Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Please log in to reply
4041 replies to this topic

#2901
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts

nem lehet módosítani? ez van.


???

kb 30e a teljes szett!!! Ha belegondolunk milyen aprolékos meló lehet azt a sok kis vackot legyártani.....!!!

#2902
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts

Már írtam jópárszor a Nokonról ide is asszem. Jó a cucc, baromi könnyû, gyönyörûen néz ki és neincs az hogy nyúlik, meg hogy szabjam le, milyen hosszúra. magadnak kell fölfûzögetni és beállítani a megfelelõ hosszt. Teljesen zárt rendszer is építhetõ belõle, és akkor el lehet felejteni a berohadós bowdeneket. Egyszer kell megvenni és örök élet +1 nap. A gyári bowden kicsit gagyi, érdemesebb lecserélni valami bevonatosra, vagy köszörültre. 1 éve nem nyúltam hozzá, pedig kapott esõt meg sarat bõven tavaly pl.130km/h-val a tetõn szállítva a bikeot felhõszakadásban.

Mennyi péz ez most?

#2903
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
Imádtam a 92-es XT-s fékkart szép volt és profi, (mondjuk az összes 92-93-as cucc a shimanónak még nagyon tartós és erõs volt, -akár öt évet is bírtak- ) de attól hogy ez a fékkar tetszett nagyon nyúlós érzésû volt, a szervómentes használhatóbb volt :) (sajnos csak VOLT:)) de ekkor még nem létezett v-fék (hopp ez nem igaz, létezett, pirate-nak hívták de ez más téma) és ez a szervó (a guriga elfordulós xt) nem v-fék kompatibilis fordítva mûködött, mégpedig egyre több bowdent húzott, a v-höz meg egyre kevesebbet kell (tehát inkább most mûködnek fordítva:)). Mondjuk én azt is eltörtem a bowcsatlakozás melletti csuklópontnál meg másikokat is, most egy lx utánzat van nekem amin nincs csukló, ez nem törött el, nem állítható, de egy egyszerû erõkaros "szervó" van benne ami elég. Szerintem sokkal több függ a fékpillangótól.
Mondjon már valaki valamit a nokon bowházakról. Már kérdeztem de nem jött válasz. Megéri azt a kuwasok pézt?
nem lehet módosítani? ez van.

#2904
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts

mondjon már valaki valamit a nokon bowházakról. Már kérdeztem de nem jött válasz. Megéri azt a kuwasok pézt?



Már írtam jópárszor a Nokonról ide is asszem. Jó a cucc, baromi könnyû, gyönyörûen néz ki és neincs az hogy nyúlik, meg hogy szabjam le, milyen hosszúra. magadnak kell fölfûzögetni és beállítani a megfelelõ hosszt. Teljesen zárt rendszer is építhetõ belõle, és akkor el lehet felejteni a berohadós bowdeneket. Egyszer kell megvenni és örök élet +1 nap. A gyári bowden kicsit gagyi, érdemesebb lecserélni valami bevonatosra, vagy köszörültre. 1 éve nem nyúltam hozzá, pedig kapott esõt meg sarat bõven tavaly pl.130km/h-val a tetõn szállítva a bikeot felhõszakadásban.

#2905
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
milapöc má megin rossz helyre ment... minnegy no
bocsi

#2906
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
Vékonyabb könnyebb cc-felninél természetes lehet a súrlódás, ha rövid a bowden akkor is(bár ha rövid akkor..), ha normális hossz (és hátsó) akkor meg csak az egyik irányba a feszülés miatt, lehet természetes, de nem egészen így mûköd, : Ha otthon kipróbálod, hogy behúzod a fékkart, a kormányt meg forgatod jobbra balra 90-fokig, észre lehet venni ahogy távolodik a fékkar, (ha nem rövid a bow akkor csak balra) ennyit húz be csak önmagától kanyarodáskor is.
Ha zavar állítsd szélesebbre vagy cseré...
újonc, persze én is az, 10 év montiba az újonc?
mondjon már valaki valamit a nokon bowházakról. Már kérdeztem de nem jött válasz. Megéri azt a kuwasok pézt?

#2907
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts
Ez a mostani XT-n is így van sõt az XTR-en is!

#2908
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
régebbi xt fékkaron láttam ezt a megoldást, hogy húzód a kart, és ha elér egy pontot, akkor egy kis görgõ áttbillen, ezzel megváltoztatva a forgáspont helyét, és ezáltal a húzott bowden mennyiségét

#2909
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,707 posts
jaj az a szép régi xt....lehet, elnyulom fehérnép 500LX hátsóváltóját... SGS kanállal.hmm.

#2910
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 posts
Koszonom a gyors es preciz segitseget asszemm lx lesz majd a nyero.

#2911
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,350 posts
Szóval mindenki LX-re szavaz.Kár hogy az újab modellek már nem ilyenek.(asszem)

#2912
Csucsu

Csucsu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 780 posts
  • LocationBudapest
Emlékeim szerint a szervo az nem mást jelent mint a fékkar nem egyenletesen húzza a bowdent, vagyis amikor elkezdi húzni az ember akkor az elején azonos mozdítás mellett kevesebb bowdent húz, mit a végén. Az LX-en a bowden húzás mennnyiségét lehet 3 állásban állítani, és ennek semmi köze a servo elnevezésû dologhoz.
Az viszont tény, hogy nagyon jók(LX), én évek óta használom és kifogástalanul mûxik.

#2913
tom_mirra

tom_mirra

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,889 posts
neked mik nem vannak...
Ez még h. váltó volt....
2010.09.22. CM

néha kerékpáros.


#2914
yvorl

yvorl

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,030 posts
Így mûködött!!!
bocs ha nem yol látszik....(amugy a rajzbol kinagyitva sem derül ki
mitõl "SERVO WAVE"... szétszedniu meg még nem szedtem szét iyesmit.
Feltöltött kép
www.parkpre-italy.com www.parkpre.com
http://pix.bikemag.hu/album77
TEL.:30/4108066

#2915
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,055 posts
lx fékkart érdemes megvenni mert nagyon zsír!
bár én avid tárcsafékhez használom, de nagyon fog...félelmetesen...
szal jó (és olcsó is)
Autist Team:)



#2916
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,350 posts
Hát igen!Azért egy Avid SD7-hez nem az Acera dukál.

#2917
tom_mirra

tom_mirra

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,889 posts

Ez a "szervó" dolog amit leírtál az sztem egyenest azt jelenti hogy kanti vagy véfék állásban van. Erre találta ki az avid a fokozat mentesen állítható bowdenhúzást, amit megtalálhatunk roox, sram, és bike+ karokon is.


Köszi.
Én is ezt próbáltam +magyarázni.

A szervós fékkar a 93' /talán/ XT-ken volt. A nagy gumilebernyeg alatt. De már nem emlékszem az hogyan is münködött.
2010.09.22. CM

néha kerékpáros.


#2918
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,703 posts
Ez a "szervó" dolog amit leírtál az sztem egyenest azt jelenti hogy kanti vagy véfék állásban van. Erre találta ki az avid a fokozat mentesen állítható bowdenhúzást, amit megtalálhatunk roox, sram, és bike+ karokon is.

#2919
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 posts

:-)
:)



nah en kb egy ilyen meridat szeretnek epiteni :D 2-3 ev mulva :D

#2920
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 posts
A kesobbi fejlesztes soran erdemes e a gyari acera fek valtokart egy lx re cserelni ha a gyari v feket lecserelem egy avid single digit 7re?

Mas kerdes milyen V feket ajanlottok ? :D

(bar szigoruan kesobbi fejlesztes celjabol mert most a gyari cuccom bovden nyulas utan lett allitva es nagyon szepen dolgozik az igenyeimhez merten ;) )