:-X :haat izé oldalra merev lesz nagyon, de lefelé meg puha. vagy mittomén...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Indította
eric
, 2003. április 06. 20:04
#3581
Írta 2004. január 12. - 12:28
#3582
Írta 2004. január 12. - 08:19
haat izé oldalra merev lesz nagyon, de lefelé meg puha. vagy mittomén.. a hs nem esik szét, ha szétnyomja?
#3583
Írta 2004. január 12. - 00:13
;D ;D
hogy fokozza a kényelmet,ha merevít?
amúgy yepp...
tényleg fokozza a kényelmet,azzal,h növeli a rugalmasságot (a hajlított jobban hajlik,mint az egyenes )
érdemes kipróbálni,S-bendes váz után felsõ yoke-os ra ülni:D
nem csak azért tud széthajolni a támvilla,mert ratyi a váz,hanem össztelósoknál,ahol olyan a lengõkar,h összefogja egy kis kereszthegesztés,meg a forgáspont és ennyi (mint az enyémen is:D ) ott simán széttolja az egész miskulancát bármi...V fékkel még nem volt olyan kínos,de amikor felkerült egy Magura HS33...szóval ilyenkor jól jön egy fékmerevítõ (nayo,mondjuk inkább úgy,h anélkül nem lehet meglenni.....)
hogy fokozza a kényelmet,ha merevít?
amúgy yepp...
tényleg fokozza a kényelmet,azzal,h növeli a rugalmasságot (a hajlított jobban hajlik,mint az egyenes )
érdemes kipróbálni,S-bendes váz után felsõ yoke-os ra ülni:D
nem csak azért tud széthajolni a támvilla,mert ratyi a váz,hanem össztelósoknál,ahol olyan a lengõkar,h összefogja egy kis kereszthegesztés,meg a forgáspont és ennyi (mint az enyémen is:D ) ott simán széttolja az egész miskulancát bármi...V fékkel még nem volt olyan kínos,de amikor felkerült egy Magura HS33...szóval ilyenkor jól jön egy fékmerevítõ (nayo,mondjuk inkább úgy,h anélkül nem lehet meglenni.....)
#3584
Írta 2004. január 11. - 20:49
azért is, de nem kizárólag. acél váznál a kényelmet is fokozza, a sárférõhely is szempont, de egyes vázaknál a merevítés céljábol is használjék. hogy melyiken melyikre azt nem tom..
#3585
Írta 2004. január 11. - 20:26
#3586
Írta 2004. január 11. - 19:56
hmm ebben van valami. de szerintem miután elkezdett hajlongani nem lehet messze a blokkoláspont, mert külöben a váz elég veszélyes állapotban került. de ettöl függetlenül igaz amit mondtál.
ja, még annyi, hogy a s bend ha jol van tervezve, akkor még erõsít is a vázon, de az s bendes vázak valahogy ritkán vannak jol tervezve ;D
ja, még annyi, hogy a s bend ha jol van tervezve, akkor még erõsít is a vázon, de az s bendes vázak valahogy ritkán vannak jol tervezve ;D
#3587
Írta 2004. január 11. - 18:52
ez nem igaz, a támvillát, fõleg az s-bendeset blokkolás elõtt is hajlítja, ugyanis onnantól, hogy a fékpofa hozzáért a felnihez, már rendesen elindul a támvilla hajlása, a blokkolás meg erõben még odébb van, ráadásul nem csak a blokkolásról van szó, hanem arról a nyúlós érzésrõl, ami a túlzottan hajlongó támvillák miatt van, legtöbb embert ez az ami még idegesít
#3588
Írta 2004. január 11. - 18:36
akkor szvsz már nagyon rossz állapotban volt a pofád, mert akkor már rég blokkolnia kéne ha már a vázat nyomja szét...
#3589
Írta 2004. január 11. - 18:29
Egy dolgot nem igazán értek, mégpedig azt, hogy ha egyszer olyan erõvel tapad már a pofa a felnihez, hogy széthúzza a vázat (mert ez ugye akkor lehetséges), akkor már nem blokkol rég a kereketek? Ha valaki álló helyzetben húzogatja a féket, akkor az elvileg tisztességesen széthúzza a legtöbb vázat. Na de ilyenkor menet közben már blokkolnia kellene annak a fránya keréknek! Vagy ha nem, akkor a fékpofa cseréje nem orvosolja a dolgot?
Mondom ezt úgy, hogy én ezt tettem mind egy LX, és mind egy Avid Arch Rival esetén. A vázat húzták mint a fene, de nem fogtak. Cseréltem bennük pofát, és ugyan a vázat még mindig húzták de meg is álltam. Szerintem a széthúzás a párhuzamosítást megvalósító forgáspontok okozta erõkar miatt alakul ki. Hogy ezt milyen felni fék oldja meg teljesen? Hát egy Magura HS33. Párhuzamos is, felni fék is, és ráadásul olajos, szerintem a legjobb ebben a mûfajban. Persze a tárcsa lehet, hogy jobb(bár egyesek szerint csak vizes talajon), de én felni fék párti vagyok. Ja és a gyári merevítõvel együtt, még csak szét sem húzza ugyan azt a vázat.
Mondom ezt úgy, hogy én ezt tettem mind egy LX, és mind egy Avid Arch Rival esetén. A vázat húzták mint a fene, de nem fogtak. Cseréltem bennük pofát, és ugyan a vázat még mindig húzták de meg is álltam. Szerintem a széthúzás a párhuzamosítást megvalósító forgáspontok okozta erõkar miatt alakul ki. Hogy ezt milyen felni fék oldja meg teljesen? Hát egy Magura HS33. Párhuzamos is, felni fék is, és ráadásul olajos, szerintem a legjobb ebben a mûfajban. Persze a tárcsa lehet, hogy jobb(bár egyesek szerint csak vizes talajon), de én felni fék párti vagyok. Ja és a gyári merevítõvel együtt, még csak szét sem húzza ugyan azt a vázat.
#3590
Írta 2004. január 11. - 10:58
#3591
Írta 2004. január 10. - 16:37
#3592
Írta 2004. január 10. - 15:37
#3593
Írta 2004. január 09. - 14:05
hali, nekem van egy fölös szóbanforgo cnc kingstone merevítõ, ha kell. Az szerintem redukálja a szétnyomást....
#3594
Írta 2004. január 09. - 13:36
#3595
Írta 2004. január 09. - 12:21
de v-fék esetében hogyan lehet úgy tervezni a vázat, hogy ne hajlongjon?
több anyag -> nagyobb súly....
több anyag -> nagyobb súly....
#3596
Írta 2004. január 08. - 19:11
olvastam anno, hogy a magyar vázépítõk egyike igen, yasec- nyilatkozta, hogy a fékmerevítõ egy rossz megoldás egy már a tervezéskor elcseszett hibára.... Mondjuk, ez nekünk, fékmerevítõsöknek késõ bánat.. 8)
#3597
Írta 2004. január 07. - 22:08
#3598
vendég_mag_*
Írta 2004. január 07. - 21:28
Hát épp ez az ggx!
Már fölraktam rá egy cnc alu acor fékmerevítõt. Hatott egy kicsit, de még mindig eléggé mozok. Rakjak rá mégegyet?
Mert láttam már ennél merevebb merevítõket is, csak nem tudom, hogy merre felé lehet beszerezni.
Az acort azért raktam rá, mert az reméltem elég lesz. De nem :-[
Igen sbandes a vázam.
Serviceman: arról nem is álmodtam, hogy az lx nem fog szivacsos lenni, de ez egy kicsit fellülmúlta a képzeletemet. És egy kicsit szeretnék enyhíteni rajta. Én is szeretem a vféket, de elõre már tárcsát rakattam. Mechanikusat. (nekem egyenlõre elég)
Már fölraktam rá egy cnc alu acor fékmerevítõt. Hatott egy kicsit, de még mindig eléggé mozok. Rakjak rá mégegyet?
Mert láttam már ennél merevebb merevítõket is, csak nem tudom, hogy merre felé lehet beszerezni.
Az acort azért raktam rá, mert az reméltem elég lesz. De nem :-[
Igen sbandes a vázam.
Serviceman: arról nem is álmodtam, hogy az lx nem fog szivacsos lenni, de ez egy kicsit fellülmúlta a képzeletemet. És egy kicsit szeretnék enyhíteni rajta. Én is szeretem a vféket, de elõre már tárcsát rakattam. Mechanikusat. (nekem egyenlõre elég)
#3599
Írta 2004. január 07. - 20:28
MAG: Szerintem a fékmerevítõ jó ötlet, de az LX -ahogyan az összes általam próbált párhuzamósítós fék- ígyis-úgyis nyitni fogja a villát/vázat, és szivacsos érzés lesz. Ez a tapasztalatom, LX, XT és Avid AR-40 hosszabb rövidebb használata után. Nem tudom lehet az oka, talán a párhuzamosító mechanika holtjátékából adódik. Én tuti nem veszek többet párhuzamosítós V-féket, pedig V-fék párti vagyok! Egyébként szerintem a legkirályabb V-fék a '98-as LX/DX.
A váz támvillája, illetve annak nyílása nem csak az S-band meglététõl/hiányától , hanem a csövek átmérõjétõl, falvastagságától, esetleg az összekötõ híd távolságától, a fékpofa és a konzol távolságától függ. Az S-band elméletileg nagyobb sárférõhelyet és némi extra kényelmet biztosítana. Szerintem amúgy se haszna, se értelme, mivel annyi más tényezõ játszik szerepet egy váz tervezésekor.
A váz támvillája, illetve annak nyílása nem csak az S-band meglététõl/hiányától , hanem a csövek átmérõjétõl, falvastagságától, esetleg az összekötõ híd távolságától, a fékpofa és a konzol távolságától függ. Az S-band elméletileg nagyobb sárférõhelyet és némi extra kényelmet biztosítana. Szerintem amúgy se haszna, se értelme, mivel annyi más tényezõ játszik szerepet egy váz tervezésekor.
#3600
Írta 2004. január 07. - 20:05
Ha mindenáron barkácsolni akarunk, akkor javasolnám mindenkinek a szuperhálytekk Rotring Tikky radírgumiból a nagyfater bugylibivskájával vágjunk méretre egy párat és telepítsük fel fékrendszerünkre.
zotyo: ez kipróbált, vagy csak a gumianyag esetleges puhaságából következtetsz?? Me' ha neked már bejött, kipróbálom, jövõ7en egy Bükkös alatt...