Hát, ez biztos, Rob?
Jómagam 2002-ben vettem a vasamat, akkoriban nem láttam a Merida katalógusban efféle gépet, nomeg a big air hátul háromszög rendszerû lengõkarral rendelkezik,
ez meg amolyan "egykaros" 8-10cm vastag fekete valami. És a ráírt név tuti, hogy nem big air hanem
NIGHTHAWK
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Merida
Indította
yalaman
, 2003. április 07. 18:16
#1821
Írta 2004. február 02. - 15:13
#1822
Írta 2004. február 02. - 10:52
2002-es merida big air pro - ami a karbon láncvillás. (no jó, õk thermoplastic-nak hívták) nem szeretjük, mert 1.95" a max gumiméret, és egy nagyanyámféle jólszituált füstöltkolbász is merevebb nála.
#1823
Írta 2004. február 02. - 09:51
Ma voltam a RideBike-ban, és a kirakatban egy össztelós merida feszeng, de olyan, amilyet még sosem láttam. A hátsó lengõkara egyetlen fekete, mûanyag kinézetû eszméletlen vastag négyszög szelvény forma. Sajnos a nevére nem emlékszem, de a 2004-es merida katalógusban nem találom. Nem stormbringer! Mi ez?
#1824
Írta 2004. február 02. - 09:15
Speedem van, a megnesium csak tetszett. Meg a Scott is.
Igen, a tálalás nagyon fontos!
Igen, a tálalás nagyon fontos!
#1825
Írta 2004. február 01. - 23:56
Serviceman: neked most speed-ed van, vagy magnesiumod? Mert a tar.hu-n mindkettõ van.
Amúgy látom a scottot sem veted meg, fõleg ilyen tálalás mellett! ;D ;D ;D
Amúgy látom a scottot sem veted meg, fõleg ilyen tálalás mellett! ;D ;D ;D
#1826
Írta 2004. február 01. - 23:43
pbali:
Megadod magad? Akkor a kegyelemdöfés ;D : Neked is ilyened van? Elvileg az XC Missionokban is ilyen van.
Végülis szvsz örülhetünk, mert ez mégsem tûnik rossz megoldásnak, sõt gyakorlatilag majdnem ugyanaz mint egy hagyományos, csak más méretekkel.:-))))
Az idõ majd eldönti hogy jó-e, vagy sem. UFF!
Megadod magad? Akkor a kegyelemdöfés ;D : Neked is ilyened van? Elvileg az XC Missionokban is ilyen van.
Végülis szvsz örülhetünk, mert ez mégsem tûnik rossz megoldásnak, sõt gyakorlatilag majdnem ugyanaz mint egy hagyományos, csak más méretekkel.:-))))
Az idõ majd eldönti hogy jó-e, vagy sem. UFF!
#1827
Írta 2004. február 01. - 22:37
Kösz a tippet Vikk csak az a baj hogy nem dh-re v frírájdra kell hanem szolíd túrázgatásra(na azér néhány ugrást kibírjon ;D). Ja mi péz egy Mach IV-es??? ???
Ja meg milyen??? ???
Ja meg milyen??? ???
#1828
Írta 2004. február 01. - 13:39
Golya! szerintem vegyél Sun felnit (pl. mammoth)
vagy válogass: http://www.sun-ringle.com/MTBRIMS.html
vagy válogass: http://www.sun-ringle.com/MTBRIMS.html
#1829
Írta 2004. február 01. - 13:21
#1830
Írta 2004. február 01. - 02:57
pbali:
Kivettem a villát, csak hogy biztos legyen a dolog. A következõt találtam.
A villát a vázból kivéve nem eset a kezembe a csapágy. Sõt, semmi nem hullott szét. A fejcsõben maradtak a csapágyak, amiket kézzel nem tudtam kiszedni. (Tehát nem véletlen hogy behúzószerszámmal rakták be õket.) A fejcsõ alsó és felsõ részénél is fut körbe egy a csapágy külsõ részébõl kialakított kis perem, ami a csapágy fejcsõbe történõ "túlzott behúzását" akadályozza meg (gondolom:-)) Felül tehát ezt látni (összerakott állapotban): Stucni,zárógyûrû, tömítés, "perem". Alul: "perem", porvédõ, villaváll. Kívülrõl tehát félintegráltnak néz ki.:-)
A villanyakon alul-felül van egy-egy központosító gyûrû.
A csapágy tehát egyben van az acél (gondolom) persellyel, és nem mozog a vázban.
Nálad a fémforgács szerintem az alsó központosító és a csapály találkozásánák nem tökéletes illeszkedésétõl lehetett. Egy kicsit én is találtam.
Szóval nem igazán tudom, hogy akkor ez most milyen integrált? Csak az tuti, hogy nem olyan mint a CK cikkben szereplõ megoldás. Annál szerintem mindenképpen jobb.
Kivettem a villát, csak hogy biztos legyen a dolog. A következõt találtam.
A villát a vázból kivéve nem eset a kezembe a csapágy. Sõt, semmi nem hullott szét. A fejcsõben maradtak a csapágyak, amiket kézzel nem tudtam kiszedni. (Tehát nem véletlen hogy behúzószerszámmal rakták be õket.) A fejcsõ alsó és felsõ részénél is fut körbe egy a csapágy külsõ részébõl kialakított kis perem, ami a csapágy fejcsõbe történõ "túlzott behúzását" akadályozza meg (gondolom:-)) Felül tehát ezt látni (összerakott állapotban): Stucni,zárógyûrû, tömítés, "perem". Alul: "perem", porvédõ, villaváll. Kívülrõl tehát félintegráltnak néz ki.:-)
A villanyakon alul-felül van egy-egy központosító gyûrû.
A csapágy tehát egyben van az acél (gondolom) persellyel, és nem mozog a vázban.
Nálad a fémforgács szerintem az alsó központosító és a csapály találkozásánák nem tökéletes illeszkedésétõl lehetett. Egy kicsit én is találtam.
Szóval nem igazán tudom, hogy akkor ez most milyen integrált? Csak az tuti, hogy nem olyan mint a CK cikkben szereplõ megoldás. Annál szerintem mindenképpen jobb.
#1831
Írta 2004. február 01. - 00:05
hali vinyisoft! Nekem viszont nem durvulásra kell a brinyó hanem egy jó sokáig mûködõ bringát akarok kihozni belõle. ;D én lecseréltem:
-monoblock:vmi iparis shimánóra
-fékeket BR-M420-okra
-hátul panaracer smoke, elõl michelin wildgripper de IRC mythos xc lesz belõle
-telõ az berozsdélt :'( manitou six lett belõle ami most fog pestre utazni a szervízbe mer'kotyog
meg vettem klipszet
-meg majd felnit fogok venni csak még mosse tudom hogy milyet ???(ségítsetek!!!)
-monoblock:vmi iparis shimánóra
-fékeket BR-M420-okra
-hátul panaracer smoke, elõl michelin wildgripper de IRC mythos xc lesz belõle
-telõ az berozsdélt :'( manitou six lett belõle ami most fog pestre utazni a szervízbe mer'kotyog
meg vettem klipszet
-meg majd felnit fogok venni csak még mosse tudom hogy milyet ???(ségítsetek!!!)
#1832
Írta 2004. január 30. - 15:00
Serviceman:
Szóval a 2003-as Meridák közül a Magnesium, XC Mission és a Matts-ek egy része készült (szerintem) félintegrált korm.csap.-al. Ha láttál már integrált, vagy félintegrált k.cs.-ot (már pedig azt mondod láttál), akkor tudnod kell, hogy maga a csapágy az vagy a vázba (int.), vagy a vázon belül egy acél perselybe (félint.) ül be. Ezeket kézzel simán ki lehet venni, és vissza lehet rakni, mert habár passzosak, de ha nagyon szorulnának, akkor már a csapágyat is befolyásolná. Miután a villát a helyére rakod, rá kell húzni a villanyakra egy zárógyûrût, e fölé pedig a stucni megy. A csapágyat pedig összehúzni vagy a villanyakban lévõ csillag, vagy egy conix segítségével lehet, amihez semmilyen különleges szerszám nem kell. Tehát ezért mondtam, hogy szerintem nem szerszámmal húzták bele a tiédet, de az is lehet, hogy tévedek. Errõl ennyit.
A fémforgács, ami kijött a fejcsapágyamból, az valószínûleg az acélperselybõl való, gondolom ezt azért, mivel némi kopás láccódott benne (habár nagyon minimális), ami egy kicsit szerintem alátámasztja a bikkmakkban írtak egy részét. Ez egyébként azért is keletkezhetett, mert az elõzõ telóm már annyira lógott, hogy lehet, hogy nem vettem észre a fejcsapágy lógását mellette.
Szóval a 2003-as Meridák közül a Magnesium, XC Mission és a Matts-ek egy része készült (szerintem) félintegrált korm.csap.-al. Ha láttál már integrált, vagy félintegrált k.cs.-ot (már pedig azt mondod láttál), akkor tudnod kell, hogy maga a csapágy az vagy a vázba (int.), vagy a vázon belül egy acél perselybe (félint.) ül be. Ezeket kézzel simán ki lehet venni, és vissza lehet rakni, mert habár passzosak, de ha nagyon szorulnának, akkor már a csapágyat is befolyásolná. Miután a villát a helyére rakod, rá kell húzni a villanyakra egy zárógyûrût, e fölé pedig a stucni megy. A csapágyat pedig összehúzni vagy a villanyakban lévõ csillag, vagy egy conix segítségével lehet, amihez semmilyen különleges szerszám nem kell. Tehát ezért mondtam, hogy szerintem nem szerszámmal húzták bele a tiédet, de az is lehet, hogy tévedek. Errõl ennyit.
A fémforgács, ami kijött a fejcsapágyamból, az valószínûleg az acélperselybõl való, gondolom ezt azért, mivel némi kopás láccódott benne (habár nagyon minimális), ami egy kicsit szerintem alátámasztja a bikkmakkban írtak egy részét. Ez egyébként azért is keletkezhetett, mert az elõzõ telóm már annyira lógott, hogy lehet, hogy nem vettem észre a fejcsapágy lógását mellette.
#1833
Írta 2004. január 30. - 10:20
Félig OFF:
Van közületek valaki, aki foglalkozott már 3dSmax-szal?
Mostanság bringa tervezésbe kezdtem, kezdetnek a saját bringám milliméter pontos modelljét csinálom meg a mozgó alkatrészek (teló, kormány, pedál, stb) kinematikájával.
Félig ON 8)
Van közületek valaki, aki foglalkozott már 3dSmax-szal?
Mostanság bringa tervezésbe kezdtem, kezdetnek a saját bringám milliméter pontos modelljét csinálom meg a mozgó alkatrészek (teló, kormány, pedál, stb) kinematikájával.
Félig ON 8)
#1834
Írta 2004. január 30. - 10:15
Gyólya!
Nekem is Kalahari 590 Sx-em van, a következõket cseréltem le rajta:
- külsõ gumik (maxxis)
- elsõ fék (Magura Hs33)
- acera fékváltókarok -> alivio2002 váltókar, hátsó fékhez olcsó 3 ujjas fékkar
- pedál -> shimano PDM635
- Gila teló tuning: mindkét elasztometer félbevág+egy nagy adag zsír.
- Monoblokk->gyári hibás volt, helyette garanciálisan ipari csapágyas noname
Még talán a Suntour NEX300 hajtómûvet cserélném le valami deore-ra, illetve a hátsó fékhez egy merevítõ kellene (az egyenes támvilla igencsak kihajlik az izmosabb fékezéseknél)
Egyébként durvulok-mászok vele és bírja, pedig mostanság óccsó tájváninak titulálják egyesek.
Nekem is Kalahari 590 Sx-em van, a következõket cseréltem le rajta:
- külsõ gumik (maxxis)
- elsõ fék (Magura Hs33)
- acera fékváltókarok -> alivio2002 váltókar, hátsó fékhez olcsó 3 ujjas fékkar
- pedál -> shimano PDM635
- Gila teló tuning: mindkét elasztometer félbevág+egy nagy adag zsír.
- Monoblokk->gyári hibás volt, helyette garanciálisan ipari csapágyas noname
Még talán a Suntour NEX300 hajtómûvet cserélném le valami deore-ra, illetve a hátsó fékhez egy merevítõ kellene (az egyenes támvilla igencsak kihajlik az izmosabb fékezéseknél)
Egyébként durvulok-mászok vele és bírja, pedig mostanság óccsó tájváninak titulálják egyesek.
#1835
Írta 2004. január 30. - 09:36
pbali:
Had tudjam én, hogyan rakták bele a saját vázamba a fejcsapit, OK? A tesztekben/katalógusban írják hogy integrált fejcsapágy, ezért írtam én is ezt. Amúgy a 2003-as szerintem sem igazi integrált megoldás, inkább amolyan "negyedintegrált".
A 2002-es vázakról megjegyeztem, hogy nem tuti biztos amit írtam, ezért errõl nem szállok vitába.
Azért érdekes amit írtál a fémforgácsokról, kíváncsi lennék valójában honnan jött.
Ja, szerinted akkor most a 2003-as Meridák (MTB alu vázak, merev MATTS-ok és XC Mission) fejcsapija integrált vagy nem? Mivel mégiscsak van acélbetét a csapágy és a váz között?! Ráadásul nem "beleesik" a vázba, hanem rögzül benne. Tényleg, telócserekor neked kiesett a csapágy? Mert elmondásod szerint így kellet lennie. Vagy akkor pontosan hogyan is néz ki a tiédben lévõ csapágy?
Egyébként én is vettem már ki a telót karbantartás okán, és nem láttam fémforgácsot. Remélem ezután sem lesz.
Had tudjam én, hogyan rakták bele a saját vázamba a fejcsapit, OK? A tesztekben/katalógusban írják hogy integrált fejcsapágy, ezért írtam én is ezt. Amúgy a 2003-as szerintem sem igazi integrált megoldás, inkább amolyan "negyedintegrált".
A 2002-es vázakról megjegyeztem, hogy nem tuti biztos amit írtam, ezért errõl nem szállok vitába.
Azért érdekes amit írtál a fémforgácsokról, kíváncsi lennék valójában honnan jött.
Ja, szerinted akkor most a 2003-as Meridák (MTB alu vázak, merev MATTS-ok és XC Mission) fejcsapija integrált vagy nem? Mivel mégiscsak van acélbetét a csapágy és a váz között?! Ráadásul nem "beleesik" a vázba, hanem rögzül benne. Tényleg, telócserekor neked kiesett a csapágy? Mert elmondásod szerint így kellet lennie. Vagy akkor pontosan hogyan is néz ki a tiédben lévõ csapágy?
Egyébként én is vettem már ki a telót karbantartás okán, és nem láttam fémforgácsot. Remélem ezután sem lesz.
#1836
Írta 2004. január 29. - 21:37
golya: ez leginkább a pénztárcádtól függ! Szerintem a Deore már elég elfogadtható minõség akár még hobby versenyzésre is, de ha arra nincs elég kes, akkor az Alivio is megteszi.
Serviceman:
Meg kell, hogy cáfoljam néhány állításod! A 2002 XC Mission-t (meg gondolom még néhány 2002-es vázat) még olyan int. fejcsapággyal szerelték, ami mindenféle acél betét nélkül megy a vázba. A 2003-asban (amilyen nekem van) már acélbetétes, ezt hívják félintegráltnak. Nekem kb. 3 hónapnyi használat után, amikor telót cseréltem benne már lehetett látni némi fémforgácsot az acélbetétben, ami biza azt jelenti, hogy volt igazság abban, ami a bikemagban volt.
Másik: ha neked integrált fejcsapágyad van, akkor azt biztos, hogy nem szerszámmal húzták bele, mivel szabad kézzel simán bele lehet rakni. Tudomásom szerint az egyetlen hozzá való szerszám az a homlokcsõ belsõ átmérõjét hivatott megmutatni.
Serviceman:
Meg kell, hogy cáfoljam néhány állításod! A 2002 XC Mission-t (meg gondolom még néhány 2002-es vázat) még olyan int. fejcsapággyal szerelték, ami mindenféle acél betét nélkül megy a vázba. A 2003-asban (amilyen nekem van) már acélbetétes, ezt hívják félintegráltnak. Nekem kb. 3 hónapnyi használat után, amikor telót cseréltem benne már lehetett látni némi fémforgácsot az acélbetétben, ami biza azt jelenti, hogy volt igazság abban, ami a bikemagban volt.
Másik: ha neked integrált fejcsapágyad van, akkor azt biztos, hogy nem szerszámmal húzták bele, mivel szabad kézzel simán bele lehet rakni. Tudomásom szerint az egyetlen hozzá való szerszám az a homlokcsõ belsõ átmérõjét hivatott megmutatni.
#1837
Írta 2004. január 29. - 20:36
Hali, látom sokan vagyunk !!! Nekem egy 2002-es kalahari 590sx-em van. Nagyon jó csak az a gyári RST Gila TL má megpurcant lett belõle manitou six :-\.
Nagyon meg vagyok vele elégedve csak a tárcsakonzol hiányzik róla, na meg az a Acera szett. Mire érdemes lecserélni??? ???
Nagyon meg vagyok vele elégedve csak a tárcsakonzol hiányzik róla, na meg az a Acera szett. Mire érdemes lecserélni??? ???
#1838
Írta 2004. január 29. - 12:08
Ja, és ami kimaradt a vázméretrõl:
A Meridák nem úgy kicsik hogy kicsik, hanem rövid a tengelytávjuk a coll adathoz képest, illetve kicsit alacsonyabb a középcsapágy magasságuk az átlagnál, kb 1-2 centivel.
Ja és még valami. A fejcsapis gondolatok a 2003-as Meridákra gonatkoznak. Azt hiszem a 2002-eseknek is ilyen vagy hasonló a fejrészük, de nem tuti.
A Meridák nem úgy kicsik hogy kicsik, hanem rövid a tengelytávjuk a coll adathoz képest, illetve kicsit alacsonyabb a középcsapágy magasságuk az átlagnál, kb 1-2 centivel.
Ja és még valami. A fejcsapis gondolatok a 2003-as Meridákra gonatkoznak. Azt hiszem a 2002-eseknek is ilyen vagy hasonló a fejrészük, de nem tuti.
#1839
Írta 2004. január 29. - 12:04
Hali Bicigli!
Nekem szeptember óta van Merida vázam, integrált fejlcsapágyas. Igaz hogy a "bejátratáson" éppen csak túl vagyunk (mindig csak a munka......), így hosszú távú tapasztalatokról nem tudok beszámolni. Viszont szerintem ha jól értem már két éve használod, akkor pedig:
1, ha most nincs baja, akkor késõbb sem lesz szerintem.
2, minek kéne más márkát választani!?? ;D
A bikkmakos cikk nagyon ki volt hegyezve a valódi integrált fejcsapágyra.Ilyet (tudomásom szerint) csak országúti vázaknál használnak. A Meridáé nem ilyen! Láttad szétszedve? Az enyémbe célszerszámmal HÚZTÁK be a fejcsapágyat, kézzel nem lehet. Minden komoly vázgyártó tesz valamit a csapágy és a váz közé, így a Merida csapágya is egy acél csészében/perselyben van, ami NEM MOZOG a vázban. Ha mégis, akkor nem hiszen hogy többet mint a hagyományos ;D
Ennyi.
Én is leizzadtam amikor elovastam a cikket, de gondolkoztam és beszéltem bicajboltos szerelõkkel, akik megerõsítettek abban, hogy nem kell besz@rni.
Nekem szeptember óta van Merida vázam, integrált fejlcsapágyas. Igaz hogy a "bejátratáson" éppen csak túl vagyunk (mindig csak a munka......), így hosszú távú tapasztalatokról nem tudok beszámolni. Viszont szerintem ha jól értem már két éve használod, akkor pedig:
1, ha most nincs baja, akkor késõbb sem lesz szerintem.
2, minek kéne más márkát választani!?? ;D
A bikkmakos cikk nagyon ki volt hegyezve a valódi integrált fejcsapágyra.Ilyet (tudomásom szerint) csak országúti vázaknál használnak. A Meridáé nem ilyen! Láttad szétszedve? Az enyémbe célszerszámmal HÚZTÁK be a fejcsapágyat, kézzel nem lehet. Minden komoly vázgyártó tesz valamit a csapágy és a váz közé, így a Merida csapágya is egy acél csészében/perselyben van, ami NEM MOZOG a vázban. Ha mégis, akkor nem hiszen hogy többet mint a hagyományos ;D
Ennyi.
Én is leizzadtam amikor elovastam a cikket, de gondolkoztam és beszéltem bicajboltos szerelõkkel, akik megerõsítettek abban, hogy nem kell besz@rni.
#1840
Írta 2004. január 29. - 10:40
Sziasztok, Meridás cimbik! 2 kérdésem lenne.
1.: a legutóbbi BM-ban nagyon lehúzták az integrált kormánycsapágyakat (chriskinges cikk). Van valakinek hosszú távú tapasztalata errõl? Tényleg megeszik a homlokcsövet? (a cikk szerint hamar kimarják a felfekvõ felületeket) Két éve használok ilyet, nem tolom durván, de közel mázsa vagyok, szóval aggódom.
2.: gyakran írjátok, hogy a Merida vázak kicsik. Mihez képest? Én 24-es(!) vázat használok, az igaz, de a magasságom is megvan hozzá (2 m.) Ezek szerint, ha másik márkát keresek annak idején, kissebb vázméret is megfelelt volna? Konkrét összehasonlításokat kérek.
1.: a legutóbbi BM-ban nagyon lehúzták az integrált kormánycsapágyakat (chriskinges cikk). Van valakinek hosszú távú tapasztalata errõl? Tényleg megeszik a homlokcsövet? (a cikk szerint hamar kimarják a felfekvõ felületeket) Két éve használok ilyet, nem tolom durván, de közel mázsa vagyok, szóval aggódom.
2.: gyakran írjátok, hogy a Merida vázak kicsik. Mihez képest? Én 24-es(!) vázat használok, az igaz, de a magasságom is megvan hozzá (2 m.) Ezek szerint, ha másik márkát keresek annak idején, kissebb vázméret is megfelelt volna? Konkrét összehasonlításokat kérek.