Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Please log in to reply
4041 replies to this topic

#1781
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
V féket szerinted mennyit szerelnek boltokban, illetve Te mennyit szereted?:) sokkal sokkal többet, de nem is ez a lényeg, nem errõl szól.
csak ne keverjük bele a régi dh-s dolgokat.
ne kezdjünk el tünteni a tárcsafék ellen, a v fékért, felsorolva a leggyengébb darabokat, a legjobb v fékek ellen.

és ne a legdrágább tárcsafékeket állítsátok a legolcsóbb v fékek ellen.

50bõl milyen v féket hozol ki? maximum LX-et. talán XT karral. igaz ennyibõl kijön egy szett 525ös deore is, tárcsástúl, és még csak gyengébb sem, idõjárásállóbb is.
de tényleg nincs értelme ennek így.


Kala: nem komolytalankodom el.
sose fogok tudni olyan dolgokat mint õk, de tényleg nem mennek gyorsabban. és mivel helyesen mondtad, ott a legkönnyebb megfogni a kereket, sokuk ezt használja. (a maradék tárcsaféket;))

#1782
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Én elismerem, nem szeretem a tárcsát.Kivéve talán a CPSt meg a Gustavot (huhh, pedig ezt mekkora divat volt nem szeretni)Fékcsövet átszabnom/cserélnem szerencsére csak 2x kellett idáig, légteleníteni meg nemtom, pont elégszer. :)
De a tapasztalat hozta, h mit szeretek és mit nem.Jelenleg a CC kerón csak V fék van.
Triált meg elkomolytalankodod, nem?

edit; mindegy, amíg inkább a gyártók, mintsem a felhasználók döntik el, h milyen legyen a repertoár, h épp mit kell szeretni

#1783
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
thez - ez nem szeretem - nem szeretem dolog. Kérlek javasolj nekem egy rendszert, ami mondjuk 50ezerbõl megvan, nem csavarja szét a SID-et és radiálkerékkel használhatom (mert igen, sokat megyek kiállva, s igen, számít, hogy csoffad-e a kerekem oldalra - vagy ha igen, hogy mennyit). És súlyban se legyen persze nehezebb. A problémásságot meg látom. Rendszeresen. Különbözõ emberkéknél, különbözõ árszintû gépeken (de általában elég high-end bicajokon).
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1784
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Ez a gusztustalan az egészben. Had döntsem már el én hogy mit akarok használni! Korlátozzák a szabadságjogaimat! :) :)


én pl pár ezer kilcsi v-fék után, magam döntöttem a tárcsa mellett, :)és köszönöm soha többet drótóst és felnin fogót,,,......és aki meg a v-féket szeretne azért még nyugodtan tud válogatni a vázak közt....

de ezt itt kéne lezárni, mert úgysem fogjuk 1mást +gyözni, 18 oldal flame + felesleges...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1785
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
ez belemagyarázás.
tárcsafékhez sem kell
a felhasználók 99%a még csak feltöltõszettet se lát, a roppantógyürürõl, és a kis réz baszról mely bemegy a csõbe azt se tudja mi az.
egyszerüen nincs szükség rá.
tehát ennyit a problémásságról.

Triálosát kérdezzem meg. igen, mert ott a hirtelen blokkolás a cél, sarat vizet port nem kap.
3 km/h-ról 0ra fékezn i tényleg király fék, babakocsira én is ezt tenném, tuti megállítaná.

de kemény felhasználásra egy vicc.
de a dh kiesik a szövegbõl, hisz amiket edddig írtatok, köze nincs hozzá.


komolyan nem tudod azt mondani hogy a v féket szereted, és a tárcsát meg nem?

mert ez az alaptalan belemagyarázás csak a szerencsétlen embereket, melyek most találnának beruházni tárcsára eléggé elrémísztheti, miközben alapja semmi sincs
(csak egyéni nemtetszés nyilvánítása)

ja, hányszor roppantottad át a hayest,és hányszor töltötted fel?

#1786
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

az hogy cc-re egy hs33 jobb mint egy tárcsa, ez aranyos. meg fanatizmus. mint a v fék is. de súlyban alig jobbak manapság a v fékek, árban sem maradnak el sokat, a bowdenezés meg mindig is macerásabb volt mint egy csõ olajjal feltöltve.

ha valaki a v féket szereti, akkor nosza.
de nem kell belemagyarázni ennyi mindent, mondja azt hogy nem szereti a tárcsaféket, ez egyszerübb, tisztább.(és valós, és ennek talán alapja is van)


nem feltétlen CC-re
az biztos, h fékereje veri a tárcsákét, a sokkal nagyobb átmérõ miatt (kérdezze meg kezelõorvosát, triálosát)
nem fanatizmus, már rég eladtam
macerás volt az olajcsõ miatt :D
míg a bowdenhez nem kell olaj meg feltöltõszett, roppantógyûrû, kórság, csak a bowden meg a fogó, nincs légtelenítés, ha nyúlt a téma csak csavarsz egy keveset a karon :)

tárcsafékkel nem kell törõdnöm a kerék állapotával annyira, ezt aláírom

#1787
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

kicsit off bár v-fék csonk
ebben az a vicces hogy a trancen meg pláne a reign-en /ami 15 centit mozog/ van (legalábbis tavalyig volt, a 07-eseken már lehet nincs)......na hogy azokra minek,? amire meg kéne azon nincs


Ez tényleg baromi vicces, mert (asszem tudod is), hogy az NRS-el mennyit szívtam - a 2004-esen már nem lett V-csonk. (és azóta se, az Anthem-en meg ugye konstrukciós okokból sem lehet) Így viszont végül egy 2003-as kompozít darab kötött ki nálam, szóval végül jól jöttem ki a dologból.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1788
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
kiváncsi lennék hogy az akkori dh-sok a mostaniakkal mit kezdenének akkori bringával v fékkel.


minek ez a mostani fék a mostani forma egyes autókra mikor anno az ilyen kajaktestüeken elegendõ volt az ami.

szal a dh-t ebbe nem kell belekeverni.


az hogy cc-re egy hs33 jobb mint egy tárcsa, ez aranyos. meg fanatizmus. mint a v fék is. de súlyban alig jobbak manapság a v fékek, árban sem maradnak el sokat, a bowdenezés meg mindig is macerásabb volt mint egy csõ olajjal feltöltve.

ha valaki a v féket szereti, akkor nosza.
de nem kell belemagyarázni ennyi mindent, mondja azt hogy nem szereti a tárcsaféket, ez egyszerübb, tisztább.(és valós, és ennek talán alapja is van)

#1789
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Szerintem is csak a trendek, és az állandó "fejlesztési" kényszer végett akarják kiszorítani a Vféket, a legtöbb tárcsa árban és/vagy megbízhatóságban és/vagy fékerõben elmarad egy felniféktõl (lásd Sole, HMX, mecha Deore és társai).
Egy HS33-as meg végképp veri a tárcsákat.
Csak jobban néz ki a katalógusban egy disces keró, meg több pénzt is lehet érte kérni...

#1790
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts
Régen, még a hõshorban a DH-sok is V-fékkel mentek, és szaggattak ám rendesen akkor is, és meg is tudtak állni. Egyszerûen marketing a nagy része ennek a tárcsás dolognak. Elhitetik a jónéppel, hogy mindenképp kell neki tárcsa, de ha mégsem akkor is rákényszerítik, mert nem tudsz rátenni mást a mai vázak zömére. Ez a gusztustalan az egészben. Had döntsem már el én hogy mit akarok használni! Korlátozzák a szabadságjogaimat! :) :)

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#1791
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Sajnos ez igaz. Az NRS-eken is csak 2003-ig volt V-fékcsonk...a késõbbi modelleken (pl Anhem) meg egyáltalán nincs. Szerintem korrekt lenne azért egy kitekerhetõ csonkot adni. Lehet találni, ez is igaz: elfekvõ pédányokat.


...

kicsit off bár v-fék csonk
ebben az a vicces hogy a trancen meg pláne a reign-en /ami 15 centit mozog/ van (legalábbis tavalyig volt, a 07-eseken már lehet nincs)......na hogy azokra minek,? amire meg kéne azon nincs
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1792
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

De a tárcsának egy nagy elõnye van az átlag V-fékkel szemben, az pedig az idõjárástól független mûködés.


Jaja, de ezt is fõleg az érzékeli, aki a ratyi, gyári V-fékkel megy. Helyes fékpofa választással ez nagyban javítható - pl én nem szívtam a fékezéssel a "saratonokon", sõt, az egész évben csupán egy pár pofát égettem el.

Fullyból sztem már nem is csinálnak V szemeset. Sajnos


Sajnos ez igaz. Az NRS-eken is csak 2003-ig volt V-fékcsonk...a késõbbi modelleken (pl Anhem) meg egyáltalán nincs. Szerintem korrekt lenne azért egy kitekerhetõ csonkot adni. Lehet találni, ez is igaz: elfekvõ pédányokat.

Maratonon sztem igenis vannak tárcsás bike-ok...

Ja, ez igaz, csak az élmezõnynél ritkán látod õket.

Tigrincs egyébként mehetsz majd egy kört a gépemmel tavasszal (csak a nyerget fogjuk lecserélni, mert mégiscsak SLR...), s majd kipróbizhatsz egy igazi V-féket. Nem tudom, miért gondolod, hogy 80-90 kiló annyira kritikus lenne már - csak jelzem, hogy az egy dolog, hogy most 70 vagyok vasággyal, de 3 éve 90 is voltam. S akkor is majdnem ugyanez a rendszerem volt. És ugyanennyire megfogott.

enté; OFF Miféle kerekekkel mész? Mert az én szettem 1700 gramm, s még relatív könnyûnek hittem...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1793
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
1et felejtetek el , a bringásvilág kis része áll max 60 kilós cc és maraton versenyzõkbõl.....a maradék 97%nak, az a 2-300 gramm súlytöbblet nem oszt nem szoroz, és 80-90 kg körül meg felesleges v-fékrõl beszélni....

amugy találni még fulli vázat vfék csonkkal....:)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1794
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Lehetõségek nálam

V-fékes rendszer (1932 gr)
- kerék 1350 gr
- fékkar 152 gr
- fék 360 gr
- bowdenek 70 gr

Tárcsafék (2150 gr)
- kerék 1450 gr
- fék 720 gr

A különbség kb. 250 gr, és a tavalyi maraton szezon után ez nem sokat számít.

Egyébként jók a V-fékek, de ha az átlag pofa poros vagy sáros lesz akkor sokat csökken a hatásfok.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1795
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts
Hasonló véleményen vagyok Dante kolegával! De a tárcsának egy nagy elõnye van az átlag V-fékkel szemben, az pedig az idõjárástól független mûködés.
Bár a kerámiás XTR fékpofáim hatásfoka, meglepõ módon, jeletõsen javult!!! a kerámiás Crossmax-on trutyis idõben!
Azért van még némi súlyelõnye a V-féknek, cirka 300-500 g bringánként.

Maratonon és XC-n is egyaránt vannak tárcsás bike-ok, mert a piac, és a divat most azt diktálja hogy tárcsa kell mindenhova. A gyárak tökélyre fejlesztették a V-féket, nem tudnak már vele kaszálni, új kihívás kellett, így nyomják ezerrel a tárcsát. Aki boltban vesz komplett bringát, az középkategória felett már nem kap v-fékeset, max rendelésre. Úgy kell vadászni a csúcs XC merev vázakat V-fék szemmel. Fullyból sztem már nem is csinálnak V szemeset. Sajnos

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#1796
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts

üdv
eddig bárkitõl megkérdeztem, maratonokon miért nem látni tárcsás bike-ot


Maratonon sztem igenis vannak tárcsás bike-ok...

#1797
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
1, lehet
2, xtr+xtkar+nokon+koolstop=50ezer HUF a két kerékre, ha értelmes helyen veszed (értsd - nem itthon ;) ) - ebbõl azért csúcs-tárcsád nem lesz!
3, lehet, de a tárcsás haverok 90 %-a ÁLLANDÓAN szív vele, mindig van vele gond!
7, ez igaz - bár speciel a két fékrendszer súlyösszehasonlításához vegyük csak hozzá a telón és kerekeken faragott súlyt...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1798
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Az elsõ kérdésedre nem tudom mi "Az" igazság - én, személy szerint, azért hiszek a v-fékben, mert:
-mondjatok akármit, az enyém akkor is jobban fog, mint a tárcsák kábé 90%-a, szóval fékerõ nem téma (XTR+Koolstop+Nokon bowdenezés)
-olcsóbban összeállítható
-én meg tudom szerelni, s karban tudom tartani
-sokkal egyszerûbb
-nem csavarja szét a könnyû telót
-lehet radiál elsõ kereked (ami tárcsával ugye felejtõs)
-a súlyt direkt kihagyom, mint szempontot...pedig...;)

V-fék betétet itthon szvsz nem tudsz kerámiává égetni. Ahhoz már Alpok kell. De pl az én rendszeremmel ott is meg vagyok elégedve.

1, akkor még nem próbáltál jó tárcsát....
2, ez nagyjából igaz---bár pont az xtr-nokon összeállítás ára már bõven üti egy tárcsa árát
3, egy jó rendszerben évente egyszer olajat cserélsz max még betét, más szerelést nem kér....
4, ez tény
5, azért amit a tárcsa csavar, azt hajlítgatja a v-fék is,,,,bár pl a reba meg sem rezdül a 180-as tárcsától sem...
6, ez igy van
7, azért egy marta sl és egy xtr v-fék közt már nincs jelentõs különbség....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1799
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

üdv
pusztán elméleti kérdésem lenne a v-fékekkel kapcsolatban.
eddig bárkitõl megkérdeztem, maratonokon miért nem látni tárcsás bike-ot, nem tudott rá pontos választ adni. merthát ugye ott már nem számít olyan mértékben az ár, h ne figyeljen oda egy deore pl, ami valószínûleg jobban fog. ennyire számítana a súly?
a másik dolog: én v-féket használok (trinity), de bármilyen fikának is mondják, engem abszolút megfog mindig (b+ pofa), fejreállás is simán esélyes. fékkarom sd7, amivel teljesen meg vagyok elégedve, így adagolni is tudom, és jó áron vettem. havernak sram 5-e van, de kipróbáltam, mondom ez is fék? Szóval miért olyan hûdejók azok a merevítéses drága izék?
sokadik: ezek a b+ pofák mennyire melegszenek nagy tempónál, aktív igénybevételnél? csak, h ne merjem megereszteni annyira, amennyire nem kéne.


Az elsõ kérdésedre nem tudom mi "Az" igazság - én, személy szerint, azért hiszek a v-fékben, mert:
-mondjatok akármit, az enyém akkor is jobban fog, mint a tárcsák kábé 90%-a, szóval fékerõ nem téma (XTR+Koolstop+Nokon bowdenezés)
-olcsóbban összeállítható
-én meg tudom szerelni, s karban tudom tartani
-sokkal egyszerûbb
-nem csavarja szét a könnyû telót
-lehet radiál elsõ kereked (ami tárcsával ugye felejtõs)
-a súlyt direkt kihagyom, mint szempontot...pedig...;)

V-fék betétet itthon szvsz nem tudsz kerámiává égetni. Ahhoz már Alpok kell. De pl az én rendszeremmel ott is meg vagyok elégedve.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1800
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,707 posts
így van!
+ gumi.
Jó az a b+, olcsó. Nekem bejön mach 1 felnire, átlag körülmények között./Ha vhová rendezvényre meek bicózni, ahol azé' érhetnek meglepetések piros ricsit szoktam feltenni./
B+t egyszer beállítom, bekopik egy pár nap alatt, s annyi. Amikor már ujra álligatni kéne-v.agyonkopik- jöhet az új.