Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Please log in to reply
4041 replies to this topic

#3581
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts

haat izé oldalra merev lesz nagyon, de lefelé meg puha. vagy mittomén...

:-X ::)

#3582
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 posts
haat izé oldalra merev lesz nagyon, de lefelé meg puha. vagy mittomén.. a hs nem esik szét, ha szétnyomja?

#3583
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
;D ;D
hogy fokozza a kényelmet,ha merevít?:D
amúgy yepp...
tényleg fokozza a kényelmet,azzal,h növeli a rugalmasságot (a hajlított jobban hajlik,mint az egyenes :D )
érdemes kipróbálni,S-bendes váz után felsõ yoke-os ra ülni:D
nem csak azért tud széthajolni a támvilla,mert ratyi a váz,hanem össztelósoknál,ahol olyan a lengõkar,h összefogja egy kis kereszthegesztés,meg a forgáspont és ennyi (mint az enyémen is:D ) ott simán széttolja az egész miskulancát bármi...V fékkel még nem volt olyan kínos,de amikor felkerült egy Magura HS33...szóval ilyenkor jól jön egy fékmerevítõ (nayo,mondjuk inkább úgy,h anélkül nem lehet meglenni.....)

#3584
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 posts
azért is, de nem kizárólag. acél váznál a kényelmet is fokozza, a sárférõhely is szempont, de egyes vázaknál a merevítés céljábol is használjék. hogy melyiken melyikre azt nem tom..

#3585
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
az s-bendet azért találták ki, hogy nagyobb legyen a sárférõhely

#3586
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 posts
hmm ebben van valami. de szerintem miután elkezdett hajlongani nem lehet messze a blokkoláspont, mert külöben a váz elég veszélyes állapotban került. de ettöl függetlenül igaz amit mondtál.
ja, még annyi, hogy a s bend ha jol van tervezve, akkor még erõsít is a vázon, de az s bendes vázak valahogy ritkán vannak jol tervezve ;D

#3587
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
ez nem igaz, a támvillát, fõleg az s-bendeset blokkolás elõtt is hajlítja, ugyanis onnantól, hogy a fékpofa hozzáért a felnihez, már rendesen elindul a támvilla hajlása, a blokkolás meg erõben még odébb van, ráadásul nem csak a blokkolásról van szó, hanem arról a nyúlós érzésrõl, ami a túlzottan hajlongó támvillák miatt van, legtöbb embert ez az ami még idegesít


#3588
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 posts
akkor szvsz már nagyon rossz állapotban volt a pofád, mert akkor már rég blokkolnia kéne ha már a vázat nyomja szét...

#3589
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts
Egy dolgot nem igazán értek, mégpedig azt, hogy ha egyszer olyan erõvel tapad már a pofa a felnihez, hogy széthúzza a vázat (mert ez ugye akkor lehetséges), akkor már nem blokkol rég a kereketek? Ha valaki álló helyzetben húzogatja a féket, akkor az elvileg tisztességesen széthúzza a legtöbb vázat. Na de ilyenkor menet közben már blokkolnia kellene annak a fránya keréknek! Vagy ha nem, akkor a fékpofa cseréje nem orvosolja a dolgot?
Mondom ezt úgy, hogy én ezt tettem mind egy LX, és mind egy Avid Arch Rival esetén. A vázat húzták mint a fene, de nem fogtak. Cseréltem bennük pofát, és ugyan a vázat még mindig húzták de meg is álltam. Szerintem a széthúzás a párhuzamosítást megvalósító forgáspontok okozta erõkar miatt alakul ki. Hogy ezt milyen felni fék oldja meg teljesen? Hát egy Magura HS33. Párhuzamos is, felni fék is, és ráadásul olajos, szerintem a legjobb ebben a mûfajban. Persze a tárcsa lehet, hogy jobb(bár egyesek szerint csak vizes talajon), de én felni fék párti vagyok. Ja és a gyári merevítõvel együtt, még csak szét sem húzza ugyan azt a vázat.


#3590
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
jól néz ki, elég robosztus... a súlya mennyire megterhelõ?

#3591
KeX

KeX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,292 posts
fél centi vastag, natur szinû

kép: http://queremopa.hu/...ad/PB070017.JPG

#3592
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
az milyen?
nem tudsz róla képet mutatni?

#3593
KeX

KeX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,292 posts
hali, nekem van egy fölös szóbanforgo cnc kingstone merevítõ, ha kell. Az szerintem redukálja a szétnyomást....

#3594
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 posts
erre jó példa az ide vonatkozó morati váz
támvillája

#3595
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
de v-fék esetében hogyan lehet úgy tervezni a vázat, hogy ne hajlongjon?
több anyag -> nagyobb súly....

#3596
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,707 posts
olvastam anno, hogy a magyar vázépítõk egyike igen, yasec- nyilatkozta, hogy a fékmerevítõ egy rossz megoldás egy már a tervezéskor elcseszett hibára.... Mondjuk, ez nekünk, fékmerevítõsöknek késõ bánat.. 8)

#3597
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
biztos, hogy a fékmerevítõ hajlong?
az azért érdekes...

#3598
vendég_mag_*

vendég_mag_*
  • vendég
Hát épp ez az ggx!
Már fölraktam rá egy cnc alu acor fékmerevítõt. Hatott egy kicsit, de még mindig eléggé mozok. Rakjak rá mégegyet?
Mert láttam már ennél merevebb merevítõket is, csak nem tudom, hogy merre felé lehet beszerezni.
Az acort azért raktam rá, mert az reméltem elég lesz. De nem :-[
Igen sbandes a vázam.

Serviceman: arról nem is álmodtam, hogy az lx nem fog szivacsos lenni, de ez egy kicsit fellülmúlta a képzeletemet. És egy kicsit szeretnék enyhíteni rajta. Én is szeretem a vféket, de elõre már tárcsát rakattam. Mechanikusat. (nekem egyenlõre elég)

#3599
Serviceman

Serviceman

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 posts
MAG: Szerintem a fékmerevítõ jó ötlet, de az LX -ahogyan az összes általam próbált párhuzamósítós fék- ígyis-úgyis nyitni fogja a villát/vázat, és szivacsos érzés lesz. Ez a tapasztalatom, LX, XT és Avid AR-40 hosszabb rövidebb használata után. Nem tudom lehet az oka, talán a párhuzamosító mechanika holtjátékából adódik. Én tuti nem veszek többet párhuzamosítós V-féket, pedig V-fék párti vagyok! Egyébként szerintem a legkirályabb V-fék a '98-as LX/DX.
A váz támvillája, illetve annak nyílása nem csak az S-band meglététõl/hiányától , hanem a csövek átmérõjétõl, falvastagságától, esetleg az összekötõ híd távolságától, a fékpofa és a konzol távolságától függ. Az S-band elméletileg nagyobb sárférõhelyet és némi extra kényelmet biztosítana. Szerintem amúgy se haszna, se értelme, mivel annyi más tényezõ játszik szerepet egy váz tervezésekor.

#3600
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,707 posts

Ha mindenáron barkácsolni akarunk, akkor javasolnám mindenkinek a szuperhálytekk Rotring Tikky radírgumiból a nagyfater bugylibivskájával vágjunk méretre egy párat és telepítsük fel fékrendszerünkre.


zotyo: ez kipróbált, vagy csak a gumianyag esetleges puhaságából következtetsz?? Me' ha neked már bejött, kipróbálom, jövõ7en egy Bükkös alatt...