Posted 2011. March 20. - 20:16
Nekem 3 DH bicajt is bírt az olasz tartó hátsó ajtón, csak az illesztéseket néztem mindig görcsölve, mikor tépi le a hátsó ajtót... (jó egyes golf)
Tetõn most simán 190-nel is osonok Thule Proride 591-gyel.
#447
Posted 2011. March 20. - 18:40
Ellenben megnõ a fogyasztás, ha a tetõn van, nem?
#448
Posted 2011. March 20. - 18:36
Ettõl függetlenül a tetõn szeretem jobban hordani a bicajt, nem kell az autó dimenzióira koncentrálni vezetés, parkolás, és hasonló manõverek közben.
(és egy RENDES! tetõcsomagtartó még a tempóból sem vesz vissza)
#449
Posted 2011. March 20. - 18:34
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#450
Posted 2011. March 20. - 18:30
Vontatóhorgos, tetõcsomagtartós?
Illetve láttam egy olyat, amit így a csomagtartó ajtajába kell valahogy beleakasztani és úgy támasztja aztán még asszem a lökhárítón magát, ez mennyire stabil? (3 bicóhoz)
#451
Posted 2011. February 06. - 21:18
...vagy két univerzális lámpatestbõl, rendszámtartó keretbõl és egy darab fém, vagy mûanyaglemezbõl, és csõbõl, kis kábellel, csatlakozóval fabrikálsz egyet, kábé tizedáron...Ha olyat veszel amin nincs lámpa, akkor ne felejts el venni egy ilyet:
THULE Lightboard 976 rendszámtartó világítástábla | Thule Budaörs - thulebolt.eu - thule tetõcsomagtartó, thule tetõbox, thule kerékpártartó, tetõbox bérlés
Tavaly engem megbüntettek a fakabátok az M3-ason, mert állítólag nem látszott a hátsólámpám.
You can never have "enough" bikes.
#452
Posted 2011. February 06. - 10:54
THULE Lightboard 976 rendszámtartó világítástábla | Thule Budaörs - thulebolt.eu - thule tetõcsomagtartó, thule tetõbox, thule kerékpártartó, tetõbox bérlés
Tavaly engem megbüntettek a fakabátok az M3-ason, mert állítólag nem látszott a hátsólámpám.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#453
Posted 2011. January 20. - 23:55
A (z egyik) sógorom vonóhorgost használ (szerintem az elsõ), esküszik rá, mert könnyû föltenni az érzékeny hátával. Nekem jó a tetõn való szállítás is (de figyelni kell, nehogy földalatti vagy többszintes parkolókba keveredjek vele).Sziasztok!
Használ valaki vonóhorgos kerékpárszállítót? Nekem ez a megoldás lenne a legszimpatikusabb, de tapasztalatot nem hallottam róla. A Thule kínálatában két fõ típus van: a felsõcsõnél rögzítõs és a keréknél felfekvõs. Ez utóbbi jóval drágább, ám szimpatikusabb. Alapvetõen 4 biciklit szeretnék szállítani, így a két alternatíva:
1) 9708 - Thule HangOn kerékpártartó vonóhorogra - THULE herbály (40e)
2) 902 - Thule EuroClassic Pro kerékpártartó vonóhorogra - THULE herbály (132e+29e kiegészitõ)
A második megoldás az ára miatt kiesik, így tapasztalatokat az elsõhöz várnék. Elõre is köszi!
#454
Posted 2011. January 20. - 22:50
Használ valaki vonóhorgos kerékpárszállítót? Nekem ez a megoldás lenne a legszimpatikusabb, de tapasztalatot nem hallottam róla. A Thule kínálatában két fõ típus van: a felsõcsõnél rögzítõs és a keréknél felfekvõs. Ez utóbbi jóval drágább, ám szimpatikusabb. Alapvetõen 4 biciklit szeretnék szállítani, így a két alternatíva:
1) 9708 - Thule HangOn kerékpártartó vonóhorogra - THULE herbály (40e)
2) 902 - Thule EuroClassic Pro kerékpártartó vonóhorogra - THULE herbály (132e+29e kiegészitõ)
A második megoldás az ára miatt kiesik, így tapasztalatokat az elsõhöz várnék. Elõre is köszi!
#455
Posted 2010. September 29. - 15:54
Eléggé kopasz vagyok bicajozás terén, most kezdek összeszedni hozzá ezt-azt. Vettem egy kerékpárszállítót is, olyat ami csapott hátuljú autókhoz való, és a hátsóajtóra kell feltenni és 3db bicajt tud szállítani. Miután megvettem fel is próbáltam és akkor merült fel bennem a kérdés, hogy a hevedereket vajon mennyire kell megfeszíteni? Mivel a szállító egyik része a hátsó szélvédõn fekszik fel, így nem tudom eldönteni, h meddig feszíthetem a hevedereket, h a szélvédõ se roppanjon be és a bicaj is a kocsin maradjon. Vannak ezzel kapcsolatban tapasztalataitok?
#456
Posted 2010. July 24. - 20:19
#457
Posted 2010. July 24. - 20:15
Ma az autópályán (100-as tempónál) kijött a villatartóból a villa.... Szerencsére a hátsó kerékrögzítõ megfogta a bicót, így nem "hagytam" el, de a kocsit elég szépen helyretette a bicikli...És persze a bicikli sem úszta meg épp bõrrel...
#458
Posted 2010. July 13. - 16:36
Van amivel nem..
És most pont errõl a bicónak a szállításáról van szó
És ebbõl adódóan slagot sem vetem be ennek a gépnek a tisztításra...
#459
Posted 2010. July 13. - 15:24
Esetleg rongyokkal becsavarni a kényes részeket?
Mi kényes egy bringán ? Haverral 170el közlekedtünk, mikor mentünk tekerni. Kapott a tetõn esõt, bogarat. Semmi baja nem lett tõle a gépnek. Persze, nem néz jól ki de azt egy slaggal le tudod utána tisztítani. Talán az ülésre egy zacskót, mert a bõr nem szereti a vizet és utána a gyors száradást.
#460
Posted 2010. July 13. - 15:15
Sziasztok,
A kocsi tetején fogom szállítani a cangát. (országúti)
A kerékpártartó egy Thule 561-es lesz.
Viszont van egy kérdés. Mennyire lesz bogaras a bicó mondjuk 100km után? Érdemes valamitvel védeni az elsõ villát és a kormányt, netán az ülést?
Láttam egy ilyen megoldást a problémára:
Scicon bike defender (SCICON BAGS - TECHNICAL BAGS BIKE PROTECTION). Érdemes ebben gondolkozni, vagy ne foglalkozzal vele?
Köszönöm a segítséget
A Bike defender típus van Matuzmesternél. 6000 Ft.