Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
4041 hozzászólás a témában

#821
outcast

outcast

    vendég

  • fórumtag
  • 194 hozzászólás
Jónagyot,
bocs ha nem leszek túl szakszerû,nem ezt tanultam:)
Ott akadtam el,hogy hátsó féket szerelnék fel,és a elõfeszítõ? tüskét/csapot 3 helyre tudom bedugni.Azt gondolom ,hogy max ott van ennek szerepe,hogy nagyobb elõfeszítésnél,keményebben kell majd a fékbe kapaszkodnom.
Ha nem így van,hol tévedek,és mi a szerepe jelentõsége a 3-as választás lehetõségének?

#822
szipka

szipka

    vendég

  • fórumtag
  • 167 hozzászólás
Oksza nincs mit,de jogos:-)

#823
stork13

stork13

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás

Stork nezd meg a piacteret van elado xtr fekem fekkarral hak ell


Megnéztem. Köszönöm, de sajna a v-fék árából majdnem megvan a komplett xt. Sajnos kis költségvetésbõl dolgozom, de nem rossz a cucc...
A béke más, mint szünet két háború közt a Jó nem rossz Rossz.

#824
szipka

szipka

    vendég

  • fórumtag
  • 167 hozzászólás
Stork nezd meg a piacteret van elado xtr fekem fekkarral hak ell

#825
stork13

stork13

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás
Köszönöm a segítséget, Xt lesz a vége.
A béke más, mint szünet két háború közt a Jó nem rossz Rossz.

#826
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

namost ugye van nekem SD5, FR5 karokkal. hogy tudom azt a hatást elérni amit utoljára tucskó gazdaságos szinttõl eggyejobb bringán sikerül h fejreállítson az elsõ fék. mert elõzõ fékem asszem BR-M420-as volt az se állított fejre, meg most ez az Avid se állít fejre. fog jól, megállít ha kell, de azért mégis na:) felni Shimanõõõ, pofa meg Avid 20R(ha elkopott kap RW2-t)


hát ne várj a pofacserével. és ne rw2-t vegyél, hanem bbb 3kompnensût. nem olcsó de jó legalább

#827
adrian.urgyan

adrian.urgyan

    vendég

  • fórumtag
  • 39 hozzászólás

Sziasztok!

Szeretném lecserélni 10 éves cantis LX-em egy v-fékre. Kérdésem a következõ lenne:
SD7 vagy XT között vacilálok. Melyik érné meg jobban? Esetleg keverni a kettõt?
Gondolkodtam még az SD5-ön is, de olvastam róla jót is, rosszat is így nem tudom hogy álljak hozzá...
Nem vagyok grammmániás, legyen tartós és megbízható a cucc, mint a régi, öreg LX.


Közel 3 évig XT (2004-es modell talán, párhuzamos nyomású) V-fékem volt hátul, pár hete adtam el. Azóta SD7-et használok és szerintem jobban fog.

Most az új XT modell már nem is párhuzamos, én az SD7-et választanám (és választottam is). Tény hogy a régi XT tartós és megbízható volt, de az SD7-rõl sem hallottam még semmi rosszat. :)

Röviden: nagyon jó kis fék az SD7 (eddigi tapasztalataim szerint), nyugodt szívvel ajánlom - és még olcsóbb is mint az XT.

#828
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
namost ugye van nekem SD5, FR5 karokkal. hogy tudom azt a hatást elérni amit utoljára tucskó gazdaságos szinttõl eggyejobb bringán sikerül h fejreállítson az elsõ fék. mert elõzõ fékem asszem BR-M420-as volt az se állított fejre, meg most ez az Avid se állít fejre. fog jól, megállít ha kell, de azért mégis na:) felni Shimanõõõ, pofa meg Avid 20R(ha elkopott kap RW2-t)

#829
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
vagy lx, xt karral

#830
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Az XT jobb választás. Tisztán, nem keverve.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#831
stork13

stork13

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás
Sziasztok!

Szeretném lecserélni 10 éves cantis LX-em egy v-fékre. Kérdésem a következõ lenne:
SD7 vagy XT között vacilálok. Melyik érné meg jobban? Esetleg keverni a kettõt?
Gondolkodtam még az SD5-ön is, de olvastam róla jót is, rosszat is így nem tudom hogy álljak hozzá...
Nem vagyok grammmániás, legyen tartós és megbízható a cucc, mint a régi, öreg LX.

Ps.: Próbáltam rákeresni de ezt kaptam: Fatal error: Allowed memory size of 20971520 bytes exhausted (tried to allocate 524288 bytes) in /var/www/forum.bikemag.hu/search.php on line 1011 :scared:
A béke más, mint szünet két háború közt a Jó nem rossz Rossz.

#832
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A tüske hosszának nincs túl sok köze ehhez a problémához. Ha hosszú lenne látná és nagyon kotyogna. Ha rövid lenne, leesne a fék.


A sebesség mindent megold.

 


#833
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
valószínü a tüske hosszú dobj fel egy alátétet esetleg mérd meg a tüskét és a fék pillangót egy probát megér de én vissza mennék a butikba és megkérném az arcot dobjunk fel proba képp egy másik féket az mit csinál és ha az jó akkor cserélje ki izibe!
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#834
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
hosszabb v tüske a vázba?
egyébként ja:
avidtól inkább semmit ezen a szinten

#835
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Én inkább csak kicserélném, annyira azért nem gagyi :)

A gagyi V-fékeknél ( ahol nem pálca, hanem belsõ rugó tartja szét az oldalakat ) nagyon is számít a csavar meghúzása; ha túlságosan megszorítja az ember, megszorul az egész és nem fog mûködni. Szerencsére csak kevés féknél találkozni ezzel a megoldással.

#836
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Én kidobnám a kukába, és elfelejteném. Avidból csak a high-end a megbízható, ezt mindenki tudja (sajnos), s a 7.0 vagy mi nem tartozik ebbe a körbe.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#837
edani

edani

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás
Mivel azt mondod elöl is hátul is ugyanazt produkálja meghúzott csavaroknál.
És laza csavaroknál minden rendben ....
hagyd lazán!!! :-)
Csak vicceltem

Ha ebbõl indulok ki akkor kellene egy pontos mérés tolómérõvel a vázon lévõ konzolok ill. a fékszárak idejövõ részeinek hosszáról mélységérõl!
A csavaroknak pedig meg kell lenniük húzva mert nem eshet le a fék,
ugye azt senki sem szeretné...

Ha pedig eltérés mutatkozik akkor kötelesek kicserélni.
arról nem beszélve hogy a boltban vásárolt terméket az ottani szervizben illik tudni rendesen feltenni!!! Ha nem megy hát oldják meg!
Még ludas lehet a rugónál lévõ rész, nem tudom ott van-é porvédõ dzsuvagátló?!?!
De ami a legtisztább ,a szerviz ahol vetted nem tudja feltenni rendesen akkor oldja meg a cserét, vagy javitsa meg vagy varásoljon, mindegy.
Bár a nagykerek is tudnak szemétkedni de a Bikert nem ismerem igy õróluk ez nem mondhatom el.
De ez egy fogyasztó orientált társadalom igy kötelesek lennének segíteni rajtad.
Ha meg nem, válts bolt-szervízhelyet!

#838
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás

Bocs, nem olvastam eléggé vissza a fórumot. De valljuk be a V-fék sem egy bonyolult szerkezet. Ha nem húzod meg a csavart akkor mozog (Ezt írtad)? Akkor ott van valami gebasz. Magam szereltem össze a fékem, nem gyári szettem van, nem is szoktak gondjaim lenni vele (kop-kop-kop).


Bizony gebasz van, de annak a csavarnak illik jól meghúzva lenni, tehát ha szorul meghúzva, akkor rossz. A túrán hárman próbáltuk megcsinálni, de sehogy nem volt jó.

Sztem sem normál mûködés, ha az egyik pillangó nem mozog, de a hasonlat sántít;) pl. bb7
Nem kötöszködöm, csak tárcsáknál van ilyen elven mûködö rendszer...


Tudom, hogy a BB7 igy mûködik, de speciel arra gondoltam, hogy ha van egy hidrós féked, ahol mint a V-fék karjainak, mindkét dugattyúnak egyszerre illene mozognia, akkor nem hiszem, hogy bárki elintézi azzal, hogy ez csak egy kis szarság, nem kell foglalkozni vele.

#839
zoozoo

zoozoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 857 hozzászólás

Melyik bolt volt ez?

Bringabutik.
"Nice boys don't play rock and roll"



#840
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 hozzászólás

Nem pár ezredmásodpercrõl van szó, hanem az egyik mozog, a másik meg nem. Az egyik megtesz mondjuk 1cm utat és rátolja a felnit a nem mozgó pofára.
Röfike! Ha az epiceden úgy mûködne az új tárcsaféked, hogy csak az egyik dugattyú mozogna és mindig átnyomná a tárcsát a nem mozgó dugattyúra, akkor Te sem "aggódnál ilyen szarok" miatt? Nem hiszem.


Sztem sem normál mûködés, ha az egyik pillangó nem mozog, de a hasonlat sántít;) pl. bb7
Nem kötöszködöm, csak tárcsáknál van ilyen elven mûködö rendszer...