Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
#241
Posted 2011. January 19. - 18:06
Imi
#242
Posted 2011. January 19. - 16:31
Én SD7-rõl váltottam XTR-re és erõsebb nem lett a fékem. Viszont kicsit jobban adagolható.
Ha költeni akarsz a fékedre, akkor vegyél szabályozható húzású fékkart. Én FR 5 kart SD 7-re cseréltem és hatalmas a különbség.
#243
Posted 2011. January 19. - 16:16
#244
Posted 2011. January 18. - 09:29
sziasztok! sram 9.0 v-fékjeimet érdemes lecserélni használt párhuzamos xt-re?nagy a különbség?
nem, nem érdemes. erõsebb nem lesz, csak bonyolultabb. meg (talán) nehezebb.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#245
Posted 2011. January 17. - 16:44
#246
Posted 2010. December 25. - 22:00
ez a "nefékezz elsõvel, mert fejreállsz" dolog sose veszélyeztetett, az viszont igaz, hogy álltam már fejre túlzott elsõfék használatból eredendõen
/bohóckodás nozvilivel, de az más kat. azért/
#247
Posted 2010. December 25. - 21:53
hogy mûködik egy ilyen izé?
Van benne vmi rugó, ami elnyeli a fékkartól eredõ erõt, v.mi?
#248
Posted 2010. December 25. - 21:22
Van benne vmi rugó, ami elnyeli a fékkartól eredõ erõt, v.mi?
#249
Posted 2010. December 25. - 21:02
Egyetértek.Szerintem jobban jársz ha megtanulsz fékezni minthogy mindenféle kütyüvel lebutítsd a féked. Elég sokan használnak tárcsaféket, köztük én is, és mégsem blokkol folyton a kerekünk.
A sebesség mindent megold.
#250
Posted 2010. December 25. - 18:46
Szerintem jobban jársz ha megtanulsz fékezni minthogy mindenféle kütyüvel lebutítsd a féked. Elég sokan használnak tárcsaféket, köztük én is, és mégsem blokkol folyton a kerekünk.
#251
Posted 2010. December 25. - 18:38
ezt a mai tapasztalatom megkell osztanom, nembírom magamban tartani
szóval karácsony elõtt megleptem magam 1 icipici ajándékkal, vagyis bementem az üzletbe megláttam megvettem, 1 V-fék power modulatort...nem volt problémám a fék adagolásával soha, szépen fogott és ráállt a kezem, inkább csak kíváncsiságból vettem meg...nade összeraktam és indulás...röviden jellemezve hihetetlen!!!... hatalmas sár van, egyes helyeken még hó is, és egyszerûen nem tudtam blokolásra bírni az elsõ kereket(ruhástul 64-65 kg vagyok), annál a sebességnél ahol eddig simán beállt, most benyeli és szépen adagolja...jobb mint 1 ABS ...nemtudom meddig marad rajta, de nekem nagyon pozitív véleményem alakult ki róla, aki csak teheti próbálja ki!
Szerintem jobban jársz ha megtanulsz fékezni minthogy mindenféle kütyüvel lebutítsd a féked. Elég sokan használnak tárcsaféket, köztük én is, és mégsem blokkol folyton a kerekünk.
#252
Posted 2010. December 25. - 18:22
szóval karácsony elõtt megleptem magam 1 icipici ajándékkal, vagyis bementem az üzletbe megláttam megvettem, 1 V-fék power modulatort...nem volt problémám a fék adagolásával soha, szépen fogott és ráállt a kezem, inkább csak kíváncsiságból vettem meg...nade összeraktam és indulás...röviden jellemezve hihetetlen!!!... hatalmas sár van, egyes helyeken még hó is, és egyszerûen nem tudtam blokolásra bírni az elsõ kereket(ruhástul 64-65 kg vagyok), annál a sebességnél ahol eddig simán beállt, most benyeli és szépen adagolja...jobb mint 1 ABS ...nemtudom meddig marad rajta, de nekem nagyon pozitív véleményem alakult ki róla, aki csak teheti próbálja ki!
#253
Posted 2010. December 24. - 15:30
tévképzet, nincs olyan hogy kerékméretfüggõ fékpofa.
csak a féktüskék vannak feljebb hegesztve nagyobb kerékméret esetén, a felni fékfelülete és a féktest felfogatási pontja egymáshoz képest fix.
inkább a beállítással volt gond ha nem feküdt fel teljesen. én ezt úgy szoktam beállítani, hogy kicsit kiengedem a fékpofa csavarjait, majd ekkor behúzom. így a fékpofa pont felfekszik a fékfelületre. megigazítom ha kell (középen álljon egyenesen) majd ráhúzom a csavarokat vigyázva, hogy ne forduljon el a pofa.
használni csak sima 500ft/pár Bikepositivot használtam. nekem elég volt.
Értem már. Akkor ezért nem találtam semmit sem.
Köszönöm szépen a segítséget! Ma is okosabb lettem.
#254
Posted 2010. December 24. - 15:12
csak a féktüskék vannak feljebb hegesztve nagyobb kerékméret esetén, a felni fékfelülete és a féktest felfogatási pontja egymáshoz képest fix.
inkább a beállítással volt gond ha nem feküdt fel teljesen. én ezt úgy szoktam beállítani, hogy kicsit kiengedem a fékpofa csavarjait, majd ekkor behúzom. így a fékpofa pont felfekszik a fékfelületre. megigazítom ha kell (középen álljon egyenesen) majd ráhúzom a csavarokat vigyázva, hogy ne forduljon el a pofa.
használni csak sima 500ft/pár Bikepositivot használtam. nekem elég volt.
#255
Posted 2010. December 24. - 15:04
Mivel hamarosan elkopnak a fékeim szeretném lecserélni õket. Eddig gyári AVID SD3 fékpofái voltak fent, de kevesebb mint 1 000 km alatt teljesen eltûntek.
Úgy vettem észre, hogy a nem fekszenek fel teljesen a felni felületére a fékek, ezért arra gyanakodtam, hogy 26"-os felnire valók a pofáim, és nem 28"-ra.
Hogyan kellene keresnem 28 kerékre való fékpofát?
Köszönöm!
Kerestem
#256
Posted 2010. November 25. - 03:55
Ride everywhere.
.
#257
Posted 2010. November 24. - 21:23
Többet is kihagytam, nem csak az U-t. Montin amúgy is csak kevés ideig '90 körül használták, No meg úgy kezdtem, hogy "más elgondolásból terveztek egy féket" Az U a bmx-eken elég régi cucc, és nehezebb is..
Amúgy Köszi Marton Csak nem okoskodtam, tehát a "minivé"-hez V-fékkar kell gyártói ajánlás szerint is.
Én úgy tudom, hogy a mini v fék a cx hez lett kitalálva canti fék helyett, így a kar eleve adott, tehát országuti áttételel. Szerintem ezért vették simán rövidebre, hogy a kevesebbet, de nagyobb erõvel húzó karhoz igazítsák a pillangót, ami így pont passzolni fog, sõt, elvileg kevesebb rugalmassága is van. A v fék karra szerintem csakis a méret miatt volt szükség, mert ilyen rövid pillangó mellett nem lehetne ballonos gumit, vagy sárvédõt használni, de a magasabb pillangóhóz, más áttételû kar is kell.
#258
Posted 2010. November 24. - 21:13
Legalább ne kezdenéd egybõl az okoskodással...
Normál V-fékhez is létezik oúti fékkar, az oúti fékkar/fékváltókar pedig mûködik a rövidebb karos V-fékekkel (mini V-fékkel) és a cantikkal.
Nekem fékváltókarom van, így a normál V-fék és a hozzávaló oúti fékkar nem jöhet számításba.
Tapasztalatok továbbra is érdekelnek, Okoskák kíméljenek!
Tektro CR720-as fékek üzemelnek jelenleg Tiagra fékváltókarokkal, Koolstop fékpofákkal Alex Race24 felniken.
Esetleg próbáld ki az avid shorty 6 féket, az nekem fejreállós - a nyúlóssága persze megvan, de így talán még biztonságosabb is a vészfékezés-, fõleg mióta a rövidebb összekötõt használom hozzá és az 500 Ft-os háromszínû zoggie fékbetétet. A mini v fék esetén talán csak a sárvédõvel lesz para, mert nem úgy tûnik, hogy az aláfér.
#259
Posted 2010. November 23. - 04:09
Amúgy Köszi Marton Csak nem okoskodtam, tehát a "minivé"-hez V-fékkar kell gyártói ajánlás szerint is.
Ride everywhere.
.
#260
Posted 2010. November 22. - 00:20
A Tektro oldal a miniV-fékhez normál v-fékkart ajánl - ha jól értelmeztem. A lenti fékkarokat ajánlják a normál v-fékhez is. TEKTRO BRAKE SYSTEMS