Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
#881
Posted 2008. April 20. - 21:31
Új sd7 került fel a vasra és egy érdekes dolgot mûvel: elõl és hátul is az a kar, ami a pipát fogja nem hajlandó megmozdulni. Gyakorlatilag állítgathatom mindenféle erõsségre, 2-3 húzás után visszaáll arra, hogy nem moccan; csak a másik oldalról szorul rá a fék, elmozdítva ezzel az egész kereket. Magyarán a felnit nyomja hozzá a mozgó v-fék kar a nem mozgó karhoz.
Nem vagyok szaki, remélem azért érthetõen írtam.
Van ötletetek a megoldásra?
Leszedtük, kiszedtük, mozgattuk, lazítottuk, szorítottuk, semmi...
#882
Posted 2008. April 20. - 21:21
az a bütyök a bowdennek csak az egyik végén van, azt kell beakasztani a fékkarba.
a másik, (a bügyök nélküli vége) meg magához a féktesthez megy, azt be kell fogni a féktesten található csavar alá, és a felesleget meg le kell vágni
köszi, közben bújtam egy kicsit jagwire honlapot, megválaszoltam a kérdésem. ezek szerint kb egy méter így kuka lesz a bowdenbõl.
#883
Posted 2008. April 20. - 21:18
hello, egy kérdésem lenne, komplett fék csere elõtt állok, bowdennel kapcsolatban lenne egy kérdésem. jagwire cab03 bowdent rendeltem, kérdés annyi lenne, hogy az a "bütyök" - becsületes nevét nem tudom, de a jó pap is holtig tanul -, ami a fékkarhoz csatlakozik vajon csak a bowden egyik végén van (még nem volt szerencsém bowden cseréhez, itt az ideje)? azért kérdem, mert két méter hosszú, ami elég elõre és hátra is. ha csak egy "bütyök" van rajta, akkor nem tudom az egyik fékkarhoz castlakoztatni? köszönöm elõre is a választ és a türelmet, amíg végigolvastad ezt a hozzászólást!
az a bütyök a bowdennek csak az egyik végén van, azt kell beakasztani a fékkarba.
a másik, (a bügyök nélküli vége) meg magához a féktesthez megy, azt be kell fogni a féktesten található csavar alá, és a kilógó felesleget meg le kell vágni
két fékhez (elsõ+hátsó) 2 bowdent kell rendelni, mert a leesõ felesleget nem tudod felhasználni (egy az hogy talán túl rövid máshoz, de a legnagyobb gond hogy nincs rajta gyárilag az a bügyök)
#884
Posted 2008. April 20. - 21:06
#885
Posted 2008. April 14. - 09:25
na ettõl független soha nem kéne v-fék
De ez már szubjektív preferencia kérdése. Nyilván az egész egy kompromisszumkérdés, kinek mi a fontosabb.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#886
Posted 2008. April 13. - 22:49
A sebesség mindent megold.
#887
Posted 2008. April 13. - 22:19
azt azért nem hiszem. az xtr tárcsafék nem annyira könnyû.ahogy számolgattam a múltkori xtr szettben a tárcsafékes verzió könnyebb, mint a vfékes...
egy avid juici ultimate vagy magura marta sl kb partiban van súlyban egy átlag v fékkel , bár az agyak picit nehezebbek /igaz felnibõl meg ugye azonos tipusnál általában a diskes könyebb/ de árban azok kicsit húzosabbak. na ettõl független soha nem kéne v-fék
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#888
Posted 2008. April 13. - 22:15
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#889
Posted 2008. April 13. - 22:13
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#890
Posted 2008. April 13. - 17:59
Sokan mondják ( haverok) a vfékre hogy gyenge nem fog meg engem meg sárba szar meg stb...Ti miért vesztek ennyiért v-féket?
Miért nem vesztek ennyiért hidrás tárcsaféket?
Miért jobb a v-fék mint a tárcsa?
Vki meg tudja mondani?
Szerintem ha milliomos leszek , csak akkor teszek a bringámra sznobságból tárcsaféket , addig biztos nem.
Én nem szeretem a sarat és nem is vagyok kemény a lejtõn lefelé , szóval jó bowdenek mellett egy xt fék bõven elég bárhol nekem ( nem vagyok könnyû gyerek) . Ja és aszfalton csak lazán 1 ujjal fékezgetek , terepen meg kettõvel.
Amúgy a híres mondás szerint: féket csak a buzik használnak
Szóval nincs értelme ilyeneken gondolkozni , hogy kinek a papné kinek a pap spec nekem a lányuk jön be.
#891
Posted 2008. April 12. - 17:38
#892
Posted 2008. April 12. - 16:38
tárcsa hátrányok:
-nehéz
-drága
-túlhevül, s akkor már nem fog (elég hozzá egy szelid 1500 méteres ereszkedés)
-szétcsavarja a telót (bye-bye SID)
-szétcsavarja a kereket (bye-bye radiálkerék...)
-nem tudod szervízelni menet közben (és ezt tartom a legnagyobb hibájának)
-MINDIG szopás van vele, de egyszerûen MINDIG - akárhányszor jön tárcsás a túrára, mindig cincog, elferdül a tárcsa, nem kopik be, túlkopik...
tárcsa elõnyök:
-sár nem hatja meg
-jól modulálható, s nem fárad az ujjad
-nem eszi meg a felnit
-menõn néz ki
-felnihiba nem hatja meg (8-as, felütésnyom stb.)
v-fék hátrányok:
-rugófeszességgel játszani kell
-felnikopás
-agyagos sár eltömi
-jobban fárassza az ujjat (mégicsak bowdenes)
-nem árt tubelessel menni az Alpokban, vagy valami hõálló belsõvel
-ha FOG, akkor nyikorog (ez fizika )
v-fék elõnyök:
-könnyû
-egyszerû
-szervizelhetõ
-olcsó (persze, drága az XTR,de egy XTR tárcsa árának már csak a töredéke)
-könnyû kerék / teló
-kerámiafelni rulez (sár nem hatja meg, s nem is nagyon kopik)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#893
Posted 2008. April 12. - 14:27
#894
Posted 2008. April 12. - 14:02
A sebesség mindent megold.
#895
Posted 2008. April 12. - 13:09
Miért nem vesztek ennyiért hidrás tárcsaféket?
Miért jobb a v-fék mint a tárcsa?
Vki meg tudja mondani?
#896
Posted 2008. April 11. - 23:06
elég nagy hülyeség lennenem nekem lesz.
xtr-t akar lecserélni a srác, avid-ra.
köszi
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#897
Posted 2008. April 11. - 20:42
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#898
Posted 2008. April 11. - 20:36
Ultimate. Vagy XTR, most 10e Ft.
nem nekem lesz.
xtr-t akar lecserélni a srác, avid-ra.
köszi
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#899
Posted 2008. April 11. - 20:31
Ultimate. Vagy XTR, most 10e Ft.Avid V-fékek közül melyiket érdemes venni?
tapasztalatok alapján melyik a legjobb?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#900
Posted 2008. April 11. - 20:27
tapasztalatok alapján melyik a legjobb?
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu