Üdv
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
                    Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
		 Started by 
	eric
, 2003. April 06. 20:04
	
    
				
                    
                    #3821
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 15. - 21:50
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Nekem piros volt gyárilag a Polaris-omon és a b+ felniken kiválóan teljesítenek. Bármikor fejre tudok velük állni 
 Nem tudom ez jó vagy rossz, de egy kanyargós lejtmenet után kifejezetten meleg szokott lenni a felni. Gondolom akkor jól tapad a pofa..
Üdv
					
				
				
				
				Üdv
				
                    
                    #3822
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 15. - 21:18
				
			
				
			
		
			
			
			
		
				
					
				
				
                    
                    #3823
			
                    
                
                
				
				
				
					
	vendég__*
				
				
					Posted 2003. October 15. - 20:11
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
	vendég__*
				
					off, nem csak a hegyen kell fék, máshol is mész gyorsan, de egy jó kis lejtõ tényleg kiadós reggeli a féknek. nem lehet, hogy itt mindenki krónikus bowdenberohadásban szenved? ;D nekem is ez volt az lx-szel, de kitisztítottam, azt' jó lett.
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #3824
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 15. - 18:51
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Elõször is nem vagyok hivatalos fékteszter, csak van véleményem. Eddig csak práhuzamos LX, Ritchey, 9.0 és Acera fékekethasználtam. Ezek közül szerintem a Ritchey a legjobb. 
Röfi: nem tom. Biztos nem annyit, mint te.
					
				
				
				
				Röfi: nem tom. Biztos nem annyit, mint te.
				
                    
                    #3825
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 15. - 18:35
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					                      Ember!
Egy roppant fontos kérdésem lenne,de kérlek legyél ÕSZINTE!
Hány km-t tekertél már hegyen? :-[
Ismersz...
					
				
				
				
				Egy roppant fontos kérdésem lenne,de kérlek legyél ÕSZINTE!
Hány km-t tekertél már hegyen? :-[
Ismersz...
				
                    
                    #3826
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 15. - 18:16
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Ember, Te ilyen hivatalos fékteszter vagy vagy mi? A szavaidból ítélve majd minden (a sram MÉG nem 
 fék játszott a keródon... 
Szerinted akkor melyik a jobb fék, a sd7 avagy a ricsi v-je?
					
				
				
				
				Szerinted akkor melyik a jobb fék, a sd7 avagy a ricsi v-je?
				
                    
                    #3827
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 14. - 20:14
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Azt nem tudom. Nézd meg, hogy kik (Dh-Fr. CC stb) húzták le az átlagot, és miért. Nekem még nem volt vele problémám. 
Igaz Sram féket sem használtam még (bár van, de zacskóban egy pár 9.0 ;D), de láttam a "rugót", és nem tudom, hogy mi tud azon elromlani, elállítódni.
					
				
				
				
				Igaz Sram féket sem használtam még (bár van, de zacskóban egy pár 9.0 ;D), de láttam a "rugót", és nem tudom, hogy mi tud azon elromlani, elállítódni.
				
                    
                    #3828
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 14. - 18:52
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Ja, igen. Az én haveromnak is Ricsije van és soha nem kell csavart állítani. De akkor miért is szar a Ricsi, és qrva jó a Sram?
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #3829
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 14. - 16:41
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Hi,
Nekem Riccsi fékem van , és nagyon pontosan megmarad a rugóbeállitás.
De haverom 9.0-ja kb 1 napot se marad úgy, szóval ez Sram-betegség lehet.
Mondjuk ez nem 1 akkora probléma, 5 sec. alatt visszaállitható.
MARCI
					
					
					
				
				
				
				Nekem Riccsi fékem van , és nagyon pontosan megmarad a rugóbeállitás.
De haverom 9.0-ja kb 1 napot se marad úgy, szóval ez Sram-betegség lehet.
Mondjuk ez nem 1 akkora probléma, 5 sec. alatt visszaállitható.
MARCI
				
                    
                    #3830
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 14. - 07:54
				
			
				
			
		
			
			
			
		
				
					
				
				
                    
                    #3831
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 13. - 21:55
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					nekem van 5.0 és Deore is,mindkettõvel ugyanez van,és gyanítom,az össze fékkel,mert azért sosem lesz teljesen ugyanakkora méretû a Zerõ pontteljesenfrankón
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #3832
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 13. - 21:52
				
			
				
			
		
			
			
			
		
				
					
				
				
                    
                    #3833
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 13. - 21:42
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Na pont ezt akartam én is megkérdezni. Egyébként nekem eddig SRAM 7.0 volt, és az egyetlen problémám vele, hogy folyton után kell állítani a rugókat, mert mindig eltolódik a fék erre-arra. Ez másnál is jelentkezik?
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #3834
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 13. - 20:13
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Ha választanotok kéne, sram 90, vagy ricsi? Mtbr-en eléggé lehúzták a ricsit, holott sram majdnem maxos... 
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #3835
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 13. - 19:50
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Thanx Man!
sd 7 a sújon kívül mitõl jobb, mint 3/5? Amúgy azért szeretnék avidot, mert volt egy b+ pillangóm, ami formára 1 az egyben avid, csak nem bírta a strapát.
amúgy az ultimate-n kívül milyen a forgáspont rendszere?
					
				
				
				
				sd 7 a sújon kívül mitõl jobb, mint 3/5? Amúgy azért szeretnék avidot, mert volt egy b+ pillangóm, ami formára 1 az egyben avid, csak nem bírta a strapát.
amúgy az ultimate-n kívül milyen a forgáspont rendszere?
				
                    
                    #3836
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 13. - 16:43
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Sziasztok !
Lenne egy nagy kérdésem !
Keresek egy olyan megoldást amivel a montin egy fékkarral tudnám a két féket egyszerre mûködtetni !
Minden megoldás érdekel !
Köszönettel : Bálint
Itt a megoldás a problémádra: http://www.velvartbm...oba/arlist2.htm
					
					
				
                    
                    #3837
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 13. - 15:53
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Hi!
Elõször is az Avid 7 és a Ti gyak. ugyan az, csak a Ti-ben az összes csavar titán. Ezenkívül én nem vettem észre köztük különbséget.
A Single Digit Ultimate egértelmûen a legjobb. A fél karom odaadnám, ha olyanom lenne. Ipari csapágyas, cserélhatõ oldalú bovdenhúzás, és csillagásztai ár. Viszont CNC-zett. Ja és a súlya nehezebb, mint a SD Ti, de titán csavarokkal ennek a súlya is csökkenthetõ.
A SD 5 és SD 3 se rossz, de én nem vennék.
Ja és ameddig nem ip csapágyas a rendszer addig kikotyogósodik. Addig csak szerintem a súlyt, és a merevséget kell figyelembevenni. Ilyen szempontból tökéletesek a Ritchey fékek. Könnyûek, merevek, és olcsók(!!!). Szerintem vegyél Ritchey-t, és bele egy jó fékpofát (ha nem felel meg a gyári).
Ha lenne Ritchey féktest ipari csapágyas, titáncsavaros verzióban az maga lenne az isten!
					
				
				
				
				Elõször is az Avid 7 és a Ti gyak. ugyan az, csak a Ti-ben az összes csavar titán. Ezenkívül én nem vettem észre köztük különbséget.
A Single Digit Ultimate egértelmûen a legjobb. A fél karom odaadnám, ha olyanom lenne. Ipari csapágyas, cserélhatõ oldalú bovdenhúzás, és csillagásztai ár. Viszont CNC-zett. Ja és a súlya nehezebb, mint a SD Ti, de titán csavarokkal ennek a súlya is csökkenthetõ.
A SD 5 és SD 3 se rossz, de én nem vennék.
Ja és ameddig nem ip csapágyas a rendszer addig kikotyogósodik. Addig csak szerintem a súlyt, és a merevséget kell figyelembevenni. Ilyen szempontból tökéletesek a Ritchey fékek. Könnyûek, merevek, és olcsók(!!!). Szerintem vegyél Ritchey-t, és bele egy jó fékpofát (ha nem felel meg a gyári).
Ha lenne Ritchey féktest ipari csapágyas, titáncsavaros verzióban az maga lenne az isten!
				
                    
                    #3838
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 11. - 22:57
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					ár/érték arányt figyelembe véve, melyik avid féket érdemes megvenni? A avid mostani honlapján a sd3,5,7, ti van fenn. A 10,20 pl miben különbözött az új modelektõl?
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #3839
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 10. - 16:12
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Köszi a címeket !
Ez spéci megoldás de sajna a mostani bringán csak a V féknek van hely ! (meg ugye van egy másik akadály is ...
 )
Végülis ha minden kötél szakad ?!
Létezik egy másik megoldás is ! (Csak gondoltam hátha hallottatok ilyenrõl)
A Quad motorokon is a fékkar az elsõ két keréken lévõ fékeket mozgatja egyszerre ! Ott úgy van, hogy a fékkarban van egy kis himba ami huzimbálja a két bowdent, attól függõen, hogy melyiken milyen terhelés van !
Persze ilyen fékkart még nem sikerült beszerezni, de azon vagyok ...
 
					
					
					
				
				
				
				Ez spéci megoldás de sajna a mostani bringán csak a V féknek van hely ! (meg ugye van egy másik akadály is ...
Végülis ha minden kötél szakad ?!
Létezik egy másik megoldás is ! (Csak gondoltam hátha hallottatok ilyenrõl)
A Quad motorokon is a fékkar az elsõ két keréken lévõ fékeket mozgatja egyszerre ! Ott úgy van, hogy a fékkarban van egy kis himba ami huzimbálja a két bowdent, attól függõen, hogy melyiken milyen terhelés van !
Persze ilyen fékkart még nem sikerült beszerezni, de azon vagyok ...
				
                    
                    #3840
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2003. October 10. - 12:52
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Hi!  
Ha jól tudom akkor a Grimeca gyártott hasonló rendszert DH-hoz, csak az hidraulikus tárcsafék volt. Asszem az elõzõ Eurobike-s Bikmakkban találsz is róla fotót.
Itt a Grimeca címe hátha okosabb leszel:
http://www.grimeca.it/eng/freni/
http://www.grimeca.i...essori/ibs.htm# és itt katt a "See how it works"-re!
Ja és így a végére a véleményem: szerintem ez egy elvetélt ötlet. Nem lehet majd normálisan beíllítani a féket, a hirtelen helyzeteket nem tudod majd rendesen lereagálni. A gép csúsztatása, finom fékezés sokkal nehezebb lesz (ha meg lehet egyáltalán tenni). A Grimeca legalább megtartotta mindkét fékkart, ami azért nagy elõny.
De ha mindenképpen így akarod használni a fékedet csak hajrá. Kíváncsi lennék a végeredményre, és hogy milyen is használni.
					
				
				
				
				Ha jól tudom akkor a Grimeca gyártott hasonló rendszert DH-hoz, csak az hidraulikus tárcsafék volt. Asszem az elõzõ Eurobike-s Bikmakkban találsz is róla fotót.
Itt a Grimeca címe hátha okosabb leszel:
http://www.grimeca.it/eng/freni/
http://www.grimeca.i...essori/ibs.htm# és itt katt a "See how it works"-re!
Ja és így a végére a véleményem: szerintem ez egy elvetélt ötlet. Nem lehet majd normálisan beíllítani a féket, a hirtelen helyzeteket nem tudod majd rendesen lereagálni. A gép csúsztatása, finom fékezés sokkal nehezebb lesz (ha meg lehet egyáltalán tenni). A Grimeca legalább megtartotta mindkét fékkart, ami azért nagy elõny.
De ha mindenképpen így akarod használni a fékedet csak hajrá. Kíváncsi lennék a végeredményre, és hogy milyen is használni.

 Sign In
 Create Account
			
			
			
				
 Back to top





