Nekem piros volt gyárilag a Polaris-omon és a b+ felniken kiválóan teljesítenek. Bármikor fejre tudok velük állni Nem tudom ez jó vagy rossz, de egy kanyargós lejtmenet után kifejezetten meleg szokott lenni a felni. Gondolom akkor jól tapad a pofa..
Üdv
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Started by
eric
, 2003. April 06. 20:04
#3821
Posted 2003. October 15. - 21:50
#3822
Posted 2003. October 15. - 21:18
#3823
vendég__*
Posted 2003. October 15. - 20:11
off, nem csak a hegyen kell fék, máshol is mész gyorsan, de egy jó kis lejtõ tényleg kiadós reggeli a féknek. nem lehet, hogy itt mindenki krónikus bowdenberohadásban szenved? ;D nekem is ez volt az lx-szel, de kitisztítottam, azt' jó lett.
#3824
Posted 2003. October 15. - 18:51
Elõször is nem vagyok hivatalos fékteszter, csak van véleményem. Eddig csak práhuzamos LX, Ritchey, 9.0 és Acera fékekethasználtam. Ezek közül szerintem a Ritchey a legjobb.
Röfi: nem tom. Biztos nem annyit, mint te.
Röfi: nem tom. Biztos nem annyit, mint te.
#3825
Posted 2003. October 15. - 18:35
Ember!
Egy roppant fontos kérdésem lenne,de kérlek legyél ÕSZINTE!
Hány km-t tekertél már hegyen? :-[
Ismersz...
Egy roppant fontos kérdésem lenne,de kérlek legyél ÕSZINTE!
Hány km-t tekertél már hegyen? :-[
Ismersz...
#3826
Posted 2003. October 15. - 18:16
Ember, Te ilyen hivatalos fékteszter vagy vagy mi? A szavaidból ítélve majd minden (a sram MÉG nem fék játszott a keródon...
Szerinted akkor melyik a jobb fék, a sd7 avagy a ricsi v-je?
Szerinted akkor melyik a jobb fék, a sd7 avagy a ricsi v-je?
#3827
Posted 2003. October 14. - 20:14
Azt nem tudom. Nézd meg, hogy kik (Dh-Fr. CC stb) húzták le az átlagot, és miért. Nekem még nem volt vele problémám.
Igaz Sram féket sem használtam még (bár van, de zacskóban egy pár 9.0 ;D), de láttam a "rugót", és nem tudom, hogy mi tud azon elromlani, elállítódni.
Igaz Sram féket sem használtam még (bár van, de zacskóban egy pár 9.0 ;D), de láttam a "rugót", és nem tudom, hogy mi tud azon elromlani, elállítódni.
#3828
Posted 2003. October 14. - 18:52
Ja, igen. Az én haveromnak is Ricsije van és soha nem kell csavart állítani. De akkor miért is szar a Ricsi, és qrva jó a Sram?
#3829
Posted 2003. October 14. - 16:41
Hi,
Nekem Riccsi fékem van , és nagyon pontosan megmarad a rugóbeállitás.
De haverom 9.0-ja kb 1 napot se marad úgy, szóval ez Sram-betegség lehet.
Mondjuk ez nem 1 akkora probléma, 5 sec. alatt visszaállitható.
MARCI
Nekem Riccsi fékem van , és nagyon pontosan megmarad a rugóbeállitás.
De haverom 9.0-ja kb 1 napot se marad úgy, szóval ez Sram-betegség lehet.
Mondjuk ez nem 1 akkora probléma, 5 sec. alatt visszaállitható.
MARCI
#3830
Posted 2003. October 14. - 07:54
#3831
Posted 2003. October 13. - 21:55
nekem van 5.0 és Deore is,mindkettõvel ugyanez van,és gyanítom,az össze fékkel,mert azért sosem lesz teljesen ugyanakkora méretû a Zerõ pontteljesenfrankón
#3832
Posted 2003. October 13. - 21:52
#3833
Posted 2003. October 13. - 21:42
Na pont ezt akartam én is megkérdezni. Egyébként nekem eddig SRAM 7.0 volt, és az egyetlen problémám vele, hogy folyton után kell állítani a rugókat, mert mindig eltolódik a fék erre-arra. Ez másnál is jelentkezik?
#3834
Posted 2003. October 13. - 20:13
Ha választanotok kéne, sram 90, vagy ricsi? Mtbr-en eléggé lehúzták a ricsit, holott sram majdnem maxos...
#3835
Posted 2003. October 13. - 19:50
Thanx Man!
sd 7 a sújon kívül mitõl jobb, mint 3/5? Amúgy azért szeretnék avidot, mert volt egy b+ pillangóm, ami formára 1 az egyben avid, csak nem bírta a strapát.
amúgy az ultimate-n kívül milyen a forgáspont rendszere?
sd 7 a sújon kívül mitõl jobb, mint 3/5? Amúgy azért szeretnék avidot, mert volt egy b+ pillangóm, ami formára 1 az egyben avid, csak nem bírta a strapát.
amúgy az ultimate-n kívül milyen a forgáspont rendszere?
#3836
Posted 2003. October 13. - 16:43
Sziasztok !
Lenne egy nagy kérdésem !
Keresek egy olyan megoldást amivel a montin egy fékkarral tudnám a két féket egyszerre mûködtetni !
Minden megoldás érdekel !
Köszönettel : Bálint
Itt a megoldás a problémádra: http://www.velvartbm...oba/arlist2.htm
#3837
Posted 2003. October 13. - 15:53
Hi!
Elõször is az Avid 7 és a Ti gyak. ugyan az, csak a Ti-ben az összes csavar titán. Ezenkívül én nem vettem észre köztük különbséget.
A Single Digit Ultimate egértelmûen a legjobb. A fél karom odaadnám, ha olyanom lenne. Ipari csapágyas, cserélhatõ oldalú bovdenhúzás, és csillagásztai ár. Viszont CNC-zett. Ja és a súlya nehezebb, mint a SD Ti, de titán csavarokkal ennek a súlya is csökkenthetõ.
A SD 5 és SD 3 se rossz, de én nem vennék.
Ja és ameddig nem ip csapágyas a rendszer addig kikotyogósodik. Addig csak szerintem a súlyt, és a merevséget kell figyelembevenni. Ilyen szempontból tökéletesek a Ritchey fékek. Könnyûek, merevek, és olcsók(!!!). Szerintem vegyél Ritchey-t, és bele egy jó fékpofát (ha nem felel meg a gyári).
Ha lenne Ritchey féktest ipari csapágyas, titáncsavaros verzióban az maga lenne az isten!
Elõször is az Avid 7 és a Ti gyak. ugyan az, csak a Ti-ben az összes csavar titán. Ezenkívül én nem vettem észre köztük különbséget.
A Single Digit Ultimate egértelmûen a legjobb. A fél karom odaadnám, ha olyanom lenne. Ipari csapágyas, cserélhatõ oldalú bovdenhúzás, és csillagásztai ár. Viszont CNC-zett. Ja és a súlya nehezebb, mint a SD Ti, de titán csavarokkal ennek a súlya is csökkenthetõ.
A SD 5 és SD 3 se rossz, de én nem vennék.
Ja és ameddig nem ip csapágyas a rendszer addig kikotyogósodik. Addig csak szerintem a súlyt, és a merevséget kell figyelembevenni. Ilyen szempontból tökéletesek a Ritchey fékek. Könnyûek, merevek, és olcsók(!!!). Szerintem vegyél Ritchey-t, és bele egy jó fékpofát (ha nem felel meg a gyári).
Ha lenne Ritchey féktest ipari csapágyas, titáncsavaros verzióban az maga lenne az isten!
#3838
Posted 2003. October 11. - 22:57
ár/érték arányt figyelembe véve, melyik avid féket érdemes megvenni? A avid mostani honlapján a sd3,5,7, ti van fenn. A 10,20 pl miben különbözött az új modelektõl?
#3839
Posted 2003. October 10. - 16:12
Köszi a címeket !
Ez spéci megoldás de sajna a mostani bringán csak a V féknek van hely ! (meg ugye van egy másik akadály is ... )
Végülis ha minden kötél szakad ?!
Létezik egy másik megoldás is ! (Csak gondoltam hátha hallottatok ilyenrõl)
A Quad motorokon is a fékkar az elsõ két keréken lévõ fékeket mozgatja egyszerre ! Ott úgy van, hogy a fékkarban van egy kis himba ami huzimbálja a két bowdent, attól függõen, hogy melyiken milyen terhelés van !
Persze ilyen fékkart még nem sikerült beszerezni, de azon vagyok ...
Ez spéci megoldás de sajna a mostani bringán csak a V féknek van hely ! (meg ugye van egy másik akadály is ... )
Végülis ha minden kötél szakad ?!
Létezik egy másik megoldás is ! (Csak gondoltam hátha hallottatok ilyenrõl)
A Quad motorokon is a fékkar az elsõ két keréken lévõ fékeket mozgatja egyszerre ! Ott úgy van, hogy a fékkarban van egy kis himba ami huzimbálja a két bowdent, attól függõen, hogy melyiken milyen terhelés van !
Persze ilyen fékkart még nem sikerült beszerezni, de azon vagyok ...
#3840
Posted 2003. October 10. - 12:52
Hi!
Ha jól tudom akkor a Grimeca gyártott hasonló rendszert DH-hoz, csak az hidraulikus tárcsafék volt. Asszem az elõzõ Eurobike-s Bikmakkban találsz is róla fotót.
Itt a Grimeca címe hátha okosabb leszel:
http://www.grimeca.it/eng/freni/
http://www.grimeca.i...essori/ibs.htm# és itt katt a "See how it works"-re!
Ja és így a végére a véleményem: szerintem ez egy elvetélt ötlet. Nem lehet majd normálisan beíllítani a féket, a hirtelen helyzeteket nem tudod majd rendesen lereagálni. A gép csúsztatása, finom fékezés sokkal nehezebb lesz (ha meg lehet egyáltalán tenni). A Grimeca legalább megtartotta mindkét fékkart, ami azért nagy elõny.
De ha mindenképpen így akarod használni a fékedet csak hajrá. Kíváncsi lennék a végeredményre, és hogy milyen is használni.
Ha jól tudom akkor a Grimeca gyártott hasonló rendszert DH-hoz, csak az hidraulikus tárcsafék volt. Asszem az elõzõ Eurobike-s Bikmakkban találsz is róla fotót.
Itt a Grimeca címe hátha okosabb leszel:
http://www.grimeca.it/eng/freni/
http://www.grimeca.i...essori/ibs.htm# és itt katt a "See how it works"-re!
Ja és így a végére a véleményem: szerintem ez egy elvetélt ötlet. Nem lehet majd normálisan beíllítani a féket, a hirtelen helyzeteket nem tudod majd rendesen lereagálni. A gép csúsztatása, finom fékezés sokkal nehezebb lesz (ha meg lehet egyáltalán tenni). A Grimeca legalább megtartotta mindkét fékkart, ami azért nagy elõny.
De ha mindenképpen így akarod használni a fékedet csak hajrá. Kíváncsi lennék a végeredményre, és hogy milyen is használni.