xian:
sok függ a pofától is de kb olyan 1/3 és 1/4 fékerõre számíts.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Started by
eric
, 2003. April 06. 20:04
#3641
Posted 2003. December 09. - 16:48
#3642
Posted 2003. December 09. - 16:39
for MINDENKI :
1 buta kérdés: A kék Riccsi fékpofa tényleg jobban eszi a felnit, mint a fekete v. piros ???????
Köszi a válaszokat
MARCI
1 buta kérdés: A kék Riccsi fékpofa tényleg jobban eszi a felnit, mint a fekete v. piros ???????
Köszi a válaszokat
MARCI
#3643
Posted 2003. December 09. - 15:03
Az lenne a kérdésem, hogy egy tavasztól õszig megfelelõ v-fék milyen fékhatást produkál, ha télen terepen (pl. 15 centis hó) használom?
#3644
Posted 2003. December 08. - 16:43
Én szedtem szét a Sram 7,0 fékkaromat. Lehet, hogy kihagyták nállad a közölõgyûrûket (vagy hogy hívják õket pontosan). Ha azok benne vannak akkor elvileg nem kellene kotyognia.
#3645
Posted 2003. December 04. - 17:44
Végre valaki rendet tett az összevisszaságban....
De csak azért, hogy nehogy kihaljon a topic:
Szerintem a "régi" LX fékek és a SRAM 7.0 között alapvetõ különbség, hogy az LX ezerszer jobban kidolgozott valami. Magyarul: a SRAM gyárilag úgy kotyog, hogy az LX-nek nem sikerült 3 év alatt sem behoznia.
De csak azért, hogy nehogy kihaljon a topic:
Szerintem a "régi" LX fékek és a SRAM 7.0 között alapvetõ különbség, hogy az LX ezerszer jobban kidolgozott valami. Magyarul: a SRAM gyárilag úgy kotyog, hogy az LX-nek nem sikerült 3 év alatt sem behoznia.
#3646
Posted 2003. December 04. - 13:56
Ah... Pont most zárták le a vitát, pedig hozzá tudnék szólni. De nem is tûrõztetem magam.
Szal:
Én próbáltam a 7.0 fékkart, és a DX-et is (ami gyak ugyan az, mint az LX). Alapvetõ különbség a fékkar anyagában, és hosszában van, valamint a forgáspont elhelyezésében (sokan ezt elfelejtik...).
A sram:
-könnyebb (én lenni hülye CC-s ;D)
-müanyag (= termoplasztik, ha valakinek így jobban tetszik), ezért hajlik -> nyúlósabb (de ez nem zavaró)
-hosszabb fékkarja van
-a forgáspont is máshol van elhelyezve, mint a DX-en (asszem messzebb van, vagy fordítva ebben nem vagyok biztos...).
-állítható bovdenhúzású szintúgy, mint a DX (=LX) azzal a különbséggel, hogy itt fokozatmentes.
A shimano:
-nehezebb
-fémbõl van (direktebb irányítás, és télen ráfagy a kezed ;D)
-rövidebb fékkar (lapátkezûeknek nem jó, és rövidsége miatt nehezebben adagolható szerintem)
-állítható a bovdenhúzás, de csak 3 fix pontban.
Valamint a legtöbben elfelejtik azt is, hogy a gyártók nem külön fékkart és féktestet terveznek, hanem FÉKRENDSZEREKET (!!!). Ti meg csak alkartészekben gondolkodtok, és nem rendszerben. A jó fékhatáshoz nem csak fék, meg fékkar kell, hanem még felni, fékpofa, bovdenezés, gumik, kellõ mennyiségû bovdenhúzás, jó gumik stb.
Én a DX-et, és a 7,0-t is használom mind a mai napig (nem csak 1-2 percet kölcsönkért bicókon!), és el tudom érni a kívánt fékhatást (hú... ez a mondat ;D).
Szóval lehet itt vitatkozni, hogy melyik a jobb, és hogy kinek mi jött be, de szerintem teljesen felesleges.
Ja és a szubjektivitást, a májer faktort, a pénztárca nagyságát, meg az ehhez hasonlókat még akkor nem is említettem...
Szal:
Én próbáltam a 7.0 fékkart, és a DX-et is (ami gyak ugyan az, mint az LX). Alapvetõ különbség a fékkar anyagában, és hosszában van, valamint a forgáspont elhelyezésében (sokan ezt elfelejtik...).
A sram:
-könnyebb (én lenni hülye CC-s ;D)
-müanyag (= termoplasztik, ha valakinek így jobban tetszik), ezért hajlik -> nyúlósabb (de ez nem zavaró)
-hosszabb fékkarja van
-a forgáspont is máshol van elhelyezve, mint a DX-en (asszem messzebb van, vagy fordítva ebben nem vagyok biztos...).
-állítható bovdenhúzású szintúgy, mint a DX (=LX) azzal a különbséggel, hogy itt fokozatmentes.
A shimano:
-nehezebb
-fémbõl van (direktebb irányítás, és télen ráfagy a kezed ;D)
-rövidebb fékkar (lapátkezûeknek nem jó, és rövidsége miatt nehezebben adagolható szerintem)
-állítható a bovdenhúzás, de csak 3 fix pontban.
Valamint a legtöbben elfelejtik azt is, hogy a gyártók nem külön fékkart és féktestet terveznek, hanem FÉKRENDSZEREKET (!!!). Ti meg csak alkartészekben gondolkodtok, és nem rendszerben. A jó fékhatáshoz nem csak fék, meg fékkar kell, hanem még felni, fékpofa, bovdenezés, gumik, kellõ mennyiségû bovdenhúzás, jó gumik stb.
Én a DX-et, és a 7,0-t is használom mind a mai napig (nem csak 1-2 percet kölcsönkért bicókon!), és el tudom érni a kívánt fékhatást (hú... ez a mondat ;D).
Szóval lehet itt vitatkozni, hogy melyik a jobb, és hogy kinek mi jött be, de szerintem teljesen felesleges.
Ja és a szubjektivitást, a májer faktort, a pénztárca nagyságát, meg az ehhez hasonlókat még akkor nem is említettem...
#3647
Posted 2003. December 01. - 21:59
Mivel nem lehet így egyértelmûen eldönteni melyik a jobb, ezért zárjuk le a vitát, és szeresse mindenki azt amelyiket szeretné.
#3648
vendég__*
Posted 2003. December 01. - 21:54
na jah, de nem csak súly létezik... hülye cécés ;D pölö ne olvadjon meg a pizza melegétöl a fékkar, meg, hogy ne törjön el ;D naszóval sztem nem egyenlõ a 7.0 az lxel mert az lx kurvajó a 7.0 -t meg nem tom
#3649
Posted 2003. December 01. - 21:32
Egyébként pl ez hogy a 7.0=lx az még a tavalyi sram 7.0 tesztben volt leírva a bikemagban.
tamaskaa:
9.0 v-fék 400g/pár - '98 xt v-fék ~390g/pár
9.0 fékkar 156g/pár - '98 xt fékkar 164g/pár
9.0 váltókar 176g/pár- lx váltókar 240g/pár
9.0 hátsóváltó 265g - xt hátsóváltó 255g
Most nekiállok keresgetni pár súlyadatot míg válaszolsz. Hátha találok vmit.
edited
Na megvannak az adatok. Összesítve: SRAM 997g - Shimano 1049g. Hát nemsok különbség.
http://weightweenies...om/listings.php
http://www.bike2buil...fdgroepid=00002
tamaskaa:
9.0 v-fék 400g/pár - '98 xt v-fék ~390g/pár
9.0 fékkar 156g/pár - '98 xt fékkar 164g/pár
9.0 váltókar 176g/pár- lx váltókar 240g/pár
9.0 hátsóváltó 265g - xt hátsóváltó 255g
Most nekiállok keresgetni pár súlyadatot míg válaszolsz. Hátha találok vmit.
edited
Na megvannak az adatok. Összesítve: SRAM 997g - Shimano 1049g. Hát nemsok különbség.
http://weightweenies...om/listings.php
http://www.bike2buil...fdgroepid=00002
#3650
vendég__*
Posted 2003. December 01. - 20:55
#3651
Posted 2003. December 01. - 20:16
Próbáltam Avidot ugyan "csak" lx karral,
sõt tárcsaféket is (olajos deore, louise fr)
lehet kicsit durva voltam, a véleményedet pedig tiszteletbe tartom, de attól még nagyon nem értek vele egyet!
sõt tárcsaféket is (olajos deore, louise fr)
lehet kicsit durva voltam, a véleményedet pedig tiszteletbe tartom, de attól még nagyon nem értek vele egyet!
#3652
vendég__*
Posted 2003. December 01. - 19:12
najó, akkor itt áljunk meg... ha valaki V Féket akar, akkor próbáljon ki egy Avidot mondjuk XT karral és utána beszéljen!
Litespeed én meg azt mondhatnám /de nem mondom, mert ... /, hogy te osztod itt a hülyeséget, kb ilyen szinten van ez az egész... :-X
probáltam deoret és sramot is, deore teccett sram nem.. mit nem értesz ezen? elmondom mégegyszer: Fruit bácsi odament egy biciklihez ami deore volt... meghuzogatta ment vele egy kört, továbbállt, látott egyet amin sram volt. meghuzogatta ment vele egy kört és továbállt....
/aztán melledleg megnyugodott, hogy már tökmind1 neki, mert nincs v féke.../
ez egy szubjektív vélemény...
Litespeed én meg azt mondhatnám /de nem mondom, mert ... /, hogy te osztod itt a hülyeséget, kb ilyen szinten van ez az egész... :-X
probáltam deoret és sramot is, deore teccett sram nem.. mit nem értesz ezen? elmondom mégegyszer: Fruit bácsi odament egy biciklihez ami deore volt... meghuzogatta ment vele egy kört, továbbállt, látott egyet amin sram volt. meghuzogatta ment vele egy kört és továbállt....
/aztán melledleg megnyugodott, hogy már tökmind1 neki, mert nincs v féke.../
ez egy szubjektív vélemény...
#3653
Posted 2003. December 01. - 19:05
azt mondanam hogyalapvetõen vannak jó tulajdonságai biztos, de sztem ~deore nagyjábol
de inkabb azt mondom, hogy biztosan nem volt szerencses a felni fekpofa parositas. :
#3654
vendég__*
Posted 2003. December 01. - 18:57
én húzogattam sram 9et, a fehéret, de nem teccett... nem rossz meg annyira nem is níúlós, de háát... a deore neke mjobban bejön. más. most bocs, de azért ez kcisit gyerekes, hogy 9.0=Xt 7.0=Lx 5.0=deore....
sztem ezek nem így mennek! az tény hogy mondjuk az sh. drága, de szvsz jobb is! ezt nem kötelezõ elfogadni!!
sztem ezek nem így mennek! az tény hogy mondjuk az sh. drága, de szvsz jobb is! ezt nem kötelezõ elfogadni!!
#3655
Posted 2003. December 01. - 18:27
a simanó az nehéz, a sram meg könnyü. vagy nem. a sram a nehéz. vagy mittomén. kicsit konkrétabban nem lehetne? Melyik alkatrész kontra melyik alkatrész?
#3656
Posted 2003. December 01. - 18:10
Egyébként én azon gondolkodom most hogy lecserélem a Shimano-t az SRAM-ért... : (pl a rapidfájör váltókartól nem fér el a lapát kezem a markolaton ;D)
Kicsit off: nemtudja vki hogy a sram és shimano alkatrészek között mekkora súlykülönbség van?
Kicsit off: nemtudja vki hogy a sram és shimano alkatrészek között mekkora súlykülönbség van?
#3657
Posted 2003. December 01. - 18:06
tegye fel a kezét az,aki ténylegesen használta már azokat a karokat!
rohadt jók!
egy spermasapis ismerõsöm avid tféket húz velük,olyan pöpecnek találta õket!
rohadt jók!
egy spermasapis ismerõsöm avid tféket húz velük,olyan pöpecnek találta õket!
#3658
Posted 2003. December 01. - 17:52
én is eric álláspontján vagyok, fruit, attól, hogy a 9.0 kompozit fékkart lemûanyagoztad, azért még nem a deore szinthez tartozik
#3659
Posted 2003. December 01. - 17:48
Neméppen. A 7.0 van az LX szintjén, a 9.0 pedig az XT szintjén. Sztem nem (csak) az anyagtól függ a mûködése, hanem a kialakítástól, tervezéstõl (is).
#3660
vendég__*
Posted 2003. December 01. - 17:24
sztem nem egy orssz v fék de nem éri el az xt szintjét. alapvetõen vannak jó tulajdonságai biztos, de sztem ~deore nagyjábol, inkább doere és lx között. a kar meg mûanyag kompozit, szoval nem tom :-\ az lx kar király. de tulajdonképpen ezekkel már mind jó lesz!