Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
#721
Posted 2008. August 11. - 08:44
X
#722
Posted 2008. August 11. - 08:07
#723
Posted 2008. August 10. - 22:49
#724
Posted 2008. August 10. - 22:10
#725
Posted 2008. August 10. - 21:15
A sebesség mindent megold.
#726
Posted 2008. August 04. - 20:53
jó üzlet volt ebbe beruházni azt hiszem:)
#727
Posted 2008. August 02. - 10:48
én nem fikázni akartam (na jó azt is kicsit) csak próbáltam megérteni a lényegét. de gyakorlati haszna végülis nagyon nincs.
avid rw2 fékpofáról vélemény?
vagy tud valaki esetleg valami jobbat?
Nekem rw2 van pár napja.
Szárazon nagyon jól fog.Vizesen talán kicsit gyengébb de úgyse rossz.
Persze mindezek csak akkor ha precizen be vannak állítva a pillangók különben semmit nem ér a jó pofa.
#728
Posted 2008. August 02. - 00:59
#729
Posted 2008. August 02. - 00:36
avid rw2 fékpofáról vélemény?
vagy tud valaki esetleg valami jobbat?
#730
Posted 2008. August 01. - 22:31
ez szép és jó, na de shitmanóék mit nem magyaráztak meg eddig?
a világon fut kb pár millió v-fék. ennek jó ha 3-4 százaléka párhuzamosítós. ezek szerint most elméletileg mindenkinek veszélyben forog a felnije? :chin:
gyorsan veszek egy xtr-t.
avidéknál az arch rivalt én egy családnak nézem (na jó nem tudtam hogy van belõle 3 féle) de hát mindíg tanul az ember valami újat
Japán ... a Japán meg magyaráz ... de ezt én csupán azután írtam, miután firkáltam párat itt elöttem egy papírkára ...
Ja és a marketing az meg ilyen ... egyébként nem kötelezõ megvenni ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#731
Posted 2008. August 01. - 17:09
tehát a pofa keménysége ezek szerint csak a felni élettartamára (na meg a pofáéra) van hatással? vagy nem érezted valamelyiket fékerõ meg melegedés szempontjából ilyennek vagy olyannak? (szeretek konkrétan fogalmazni)
#732
Posted 2008. August 01. - 15:15
és ezt mivel méred? van olyan spec tolómérõd ami a perem alá is benyúlik?
Méréshez 2 db M6-os anyát szoktam használni. Az egyik pont befér belülre a perem mögé, a másikat kívülre, vele egymagasságban, aztán jöhet a tolómérõ. Az anya laptávolsága pontosan 10 mm. Így egyszerû a mérés, nem kell számolgatni, 21 mm-ig mehetek le. Érdemes mindkét oldalon legalább 2-3 ponton mérni.
Fékpofa keménység: én a Shimano betéteket nem szeretem, azok túl kemények, szinte hallani lehet, ahogy koptatja a felnit. Utána lényegesen puhább B+ használtam, szerintem ez nem koptatta annyira a felnit, most Coolstop-ot. Ez átmenet a kettõ között.
#733
Posted 2008. August 01. - 14:54
csak azért mert engem is érdekelne hogy mennyire kopik a felnim.
egyébként a kemény betét jobban bírja a hõt meg a sarat, a puha meg hidegen fékez jobban?
#734
Posted 2008. August 01. - 11:36
mindenkinek veszélyben van a felnije, aki abroncsféket használ, de ahhoz, hogy egy belsõ szétfeszítse az oldalfalat, nagyon-nagyon sok betétet kell elkoptatni a felnin... (mire ide eljutna az ember, valszeg más egyéb módon elhalálozik a kereke)
Szerintem elsõsorban használatfüggõ kinek milyen gyorsan kopik el a felnije. Aki sokat teker sárban, esõben, télen és keményebb betéteket használ, ráadásul alapból vékony falvastagságú felnivel (UFO), annak pár év alatt is gyorsan csereérett lehet. Nem egy ismerõsömnek durrant már el a kereke és nem is voltak régi építésûek. Ezért méregetni kell a falvastagságot. Én szinte minden defektszereléskor, gumicsere esetén rá szoktam mérni. Általában 1 mm falvastagság alatt már érdemes elgondolkodni új felnin, de ahogy néztük jóval kisebb vastagságnál (kb. 0,5-0,7 mm-nél) durrant el.
#735
Posted 2008. August 01. - 06:02
#736
Posted 2008. August 01. - 01:45
Ha már 12 éve megvan a présforma akkor miért cserélnék le?Az új xtr párhuzamosítós.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#737
Posted 2008. August 01. - 00:42
azt meg nem hiszem, h mérhetõ lenne a 2-féle fék közti különbség ezt a kopást tekintve, a betét és a felni anyaga sokkal inkább számít
kb. az az egy elõnye van, h nem kell mindig állítani a fékpofák állásán ahogy kopnak
#738
Posted 2008. August 01. - 00:34
a világon fut kb pár millió v-fék. ennek jó ha 3-4 százaléka párhuzamosítós. ezek szerint most elméletileg mindenkinek veszélyben forog a felnije? :chin:
gyorsan veszek egy xtr-t.
avidéknál az arch rivalt én egy családnak nézem (na jó nem tudtam hogy van belõle 3 féle) de hát mindíg tanul az ember valami újat
#739
Posted 2008. July 31. - 22:44
tény.
de még az xt se az, na meg nem sok cég csinál párhuzamosítós féket a shimanón kívül. meg alapvetõen mi értelme az egésznek? csak bonyolult, drága, nehéz, és annyival nem jobb hogy mindezt megérje, legalábbis ez az én véleményem. de ha megváltja a világot, ám legyen, engem meg lehet gyõzni.
tessék meggyõzni az elõnyeirõl
1. Párhuzamosan kopik a fékbetét
2. Ha felvázolsz egy erõvektor a húzásirányra akkor megkapod, hogy ugyazon fékerõnél kvázi kissebb ferde hatásfokú erõ éri a felnit - tehát egyenletessebb felnikopás és egyenletessebb oldalfal terhelés, tehát nem törik el a felnid oldalfala :wtf: - ennek ára a súlytöbblet a V-fék tesen:chin: ...
Én most így mást nem látok ...
Tehát ... csak egy a kérdés ... tört már el valaki fékezéssel felnit?
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#740
Posted 2008. July 31. - 22:35
na igen. az avidnak is csak egy modellje volt, asszem az arch rival.
Én háromról tudok: Arch Rival AR-40, AR-50 és a Supreme. Az AR-40 iszonyat rugalmas (de valakinek ez tetszik), az 50-es már harapósabb volt. Supreme... Ezzel nem volt tapasztalatom, de nagyon szép és még mindíg jó drága.