Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
4041 hozzászólás a témában

#3641
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
xian:
sok függ a pofától is de kb olyan 1/3 és 1/4 fékerõre számíts.


#3642
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.669 hozzászólás
for MINDENKI :
1 buta kérdés: A kék Riccsi fékpofa tényleg jobban eszi a felnit, mint a fekete v. piros ???????
Köszi a válaszokat
MARCI

#3643
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Az lenne a kérdésem, hogy egy tavasztól õszig megfelelõ v-fék milyen fékhatást produkál, ha télen terepen (pl. 15 centis hó) használom?

#3644
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás
Én szedtem szét a Sram 7,0 fékkaromat. Lehet, hogy kihagyták nállad a közölõgyûrûket (vagy hogy hívják õket pontosan). Ha azok benne vannak akkor elvileg nem kellene kotyognia.

#3645
Serviceman

Serviceman

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás
Végre valaki rendet tett az összevisszaságban....

De csak azért, hogy nehogy kihaljon a topic:
Szerintem a "régi" LX fékek és a SRAM 7.0 között alapvetõ különbség, hogy az LX ezerszer jobban kidolgozott valami. Magyarul: a SRAM gyárilag úgy kotyog, hogy az LX-nek nem sikerült 3 év alatt sem behoznia.


#3646
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás
Ah... Pont most zárták le a vitát, pedig hozzá tudnék szólni. De nem is tûrõztetem magam.

Szal:
Én próbáltam a 7.0 fékkart, és a DX-et is (ami gyak ugyan az, mint az LX). Alapvetõ különbség a fékkar anyagában, és hosszában van, valamint a forgáspont elhelyezésében (sokan ezt elfelejtik...).
A sram:
-könnyebb (én lenni hülye CC-s ;D)
-müanyag (= termoplasztik, ha valakinek így jobban tetszik), ezért hajlik -> nyúlósabb (de ez nem zavaró)
-hosszabb fékkarja van
-a forgáspont is máshol van elhelyezve, mint a DX-en (asszem messzebb van, vagy fordítva ebben nem vagyok biztos...).
-állítható bovdenhúzású szintúgy, mint a DX (=LX) azzal a különbséggel, hogy itt fokozatmentes.
A shimano:
-nehezebb
-fémbõl van (direktebb irányítás, és télen ráfagy a kezed ;D)
-rövidebb fékkar (lapátkezûeknek nem jó, és rövidsége miatt nehezebben adagolható szerintem)
-állítható a bovdenhúzás, de csak 3 fix pontban.

Valamint a legtöbben elfelejtik azt is, hogy a gyártók nem külön fékkart és féktestet terveznek, hanem FÉKRENDSZEREKET (!!!). Ti meg csak alkartészekben gondolkodtok, és nem rendszerben. A jó fékhatáshoz nem csak fék, meg fékkar kell, hanem még felni, fékpofa, bovdenezés, gumik, kellõ mennyiségû bovdenhúzás, jó gumik stb.

Én a DX-et, és a 7,0-t is használom mind a mai napig (nem csak 1-2 percet kölcsönkért bicókon!), és el tudom érni a kívánt fékhatást (hú... ez a mondat ;D).

Szóval lehet itt vitatkozni, hogy melyik a jobb, és hogy kinek mi jött be, de szerintem teljesen felesleges.

Ja és a szubjektivitást, a májer faktort, a pénztárca nagyságát, meg az ehhez hasonlókat még akkor nem is említettem...

#3647
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
Mivel nem lehet így egyértelmûen eldönteni melyik a jobb, ezért zárjuk le a vitát, és szeresse mindenki azt amelyiket szeretné. ;)

#3648
vendég__*

vendég__*
  • vendég
na jah, de nem csak súly létezik... hülye cécés ;D pölö ne olvadjon meg a pizza melegétöl a fékkar, meg, hogy ne törjön el ;D naszóval sztem nem egyenlõ a 7.0 az lxel mert az lx kurvajó a 7.0 -t meg nem tom :D

#3649
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
Egyébként pl ez hogy a 7.0=lx az még a tavalyi sram 7.0 tesztben volt leírva a bikemagban.

tamaskaa:
9.0 v-fék 400g/pár - '98 xt v-fék ~390g/pár
9.0 fékkar 156g/pár - '98 xt fékkar 164g/pár
9.0 váltókar 176g/pár- lx váltókar 240g/pár
9.0 hátsóváltó 265g - xt hátsóváltó 255g

Most nekiállok keresgetni pár súlyadatot míg válaszolsz. :) Hátha találok vmit.

edited

Na megvannak az adatok. Összesítve: SRAM 997g - Shimano 1049g. Hát nemsok különbség. :)

http://weightweenies...om/listings.php
http://www.bike2buil...fdgroepid=00002

#3650
vendég__*

vendég__*
  • vendég
ON
[tt]amugy meg peace :)[/tt]

#3651
Litespeed

Litespeed

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 343 hozzászólás
  • LocationBudapest
Próbáltam Avidot ugyan "csak" lx karral,
sõt tárcsaféket is (olajos deore, louise fr)
lehet kicsit durva voltam, a véleményedet pedig tiszteletbe tartom, de attól még nagyon nem értek vele egyet!

#3652
vendég__*

vendég__*
  • vendég
najó, akkor itt áljunk meg... ha valaki V Féket akar, akkor próbáljon ki egy Avidot mondjuk XT karral és utána beszéljen!
Litespeed én meg azt mondhatnám /de nem mondom, mert ... /, hogy te osztod itt a hülyeséget, kb ilyen szinten van ez az egész... :-X
probáltam deoret és sramot is, deore teccett sram nem.. mit nem értesz ezen? elmondom mégegyszer: Fruit bácsi odament egy biciklihez ami deore volt... meghuzogatta ment vele egy kört, továbbállt, látott egyet amin sram volt. meghuzogatta ment vele egy kört és továbállt....
/aztán melledleg megnyugodott, hogy már tökmind1 neki, mert nincs v féke.../
ez egy szubjektív vélemény...

#3653
Litespeed

Litespeed

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 343 hozzászólás
  • LocationBudapest

alapvetõen vannak jó tulajdonságai biztos, de sztem ~deore nagyjábol

azt mondanam hogy ez baromsag >:(
de inkabb azt mondom, hogy biztosan nem volt szerencses a felni fekpofa parositas. ::)

#3654
vendég__*

vendég__*
  • vendég
én húzogattam sram 9et, a fehéret, de nem teccett... nem rossz meg annyira nem is níúlós, de háát... a deore neke mjobban bejön. más. most bocs, de azért ez kcisit gyerekes, hogy 9.0=Xt 7.0=Lx 5.0=deore....
sztem ezek nem így mennek! az tény hogy mondjuk az sh. drága, de szvsz jobb is! ezt nem kötelezõ elfogadni!! :P

#3655
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a simanó az nehéz, a sram meg könnyü. vagy nem. a sram a nehéz. vagy mittomén. kicsit konkrétabban nem lehetne? Melyik alkatrész kontra melyik alkatrész?

#3656
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
Egyébként én azon gondolkodom most hogy lecserélem a Shimano-t az SRAM-ért... ::) (pl a rapidfájör váltókartól nem fér el a lapát kezem a markolaton ;D)

Kicsit off: nemtudja vki hogy a sram és shimano alkatrészek között mekkora súlykülönbség van?

#3657
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
tegye fel a kezét az,aki ténylegesen használta már azokat a karokat! :D
rohadt jók!
egy spermasapis ismerõsöm avid tféket húz velük,olyan pöpecnek találta õket! :)

#3658
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
én is eric álláspontján vagyok, fruit, attól, hogy a 9.0 kompozit fékkart lemûanyagoztad, azért még nem a deore szinthez tartozik

#3659
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
Neméppen. A 7.0 van az LX szintjén, a 9.0 pedig az XT szintjén. Sztem nem (csak) az anyagtól függ a mûködése, hanem a kialakítástól, tervezéstõl (is).

#3660
vendég__*

vendég__*
  • vendég
sztem nem egy orssz v fék de nem éri el az xt szintjét. alapvetõen vannak jó tulajdonságai biztos, de sztem ~deore nagyjábol, inkább doere és lx között. a kar meg mûanyag kompozit, szoval nem tom :-\ az lx kar király. de tulajdonképpen ezekkel már mind jó lesz!