Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
#3841
Írta 2003. október 10. - 11:39
Ezen már én is gondolkodtam ! Csak úgy tudom, hogy a BMX-es megoldás fix, gyárilag õsszerakott elemekbõl (bowdenbõl) áll ?! És ugye ezek a bowdenek kicsit rövidek ?!
Én inkább valami olyanon gondolkodom, hogy a fékkarból már egybõl 2 bowden jön ?! Persze ezzel meg az a gond, hogy ugye hegyen lefelé a két fék közül talán az elsõnek jobban kellene fogni ?
#3842
Írta 2003. október 10. - 09:41
De elég perverz ötletnek tûnik ez így...
#3843
Írta 2003. október 10. - 08:40
Lenne egy nagy kérdésem !
Keresek egy olyan megoldást amivel a montin egy fékkarral tudnám a két féket egyszerre mûködtetni !
Minden megoldás érdekel !
Köszönettel : Bálint
#3844
Írta 2003. október 08. - 14:01
Vanguard fékem nekem is van, bár nem V, hanem kanti.
Elõny: bazi jól néz ki.
Hátrány: eccerû, de nagyon. Nincs egyik oldalon se rugóerõ állítási lehetõség (-> nagyon nehéz beállítani, utánállítani is), az összekötõt nem lehet kiakasztani, csak ha a másik oldalon kilazítod a csavart, és kifûzöd a horgonyból (szal kerékkiszedés = fékbeállítás).
Nem is maradt sokáig a bicajomon, csak amíg lefotóztam. (http://kep.tar.hu/sp...ml?aid=27600207)
Ja, igen, ez Lizard fék, de a dobozán az áll: Lizard Series by Vanguard.
Ez kurva szép!!! Ha megcsinálták volna rendesen még használható is lehetne ;D ;D
#3845
Írta 2003. október 08. - 13:30
De mindenki másképp csinálja...
#3846
Írta 2003. október 08. - 12:53
Elõny: bazi jól néz ki.
Hátrány: eccerû, de nagyon. Nincs egyik oldalon se rugóerõ állítási lehetõség (-> nagyon nehéz beállítani, utánállítani is), az összekötõt nem lehet kiakasztani, csak ha a másik oldalon kilazítod a csavart, és kifûzöd a horgonyból (szal kerékkiszedés = fékbeállítás).
Nem is maradt sokáig a bicajomon, csak amíg lefotóztam. (http://kep.tar.hu/sp...ml?aid=27600207)
Ja, igen, ez Lizard fék, de a dobozán az áll: Lizard Series by Vanguard.
#3847
Írta 2003. október 03. - 13:57
Találtam Vanguard fékkart
Íme:
http://www.yuccadune...rake Levers.jpg
Remélem találok féktestet is.
Egyébként max. B+ minõségõnek látszik (a kép alapján).
#3848
Írta 2003. szeptember 29. - 13:11
A mostani fékpofánál kétszer akkora az MTB betét, de olyan kell, ami menetes szárral rögzíthetõ a helyére. A másik problémám a kerékmérettel van, 27-es (ez =622-vel?).
#3849
Írta 2003. szeptember 29. - 12:50
#3850
Írta 2003. szeptember 29. - 12:17
#3851
Írta 2003. szeptember 27. - 23:23
#3852
Írta 2003. szeptember 27. - 19:49
#3853
Írta 2003. szeptember 27. - 19:36
#3854
Írta 2003. szeptember 27. - 18:14
#3855
Írta 2003. szeptember 27. - 13:04
#3856
Írta 2003. szeptember 25. - 17:57
Találtam valamit. A tektro gyart (eltunt az ekezet ;D) magnesium feket?
Ezt a 2003-as Merida Magnesium elite specifikacional talaltam
Brake Tektro Magnesium.
Utannaneztem a Tektro honlapon (http://www.tektro.com), de nem talaltam semmit.
Letezik egyaltalan ilyen fek, vagy csak elirtak, es Avid Magnesiumot akartak irni (szerintem ez a valoszinubb)?
#3857
Írta 2003. szeptember 22. - 12:06
#3858
Írta 2003. szeptember 21. - 12:39
Mi a véleményetek a vanguard V fékekrõl? Ha ismeri eggyáltalán valaki. Én eddig még életemben nem hallotam rólla.
#3859
vendég__*
Írta 2003. szeptember 16. - 18:45
#3860
Írta 2003. szeptember 15. - 15:02
Lattam akciosan Ritchey Comp feket kek fekpofaval. Azt szeretnem megtudni, hogy van-e rola valakinerk tapasztalata, esetleg tudjatok -e a pontos sulyat. Ubereli-e a Sram9.0-at vagy a deoret?
na koszi
udv
Mac
Bár már tutira lekéstél az akcióról, de azért:
Ritchely Pro + féktest + pipa + csavarok + gumiharmonika 368 gr.
Igaz ez a Pro nem a Comp, de az sem sokkal nehezebb. Eltérés csak a fékpofákban van. Az nem patronos, ezért nehezebb egy kicsit. De egyébként felépítésre ugyan az. Alakja csónakhoz hasonlít. Hajlítgatni szerintem nem lehet. Nagyon jól megtervezettek a karok. Baromi merev. Szerintem a Deore-t, és a 9.0-át is simán lenyomja mind súlyban, mind merevségben. Ennek szerintem az az oka, hogy a fékpofák a "csónak"-ban vannak, amit szinte lehetetlen meghajlítani (ellentétben az összes többi fékkel, ahol a fékpofákat egy kiálló "nyelv"-re kell rögzíteni). Lehet, hogy ez így láttlanban kicsit értelmetlen volt, de ha megnézed a féket tudni fogod mire gondolok. ,
Ja és még jobban is néz ki.
Még nem volt szó a perselyezésrõl, csapágyazásról, ezek élettartamáról stb.
Ki melyiket tartja jobbnak: XTR, vagy Avid Single Digit Ultimate. Az egyik kopás szerint utánhúzható, a másikban pedig simán 4-4 db ipari csapágy dolgozik. Melyik tartósabb, megbízhatóbb, jobb (olcsóbb ) stb Bár mindkettõ világcégek csúcstermékei, szóval egyik sem sz@r, csak kiváncsi vagyok a véleményetelkre. De ha van valami más normális fék is, ami nem kotyogósodik ki egy pár év alatt az is érdekelne.
Ja és még valami a végére. A Shimano féle fékerõmodulátor csak egy kis csövecskébe rejtett rugó. Így ha nagyobb erõvel hirtelen berántod a féket miután a fékpofa eléri a felni felületét a rugó is bemozdul, ezért nem tudod blokkoni az elsõ kereket. Mûködése egyszerû, és tökéletesen felesleges. Bár egy bizonyos kor felett (69.5 év) már talán ajánlott... ;D