Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Please log in to reply
4041 replies to this topic

#241
fabian cancellara

fabian cancellara

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 501 posts
SD SL fékkarom van az maradna csak maga fék test az kérdéses de szerintem akkor az SD 7 lesz a megoldás árban fele és +20g al nehezebb az meg elenyészõ súly külömbség Shimanot nem szeretem volt pár negatív élményem vele inkább a sram cucok és a truva meg az avidot részesítem elõnyben


Imi

#242
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts
Semmilyen különbség nem lehet. Csak a csavarokban van eltérés.
Én SD7-rõl váltottam XTR-re és erõsebb nem lett a fékem. Viszont kicsit jobban adagolható.
Ha költeni akarsz a fékedre, akkor vegyél szabályozható húzású fékkart. Én FR 5 kart SD 7-re cseréltem és hatalmas a különbség.
Marci

#243
fabian cancellara

fabian cancellara

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 501 posts
Sziasztok egy olyan kérdésem lenne hogy avid SD7 es és az SD Sl fékereje közt nagy fékerõ eltérés lehet?

#244
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

sziasztok! sram 9.0 v-fékjeimet érdemes lecserélni használt párhuzamos xt-re?nagy a különbség?


nem, nem érdemes. erõsebb nem lesz, csak bonyolultabb. meg (talán) nehezebb.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#245
zsolesz777

zsolesz777

    vendég

  • fórumtag
  • 137 posts
sziasztok! sram 9.0 v-fékjeimet érdemes lecserélni használt párhuzamos xt-re?nagy a különbség?

#246
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,707 posts
nemtom, ha kölcsönbicajjal, vagy új fékkel ismerkedem, elsõ az,hogy a fékek blokkoláspontját megpróbálom felmérni
ez a "nefékezz elsõvel, mert fejreállsz" dolog sose veszélyeztetett, az viszont igaz, hogy álltam már fejre túlzott elsõfék használatból eredendõen
/bohóckodás nozvilivel, de az más kat. azért/

#247
bacsesz

bacsesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 532 posts
pontosan ennyi az egész! de persze lehet mondani sokmindent, kikell próbálni aztán nyilatkozni pozitívat-negatívat:)

hogy mûködik egy ilyen izé?
Van benne vmi rugó, ami elnyeli a fékkartól eredõ erõt, v.mi?



#248
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,707 posts
hogy mûködik egy ilyen izé?
Van benne vmi rugó, ami elnyeli a fékkartól eredõ erõt, v.mi?

#249
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Szerintem jobban jársz ha megtanulsz fékezni minthogy mindenféle kütyüvel lebutítsd a féked. Elég sokan használnak tárcsaféket, köztük én is, és mégsem blokkol folyton a kerekünk. ;)

Egyetértek.


A sebesség mindent megold.

 


#250
bacsesz

bacsesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 532 posts
annyi de annyi parasztvakítás van a kerékpártechnikákon belül, ez csak egy a sok közül, amit végre kipróbáltam...mint mondtam nemtudom meddig marad, de elsõ benyomásra nem 1 rossz dolog, még úgysem hogy semmi problémám nemvolt a fékezésemmel érzésem szerint.


Szerintem jobban jársz ha megtanulsz fékezni minthogy mindenféle kütyüvel lebutítsd a féked. Elég sokan használnak tárcsaféket, köztük én is, és mégsem blokkol folyton a kerekünk. ;)



#251
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

ezt a mai tapasztalatom megkell osztanom, nembírom magamban tartani :D
szóval karácsony elõtt megleptem magam 1 icipici ajándékkal, vagyis bementem az üzletbe megláttam megvettem, 1 V-fék power modulatort...nem volt problémám a fék adagolásával soha, szépen fogott és ráállt a kezem, inkább csak kíváncsiságból vettem meg...nade összeraktam és indulás...röviden jellemezve hihetetlen!!!... hatalmas sár van, egyes helyeken még hó is, és egyszerûen nem tudtam blokolásra bírni az elsõ kereket(ruhástul 64-65 kg vagyok), annál a sebességnél ahol eddig simán beállt, most benyeli és szépen adagolja...jobb mint 1 ABS :)...nemtudom meddig marad rajta, de nekem nagyon pozitív véleményem alakult ki róla, aki csak teheti próbálja ki!


Szerintem jobban jársz ha megtanulsz fékezni minthogy mindenféle kütyüvel lebutítsd a féked. Elég sokan használnak tárcsaféket, köztük én is, és mégsem blokkol folyton a kerekünk. ;)

#252
bacsesz

bacsesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 532 posts
ezt a mai tapasztalatom megkell osztanom, nembírom magamban tartani :D
szóval karácsony elõtt megleptem magam 1 icipici ajándékkal, vagyis bementem az üzletbe megláttam megvettem, 1 V-fék power modulatort...nem volt problémám a fék adagolásával soha, szépen fogott és ráállt a kezem, inkább csak kíváncsiságból vettem meg...nade összeraktam és indulás...röviden jellemezve hihetetlen!!!... hatalmas sár van, egyes helyeken még hó is, és egyszerûen nem tudtam blokolásra bírni az elsõ kereket(ruhástul 64-65 kg vagyok), annál a sebességnél ahol eddig simán beállt, most benyeli és szépen adagolja...jobb mint 1 ABS :)...nemtudom meddig marad rajta, de nekem nagyon pozitív véleményem alakult ki róla, aki csak teheti próbálja ki!

#253
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 posts

tévképzet, nincs olyan hogy kerékméretfüggõ fékpofa.
csak a féktüskék vannak feljebb hegesztve nagyobb kerékméret esetén, a felni fékfelülete és a féktest felfogatási pontja egymáshoz képest fix.

inkább a beállítással volt gond ha nem feküdt fel teljesen. én ezt úgy szoktam beállítani, hogy kicsit kiengedem a fékpofa csavarjait, majd ekkor behúzom. így a fékpofa pont felfekszik a fékfelületre. megigazítom ha kell (középen álljon egyenesen) majd ráhúzom a csavarokat vigyázva, hogy ne forduljon el a pofa.

használni csak sima 500ft/pár Bikepositivot használtam. nekem elég volt.


Értem már. Akkor ezért nem találtam semmit sem. :)
Köszönöm szépen a segítséget! Ma is okosabb lettem.

#254
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
tévképzet, nincs olyan hogy kerékméretfüggõ fékpofa.
csak a féktüskék vannak feljebb hegesztve nagyobb kerékméret esetén, a felni fékfelülete és a féktest felfogatási pontja egymáshoz képest fix.

inkább a beállítással volt gond ha nem feküdt fel teljesen. én ezt úgy szoktam beállítani, hogy kicsit kiengedem a fékpofa csavarjait, majd ekkor behúzom. így a fékpofa pont felfekszik a fékfelületre. megigazítom ha kell (középen álljon egyenesen) majd ráhúzom a csavarokat vigyázva, hogy ne forduljon el a pofa.

használni csak sima 500ft/pár Bikepositivot használtam. nekem elég volt.

#255
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 posts
Sziasztok!

Mivel hamarosan elkopnak a fékeim szeretném lecserélni õket. Eddig gyári AVID SD3 fékpofái voltak fent, de kevesebb mint 1 000 km alatt teljesen eltûntek.
Úgy vettem észre, hogy a nem fekszenek fel teljesen a felni felületére a fékek, ezért arra gyanakodtam, hogy 26"-os felnire valók a pofáim, és nem 28"-ra.
Hogyan kellene keresnem 28 kerékre való fékpofát?

Köszönöm!

Kerestem

#256
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
Látnom kéne egyet mostmár mûködés közben. Valszeg irgalmatlan rugalmas lehet, áttét ugyanis csak a karba rakható, itt max ha a forgáspontot helyeznék át, ami pedig fix....mindegy, majd egyszer.

Ride everywhere.

.


#257
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Többet is kihagytam, nem csak az U-t. Montin amúgy is csak kevés ideig '90 körül használták, No meg úgy kezdtem, hogy "más elgondolásból terveztek egy féket" Az U a bmx-eken elég régi cucc, és nehezebb is..

Amúgy Köszi Marton :) Csak nem okoskodtam, tehát a "minivé"-hez V-fékkar kell gyártói ajánlás szerint is.


Én úgy tudom, hogy a mini v fék a cx hez lett kitalálva canti fék helyett, így a kar eleve adott, tehát országuti áttételel. Szerintem ezért vették simán rövidebre, hogy a kevesebbet, de nagyobb erõvel húzó karhoz igazítsák a pillangót, ami így pont passzolni fog, sõt, elvileg kevesebb rugalmassága is van. A v fék karra szerintem csakis a méret miatt volt szükség, mert ilyen rövid pillangó mellett nem lehetne ballonos gumit, vagy sárvédõt használni, de a magasabb pillangóhóz, más áttételû kar is kell.

#258
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Legalább ne kezdenéd egybõl az okoskodással... ;)
Normál V-fékhez is létezik oúti fékkar, az oúti fékkar/fékváltókar pedig mûködik a rövidebb karos V-fékekkel (mini V-fékkel) és a cantikkal.
Nekem fékváltókarom van, így a normál V-fék és a hozzávaló oúti fékkar nem jöhet számításba.

Tapasztalatok továbbra is érdekelnek, Okoskák kíméljenek!

Tektro CR720-as fékek üzemelnek jelenleg Tiagra fékváltókarokkal, Koolstop fékpofákkal Alex Race24 felniken.


Esetleg próbáld ki az avid shorty 6 féket, az nekem fejreállós - a nyúlóssága persze megvan, de így talán még biztonságosabb is a vészfékezés-, fõleg mióta a rövidebb összekötõt használom hozzá és az 500 Ft-os háromszínû zoggie fékbetétet. A mini v fék esetén talán csak a sárvédõvel lesz para, mert nem úgy tûnik, hogy az aláfér.

#259
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
Többet is kihagytam, nem csak az U-t. Montin amúgy is csak kevés ideig '90 körül használták, No meg úgy kezdtem, hogy "más elgondolásból terveztek egy féket" Az U a bmx-eken elég régi cucc, és nehezebb is..

Amúgy Köszi Marton :) Csak nem okoskodtam, tehát a "minivé"-hez V-fékkar kell gyártói ajánlás szerint is.

Ride everywhere.

.


#260
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts
Az U-féket kihagytad a történelmi felsorolásból. Az egyébként nagyon fogott, hiszen "szinte" v-fék hosszúságú karja volt. Csak hát a sárférõhellyel voltak apró gondok. TEKTRO FX-30 U-BRAKE at JensonUSA.com
A Tektro oldal a miniV-fékhez normál v-fékkart ajánl - ha jól értelmeztem. A lenti fékkarokat ajánlják a normál v-fékhez is. TEKTRO BRAKE SYSTEMS
Marci