nem talaltam jobb helyet, meg latom lejjebb volt egy kis tarcsas kontra v-fek "vita", szoval egyreszt miert nincs tarcsas kontra v-fek topik, illetve mik szolnak szerintetek a v-fek mellett pro es kontra? miert van, hogy a dragabb gepek (merevfaurakra gondolok) gyarilag szinte kizarolag tarcsassal vannak szerelve, ha a v-fek eleg jo?
nem szeretnek flame haborut, igazabol csak olyanok velemenye mervado szerintem akiknek mindket fele fekuk van/volt.
Nem egyszerû a kérdés. A tárcsa lehet jó. Sajnos sokszor nem az. A gyári szerelt tárcsák igen nagy része marketing okokból van fent, s majdnem mindig olyan összeállítással, amelyekben nem roncsolja annyira a középkategóriás villágat, kerekeket. Nem kicsi terhelésrõl van szó, egy SID már totális halálfélelem feeling tárcsával, az 1.5-ös küllõkkel fûzött radiálkerekeket meg - értelemszerûen - elfelejtheted.
ZolkoW elég jól összefoglalta, annyiban egészíteném ki, hogy:
-érzékeny a felni anyagára / szennyezettségére / megmunkálására / nedvességére - ez igaz, de a nedvesség csak fékpofa kérdése
-azért valljuk be, a maximális fékereje a tárcsák alatt van - ez nem igaz, az "egy ujjal finoman blokkol" és az "egy ujjal finoman blokkol" között nehéz erõsorrendet felállítani
A gyári profi HT gépek igen jelentõs része V-fékes, hogy példát is mutassak:
http://www.giant-bic...769/27786/zoom/
http://www.konaworld...REME/index.html
De fullyban is sok csúcsmodell V-fékes, lásd pl:
http://www.konaworld...REME/index.html
Nem véletlenül. Stabil, megbízható, s nem csavarja szét fáradásig egy szezon alatt a könnyû (pl SID) telót.