Jelentkezz be Regisztrálj
Merida
#361
Posted 2010. April 09. - 20:43
nekem 500d van és azon hayes fékek vannak! Én ha tehetném a váltót cserélném rajta, mert nekem az xt annyira nem vált be, de azért nagyon jó kis bringa, fõleg olyan embernek aki egy éve bringázik mint kocabringás...
#362
Posted 2010. April 09. - 12:57
Sziasztok!
Jó pár cangát megnéztem az elmúlt pár napban és a bikertiger ajánlotta TFS TRAIL 700-D került legközelebb a szívemhez, a 17-es vázzal szerintem tökéletes az én méreteimhez! (Ja! Egyébként a 18"-as TFS XC váz tényleg nagy nekem (azt egyébként még sikerült találnom)!)
Viszont! Mivel ebbõl a cangából (trail 700-d) is már nagyon kevés van az országban, a következõ lehetõségeket sikerült találnom:
1.) Átépítés: egy 15"-os 700-d trail-rõl átépítik a cuccokat egy 17"-os trail vázra. Kérdés: lehet ebbõl bármilyen geometriai torzulás, ill. kivitelezhetõ-e a dolog? Ebben az esetben Pesthez viszonylag közel érvínyesíthetõ a garancia.
2.) Az ország másik végébõl egy gyári 700-d amit végig üzletben mutogattak, de nyilatkoznak róla, hogy karcmentes állapotban van. Ebben az esetben viszont nagyon messze lenne a garancia érvényesítési helyem. És ha ne adj Isten úgy járok mint a gepida asgardommal, hogy a telót vissza kell vinnem gariba, akkor az elég körülményes lehet.
3.) Egy 17"-os 500-d-t feltuningolnak valami értelmes hajtómûvel, meg a fékeket cserélik hayes trail-re (erre azonban még nem kaptam meg az árajánlatot, de valószínû, hogy nem lesz versenyképes a 700-d árával).
Mit gondoltok? Melyik megoldás lehet a legfrankóbb?
Üdv,
lordborr
Ebben szeretném kérni a segítségeteket, hogy
abszolút mûködik az elsõ is meg a második is....de ha megnyugtat hogy közelebb legyen akkor az elsõ.
szerk. szemmi probléma az átépítessel. minden viszonylag nagyobb készlettel rendelkezõ, normálisabb hozzáállású boltban bevett gyakorlat. semmi probléma nincs vele. max arra kell figyelni hogy némely márka (kona. speci pl) a kis vázakat rövidebb stucnival meg hajtókarral szereli, de meridánál tudtommal nem jellemzõ.
de max arra kérdezz rá hogy a hajtómû 175-ös legyen
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#363
Posted 2010. April 09. - 12:54
Szerintem a 2.) jó lehet. Lehet, hogy tévedek, de ha esetleg problémád lenne, a garanciát szerintem bármelyik üzletben elintézik neked. Csak be kell mutatnod a számlát, és (fontos!) regisztráld be a bicajod majd a bikefun.hu oldalán. Lehet, hogy érdemes lenne egy rövid e-mailt írni a forgalmazónak (Bikefun) ennek kapcsán, õk tudják a tutit. ;-)
(Abból indulok ki, hogy ha autóval akad garanciális problémám, azt is elintézik bármelyik márkakereskedésben.)
Szia!
Na, közben kiderült, hogy az 1-es ponti sem átépítõs lenne, hanem gyári. Ill. õk azt mondják, hogy bárhol ahol van merida kereskedés ott érvényesíthetõ a garancia. Szóval szerintem ez lesz belõle.
De. Ha esetleg csak hamukáznak a gyáriról és egyébként meg a 15-ösrõl pakolták át a cuccokat a 17-esre, akkor abból lehet valami hátránya a bringának? Ill. meg tudom-e ismerni valahonnan, hogy az átépítõs dolog történt v. a gyári?
Ja, és bocsi, hogy ennyit értetlenkedek! :cool2:
#364
Posted 2010. April 09. - 12:11
(Abból indulok ki, hogy ha autóval akad garanciális problémám, azt is elintézik bármelyik márkakereskedésben.)
_____________________________________________
AM rlz
#365
Posted 2010. April 09. - 12:03
Jó pár cangát megnéztem az elmúlt pár napban és a bikertiger ajánlotta TFS TRAIL 700-D került legközelebb a szívemhez, a 17-es vázzal szerintem tökéletes az én méreteimhez! (Ja! Egyébként a 18"-as TFS XC váz tényleg nagy nekem (azt egyébként még sikerült találnom)!)
Viszont! Mivel ebbõl a cangából (trail 700-d) is már nagyon kevés van az országban, a következõ lehetõségeket sikerült találnom:
1.) Átépítés: egy 15"-os 700-d trail-rõl átépítik a cuccokat egy 17"-os trail vázra. Kérdés: lehet ebbõl bármilyen geometriai torzulás, ill. kivitelezhetõ-e a dolog? Ebben az esetben Pesthez viszonylag közel érvínyesíthetõ a garancia.
2.) Az ország másik végébõl egy gyári 700-d amit végig üzletben mutogattak, de nyilatkoznak róla, hogy karcmentes állapotban van. Ebben az esetben viszont nagyon messze lenne a garancia érvényesítési helyem. És ha ne adj Isten úgy járok mint a gepida asgardommal, hogy a telót vissza kell vinnem gariba, akkor az elég körülményes lehet.
3.) Egy 17"-os 500-d-t feltuningolnak valami értelmes hajtómûvel, meg a fékeket cserélik hayes trail-re (erre azonban még nem kaptam meg az árajánlatot, de valószínû, hogy nem lesz versenyképes a 700-d árával).
Mit gondoltok? Melyik megoldás lehet a legfrankóbb?
Üdv,
lordborr
Ebben szeretném kérni a segítségeteket, hogy
#366
Posted 2010. April 07. - 22:02
Ezt magyarázd már el pontosabban... tfs-nek merev a lánc-támvilla ez ok a karbonnak rugalmasabb, de ez mennyit jelent ? kb max 2 mm mozgást vertikálisan ? és ezt meg lehet érezni ? ha kiengedek 0,5 bárt a gumiból na azt megérzem
Ülj rá egy karbon Meridára és megérzed, vagy egy HFS re és talán már ott is...
#367
Posted 2010. April 07. - 17:16
na ne misztifákáljuk túl a dolgokat. nyeregvázcsõ átmérõt aláírom, a többi humbug. alu alu. én is mikor átültem az alu konáról a specire, jé de rázós. aztán kipróbáltam egy ugyanolyan specit 27,2-es mûanyag csõvel, és jé ez kényelmesebb mint a kona. (persze ezek kb hasonló kategóriáju vázak voltak.
a szkandium kona viszont tényleg kényelmesebb volt.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#368
Posted 2010. April 07. - 17:01
Ezt magyarázd már el pontosabban... tfs-nek merev a lánc-támvilla ez ok a karbonnak rugalmasabb, de ez mennyit jelent ? kb max 2 mm mozgást vertikálisan ? és ezt meg lehet érezni ? ha kiengedek 0,5 bárt a gumiból na azt megérzemSzia! Megerõsítem, egy barátom is vett TFS vázas bicót tavaly és dettó ez volt a tapasztalat részérõl és részemrõl is mert én is kipróbáltam, tényleg a láncvilla flex staly ami tudna mocorogni de a támvilla meg full vastag és full egyenes ami agyoncsapja a rugalmasságot. Elsõ lépésben vett rá egy i Rivál ülést hátha jobb lesz, valamit javult a helyzet, de nem lett az igazi, következõ lépés a 27.2-es nyeregcsõ csere lett volna vagy az UST kerék. Szerencsére belefutott egy jó árasított karbon Merida vázba és átpakolta arra a cuccait. A vázat megörökölte a felesége két hónapig használta, aztán rá ült az én ideiglenesen használt 05-ös Rockhopper vázamra és fel lázadt, TFS váz ment az apróba és vettek egy i Stumpjumper vázat. Szerintem nézd meg a Speed-Way akciós listáját, ott van jó áron Rockhopper, szerintem sokkal jobb váz, gyakorlatilag a régebbi Stumpjumperoknak felel meg M4-es aluból jó geóval.
"just chillin killin"
#369
Posted 2010. April 07. - 16:56
_____________________________________________
AM rlz
#370
Posted 2010. April 07. - 16:28
Sziasztok!
Újabb infókat szereztem, melyeket szeretnék véletek megvitatni!
Kicsit kérdezõsködtem az ismerõsök között és kiderült, hogy az egyik haverom haverjának TFS-es meridája van (régebbi típus). Amivel összességében elégedett, ámde! A hátsó háromszög kialakításából kifolyólag van némi zsörtölõdési ingere, merthogy annak olyan a kialakítása, hogy a láncvilla tud mocorogni, a támvilla azonban nagyon merev. Ebbõl kifolyólag mászni remekül lehet vele, azonban lejtõkön becsületesen szétrázza az ember porcikáit!
Mi a véleményetek errõl? A mostani szériákra is igaz lehet valami hasonló?
Üdv,
lordborr
Sziasztok!
Nekem is volt tavaly egy Merida TFS 900-as bringám, amit pont az miatt cseréltem-építettem át egy FLX vázra mert a lelkemet is kirázta.Nagyon jó kis váz volt, de annyira merevre sikerült mint egy vasbeton szerkezet. Ez az flx vázas flex stay magoldás elég rendesen teszi a dolgát.Nagyon komfortos megoldás.........és hogy mennyit bír majd ki a karbon hülyeség, az majd kiderül elõbb-utóbb.
Nekem csak a néha kegyetlennek tûnõ merevség miatt lett csereérett a TFS váz.
#371
Posted 2010. April 07. - 16:19
Sziasztok!
Újabb infókat szereztem, melyeket szeretnék véletek megvitatni!
Kicsit kérdezõsködtem az ismerõsök között és kiderült, hogy az egyik haverom haverjának TFS-es meridája van (régebbi típus). Amivel összességében elégedett, ámde! A hátsó háromszög kialakításából kifolyólag van némi zsörtölõdési ingere, merthogy annak olyan a kialakítása, hogy a láncvilla tud mocorogni, a támvilla azonban nagyon merev. Ebbõl kifolyólag mászni remekül lehet vele, azonban lejtõkön becsületesen szétrázza az ember porcikáit!
Mi a véleményetek errõl? A mostani szériákra is igaz lehet valami hasonló?
Üdv,
lordborr
Szia! Megerõsítem, egy barátom is vett TFS vázas bicót tavaly és dettó ez volt a tapasztalat részérõl és részemrõl is mert én is kipróbáltam, tényleg a láncvilla flex staly ami tudna mocorogni de a támvilla meg full vastag és full egyenes ami agyoncsapja a rugalmasságot. Elsõ lépésben vett rá egy i Rivál ülést hátha jobb lesz, valamit javult a helyzet, de nem lett az igazi, következõ lépés a 27.2-es nyeregcsõ csere lett volna vagy az UST kerék. Szerencsére belefutott egy jó árasított karbon Merida vázba és átpakolta arra a cuccait. A vázat megörökölte a felesége két hónapig használta, aztán rá ült az én ideiglenesen használt 05-ös Rockhopper vázamra és fel lázadt, TFS váz ment az apróba és vettek egy i Stumpjumper vázat. Szerintem nézd meg a Speed-Way akciós listáját, ott van jó áron Rockhopper, szerintem sokkal jobb váz, gyakorlatilag a régebbi Stumpjumperoknak felel meg M4-es aluból jó geóval.
#372
Posted 2010. April 07. - 15:43
tehát egyedi esetrõl van szó.. ha konstrukciós hiba lenne jóval többen jelezték volna a problémákat a vázzal, pl itt a fórumon vannak igazán hozzáértök õk 100 hogy tudnának róla,már csak azért is mert elég sok fut pont ezekbõl itthon
"just chillin killin"
#373
Posted 2010. April 07. - 15:30
Továbbá a testbike-on olvasgatva belebotlottam egy ilyenbe:
"Termék: Merida Matts TFS 900-V mtb váz
Modell év: 2009
Meddig használtad: 1 évig
Elõnyök: Már nincs neki semmi se.
Hátrányok: Eltört a nyeregcsõnél az Istenadta, az én 77 kg-om alatt, mi elõnye lenne.
Mire ajánlod: Pénzkidobásra, vagy ha kevés a stressz.
Olvássátok el az alul lévõ hozzászólásomat. No ehhez hozzáfûzném még, hogy a nyeregcsõ már megint hetek óta nyöszörgött. Mivel nem vagyok egy batár ember, ezért nem értettem, de lecseréltem a nyeregcsõvet, és a bilincset is, hátha az selejtes, de mint kiderült nem- még egy kis pénzkidobás. Minap szereltem szét kipucolni a sártól, látom, hogy ludály a nyeregcsõ-mondom mi a a sz*r. Édesapám ilyen területen dolgozik, csak autókkal, rögtön tudtam, hogy a Merida cseszett rendesen hõkezelni a csõveket, mert ilyen még egy 150kg-os egyén alatt se fordulhatna elõ, nemhogy az én 77kg-om alatt-durva. No de visszaszereltem, pár napig még használtam, míg nem 2 napja havertól hazajövett reccs alattam, na állva hazatekertem, szerencsére nem volt túl messze, és itthon szétkaptam, elrepedt a nyergcsõnél a váz, de olyan puha volt odabenn, hogy két újjammal tudtam csavargatni, pedig nem vagyok egy Piedone alkat. Ismerõs kerékpárboltos mondta elõtte épp pár nappal, hogy a Merida és a többi gyártó, kivéve párat (nem reklám!!!, csak hogy tudjátok, és ne essetek az én hibámba, most jó alugyártó még a Trek, a Cube, a Kona, a Ghost, melyek itthon is kaphatóak) már csesznek rendesen foglakozni az alu vázakkal kb. 2008 óta, és csak a karbonra gyúrnak. Az alsó -és a középkategória alu gépeit már nem is fejlesztik, és tesznek egy nagyot a minõségellenõrzésre is. Én már ezeket mind tudtam, mert sok külföldi szakirodalmat olvasok, de jó volt mástól is visszahallani. Ja srácok az ajánlatom most a Kona Kula, az év kerékpárja lett a britteknél, én is azt veszek, Meridát soha többé, legalábbis aluba már nem- ja, hacsak nem Európába csinálnák valahol, és szakemberek, nem betanított munkások."
Kiemelve:
"...a Merida és a többi gyártó, kivéve párat (nem reklám!!!, csak hogy tudjátok, és ne essetek az én hibámba, most jó alugyártó még a Trek, a Cube, a Kona, a Ghost, melyek itthon is kaphatóak) már csesznek rendesen foglakozni az alu vázakkal kb. 2008 óta, és csak a karbonra gyúrnak..."
Ezt a véleményt vajon csak a váz reccsenése miatt érzett keserû érzés hozta világra, vagy tényleg sok probléma van a merida alu vázaival?
Mondjuk én egy kicsit kételkedem abban, hogy nemsokára mindenki karbon paripán fog lovagolni....
elég sok faszságot sikerült begyûjteni
bármelyik gyártótól tudok neked mutatni tötött vázat.
különösen nagy baromság ez a mondat amit pirossal kiemeltél
mint jó "alugyártó" a kona, trek, ghost, cube nemhogy aluminiumot de vázat sem gyártanak. vázaik nagy részét a meridánál sokkal setyerébb gyártóval készíttetik bérmunkában. (amúgy a merida az egyik legnagyobb bérgyártó, többek közt a specialized aluvázainak zömt is õk készítitk, de lehet hogy fent felsorolt gyártók is dolgoztatnak a meridával )mellesleg szomorú hogy kerékpárboltosok is mekkora ökörségeket bírnak mondani.
az hogy a haverodnak szétrázza a seggét az sokkal inkább fakad a 31,6-os nyeregcsõ átmérõbõl miny a lánc/támvilla mozgásából. az aluminium merev. ez van. akinek nemtetszik az vegyen karbont vagy titánt.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#374
Posted 2010. April 07. - 14:50
"Termék: Merida Matts TFS 900-V mtb váz
Modell év: 2009
Meddig használtad: 1 évig
Elõnyök: Már nincs neki semmi se.
Hátrányok: Eltört a nyeregcsõnél az Istenadta, az én 77 kg-om alatt, mi elõnye lenne.
Mire ajánlod: Pénzkidobásra, vagy ha kevés a stressz.
Olvássátok el az alul lévõ hozzászólásomat. No ehhez hozzáfûzném még, hogy a nyeregcsõ már megint hetek óta nyöszörgött. Mivel nem vagyok egy batár ember, ezért nem értettem, de lecseréltem a nyeregcsõvet, és a bilincset is, hátha az selejtes, de mint kiderült nem- még egy kis pénzkidobás. Minap szereltem szét kipucolni a sártól, látom, hogy ludály a nyeregcsõ-mondom mi a a sz*r. Édesapám ilyen területen dolgozik, csak autókkal, rögtön tudtam, hogy a Merida cseszett rendesen hõkezelni a csõveket, mert ilyen még egy 150kg-os egyén alatt se fordulhatna elõ, nemhogy az én 77kg-om alatt-durva. No de visszaszereltem, pár napig még használtam, míg nem 2 napja havertól hazajövett reccs alattam, na állva hazatekertem, szerencsére nem volt túl messze, és itthon szétkaptam, elrepedt a nyergcsõnél a váz, de olyan puha volt odabenn, hogy két újjammal tudtam csavargatni, pedig nem vagyok egy Piedone alkat. Ismerõs kerékpárboltos mondta elõtte épp pár nappal, hogy a Merida és a többi gyártó, kivéve párat (nem reklám!!!, csak hogy tudjátok, és ne essetek az én hibámba, most jó alugyártó még a Trek, a Cube, a Kona, a Ghost, melyek itthon is kaphatóak) már csesznek rendesen foglakozni az alu vázakkal kb. 2008 óta, és csak a karbonra gyúrnak. Az alsó -és a középkategória alu gépeit már nem is fejlesztik, és tesznek egy nagyot a minõségellenõrzésre is. Én már ezeket mind tudtam, mert sok külföldi szakirodalmat olvasok, de jó volt mástól is visszahallani. Ja srácok az ajánlatom most a Kona Kula, az év kerékpárja lett a britteknél, én is azt veszek, Meridát soha többé, legalábbis aluba már nem- ja, hacsak nem Európába csinálnák valahol, és szakemberek, nem betanított munkások."
Kiemelve:
"...a Merida és a többi gyártó, kivéve párat (nem reklám!!!, csak hogy tudjátok, és ne essetek az én hibámba, most jó alugyártó még a Trek, a Cube, a Kona, a Ghost, melyek itthon is kaphatóak) már csesznek rendesen foglakozni az alu vázakkal kb. 2008 óta, és csak a karbonra gyúrnak..."
Ezt a véleményt vajon csak a váz reccsenése miatt érzett keserû érzés hozta világra, vagy tényleg sok probléma van a merida alu vázaival?
Mondjuk én egy kicsit kételkedem abban, hogy nemsokára mindenki karbon paripán fog lovagolni....
#375
Posted 2010. April 07. - 14:35
Újabb infókat szereztem, melyeket szeretnék véletek megvitatni!
Kicsit kérdezõsködtem az ismerõsök között és kiderült, hogy az egyik haverom haverjának TFS-es meridája van (régebbi típus). Amivel összességében elégedett, ámde! A hátsó háromszög kialakításából kifolyólag van némi zsörtölõdési ingere, merthogy annak olyan a kialakítása, hogy a láncvilla tud mocorogni, a támvilla azonban nagyon merev. Ebbõl kifolyólag mászni remekül lehet vele, azonban lejtõkön becsületesen szétrázza az ember porcikáit!
Mi a véleményetek errõl? A mostani szériákra is igaz lehet valami hasonló?
Üdv,
lordborr
#376
Posted 2010. April 06. - 21:18
Szia Semmiho!
Ugye ennél a mondatnál a "Annál a 700-D-nél lehet kicsit finomhangolni..." 700-D XC-re gondoltál?
Igen, az XC-re, de természetesen a többinél is lehet ezzel állítgatni. Ezeken a bicajokon az ülés 2-3 cm-t mozgatható elõre és hátra, meg a stucnit is lehet cserélni rövidebbre. Utóbbit lehet, hogy a boltban szívesen (és akár díjmentesen) ki is cserélik. A Trailt konkrétan soha nem próbáltam, de ránézésre kényelmesebb és túrázósabb, mint az XC/TFS változatok. Mászni is lehet ezekkel, abban biztos vagyok. Ahol merevfarúval felmegyek, felmentem eddig mindenhol az AM-mel is - inkább az erõm szokott elfogyni. Én nem tartanék ettõl sem, és egy fokkal talán még masszívabb darab is lehet - de mondom, nincs a Traillel tapasztalatom, ez csak - úgyszólván - megérzés.
_____________________________________________
AM rlz
#377
Posted 2010. April 06. - 20:18
Pofás darab! De ez a vázgeó már nem inkább down hill felé mutat?
Szeretek lefelé is menni, de elõbb mindig megmászom a hegyet mielõtt "használom" .
az annyiban tér el hogy alacsonyabb az átlépési magassága és pont annyival rövidebb amennyivel a 18-as hoszabb mint kéne ....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#378
Posted 2010. April 06. - 20:16
#379
Posted 2010. April 06. - 20:09
#380
Posted 2010. April 06. - 20:07
Annál a 700-D-nél lehet kicsit finomhangolni az ülés csúsztatásával elõre és hátra, illetve stucniból valami rövidebbet választani, és lehet, hogy jó az a 18-as vázméret.
Amúgy én a Trail 700-D-t venném, pláne így akciósan.
Szia Semmiho!
Ugye ennél a mondatnál a "Annál a 700-D-nél lehet kicsit finomhangolni..." 700-D XC-re gondoltál?