hello!
nekem az volna a problémám,hogy voltam olyan hülye,és vasároltam használtan egy XT v féket..ez még nem is lenne gond,a baj,hogy mikor itthon fel akartam szerelni,észrevettem hogy a bal oldali fékröl levan törve az a pöcök,amivel a rugót a vázba lehet akasztani..
persze az illetö,akitöl vettem,nem igazán akarja visszaadni a pénzem,mondván..nála még jó volt..
kérdés: szerintetek vhogy meglehet csinálni a féket?
akár alkatrész shimanotol,akár vmi bütykölés...?
lehet amugy nyitni kéne a topicot (fekete lista),ahova összeirnánk azoknak a nevét+tel.számát,akik sz@r cuccokat árulnak az apro-ban.. és mielött vki megvesz vmit,megnézni,hátha ott a tel.szám,és mondjuk tölük nem vennénk semmit,mert vszinü ugyis átb@sznak..
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Started by
eric
, 2003. April 06. 20:04
#3101
Posted 2004. August 21. - 22:02
#3102
Posted 2004. August 21. - 04:19
SOkáig én is tárcsaféket akartam, mindig az tartott vissza, hogy nem volt pénzem olyanra, amit már megéri megvenni, mert nem KÕ nehéz és már fog is RENDESEN!
Aztán rátaláltam a megfelelõ megoldásra!
Sram9 fékkarok
Avid SD-ös pillangók, Ritchey pofák
Sun CR18-as felni
Sokféle biciklivel mentem már. Király dolog a tárcsa, de drága. Annyit nem ér, amennyit rud. Persze 100kg fölött, már nem érdemes a V-féken gondolkodni!
Aztán rátaláltam a megfelelõ megoldásra!
Sram9 fékkarok
Avid SD-ös pillangók, Ritchey pofák
Sun CR18-as felni
Sokféle biciklivel mentem már. Király dolog a tárcsa, de drága. Annyit nem ér, amennyit rud. Persze 100kg fölött, már nem érdemes a V-féken gondolkodni!
#3103
Posted 2004. August 20. - 20:36
azért jó, hogy a tárcsafék létjogosultságán vitatkoztok még most is, amikor már a ccsek jó része is azzal megy...
és (szerintem) miért? mert nem kell tökörészni vele, ha olajos nem fáradsz el tõle, jobban fog és ha sár van, forog a kereked és még fékezni is tudsz.
ha annyira amatõr vagy hogy nem mész ki sárba, akkor meg ne a bringád tömegével foglalkozz, legalábbis ne 200 grammokért küzdj...
másrészt a felnit se koptatja el, ami nagy sarazások és könyebb felnikkel akár szezononkénti cserét jelent. egyszer kell jót venni. olyat ami mûködik nem ezer kiló és vagy olcsó bele a betét, vagy lassan kopik. pl avid cps.
és (szerintem) miért? mert nem kell tökörészni vele, ha olajos nem fáradsz el tõle, jobban fog és ha sár van, forog a kereked és még fékezni is tudsz.
ha annyira amatõr vagy hogy nem mész ki sárba, akkor meg ne a bringád tömegével foglalkozz, legalábbis ne 200 grammokért küzdj...
másrészt a felnit se koptatja el, ami nagy sarazások és könyebb felnikkel akár szezononkénti cserét jelent. egyszer kell jót venni. olyat ami mûködik nem ezer kiló és vagy olcsó bele a betét, vagy lassan kopik. pl avid cps.
#3104
Posted 2004. August 20. - 12:43
Amúgy ez a sár dolog nem annyira veszélyes szerintem, ha csak nem vagy profi versenyzõ.
Amatõrként úgysem mész sárban tekerni, vagy ha mégis, akkor meg a legtöbbször ki lehet kerülni, át lehet ugrani, szaladni, stb.
Egy kérdés, idén hány maratonon indultál? A sarat nem mindig tudod kikerülni, és elég sz@r ügy amikor úgy eltömõdik a V fék és a kerék sárral, hogy lefelé is tolni kell, mert már nem gurul.
#3105
Posted 2004. August 19. - 15:23
Középkategóriás tárcsaféktõl ne is várj sokat. A pofacsere egyébként a tárcsákra is igaz. Puhább keverék -> és lám, jobban fog. Mondjuk a t.fékek elõnye válik, hogy tuningolható pofán kívül adapter+nagyobb tárcsával is, amit a véféknél nem tudsz. Ja, és véfékekben hamarabb elfogy a pofa (fõleg, ha sok sárban mész)
#3106
Posted 2004. August 19. - 15:05
Egy bowdenes deore tf-hez volt minap szerencsém haver bicóján. Hát...nemkéne... Amennyivel nehezebb, súrlódik, drága pofa hozzá, és a sárban ugyanúgy meghalt! Bár az már dagonya volt a javából.
V-fékhez viszont jó pofa-választással jóidõben lehet hasonló teljesítményt elérni. Nekem 98-as LX van. Gyári pofa nem fog semmit (Rigida alu felnin pl.). Raktam rá szép (??) piros Bike+ pofát (600/pár) és láss csodát, fog rendesen! 8)
V-fékhez viszont jó pofa-választással jóidõben lehet hasonló teljesítményt elérni. Nekem 98-as LX van. Gyári pofa nem fog semmit (Rigida alu felnin pl.). Raktam rá szép (??) piros Bike+ pofát (600/pár) és láss csodát, fog rendesen! 8)
#3107
Posted 2004. August 19. - 14:39
Bizony ne!!! ;D ;D
Éljenek a V-fékek
Amúgy ez a sár dolog nem annyira veszélyes szerintem, ha csak nem vagy profi versenyzõ.
Amatõrként úgysem mész sárban tekerni, vagy ha mégis, akkor meg a legtöbbször ki lehet kerülni, át lehet ugrani, szaladni, stb. Ha meg mindenképpen áttekersz a sáron (tekerni jöttem, nem sétálni, vazze!), akkor meg úgysem mész olyan gyorsan, hogy iszonyat fékerõre legyen szükséged. Legalábbis én nem.
Ha meg mégis, akkor jön a repülés az elsõ poros gyors kanyarban. ;D Milyen unalmas is lenne ez az egész, ha akkor állnék meg, amikor csak akarok! ;D
Éljenek a V-fékek
Amúgy ez a sár dolog nem annyira veszélyes szerintem, ha csak nem vagy profi versenyzõ.
Amatõrként úgysem mész sárban tekerni, vagy ha mégis, akkor meg a legtöbbször ki lehet kerülni, át lehet ugrani, szaladni, stb. Ha meg mindenképpen áttekersz a sáron (tekerni jöttem, nem sétálni, vazze!), akkor meg úgysem mész olyan gyorsan, hogy iszonyat fékerõre legyen szükséged. Legalábbis én nem.
Ha meg mégis, akkor jön a repülés az elsõ poros gyors kanyarban. ;D Milyen unalmas is lenne ez az egész, ha akkor állnék meg, amikor csak akarok! ;D
#3108
Posted 2004. August 19. - 11:56
Nehogy kihaljon a "Tárcsfék-fikázó topic"!
;D ;D ;D ;D ;D
Ez a kedvencem! 8)
Persze a hétvégi sarazás közben erõsen vágytam tárcsafékre. Aztán kisütött a nap, lepucoltam a bringát, elkezdett fogni a [glow=red,2,300]V-fék[/glow] és minden rendbejött (ezt most egybe vagy külön kell írni? ???).
;D ;D ;D ;D ;D
Ez a kedvencem! 8)
Persze a hétvégi sarazás közben erõsen vágytam tárcsafékre. Aztán kisütött a nap, lepucoltam a bringát, elkezdett fogni a [glow=red,2,300]V-fék[/glow] és minden rendbejött (ezt most egybe vagy külön kell írni? ???).
#3109
Posted 2004. August 09. - 09:50
Persze, hogy óriási a különbség. Az LX párhuzamosított V-fékek nem igazán sikerültek jól. Szinte mindenhonnan és mindenkitõl negatív kritikát kap. Valszeg ezért is térnek vissza a "sima", párhuzamosítás nélküli megoldásra az LX-nél 2005-re. Párhuzamosított V-fékben XT vagy XTR a két komoly játékos a Shimanonál. Nekem XT van, egyszer mentem XTR-el is, de nem éreztem drámai különbséget. Persze ez kb. 1000 dologtól függ, nem csak a pillangóktól (felni és betétek milyensége, állapota, beállítás, fékkar, stb).
Az XTR könnyebb, szebb, és állítólag tartósabb is, de nem biztos, hogy annyival, mint amennyivel drágább. Én XT vagy tárcsa között vacillálnék, az XTR-t hagynám a szponzorált versenyzõknek...
Köztes megoldás lehet a HS33 vagy akár a HS11. Most hírdetnek egy párat az apróban.
Az XTR könnyebb, szebb, és állítólag tartósabb is, de nem biztos, hogy annyival, mint amennyivel drágább. Én XT vagy tárcsa között vacillálnék, az XTR-t hagynám a szponzorált versenyzõknek...
Köztes megoldás lehet a HS33 vagy akár a HS11. Most hírdetnek egy párat az apróban.
#3110
Posted 2004. August 07. - 14:32
A fék és az agyak 525-ös deore. A bringát cc-re és maratonokra használom. A t-f- és a v. fék elõnyeivel-hátrányaival tisztába vagyok. Azt nem tudom, hogy az XTR fékhatása ,adagolhatósága annyival gyengébb lenne mint amennyivel könnyeb? Ha jól számolom a komplett rendszernél majdnem egy kiló a difi.(kerék, fék váltó stb.)A tf most is rajta van a régi bringámon meg vagyok elégedve vele nagyon. Az utóbbi maratonokon jó szolgálatot tett szinte mindignsgy sár volt. LX V féket cseréltem le a tf-re a külömbség óriási.
#3111
Posted 2004. August 07. - 14:16
Melyik Deore fék ez? Lehet 525 v 555 nem? Sajna nem ismerem a teljesítményét sem a tféknek sem az xtr-nek, én inkább azt hozom föl hogy a tfék elõnye ugye hogy minden körülmény között fog, legyen az esõ, hó, a Taft még mindig tart... Ja és a sarat kihagytam. Talán az még az elõnye hogy adagolhatóbb és nagyobb erõvel rendelkezik, de nemtom melyik típus is ez. A V-fék elõnye hogy könnyebb, nemtom ez számít-e neked.
#3112
Posted 2004. August 07. - 13:52
Sziasztok! Segítsetek bicajt építek nem tudok dönteni a fékekkel kapcsolatban. '02 Deore olajos tárcsfék( deore agyakkal,váltókarral), vagy '04XTR V-fék(XT agyakkal,F-V. karral) Deore tf. már volt, V fékbõl LX,XT-t használtam. Elõre is köszi.
#3113
Posted 2004. August 06. - 10:06
kék ritchey nekem is volt elõl ,de szerintem jobban kopik ,mint a mostani jagwire. Bár a legrosszabb a gyári deore fékpofa volt. Esõben teljesen megadta magát és lefolyt a felnimre.
#3114
Posted 2004. August 06. - 08:16
Nekem is Jagwire fékpofáim vannak elöl, mégpedig a zöld (Extrame) verzió. Szárazon (mostanában csak szárazság van...) annyira nem érzem erõsnek, de sárban szuper. Pár hete kb. középcsapágyig süllyedtem valami sáros lében, és a hátsó kék Ritchey pofák teljesen megadták magukat. De a Jagwire fogott azért valamennyit. Bár tök mindegy, mert ígyis fejreálltam pár 100 méter után... ;D
Összességében a kék Ritchey jó hátra, mert bár szárazon nem a legerõsebb, de még így is elég, hogy blokkolja a kereket (Tektro pillangók, XT fékkar), viszont a zöld Jagwire szárazon nem elég erõs elõre, XT pillangók és XT fékkar ellenére sem. Asszem kipróbálom a piros ricsit elõre... És a Jagwire nagyon kopik!!
Ja! Felnik: Ritchey Rock Pro elöl-hátul.
Összességében a kék Ritchey jó hátra, mert bár szárazon nem a legerõsebb, de még így is elég, hogy blokkolja a kereket (Tektro pillangók, XT fékkar), viszont a zöld Jagwire szárazon nem elég erõs elõre, XT pillangók és XT fékkar ellenére sem. Asszem kipróbálom a piros ricsit elõre... És a Jagwire nagyon kopik!!
Ja! Felnik: Ritchey Rock Pro elöl-hátul.
#3115
Posted 2004. August 05. - 23:11
a brinyómon elõl LX fék és jagwire fékpofák, hátul deore fék és kék B+ pofák vannak. A jagwire az nagyon harap, de nekem hátul bõven elég a B+ is.
#3116
Posted 2004. August 05. - 21:21
Én abszolút széria B+ fékkel!! volt vagy 3000ft bajlodom is vele. Csak akkor fog ha behúzom tökig akkor meg blokkol a kerék és csúszom mint a fene:(
A fékkar asszem Alivio.
De nemsokára lesz vagy tfék vagy HS33. még nem tudom. Ezt a nyarat még leküldöm ezzel a cuccal azt mejd utána úgyis kell cserélnem mást is.
A fékkar asszem Alivio.
De nemsokára lesz vagy tfék vagy HS33. még nem tudom. Ezt a nyarat még leküldöm ezzel a cuccal azt mejd utána úgyis kell cserélnem mást is.
#3117
Posted 2004. August 05. - 21:05
Eddigi legjobb fékem Deore 2001 fékkar/pillangó/pofa + Mach 210 BOS felni volt.
Hosszabb lejtõn azért kicsit görcsölt a kezem, de mindig meg tudtam állni.
Most az alábbi cuccom van: B+ fékkar/pillangó, cartridge pofa (B+ avagy Tektro), benne fekete gumi.
Mindez WTB dual duty FR felnit harap. A cuccal 1 hetes használat után nem igazán vagyok elégedett a Deore után.
Még csak a topic harmadát olvastam el, ezért félve teszem fel
Szerintetek milyen pofával tuningolhatom a fékerõt? Jorus a Bikemag PolarX tesztben esküdött a piros fékpofára, viszont más meg azt írta hogy a B+ pofák között nincs különbség, csak a szinben.
Nos Polar tulajok, ki mivel fékez?
Köszi: Wf
Hosszabb lejtõn azért kicsit görcsölt a kezem, de mindig meg tudtam állni.
Most az alábbi cuccom van: B+ fékkar/pillangó, cartridge pofa (B+ avagy Tektro), benne fekete gumi.
Mindez WTB dual duty FR felnit harap. A cuccal 1 hetes használat után nem igazán vagyok elégedett a Deore után.
Még csak a topic harmadát olvastam el, ezért félve teszem fel
Szerintetek milyen pofával tuningolhatom a fékerõt? Jorus a Bikemag PolarX tesztben esküdött a piros fékpofára, viszont más meg azt írta hogy a B+ pofák között nincs különbség, csak a szinben.
Nos Polar tulajok, ki mivel fékez?
Köszi: Wf
#3118
Posted 2004. August 03. - 14:57
Hali!
Szerintetek mikortól lehet kapni az új (2005-ös) LX V-fékeket? Nagyon tetszenek... Egyszerû... Szép... Ránézésre elég erõs... Semmi cicó, semmi párhuzamosítás.
Kell hogy vegyeket egyet hátra. ;D
Szerintetek mikortól lehet kapni az új (2005-ös) LX V-fékeket? Nagyon tetszenek... Egyszerû... Szép... Ránézésre elég erõs... Semmi cicó, semmi párhuzamosítás.
Kell hogy vegyeket egyet hátra. ;D
#3119
Posted 2004. August 02. - 20:53
Jaja, ahogy nézegettem az újabb XT karok (ezüst test fekete kar) tök olyanok mint az én '98-as évjáratú karjaim (fekete test polír kar).