Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
#2801
vendég_rvilike_*
Írta 2005. március 28. - 22:00
Lx-ben es tarsaiban az a jo hogy valtoztathato a bowdenhuzas mennyisege.
A szervo az elvileg ugy mukodne,hogy a fekkar mozgas elejen tobb bowdent huz,hogy gyorsan elerje a felnit a fekpofa,aztan meg kevesebbet,hogy jo legyen a fekero meg a modulacio (shimano katalogusbol neztem a szoveget ).Amugy lx-en tok jol is latszik hogy muxik.Sztem nem sok haszna van,nekem eddig egy noname diatech fekkarral mukodott a legjobban a fekem,amin nem lehetett allitani a bowdenhuzast
#2802
Írta 2005. március 28. - 21:49
bwoay! szervós vagy erõkaros fékkar nélkül használhatatlan a v-fék! (ezt is írtam).
Hörcsög! Az lx+ azt akarta jelenteni, hogy affelettiek, és ez már közelít hozzájuk (gondoltam tudod miért Pl: 2200+ egy amd proci, ha 1800 Ghz-s. Na ezért írtam így).
gui! Én megvenném az avid sd7-et ha pont annyi pénzem lenne, de pofacsere se rossz.
gyurri! Nokon: a bespartsnál volt de most asszem a csekéhez került a forgalmazása. Rendelni biztos lehet sok helyen.
Ride everywhere.
.
#2803
Írta 2005. március 28. - 20:51
#2804
Írta 2005. március 28. - 20:48
Mostmár tényleg mérd le A szervó miatt más a fékkarnál.
Mármint a szervós fékkaroknál!
#2805
Írta 2005. március 28. - 19:51
szerintem egy acera fékszett megfelelõ fékpofával mûködhet jól, talán érdemes egyenlõre másra költened a pénzt....
valoban thx
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#2806
Írta 2005. március 28. - 19:35
#2807
Írta 2005. március 28. - 19:32
meghagyni a regi acera fekszerkezetet es egy deore lx es fekkart feltenni vagy meghagyni az acera fekkart es egy avid 7 szerkezetet alatenni vagy meghagyni az acera szerkezetet es egy jobb felnit feltenni?
Az erdekelne melyik mekkora fekero tobbletet okoz saccperköbö.
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#2808
Írta 2005. március 28. - 17:24
Én belekötnék, ha nem zavar:) . Az LX fékkar 5000 Ft/pár (méér egyenlõ a tárcsásokkal?) és a szervó miatt sokkal brutálabbul fog mint 1 sima Deore v. az alatti kar.:beer:A fékkar maximum érzésre/fogásra/kinézetre számít (mármint v-fék kompatibilis karnál) bármilyen karral be lehet profin állítani a féket. Persze itt középkategóriás (és alsó) fékkarokra gondolok, a felsõ kategóriában már másabb a helyzet (lx+,avid^ vagy ekkörüli) a széleskörû állíthatóság miatt, de áraik tárcsásokkal egyenlõek (sajnos).
HA valaki bele akar kötni ebbe, tegye meg, állok elébe
HA kell folytköv akkor is, mert ez csak a piszkozat kezdete... :cool:
#2809
Írta 2005. március 28. - 13:59
A "ráhagyás" egy rossz kontstrukció elfogadható megolása, a tárcsáknál nincs ráhagyás, csak rossz párosítás, ezeket ebbõl lehet pl. kikövetkeztetni
Szerintemcsirke, vaygnyúlvagymivanma
Ride everywhere.
.
#2810
Írta 2005. március 28. - 13:28
viszont az én véleményem is tapasztalaton alapul,
nekem a "ráhagyásos" beállítás vált be
(SRAM 7.0 fék, fekete Ritchey pofa, Alesa felni).
ja, mégis kötekednék
igen, a távolság valóban 2x0.5 mm,
de ettõl függetlenül a bowdenen akkor is csak 0.5mm-rel kell többet húzni,
én így értettem!
#2811
Írta 2005. március 28. - 12:34
Szerintem ti csak szivattok engem!
vagy valaki magyarázza már el,
hogy ha a fékpofa eleje 0.5 (!!!) mm-rel korábban éri el a felnit,
mint a hátulja, akkor miért lesz ettõl (!)
érezhetõen nyúlosabb a "fékérzés"!?
illetve miért lenne emiatt gyengébb a fékhatás?
elvégre nincs a világon az az atommerev támvilla+féktüske+féktest+fékpofa kombináció, ami a fellépõ erõhatásoknak köszönhetõen ne mozogná ki ezt a 0.5 mm-t.
legalábbis én így látom
NA viszaértem munkából úgyhogy belekezdek:
Az a 0.5 mm tulajdonképpen 1 mm, mert két oldalon van. A v-fékkarokban szokott lenni szervó, vagy erõkar, tehát ami erõt te átadsz az a pillangóknál másképp jelentkezik.
Azt az egy mm-t mindenképpen csavarodással kompenzálja a váz (ezt te is írtad) plusz a pillangó is, tehát emiatt is nõhet a "nyúlás" !
Akár le is mérheted a fékkarnál és a pofánál lévõ különbséget nyílással és anélkül állítva, biztos hogy más lesz.
Vannak olyan emberek akiket zavar a nyúlás, és az ezzel járó moduláció (Pl.engem) õk óvatosabban húzzák, ha lassítani akarnak, no meg triálnál, vagí bizonyos street trükköknél akár veszélyes balaeset is lehet a moduláció miatt!
Tehát nem feltétlenül gyengébb a fékhatás, inkább más.
Én azért írtam, hogy így használom, mert érdemes kipróbálni a különbséget, ha nem tetszik vissza lehet állítani.
A régi hipermerev cantilever fékemnél ha nem párhuzamosan állítottam, szervó nélül egyszerûen nem fogott !!
JA, ebbe bele számít még a felni-pofa fajtája is, volt már nekem is olyan, hogy az eggyik felnin a jó minõségû pofa nem akart fogni, vagy vonyított, ezt a pofacsere megoldja.
A fékkar maximum érzésre/fogásra/kinézetre számít (mármint v-fék kompatibilis karnál) bármilyen karral be lehet profin állítani a féket. Persze itt középkategóriás (és alsó) fékkarokra gondolok, a felsõ kategóriában már másabb a helyzet (lx+,avid^ vagy ekkörüli) a széleskörû állíthatóság miatt, de áraik tárcsásokkal egyenlõek (sajnos).
HA valaki bele akar kötni ebbe, tegye meg, állok elébe
HA kell folytköv akkor is, mert ez csak a piszkozat kezdete... :cool:
Ride everywhere.
.
#2812
Írta 2005. március 27. - 22:20
Egyébként a fékkar mennyiben befolyásolja a fékerõt?
a fékkar?
hát, elõször is ott van a rugalmassága:
nem mindegy, hogy a kezeddel kifejtett erõ a kar hajlitgatásában vész el, vagy a bowdenen/féktesten keresztül a fékpofákat szorítja rá a felnire
másfelõl az sem mindegy, mennyi bowdent húz,
illetve lineáris v. progresszív módon teszi ezt.
tehát röviden: sokban.
#2813
Írta 2005. március 27. - 22:14
vagy valaki magyarázza már el,
hogy ha a fékpofa eleje 0.5 (!!!) mm-rel korábban éri el a felnit,
mint a hátulja, akkor miért lesz ettõl (!)
érezhetõen nyúlosabb a "fékérzés"!?
illetve miért lenne emiatt gyengébb a fékhatás?
elvégre nincs a világon az az atommerev támvilla+féktüske+féktest+fékpofa kombináció, ami a fellépõ erõhatásoknak köszönhetõen ne mozogná ki ezt a 0.5 mm-t.
legalábbis én így látom
#2814
Írta 2005. március 27. - 20:36
#2815
Írta 2005. március 27. - 20:34
#2816
vendég_rvilike_*
Írta 2005. március 27. - 16:50
#2817
Írta 2005. március 27. - 13:29
[whitetrash.hardcore.rock&roll.fuckyou]
#2818
Írta 2005. március 27. - 01:06
(én kb ekkora rést állítok be hátul),
de cserébe "blokkolósabb".
legalábbis nálam (!) ez a különbség.
és most inkább elmenekülök aludni,
mert van, aki holnap is dolgozik! :cool2:
adios
#2819
Írta 2005. március 27. - 00:47
#2820
Írta 2005. március 27. - 00:42
tökmindegy, a fékhatást ez nem igazán befolyásolja. Hidd el legalább ezerszer állítottam már be féket, másnak másképp szoktam, de magamnak mindig úgy, hogy keményen harapjon, és ez így a legdurvább.
én nem vonom kétségbe, hogy neked így jó (miért is tenném)!
direkt valahogy úgy fogalmaztam, hogy a "legtöbb esetben". ne legyen már félreértés!
a fékhatást meg annyiban befolyásolja, hogy
ha a vázad és/vagy féked enged ennyi mozgást,
akkor fékezéskor pont rá fog simulni a pofa a felnire.