Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
#821
Írta 2008. június 01. - 10:07
bocs ha nem leszek túl szakszerû,nem ezt tanultam:)
Ott akadtam el,hogy hátsó féket szerelnék fel,és a elõfeszítõ? tüskét/csapot 3 helyre tudom bedugni.Azt gondolom ,hogy max ott van ennek szerepe,hogy nagyobb elõfeszítésnél,keményebben kell majd a fékbe kapaszkodnom.
Ha nem így van,hol tévedek,és mi a szerepe jelentõsége a 3-as választás lehetõségének?
#822
Írta 2008. május 27. - 09:37
#823
Írta 2008. május 26. - 14:15
Stork nezd meg a piacteret van elado xtr fekem fekkarral hak ell
Megnéztem. Köszönöm, de sajna a v-fék árából majdnem megvan a komplett xt. Sajnos kis költségvetésbõl dolgozom, de nem rossz a cucc...
#824
Írta 2008. május 26. - 10:43
#825
Írta 2008. május 25. - 20:14
#826
Írta 2008. május 25. - 17:11
namost ugye van nekem SD5, FR5 karokkal. hogy tudom azt a hatást elérni amit utoljára tucskó gazdaságos szinttõl eggyejobb bringán sikerül h fejreállítson az elsõ fék. mert elõzõ fékem asszem BR-M420-as volt az se állított fejre, meg most ez az Avid se állít fejre. fog jól, megállít ha kell, de azért mégis na:) felni Shimanõõõ, pofa meg Avid 20R(ha elkopott kap RW2-t)
hát ne várj a pofacserével. és ne rw2-t vegyél, hanem bbb 3kompnensût. nem olcsó de jó legalább
#827
Írta 2008. május 25. - 01:30
Sziasztok!
Szeretném lecserélni 10 éves cantis LX-em egy v-fékre. Kérdésem a következõ lenne:
SD7 vagy XT között vacilálok. Melyik érné meg jobban? Esetleg keverni a kettõt?
Gondolkodtam még az SD5-ön is, de olvastam róla jót is, rosszat is így nem tudom hogy álljak hozzá...
Nem vagyok grammmániás, legyen tartós és megbízható a cucc, mint a régi, öreg LX.
Közel 3 évig XT (2004-es modell talán, párhuzamos nyomású) V-fékem volt hátul, pár hete adtam el. Azóta SD7-et használok és szerintem jobban fog.
Most az új XT modell már nem is párhuzamos, én az SD7-et választanám (és választottam is). Tény hogy a régi XT tartós és megbízható volt, de az SD7-rõl sem hallottam még semmi rosszat.
Röviden: nagyon jó kis fék az SD7 (eddigi tapasztalataim szerint), nyugodt szívvel ajánlom - és még olcsóbb is mint az XT.
#828
Írta 2008. május 24. - 23:38
#829
Írta 2008. május 24. - 21:41
#830
Írta 2008. május 24. - 21:26
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#831
Írta 2008. május 24. - 21:19
Szeretném lecserélni 10 éves cantis LX-em egy v-fékre. Kérdésem a következõ lenne:
SD7 vagy XT között vacilálok. Melyik érné meg jobban? Esetleg keverni a kettõt?
Gondolkodtam még az SD5-ön is, de olvastam róla jót is, rosszat is így nem tudom hogy álljak hozzá...
Nem vagyok grammmániás, legyen tartós és megbízható a cucc, mint a régi, öreg LX.
Ps.: Próbáltam rákeresni de ezt kaptam: Fatal error: Allowed memory size of 20971520 bytes exhausted (tried to allocate 524288 bytes) in /var/www/forum.bikemag.hu/search.php on line 1011 :scared:
#832
Írta 2008. április 28. - 10:55
A sebesség mindent megold.
#833
Írta 2008. április 28. - 09:06
#834
Írta 2008. április 28. - 06:22
egyébként ja:
avidtól inkább semmit ezen a szinten
#835
Írta 2008. április 28. - 00:11
A gagyi V-fékeknél ( ahol nem pálca, hanem belsõ rugó tartja szét az oldalakat ) nagyon is számít a csavar meghúzása; ha túlságosan megszorítja az ember, megszorul az egész és nem fog mûködni. Szerencsére csak kevés féknél találkozni ezzel a megoldással.
#836
Írta 2008. április 27. - 23:21
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#837
Írta 2008. április 27. - 21:27
És laza csavaroknál minden rendben ....
hagyd lazán!!! :-)
Csak vicceltem
Ha ebbõl indulok ki akkor kellene egy pontos mérés tolómérõvel a vázon lévõ konzolok ill. a fékszárak idejövõ részeinek hosszáról mélységérõl!
A csavaroknak pedig meg kell lenniük húzva mert nem eshet le a fék,
ugye azt senki sem szeretné...
Ha pedig eltérés mutatkozik akkor kötelesek kicserélni.
arról nem beszélve hogy a boltban vásárolt terméket az ottani szervizben illik tudni rendesen feltenni!!! Ha nem megy hát oldják meg!
Még ludas lehet a rugónál lévõ rész, nem tudom ott van-é porvédõ dzsuvagátló?!?!
De ami a legtisztább ,a szerviz ahol vetted nem tudja feltenni rendesen akkor oldja meg a cserét, vagy javitsa meg vagy varásoljon, mindegy.
Bár a nagykerek is tudnak szemétkedni de a Bikert nem ismerem igy õróluk ez nem mondhatom el.
De ez egy fogyasztó orientált társadalom igy kötelesek lennének segíteni rajtad.
Ha meg nem, válts bolt-szervízhelyet!
#838
Írta 2008. április 27. - 13:50
Bocs, nem olvastam eléggé vissza a fórumot. De valljuk be a V-fék sem egy bonyolult szerkezet. Ha nem húzod meg a csavart akkor mozog (Ezt írtad)? Akkor ott van valami gebasz. Magam szereltem össze a fékem, nem gyári szettem van, nem is szoktak gondjaim lenni vele (kop-kop-kop).
Bizony gebasz van, de annak a csavarnak illik jól meghúzva lenni, tehát ha szorul meghúzva, akkor rossz. A túrán hárman próbáltuk megcsinálni, de sehogy nem volt jó.
Sztem sem normál mûködés, ha az egyik pillangó nem mozog, de a hasonlat sántít;) pl. bb7
Nem kötöszködöm, csak tárcsáknál van ilyen elven mûködö rendszer...
Tudom, hogy a BB7 igy mûködik, de speciel arra gondoltam, hogy ha van egy hidrós féked, ahol mint a V-fék karjainak, mindkét dugattyúnak egyszerre illene mozognia, akkor nem hiszem, hogy bárki elintézi azzal, hogy ez csak egy kis szarság, nem kell foglalkozni vele.
#839
Írta 2008. április 27. - 12:43
#840
Írta 2008. április 27. - 12:38
Nem pár ezredmásodpercrõl van szó, hanem az egyik mozog, a másik meg nem. Az egyik megtesz mondjuk 1cm utat és rátolja a felnit a nem mozgó pofára.
Röfike! Ha az epiceden úgy mûködne az új tárcsaféked, hogy csak az egyik dugattyú mozogna és mindig átnyomná a tárcsát a nem mozgó dugattyúra, akkor Te sem "aggódnál ilyen szarok" miatt? Nem hiszem.
Sztem sem normál mûködés, ha az egyik pillangó nem mozog, de a hasonlat sántít;) pl. bb7
Nem kötöszködöm, csak tárcsáknál van ilyen elven mûködö rendszer...