Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
4041 hozzászólás a témában

#2801
vendég_rvilike_*

vendég_rvilike_*
  • vendég
Lx++ :D
Lx-ben es tarsaiban az a jo hogy valtoztathato a bowdenhuzas mennyisege.
A szervo az elvileg ugy mukodne,hogy a fekkar mozgas elejen tobb bowdent huz,hogy gyorsan elerje a felnit a fekpofa,aztan meg kevesebbet,hogy jo legyen a fekero meg a modulacio (shimano katalogusbol neztem a szoveget :D ).Amugy lx-en tok jol is latszik hogy muxik.Sztem nem sok haszna van,nekem eddig egy noname diatech fekkarral mukodott a legjobban a fekem,amin nem lehetett allitani a bowdenhuzast

#2802
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás

bwoay! szervós vagy erõkaros fékkar nélkül használhatatlan a v-fék! (ezt is írtam).
Hörcsög! Az lx+ azt akarta jelenteni, hogy affelettiek, és ez már közelít hozzájuk (gondoltam tudod miért Pl: 2200+ egy amd proci, ha 1800 Ghz-s. Na ezért írtam így).
gui! Én megvenném az avid sd7-et ha pont annyi pénzem lenne, de pofacsere se rossz.
gyurri! Nokon: a bespartsnál volt de most asszem a csekéhez került a forgalmazása. Rendelni biztos lehet sok helyen.


Ride everywhere.

.


#2803
gyurri87

gyurri87

    vendég

  • fórumtag
  • 239 hozzászólás
Hol lehet kapni Nokon fékbovdent? Mer régebben a bikemagban hírdették csak má nincsenek meg azok az újságok? Elõre is köszi

#2804
bwoay

bwoay

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 336 hozzászólás

Mostmár tényleg mérd le :) A szervó miatt más a fékkarnál.


Mármint a szervós fékkaroknál! :P

#2805
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás

szerintem egy acera fékszett megfelelõ fékpofával mûködhet jól, talán érdemes egyenlõre másra költened a pénzt....


valoban ;) thx
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#2806
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
szerintem egy acera fékszett megfelelõ fékpofával mûködhet jól, talán érdemes egyenlõre másra költened a pénzt....

#2807
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
ha feket akarunk tuningolni akkor mit erdemesebb cserelni ?
meghagyni a regi acera fekszerkezetet es egy deore lx es fekkart feltenni vagy meghagyni az acera fekkart es egy avid 7 szerkezetet alatenni vagy meghagyni az acera szerkezetet es egy jobb felnit feltenni?

Az erdekelne melyik mekkora fekero tobbletet okoz saccperköbö.
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#2808
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás

A fékkar maximum érzésre/fogásra/kinézetre számít (mármint v-fék kompatibilis karnál) bármilyen karral be lehet profin állítani a féket. Persze itt középkategóriás (és alsó) fékkarokra gondolok, a felsõ kategóriában már másabb a helyzet (lx+,avid^ vagy ekkörüli) a széleskörû állíthatóság miatt, de áraik tárcsásokkal egyenlõek (sajnos).
HA valaki bele akar kötni ebbe, tegye meg, állok elébe :D
HA kell folytköv akkor is, mert ez csak a piszkozat kezdete... :cool:

Én belekötnék, ha nem zavar:) . Az LX fékkar 5000 Ft/pár (méér egyenlõ a tárcsásokkal?) és a szervó miatt sokkal brutálabbul fog mint 1 sima Deore v. az alatti kar.:beer:

#2809
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Mostmár tényleg mérd le :) A szervó miatt más a fékkarnál.
A "ráhagyás" egy rossz kontstrukció elfogadható megolása, a tárcsáknál nincs ráhagyás, csak rossz párosítás, ezeket ebbõl lehet pl. kikövetkeztetni
Szerintemcsirke, vaygnyúlvagymivanma :)

Ride everywhere.

.


#2810
bwoay

bwoay

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 336 hozzászólás
nem akarok belekötni, sõt, köszönöm az okfejtést.
viszont az én véleményem is tapasztalaton alapul,
nekem a "ráhagyásos" beállítás vált be
(SRAM 7.0 fék, fekete Ritchey pofa, Alesa felni).

ja, mégis kötekednék :D
igen, a távolság valóban 2x0.5 mm,
de ettõl függetlenül a bowdenen akkor is csak 0.5mm-rel kell többet húzni,
én így értettem!

#2811
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás

Szerintem ti csak szivattok engem! :)
vagy valaki magyarázza már el,
hogy ha a fékpofa eleje 0.5 (!!!) mm-rel korábban éri el a felnit,
mint a hátulja, akkor miért lesz ettõl (!)
érezhetõen nyúlosabb a "fékérzés"!?
illetve miért lenne emiatt gyengébb a fékhatás?
elvégre nincs a világon az az atommerev támvilla+féktüske+féktest+fékpofa kombináció, ami a fellépõ erõhatásoknak köszönhetõen ne mozogná ki ezt a 0.5 mm-t.
legalábbis én így látom :D

NA viszaértem munkából úgyhogy belekezdek:
Az a 0.5 mm tulajdonképpen 1 mm, mert két oldalon van. A v-fékkarokban szokott lenni szervó, vagy erõkar, tehát ami erõt te átadsz az a pillangóknál másképp jelentkezik.
Azt az egy mm-t mindenképpen csavarodással kompenzálja a váz (ezt te is írtad) plusz a pillangó is, tehát emiatt is nõhet a "nyúlás" !
Akár le is mérheted a fékkarnál és a pofánál lévõ különbséget nyílással és anélkül állítva, biztos hogy más lesz.
Vannak olyan emberek akiket zavar a nyúlás, és az ezzel járó moduláció (Pl.engem) õk óvatosabban húzzák, ha lassítani akarnak, no meg triálnál, vagí bizonyos street trükköknél akár veszélyes balaeset is lehet a moduláció miatt!
Tehát nem feltétlenül gyengébb a fékhatás, inkább más.
Én azért írtam, hogy így használom, mert érdemes kipróbálni a különbséget, ha nem tetszik vissza lehet állítani.
A régi hipermerev cantilever fékemnél ha nem párhuzamosan állítottam, szervó nélül egyszerûen nem fogott !!
JA, ebbe bele számít még a felni-pofa fajtája is, volt már nekem is olyan, hogy az eggyik felnin a jó minõségû pofa nem akart fogni, vagy vonyított, ezt a pofacsere megoldja.
A fékkar maximum érzésre/fogásra/kinézetre számít (mármint v-fék kompatibilis karnál) bármilyen karral be lehet profin állítani a féket. Persze itt középkategóriás (és alsó) fékkarokra gondolok, a felsõ kategóriában már másabb a helyzet (lx+,avid^ vagy ekkörüli) a széleskörû állíthatóság miatt, de áraik tárcsásokkal egyenlõek (sajnos).
HA valaki bele akar kötni ebbe, tegye meg, állok elébe :D
HA kell folytköv akkor is, mert ez csak a piszkozat kezdete... :cool:


Ride everywhere.

.


#2812
bwoay

bwoay

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 336 hozzászólás

Egyébként a fékkar mennyiben befolyásolja a fékerõt?


a fékkar?
hát, elõször is ott van a rugalmassága:
nem mindegy, hogy a kezeddel kifejtett erõ a kar hajlitgatásában vész el, vagy a bowdenen/féktesten keresztül a fékpofákat szorítja rá a felnire ;)
másfelõl az sem mindegy, mennyi bowdent húz,
illetve lineáris v. progresszív módon teszi ezt.

tehát röviden: sokban.

#2813
bwoay

bwoay

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 336 hozzászólás
Szerintem ti csak szivattok engem! :)
vagy valaki magyarázza már el,
hogy ha a fékpofa eleje 0.5 (!!!) mm-rel korábban éri el a felnit,
mint a hátulja, akkor miért lesz ettõl (!)
érezhetõen nyúlosabb a "fékérzés"!?
illetve miért lenne emiatt gyengébb a fékhatás?
elvégre nincs a világon az az atommerev támvilla+féktüske+féktest+fékpofa kombináció, ami a fellépõ erõhatásoknak köszönhetõen ne mozogná ki ezt a 0.5 mm-t.
legalábbis én így látom :D

#2814
gyurri87

gyurri87

    vendég

  • fórumtag
  • 239 hozzászólás
Meg tudná vki mondani h mennyibe kerül az avid sd ultimate vfék (egy pár) mert sehol se találoma neten. elõre is köszi

#2815
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
Hali mi a véleményetek a Ritchey Comp V-fékrõl? Most akarom megrendelni mivel nagyon olcsó most Ebike-ban(2890ft), csak gondoltam megkérdezlek itt titeket hogy jó-e szerintetek. Egyébként a fékkar mennyiben befolyásolja a fékerõt?

#2816
vendég_rvilike_*

vendég_rvilike_*
  • vendég
Nyulos erzes suxx.Nekem is az jott be ha full parhuzamosra allitottam a fekpofat a felnivel,ilyenkor a "legkoppanosabb" erzes,en ezt szerettem mindig.Fekhatas is ilyenkor a legjobb egyertelmuen.Max tenyleg nagyon kotyogos fekeknel lehet hogy pont akkor simul ra ha picit kozelebb van az eleje

#2817
Ranger^41

Ranger^41

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 953 hozzászólás
Ezért jók a sram fékpofák :) Eleve van 1 kis holtjátéka a a pofának a a száron (amire megyacsavar nemtom mianeve) :)

[whitetrash.hardcore.rock&roll.fuckyou]


#2818
bwoay

bwoay

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 336 hozzászólás
lehet, hogy 0.5 mm-rel nyúlósabb lesz
(én kb ekkora rést állítok be hátul),
de cserébe "blokkolósabb".
legalábbis nálam (!) ez a különbség.
és most inkább elmenekülök aludni,
mert van, aki holnap is dolgozik! :cool2:
adios

#2819
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás

jóvanno legyen :)

de akkor is nyúlósabb lesz úgy a fékérzés :P


Ride everywhere.

.


#2820
bwoay

bwoay

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 336 hozzászólás

tökmindegy, a fékhatást ez nem igazán befolyásolja. Hidd el legalább ezerszer állítottam már be féket, másnak másképp szoktam, de magamnak mindig úgy, hogy keményen harapjon, és ez így a legdurvább.


én nem vonom kétségbe, hogy neked így jó (miért is tenném)!
direkt valahogy úgy fogalmaztam, hogy a "legtöbb esetben". ne legyen már félreértés!

a fékhatást meg annyiban befolyásolja, hogy
ha a vázad és/vagy féked enged ennyi mozgást,
akkor fékezéskor pont rá fog simulni a pofa a felnire.