Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Please log in to reply
4041 replies to this topic

#881
zoozoo

zoozoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 857 posts
Üdv!

Új sd7 került fel a vasra és egy érdekes dolgot mûvel: elõl és hátul is az a kar, ami a pipát fogja nem hajlandó megmozdulni. Gyakorlatilag állítgathatom mindenféle erõsségre, 2-3 húzás után visszaáll arra, hogy nem moccan; csak a másik oldalról szorul rá a fék, elmozdítva ezzel az egész kereket. Magyarán a felnit nyomja hozzá a mozgó v-fék kar a nem mozgó karhoz.
Nem vagyok szaki, remélem azért érthetõen írtam.

Van ötletetek a megoldásra?

Leszedtük, kiszedtük, mozgattuk, lazítottuk, szorítottuk, semmi...
"Nice boys don't play rock and roll"



#882
darook

darook

    vendég

  • fórumtag
  • 64 posts

az a bütyök a bowdennek csak az egyik végén van, azt kell beakasztani a fékkarba.
a másik, (a bügyök nélküli vége) meg magához a féktesthez megy, azt be kell fogni a féktesten található csavar alá, és a felesleget meg le kell vágni


köszi, közben bújtam egy kicsit jagwire honlapot, megválaszoltam a kérdésem. ezek szerint kb egy méter így kuka lesz a bowdenbõl. :)

#883
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts

hello, egy kérdésem lenne, komplett fék csere elõtt állok, bowdennel kapcsolatban lenne egy kérdésem. jagwire cab03 bowdent rendeltem, kérdés annyi lenne, hogy az a "bütyök" - becsületes nevét nem tudom, de a jó pap is holtig tanul -, ami a fékkarhoz csatlakozik vajon csak a bowden egyik végén van (még nem volt szerencsém bowden cseréhez, itt az ideje)? azért kérdem, mert két méter hosszú, ami elég elõre és hátra is. ha csak egy "bütyök" van rajta, akkor nem tudom az egyik fékkarhoz castlakoztatni? köszönöm elõre is a választ és a türelmet, amíg végigolvastad ezt a hozzászólást! :)


az a bütyök a bowdennek csak az egyik végén van, azt kell beakasztani a fékkarba.
a másik, (a bügyök nélküli vége) meg magához a féktesthez megy, azt be kell fogni a féktesten található csavar alá, és a kilógó felesleget meg le kell vágni

két fékhez (elsõ+hátsó) 2 bowdent kell rendelni, mert a leesõ felesleget nem tudod felhasználni (egy az hogy talán túl rövid máshoz, de a legnagyobb gond hogy nincs rajta gyárilag az a bügyök)

#884
darook

darook

    vendég

  • fórumtag
  • 64 posts
hello, egy kérdésem lenne, komplett fék csere elõtt állok, bowdennel kapcsolatban lenne egy kérdésem. jagwire cab03 bowdent rendeltem, kérdés annyi lenne, hogy az a "bütyök" - becsületes nevét nem tudom, de a jó pap is holtig tanul -, ami a fékkarhoz csatlakozik vajon csak a bowden egyik végén van (még nem volt szerencsém bowden cseréhez, itt az ideje)? azért kérdem, mert két méter hosszú, ami elég elõre és hátra is. ha csak egy "bütyök" van rajta, akkor nem tudom az egyik fékkarhoz castlakoztatni? köszönöm elõre is a választ és a türelmet, amíg végigolvastad ezt a hozzászólást! :)

#885
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

na ettõl független soha nem kéne v-fék :)


De ez már szubjektív preferencia kérdése. :) Nyilván az egész egy kompromisszumkérdés, kinek mi a fontosabb.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#886
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Az én v-fékeim mindennel együtt (fékek, karok, bowdenek, csavarok, féktüskék) 615g-ot nyomnak és 15e-bõl megvan az egész. Ja és még mindig 1 ujjal húzom a fékkart.


A sebesség mindent megold.

 


#887
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

ahogy számolgattam a múltkori xtr szettben a tárcsafékes verzió könnyebb, mint a vfékes...

azt azért nem hiszem. az xtr tárcsafék nem annyira könnyû.

egy avid juici ultimate vagy magura marta sl kb partiban van súlyban egy átlag v fékkel , bár az agyak picit nehezebbek /igaz felnibõl meg ugye azonos tipusnál általában a diskes könyebb/ de árban azok kicsit húzosabbak. na ettõl független soha nem kéne v-fék :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#888
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Ha a pénztárcádat is beleveszed. :D
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#889
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
ahogy számolgattam a múltkori xtr szettben a tárcsafékes verzió könnyebb, mint a vfékes...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#890
ppeter

ppeter

    vendég

  • fórumtag
  • 229 posts

Ti miért vesztek ennyiért v-féket?
Miért nem vesztek ennyiért hidrás tárcsaféket?
Miért jobb a v-fék mint a tárcsa?
Vki meg tudja mondani?

Sokan mondják ( haverok) a vfékre hogy gyenge nem fog meg engem meg sárba szar meg stb...
Szerintem ha milliomos leszek , csak akkor teszek a bringámra sznobságból tárcsaféket , addig biztos nem.
Én nem szeretem a sarat és nem is vagyok kemény a lejtõn lefelé , szóval jó bowdenek mellett egy xt fék bõven elég bárhol nekem ( nem vagyok könnyû gyerek) . Ja és aszfalton csak lazán 1 ujjal fékezgetek , terepen meg kettõvel.
Amúgy a híres mondás szerint: féket csak a buzik használnak :)

Szóval nincs értelme ilyeneken gondolkozni , hogy kinek a papné kinek a pap spec nekem a lányuk jön be.

#891
Spoti

Spoti

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts
Aha!
Köszönöm ezt a kielégítõ választ.

#892
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
én nem itélkezem, csak úgy kábé a tényekkel legyünk tisztában:

tárcsa hátrányok:
-nehéz
-drága
-túlhevül, s akkor már nem fog (elég hozzá egy szelid 1500 méteres ereszkedés)
-szétcsavarja a telót (bye-bye SID)
-szétcsavarja a kereket (bye-bye radiálkerék...)
-nem tudod szervízelni menet közben (és ezt tartom a legnagyobb hibájának)
-MINDIG szopás van vele, de egyszerûen MINDIG - akárhányszor jön tárcsás a túrára, mindig cincog, elferdül a tárcsa, nem kopik be, túlkopik...

tárcsa elõnyök:
-sár nem hatja meg
-jól modulálható, s nem fárad az ujjad
-nem eszi meg a felnit
-menõn néz ki :P
-felnihiba nem hatja meg (8-as, felütésnyom stb.)

v-fék hátrányok:
-rugófeszességgel játszani kell
-felnikopás
-agyagos sár eltömi
-jobban fárassza az ujjat (mégicsak bowdenes)
-nem árt tubelessel menni az Alpokban, vagy valami hõálló belsõvel :)
-ha FOG, akkor nyikorog (ez fizika :) )

v-fék elõnyök:
-könnyû
-egyszerû
-szervizelhetõ
-olcsó (persze, drága az XTR,de egy XTR tárcsa árának már csak a töredéke)
-könnyû kerék / teló
-kerámiafelni rulez (sár nem hatja meg, s nem is nagyon kopik)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#893
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
súlyban elönyösebb egy vfék.

#894
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Mert csak. :) Errõl itt csak visszafogottan szabad beszélni különben háború lesz (érzékeny téma).


A sebesség mindent megold.

 


#895
Spoti

Spoti

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts
Ti miért vesztek ennyiért v-féket?
Miért nem vesztek ennyiért hidrás tárcsaféket?
Miért jobb a v-fék mint a tárcsa?
Vki meg tudja mondani?

#896
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

nem nekem lesz.
xtr-t akar lecserélni a srác, avid-ra.
köszi

elég nagy hülyeség lenne
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#897
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Az Ultimate szett viszont 50-nél kezdõdik. Egy XTR-t én nem cserélnék le, nem tudja jó áron eladni.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#898
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Ultimate. Vagy XTR, most 10e Ft.


nem nekem lesz.
xtr-t akar lecserélni a srác, avid-ra.
köszi

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#899
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Avid V-fékek közül melyiket érdemes venni?
tapasztalatok alapján melyik a legjobb?

Ultimate. Vagy XTR, most 10e Ft.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#900
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
Avid V-fékek közül melyiket érdemes venni?
tapasztalatok alapján melyik a legjobb?

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu