Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
#1781
Írta 2007. január 03. - 00:34
csak ne keverjük bele a régi dh-s dolgokat.
ne kezdjünk el tünteni a tárcsafék ellen, a v fékért, felsorolva a leggyengébb darabokat, a legjobb v fékek ellen.
és ne a legdrágább tárcsafékeket állítsátok a legolcsóbb v fékek ellen.
50bõl milyen v féket hozol ki? maximum LX-et. talán XT karral. igaz ennyibõl kijön egy szett 525ös deore is, tárcsástúl, és még csak gyengébb sem, idõjárásállóbb is.
de tényleg nincs értelme ennek így.
Kala: nem komolytalankodom el.
sose fogok tudni olyan dolgokat mint õk, de tényleg nem mennek gyorsabban. és mivel helyesen mondtad, ott a legkönnyebb megfogni a kereket, sokuk ezt használja. (a maradék tárcsaféket;))
#1782
Írta 2007. január 03. - 00:31
De a tapasztalat hozta, h mit szeretek és mit nem.Jelenleg a CC kerón csak V fék van.
Triált meg elkomolytalankodod, nem?
edit; mindegy, amíg inkább a gyártók, mintsem a felhasználók döntik el, h milyen legyen a repertoár, h épp mit kell szeretni
#1783
Írta 2007. január 03. - 00:24
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1784
Írta 2007. január 03. - 00:21
Ez a gusztustalan az egészben. Had döntsem már el én hogy mit akarok használni! Korlátozzák a szabadságjogaimat!
én pl pár ezer kilcsi v-fék után, magam döntöttem a tárcsa mellett, és köszönöm soha többet drótóst és felnin fogót,,,......és aki meg a v-féket szeretne azért még nyugodtan tud válogatni a vázak közt....
de ezt itt kéne lezárni, mert úgysem fogjuk 1mást +gyözni, 18 oldal flame + felesleges...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1785
Írta 2007. január 03. - 00:18
tárcsafékhez sem kell
a felhasználók 99%a még csak feltöltõszettet se lát, a roppantógyürürõl, és a kis réz baszról mely bemegy a csõbe azt se tudja mi az.
egyszerüen nincs szükség rá.
tehát ennyit a problémásságról.
Triálosát kérdezzem meg. igen, mert ott a hirtelen blokkolás a cél, sarat vizet port nem kap.
3 km/h-ról 0ra fékezn i tényleg király fék, babakocsira én is ezt tenném, tuti megállítaná.
de kemény felhasználásra egy vicc.
de a dh kiesik a szövegbõl, hisz amiket edddig írtatok, köze nincs hozzá.
komolyan nem tudod azt mondani hogy a v féket szereted, és a tárcsát meg nem?
mert ez az alaptalan belemagyarázás csak a szerencsétlen embereket, melyek most találnának beruházni tárcsára eléggé elrémísztheti, miközben alapja semmi sincs
(csak egyéni nemtetszés nyilvánítása)
ja, hányszor roppantottad át a hayest,és hányszor töltötted fel?
#1786
Írta 2007. január 03. - 00:14
az hogy cc-re egy hs33 jobb mint egy tárcsa, ez aranyos. meg fanatizmus. mint a v fék is. de súlyban alig jobbak manapság a v fékek, árban sem maradnak el sokat, a bowdenezés meg mindig is macerásabb volt mint egy csõ olajjal feltöltve.
ha valaki a v féket szereti, akkor nosza.
de nem kell belemagyarázni ennyi mindent, mondja azt hogy nem szereti a tárcsaféket, ez egyszerübb, tisztább.(és valós, és ennek talán alapja is van)
nem feltétlen CC-re
az biztos, h fékereje veri a tárcsákét, a sokkal nagyobb átmérõ miatt (kérdezze meg kezelõorvosát, triálosát)
nem fanatizmus, már rég eladtam
macerás volt az olajcsõ miatt
míg a bowdenhez nem kell olaj meg feltöltõszett, roppantógyûrû, kórság, csak a bowden meg a fogó, nincs légtelenítés, ha nyúlt a téma csak csavarsz egy keveset a karon
tárcsafékkel nem kell törõdnöm a kerék állapotával annyira, ezt aláírom
#1787
Írta 2007. január 03. - 00:08
kicsit off bár v-fék csonk
ebben az a vicces hogy a trancen meg pláne a reign-en /ami 15 centit mozog/ van (legalábbis tavalyig volt, a 07-eseken már lehet nincs)......na hogy azokra minek,? amire meg kéne azon nincs
Ez tényleg baromi vicces, mert (asszem tudod is), hogy az NRS-el mennyit szívtam - a 2004-esen már nem lett V-csonk. (és azóta se, az Anthem-en meg ugye konstrukciós okokból sem lehet) Így viszont végül egy 2003-as kompozít darab kötött ki nálam, szóval végül jól jöttem ki a dologból.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1788
Írta 2007. január 03. - 00:08
minek ez a mostani fék a mostani forma egyes autókra mikor anno az ilyen kajaktestüeken elegendõ volt az ami.
szal a dh-t ebbe nem kell belekeverni.
az hogy cc-re egy hs33 jobb mint egy tárcsa, ez aranyos. meg fanatizmus. mint a v fék is. de súlyban alig jobbak manapság a v fékek, árban sem maradnak el sokat, a bowdenezés meg mindig is macerásabb volt mint egy csõ olajjal feltöltve.
ha valaki a v féket szereti, akkor nosza.
de nem kell belemagyarázni ennyi mindent, mondja azt hogy nem szereti a tárcsaféket, ez egyszerübb, tisztább.(és valós, és ennek talán alapja is van)
#1789
Írta 2007. január 03. - 00:03
Egy HS33-as meg végképp veri a tárcsákat.
Csak jobban néz ki a katalógusban egy disces keró, meg több pénzt is lehet érte kérni...
#1790
Írta 2007. január 02. - 23:49
#1791
Írta 2007. január 02. - 23:33
kicsit off bár v-fék csonkSajnos ez igaz. Az NRS-eken is csak 2003-ig volt V-fékcsonk...a késõbbi modelleken (pl Anhem) meg egyáltalán nincs. Szerintem korrekt lenne azért egy kitekerhetõ csonkot adni. Lehet találni, ez is igaz: elfekvõ pédányokat.
...
ebben az a vicces hogy a trancen meg pláne a reign-en /ami 15 centit mozog/ van (legalábbis tavalyig volt, a 07-eseken már lehet nincs)......na hogy azokra minek,? amire meg kéne azon nincs
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1792
Írta 2007. január 02. - 23:08
De a tárcsának egy nagy elõnye van az átlag V-fékkel szemben, az pedig az idõjárástól független mûködés.
Jaja, de ezt is fõleg az érzékeli, aki a ratyi, gyári V-fékkel megy. Helyes fékpofa választással ez nagyban javítható - pl én nem szívtam a fékezéssel a "saratonokon", sõt, az egész évben csupán egy pár pofát égettem el.
Fullyból sztem már nem is csinálnak V szemeset. Sajnos
Sajnos ez igaz. Az NRS-eken is csak 2003-ig volt V-fékcsonk...a késõbbi modelleken (pl Anhem) meg egyáltalán nincs. Szerintem korrekt lenne azért egy kitekerhetõ csonkot adni. Lehet találni, ez is igaz: elfekvõ pédányokat.
Ja, ez igaz, csak az élmezõnynél ritkán látod õket.Maratonon sztem igenis vannak tárcsás bike-ok...
Tigrincs egyébként mehetsz majd egy kört a gépemmel tavasszal (csak a nyerget fogjuk lecserélni, mert mégiscsak SLR...), s majd kipróbizhatsz egy igazi V-féket. Nem tudom, miért gondolod, hogy 80-90 kiló annyira kritikus lenne már - csak jelzem, hogy az egy dolog, hogy most 70 vagyok vasággyal, de 3 éve 90 is voltam. S akkor is majdnem ugyanez a rendszerem volt. És ugyanennyire megfogott.
enté; OFF Miféle kerekekkel mész? Mert az én szettem 1700 gramm, s még relatív könnyûnek hittem...
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1793
Írta 2007. január 02. - 22:45
amugy találni még fulli vázat vfék csonkkal....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1794
Írta 2007. január 02. - 22:36
V-fékes rendszer (1932 gr)
- kerék 1350 gr
- fékkar 152 gr
- fék 360 gr
- bowdenek 70 gr
Tárcsafék (2150 gr)
- kerék 1450 gr
- fék 720 gr
A különbség kb. 250 gr, és a tavalyi maraton szezon után ez nem sokat számít.
Egyébként jók a V-fékek, de ha az átlag pofa poros vagy sáros lesz akkor sokat csökken a hatásfok.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1795
Írta 2007. január 02. - 21:27
Bár a kerámiás XTR fékpofáim hatásfoka, meglepõ módon, jeletõsen javult!!! a kerámiás Crossmax-on trutyis idõben!
Azért van még némi súlyelõnye a V-féknek, cirka 300-500 g bringánként.
Maratonon és XC-n is egyaránt vannak tárcsás bike-ok, mert a piac, és a divat most azt diktálja hogy tárcsa kell mindenhova. A gyárak tökélyre fejlesztették a V-féket, nem tudnak már vele kaszálni, új kihívás kellett, így nyomják ezerrel a tárcsát. Aki boltban vesz komplett bringát, az középkategória felett már nem kap v-fékeset, max rendelésre. Úgy kell vadászni a csúcs XC merev vázakat V-fék szemmel. Fullyból sztem már nem is csinálnak V szemeset. Sajnos
#1796
Írta 2007. január 02. - 21:22
üdv
eddig bárkitõl megkérdeztem, maratonokon miért nem látni tárcsás bike-ot
Maratonon sztem igenis vannak tárcsás bike-ok...
#1797
Írta 2007. január 02. - 21:00
2, xtr+xtkar+nokon+koolstop=50ezer HUF a két kerékre, ha értelmes helyen veszed (értsd - nem itthon ) - ebbõl azért csúcs-tárcsád nem lesz!
3, lehet, de a tárcsás haverok 90 %-a ÁLLANDÓAN szív vele, mindig van vele gond!
7, ez igaz - bár speciel a két fékrendszer súlyösszehasonlításához vegyük csak hozzá a telón és kerekeken faragott súlyt...
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1798
Írta 2007. január 02. - 20:53
1, akkor még nem próbáltál jó tárcsát....Az elsõ kérdésedre nem tudom mi "Az" igazság - én, személy szerint, azért hiszek a v-fékben, mert:
-mondjatok akármit, az enyém akkor is jobban fog, mint a tárcsák kábé 90%-a, szóval fékerõ nem téma (XTR+Koolstop+Nokon bowdenezés)
-olcsóbban összeállítható
-én meg tudom szerelni, s karban tudom tartani
-sokkal egyszerûbb
-nem csavarja szét a könnyû telót
-lehet radiál elsõ kereked (ami tárcsával ugye felejtõs)
-a súlyt direkt kihagyom, mint szempontot...pedig...
V-fék betétet itthon szvsz nem tudsz kerámiává égetni. Ahhoz már Alpok kell. De pl az én rendszeremmel ott is meg vagyok elégedve.
2, ez nagyjából igaz---bár pont az xtr-nokon összeállítás ára már bõven üti egy tárcsa árát
3, egy jó rendszerben évente egyszer olajat cserélsz max még betét, más szerelést nem kér....
4, ez tény
5, azért amit a tárcsa csavar, azt hajlítgatja a v-fék is,,,,bár pl a reba meg sem rezdül a 180-as tárcsától sem...
6, ez igy van
7, azért egy marta sl és egy xtr v-fék közt már nincs jelentõs különbség....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1799
Írta 2007. január 02. - 20:42
üdv
pusztán elméleti kérdésem lenne a v-fékekkel kapcsolatban.
eddig bárkitõl megkérdeztem, maratonokon miért nem látni tárcsás bike-ot, nem tudott rá pontos választ adni. merthát ugye ott már nem számít olyan mértékben az ár, h ne figyeljen oda egy deore pl, ami valószínûleg jobban fog. ennyire számítana a súly?
a másik dolog: én v-féket használok (trinity), de bármilyen fikának is mondják, engem abszolút megfog mindig (b+ pofa), fejreállás is simán esélyes. fékkarom sd7, amivel teljesen meg vagyok elégedve, így adagolni is tudom, és jó áron vettem. havernak sram 5-e van, de kipróbáltam, mondom ez is fék? Szóval miért olyan hûdejók azok a merevítéses drága izék?
sokadik: ezek a b+ pofák mennyire melegszenek nagy tempónál, aktív igénybevételnél? csak, h ne merjem megereszteni annyira, amennyire nem kéne.
Az elsõ kérdésedre nem tudom mi "Az" igazság - én, személy szerint, azért hiszek a v-fékben, mert:
-mondjatok akármit, az enyém akkor is jobban fog, mint a tárcsák kábé 90%-a, szóval fékerõ nem téma (XTR+Koolstop+Nokon bowdenezés)
-olcsóbban összeállítható
-én meg tudom szerelni, s karban tudom tartani
-sokkal egyszerûbb
-nem csavarja szét a könnyû telót
-lehet radiál elsõ kereked (ami tárcsával ugye felejtõs)
-a súlyt direkt kihagyom, mint szempontot...pedig...
V-fék betétet itthon szvsz nem tudsz kerámiává égetni. Ahhoz már Alpok kell. De pl az én rendszeremmel ott is meg vagyok elégedve.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1800
Írta 2007. január 02. - 19:04
+ gumi.
Jó az a b+, olcsó. Nekem bejön mach 1 felnire, átlag körülmények között./Ha vhová rendezvényre meek bicózni, ahol azé' érhetnek meglepetések piros ricsit szoktam feltenni./
B+t egyszer beállítom, bekopik egy pár nap alatt, s annyi. Amikor már ujra álligatni kéne-v.agyonkopik- jöhet az új.