poénos a felhõút, egyszer voln nekem is hasonló 5letem, én egy városrendezési tervben beraktam a rakparti utakat alagutakba, hogy visszakapja a dunapart a 100 évvel ezelõtti hangulatát, ahol neagyisten ki is lehetett menni sétálni a víz mellé, de az volt rá a kritika, hogy "jajj szegény autósokat a sötét alagútba számûzöm..."
mondjuk megjegyzem, hogy tényleg nagyon sok mindenben nem stimmel a hozzáállás, a legtöbb irodai munkahelyen, ahol voltam, nem tolerálták a kerékpárral beérkezés, még lezuhanyzás esetén sem... >
szóval nem tudom mit kellene csinálni, mondjuk porig rombolni az olajlobbit és felégetni az összes olajmezõt, mert kevésbé radikális lépésnek nem nagyon lenne hatása - vagy brutáldrága beléptetõ rendszert, mint londonban, bár a magyar ember olyan fajta, hogy inkább nem enne, de kifizetné... :-\
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Segítség!
Indította
KisOcsike
, 2003. április 24. 00:22
#21
Írta 2003. május 02. - 13:15
#22
Írta 2003. május 01. - 23:33
Köszi Lensver, majd utánnajárok. Egyébként nekem is több idõm lenne rá jövõre, mert most éretségizek.......
Ami pedig az embereket illeti, nem hiszem, hogy nagyon elgondolkoznának. Szerintem az emberek 90%-ának eszébe sem jutna, hogy kerékpárral közlekedjen. Valószínüleg azért, mert azt látja, hogy ehhez Magyarországon nem igazán (?) adottak a normális körülmények.....
Ami pedig az embereket illeti, nem hiszem, hogy nagyon elgondolkoznának. Szerintem az emberek 90%-ának eszébe sem jutna, hogy kerékpárral közlekedjen. Valószínüleg azért, mert azt látja, hogy ehhez Magyarországon nem igazán (?) adottak a normális körülmények.....
#23
Írta 2003. május 01. - 11:25
idei évben épitendô kerékpárutak száma: 0
Hát ja. És nem véletlen. Ugyanis a fõvárosi közútkezelõ a költségvetésbõl tavaly kiporciózott rész 1/10-ét kapja idén. Igen. EGY TIZED!!!!!! Ebbõl még a számukra fontosabbnak ítélt útpályák építésére se jut semmi, szinte kizárólag karbantartásra.
Persze bejátszik az is, hogy elõzõ évben választások voltak, és ilyenkor mindig megtolják egy kicsit a kiadásokat, de 1/10...... > > >
#24
Írta 2003. május 01. - 08:49
Öcsi, sajnos az idei évben épitendô kerékpárutak száma: 0. Igy döntöttek a fônökök, tehát ebben az évben már nemigen lehet ilyeneket csinálni.
Viszont ha idén elkezded a felkészülést, jövôre még kisülhet belôle valami.
Én nem értek hozzá, de ha felkeresed a VBB-ben a Kôhalmi Istvánt aki ennek a kerékpáros egyesületnek az elnöke, ô maximális információval tud majd szolgálni neked, mert már nem tudom hány bicikli út épitése szárad a lelkén. ;D Rengeteg tüntetést, felvonulást és kerékpárút épitést is csinált már életében. Nagyszerü alak.
Itt az egyesület honlapja: http://www.vbb.hu/
Az oxigénnel kapcsolatosan meg mit kell aggódni, hisz ahogy már irták elôttem:
"És különben sincs min aggódni, az elvett levegõt (O2) visszakapjuk, CO, CO2, SOx és NOx formában"
És ebbôl a mi szervezetünk kiszüri magának az oxigént, a többit meg eltávolitja.
Dante, jó ötlet az a kocsis dugócsinálás, bár én nem biztos, hogy be merném vállalni, mert
1. nem jutnék el a célomhoz
2. mindenki rajtam töltené le a haragját miközben a dugóban állunk
3. birságot kéne fizetni
Pedig tényleg az kéne a városiaknak: csak úgy lehetne ôket rábirni alternativ megoldás után nézni,ha kétségbeejtô helyzetbe kerülnének nagyon sokszor. Egyébként nem fognak elgondolkodni. Hisz gondolkodás és sportolás helyett inkább ülnek a fenyegetôen növekvô kocsisorokban.
Mivel Bp-nek már most új autóutakra van szüksége, szerintem a város fölé kéne sztrádákat épiteni! Itt úgysincsenek felhôkarcolók, csináljunk hát felhôutakat! Tehát: a város fölött párszáz méter magasságban hatalmas utak futnának. Igaz, hogy igy nem lehetne napozni a fôvárosban meg sok szemét is (néha nagyobb darabok) hullana az égbôl, de meg lehetne szüntetni (természetesen csak egy kb. 50-100évre) a városi forgalom bénulását.
Azért nem mindenki tudná a kocsit felváltani bringára, mert rengeteg olyan eset van, amikor bringával nem lehet munkába menni! Tehát ne itéljünk el minden autóst.
Viszont ha idén elkezded a felkészülést, jövôre még kisülhet belôle valami.
Én nem értek hozzá, de ha felkeresed a VBB-ben a Kôhalmi Istvánt aki ennek a kerékpáros egyesületnek az elnöke, ô maximális információval tud majd szolgálni neked, mert már nem tudom hány bicikli út épitése szárad a lelkén. ;D Rengeteg tüntetést, felvonulást és kerékpárút épitést is csinált már életében. Nagyszerü alak.
Itt az egyesület honlapja: http://www.vbb.hu/
Az oxigénnel kapcsolatosan meg mit kell aggódni, hisz ahogy már irták elôttem:
"És különben sincs min aggódni, az elvett levegõt (O2) visszakapjuk, CO, CO2, SOx és NOx formában"
És ebbôl a mi szervezetünk kiszüri magának az oxigént, a többit meg eltávolitja.
Dante, jó ötlet az a kocsis dugócsinálás, bár én nem biztos, hogy be merném vállalni, mert
1. nem jutnék el a célomhoz
2. mindenki rajtam töltené le a haragját miközben a dugóban állunk
3. birságot kéne fizetni
Pedig tényleg az kéne a városiaknak: csak úgy lehetne ôket rábirni alternativ megoldás után nézni,ha kétségbeejtô helyzetbe kerülnének nagyon sokszor. Egyébként nem fognak elgondolkodni. Hisz gondolkodás és sportolás helyett inkább ülnek a fenyegetôen növekvô kocsisorokban.
Mivel Bp-nek már most új autóutakra van szüksége, szerintem a város fölé kéne sztrádákat épiteni! Itt úgysincsenek felhôkarcolók, csináljunk hát felhôutakat! Tehát: a város fölött párszáz méter magasságban hatalmas utak futnának. Igaz, hogy igy nem lehetne napozni a fôvárosban meg sok szemét is (néha nagyobb darabok) hullana az égbôl, de meg lehetne szüntetni (természetesen csak egy kb. 50-100évre) a városi forgalom bénulását.
Azért nem mindenki tudná a kocsit felváltani bringára, mert rengeteg olyan eset van, amikor bringával nem lehet munkába menni! Tehát ne itéljünk el minden autóst.
#25
Írta 2003. április 30. - 23:22
#26
Írta 2003. április 30. - 12:21
ja, okééééé.
Az viszont azért nem jó, mert ugye ezeknek a hülye gázoknak a térfogata erõsen függ a hõmérséklettõl és nyomastól. Ha tömegben mérnek az tutibb
Az viszont azért nem jó, mert ugye ezeknek a hülye gázoknak a térfogata erõsen függ a hõmérséklettõl és nyomastól. Ha tömegben mérnek az tutibb
#27
Írta 2003. április 30. - 09:24
Az a bizonyos mértékegység sokkal barátságosabb lenne, ha liter ,m3 stb térfogategység, és nem tömeg mértékegység lenne.Erre próbáltam utalni,hiszen az autók a benzinkútnál literben kapják a löttyöt, és elsõ nekifutásra bárki gondolhatná ,hogy a keverési arány is l-ben van megadva, pedig nem.
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#28
Írta 2003. április 28. - 20:51
Remek! Se kerékpár út! Se levegõ! Mi jöhet még?? (Paks a nyakunkba szakad....) :-\
#29
Írta 2003. április 27. - 13:22
Pityu
a mértékegységen ne akadj ki, mert ha 1 tonna benzint veszel, akkor ahhoz meg 16 tonna levegõ kell .... tudod, arány
És különben sincs min aggódni, az elvett levegõt (O2) visszakapjuk, CO, CO2, SOx és NOx formában >
a mértékegységen ne akadj ki, mert ha 1 tonna benzint veszel, akkor ahhoz meg 16 tonna levegõ kell .... tudod, arány
És különben sincs min aggódni, az elvett levegõt (O2) visszakapjuk, CO, CO2, SOx és NOx formában >
#30
Írta 2003. április 27. - 12:40
Lenne itt egy szorgalmi feladat, hátha van valakinek türelme számolgatni.
Tudjátok-e ,hogy a karburátor milyen arányu benzin-levegõ keveréket állít elõ a belsõégésû motor mûködéséhez? Ha nem tudjátok segítek, 1:16 az arány, és a mértékegység, most kapaszkodj Kg !!!!!
Tehát 1Kg benzin elégetéséhez 16 Kg levegõ szükséges. Na most számolj hogy hány autójellegû szerkezet végzi ezt naponta. Borzalmas mennyire elkényelmesedtek az emberek, autón kívül más közlekedéi eszközt nem ismernek!
Üdv:G.Pityu
Tudjátok-e ,hogy a karburátor milyen arányu benzin-levegõ keveréket állít elõ a belsõégésû motor mûködéséhez? Ha nem tudjátok segítek, 1:16 az arány, és a mértékegység, most kapaszkodj Kg !!!!!
Tehát 1Kg benzin elégetéséhez 16 Kg levegõ szükséges. Na most számolj hogy hány autójellegû szerkezet végzi ezt naponta. Borzalmas mennyire elkényelmesedtek az emberek, autón kívül más közlekedéi eszközt nem ismernek!
Üdv:G.Pityu
#31
Írta 2003. április 25. - 10:01
Öcsike!
Nekem a volt sulimban nem tudták elintézni az önkormányzatnál, hogy építsék ki rendesen a gimitõl nem messze levõ, leginkább használt villamosmegállót, pedig nap mint nap életveszélyes helyzetek fordulnak elõ és nemrég meg is halt egy kisfiú... sztem egyedül (3an) semmi esély(etek) nincs
Fõleg, ha megnézed a "BP Kerékpáros térképe" címû ingyenes kiadványt, amiben szépen olvashatod, milyen "sok" kerépkpárút van BP-en és mennyit építtek legutóbb és mennyit szeretnének még.
Nem kell elolvasnod, a számok közelítenek a "gyakorlatilag nulla" fogalmához
Nekem a volt sulimban nem tudták elintézni az önkormányzatnál, hogy építsék ki rendesen a gimitõl nem messze levõ, leginkább használt villamosmegállót, pedig nap mint nap életveszélyes helyzetek fordulnak elõ és nemrég meg is halt egy kisfiú... sztem egyedül (3an) semmi esély(etek) nincs
Fõleg, ha megnézed a "BP Kerékpáros térképe" címû ingyenes kiadványt, amiben szépen olvashatod, milyen "sok" kerépkpárút van BP-en és mennyit építtek legutóbb és mennyit szeretnének még.
Nem kell elolvasnod, a számok közelítenek a "gyakorlatilag nulla" fogalmához
#32
Írta 2003. április 24. - 22:22
Pityu, a parlamenti közvetítésekbe én is bele szoktam nézni, hogy miket nem szavaznak meg, de ebbõl éppen kimaradtam. Ezekszerint, a helyzet a következõ: ha s*gg*m*t a földhöz verném a polgármesteri hivatal elõtt, akkor sem történne semmi????? Hát ez szomorú...... (bár azért még próbálkozni kell!) Akkor átfogalmazom az alap üzenetemben feltett kérdést: Egyáltalán lehet itt valamit is tenni???? + Akkor mi, mi a fenét akarunk keresni az Únióban??? Mert ilyen hozzáálassal ott nem sokáig húzzuk!
Azért ha valami ötlet van, akkor azt írjatok meg pls!
Egyébként a Gyömrõ-Blaha utvonalat nagyon is jól ismerem. (bár autóval) Nõvéremék Gyömrõn laknak, édesanyám meg a Keleti PUval szemben dolgozik. Én meg keresztúri vagyok. Elég sokat szoktam cirkulálni azon az útvonalon. Õszinte részvétem tenéked!
3-as út mentén kerékpárút??? Ez nekem új! Nah, ezt megnézem majd magamnak!
Azért ha valami ötlet van, akkor azt írjatok meg pls!
Egyébként a Gyömrõ-Blaha utvonalat nagyon is jól ismerem. (bár autóval) Nõvéremék Gyömrõn laknak, édesanyám meg a Keleti PUval szemben dolgozik. Én meg keresztúri vagyok. Elég sokat szoktam cirkulálni azon az útvonalon. Õszinte részvétem tenéked!
3-as út mentén kerékpárút??? Ez nekem új! Nah, ezt megnézem majd magamnak!
#33
Írta 2003. április 24. - 20:24
én is gyakran átszelem a rákosvidéket, van egy kerékpárútnak nevezett akadálypája a 3-as út mentén, minap is elvittem egy zöld karót - nemtom ki találta ezt ki, de tutira nem ült még biciklin
nem, nem fog senki foglalkozni vele addig, amíg a helyzet tarthatatlan lesz - állítom, úgy teszel a legtöbbet a kerékpárutakért, ha kocsiba ülsz, s irtó nagy dugót csinálsz, amíg mindenki beájul a benzingõzben
elgondolkodtató lenne, ha 1 nap minden bringás autóval járna munkába
mondani sem kell, hogy a politikusok/önkormányzati fejesek AUTÓVAL járnak
nem, nem fog senki foglalkozni vele addig, amíg a helyzet tarthatatlan lesz - állítom, úgy teszel a legtöbbet a kerékpárutakért, ha kocsiba ülsz, s irtó nagy dugót csinálsz, amíg mindenki beájul a benzingõzben
elgondolkodtató lenne, ha 1 nap minden bringás autóval járna munkába
mondani sem kell, hogy a politikusok/önkormányzati fejesek AUTÓVAL járnak
#34
Írta 2003. április 24. - 19:53
Hello! Öcsike higgadj le, kb 2 hete belehallgattam a parlamenti közvetítésbe ahol vagy fél órán keresztül sorolták azokat a kerékpárutakat ,amelyeknek a megépítésére a tisztelt ház nem szavazta meg a szükséges pénzt. Demszki meg kátyuztatni sem akar, mert kell a pénz metró építésre. Egyébbként meg pártállástól függetlenül ennek az országnak az agyát teljesen elborította a benzingõz. Amúgy a Gyömrõ-Kucorgó-Keresztúr-Keresztúri út-Örs-Blaha útvonalon járok melódiába.
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#35
Írta 2003. április 24. - 00:22
Halihó!
Még új vagyok itt köztetek! A bringázást is nemrégiben kezdtem újra felfedezni! A fórumot már egy ideje figyelem, és azt hiszem, talán tudnátok egy kis segítséget nyújtani nekem! Pontosabban a probléma igen sok embert érint.
Nos, törzsgyökeres XVII. kerületi vagyok. Nemrégiben egy XVII. kerületi internetes fórumban döbbentem rá, hogy Budapest legnagyobb, legzõdebb kerületében nincs kb. 100 méternél több kerékpárút! Nem tudom, mennyire ismeritek "Rákosmentét", de röviden felvázolnám a helyzetet: mint mondtam, kerékpárút az nincs. Az utak az átlagosnál is rosszabbak. Nincs felfestés, rengeteg a szûk út, nagyon sok helyen nincs rendes közvilágítás. Kráterek mindenütt! Az autósok nem gyõzik kerülgetni õket, és ugyanannyira nem foglalkoznak a kerékpárosok biztonságával, mint másutt Magyarországon. A forgalom pedig egyre csak nõ, a rengeteg Bp. keleti határa környékére költözõ (és bejáró) ember miatt.
Szóval azon a bizonyos fórumon úgy gondoltuk (még 2 ember talán??), hogy itt az ideje tenni valamit hõnszeretett kerületünkért! Mindenféleképpen szeretnénk, ha kerületünknek lenne kerékpár útja. (vagy inkább útjai) Itt van viszont néhány probléma: nekem semmilyen tapasztalatom nincs az ilyen ügyekben, és sajnos bringás körökben sem vagyok járatos. Abból indultunk ki, hogy vidéken (saját tapasztalat alapján is) néhol 30-40-50 km hosszú kerékpárutak vannak. Ott minden település meg tudta oldani ezt a kérdést. Akkor Bp. egyik peremkerülete miért nem tudja ezt megtenni???? Bár a Demszky féle semmittevésbõl a peremkerületek aztán végképp kaptak! (=szerintem azt sem tudja, hogy léteznek-e egyáltalán) Az önkormányzat pedig szórja a pénzt rosszabbnál rosszabb minõségû utakra. De tényleg!
Arra kérlek titeket, hogyha van ilyen jellegû tapasztalatotok, azt írjátok meg! Bármi érdekel! De elsõsorban az, hogy ha nálatok van kerékpárút, akkor milyen pénzbõl építették azt? Hogy lehet az önkormányzatot rávenni arra, hogy végre foglalkozzon a kérdéssel? Egyáltalán, mit lehet/érdemes ilyenkor tenni????
Segítségeteket elõre is köszönöm!
KisÖcsike
Még új vagyok itt köztetek! A bringázást is nemrégiben kezdtem újra felfedezni! A fórumot már egy ideje figyelem, és azt hiszem, talán tudnátok egy kis segítséget nyújtani nekem! Pontosabban a probléma igen sok embert érint.
Nos, törzsgyökeres XVII. kerületi vagyok. Nemrégiben egy XVII. kerületi internetes fórumban döbbentem rá, hogy Budapest legnagyobb, legzõdebb kerületében nincs kb. 100 méternél több kerékpárút! Nem tudom, mennyire ismeritek "Rákosmentét", de röviden felvázolnám a helyzetet: mint mondtam, kerékpárút az nincs. Az utak az átlagosnál is rosszabbak. Nincs felfestés, rengeteg a szûk út, nagyon sok helyen nincs rendes közvilágítás. Kráterek mindenütt! Az autósok nem gyõzik kerülgetni õket, és ugyanannyira nem foglalkoznak a kerékpárosok biztonságával, mint másutt Magyarországon. A forgalom pedig egyre csak nõ, a rengeteg Bp. keleti határa környékére költözõ (és bejáró) ember miatt.
Szóval azon a bizonyos fórumon úgy gondoltuk (még 2 ember talán??), hogy itt az ideje tenni valamit hõnszeretett kerületünkért! Mindenféleképpen szeretnénk, ha kerületünknek lenne kerékpár útja. (vagy inkább útjai) Itt van viszont néhány probléma: nekem semmilyen tapasztalatom nincs az ilyen ügyekben, és sajnos bringás körökben sem vagyok járatos. Abból indultunk ki, hogy vidéken (saját tapasztalat alapján is) néhol 30-40-50 km hosszú kerékpárutak vannak. Ott minden település meg tudta oldani ezt a kérdést. Akkor Bp. egyik peremkerülete miért nem tudja ezt megtenni???? Bár a Demszky féle semmittevésbõl a peremkerületek aztán végképp kaptak! (=szerintem azt sem tudja, hogy léteznek-e egyáltalán) Az önkormányzat pedig szórja a pénzt rosszabbnál rosszabb minõségû utakra. De tényleg!
Arra kérlek titeket, hogyha van ilyen jellegû tapasztalatotok, azt írjátok meg! Bármi érdekel! De elsõsorban az, hogy ha nálatok van kerékpárút, akkor milyen pénzbõl építették azt? Hogy lehet az önkormányzatot rávenni arra, hogy végre foglalkozzon a kérdéssel? Egyáltalán, mit lehet/érdemes ilyenkor tenni????
Segítségeteket elõre is köszönöm!
KisÖcsike