Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
4041 hozzászólás a témában

#261
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Valahogy úgy.

Ha kicsit is rosszabbul fog mint szeretném, már állítom, javítom, szétszedem stb.
Azt hittem le kell írnom a fékek történetét cantilevertõl V-ig, már meg is fogalmaztam magamban, erre nem írjátok meg amit nem értek a "miniVén..."

'Mer ugye anno a könnyebb szerelhetõség, és a súly miatt gondoltak egyet és más elgondolásból terveztek egy féket. Nem a patkó meg a görgõs ék lett a jó megoldás hanem a két fékpillangó. Bár a görgõs ék már közel járt. Tehát lett két fékpillangó, aminél úgy gondolták, hogyha minél jobban oldalról húzzák közép felé, akkor jobban fog fogni. Néha annyira kilógott, hogy hátul már tekerésnél is a lábba ért, ezek mostanában kb. 20 éves mtb-ken és iszonyatalsó kategóriás teccsóbikeon (acéllemezbõl) néha még látható. Aztán rájöttek, hogy ez sem túl jó megoldás, mert az ehhez használt hosszú bovden még mindig sok energiát vesz el a fékerõbõl, no meg ennek a lapos szögnek sincs túl jó hatásfoka, ezért elkezdték izmosítani a féktesteket. A kilógás egyre kijjebb került, Pillangók kezdtek egyre jobban felfelé nyúlni, egészen addig, míg az Onza elõ nem állt a szinte teljesen függõleges rúd alakú féktestjével.

Persze idõközben már mások is rájöttek ennek az elõnyére, néhányan még kovácsolt (akár Xt) hajtókart is képesek voltak szétesztergálni, hogy még hosszabb/magasabb féktestet gyártsanak maguknak, megjelent a Spider, a Matrix, és a Tacoma (lehet, hogy nem pontos a nevük, rég volt) akik kijöttek az irgalmatlan hosszú pillangós, nem középhúzós fékükkel. ezek ugyan a sima cantileverhez képest jobban fogtak, de iszonyatosan rugalmas lett a fék, amit persze sokszor még tetéztek azzal is, hogy a súly miatt hálós szerkezetet farigcsáltak belõle.

Aztán gondolt egyet a Naagy Shimano, és mivel látott benne fantáziát lenyúlta az ötletet. Igaza volt, mint ahogy abban is hogy csak ki kell küszöbölnie a rendszer gyermekbetegségeit -ugye a- rugalmasságot. Nekik már eleve létezett egy ServoWave nevezetû cuccuk (amit persze szintén nyúltak, de ez nem ide tartozik és nem is baj hogy lenyúlták ;) ). Szóval ezt a szervót, -ami eleve kissé rugalmassá tette a rendszert- kicsit módosították, így az addigi célt miszerint; keveset, majd egyre több bovdent húzzon a kar valójában megfordították, így elõször húzott többet, majd egyre kevesebbet. Ezzel kompenzálták a hosszú fékpillangó rugalmasságát. A user, érzésre egy betonkemény féket kapott.

Persze helybõl nagyot akartak dobbantani, ezért elõjöttek a párhuzamosító mechanikával, ami király dolog, amíg picit meg nem kopnak a forgáspontok. Onnantól megint takony leszen sajna. De azonnal jöttek a többiek, pl az Avid az Arch-rivallal ami a párhuzamosító cucc forgáspontjait csapágyazta, lötyögés-mentessé és betonkemény fékké javítva azt. Mások pedig hagyták a fenébe a párhuzamosítást csak csináltak V-féket.

Ugyanezek a mások rájöttek, hogy a szervó is megspórolható, hogyha a fékkar és a bovden csatlakozását máshová rakják, az áttétel pedig pont megfelelõ lesz. Néhány fékkarnál még ma is van egy "C" és egy "V" jel pont emiatt.

De országúton és cyclocrosszban valahogy nem mentek el ebbe az irányba, ott maradt a hagyományos áttételû kar. Utóbbiban mai napig legtöbben cantilevert használnak pont emiatt.

No ezért merült fel bennem a kérdés, hogy a halálba mûködik a "minivé" sima karral?


(És persze hány éves a buszsofõr? :) )

Ride everywhere.

.


#262
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Szerintem csak szeret megállni, lehetõleg hamarabb mint mások.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#263
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Tényleg érdekel, mert nem értem. Fõleg az évek óta tartó fékmániám miatt akaszt ki, hogy egy ilyet nem ismerek.

Az mi, hogy fékmánia ? Odavagy a fékekért ? Rajongsz értük ?;)
Marci

#264
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Menjapi... ;)

Erre a minivé kompatibilitásra kiváncsi lennék, nekem ugyanez nem jött össze. Itt a képen van egy okosság, pl ott egy plusz fékkar. Akkor most a nálam hozzáért... okoskodóbbak magyarázzák már el nekem, hogy a minivé mitõl lesz kompatibilis normál húzású karral. Már csak azért is érdekel, mert a mûködési elv, miszerint a féktest rugalmasságát a fékkarral kompenzálják (egyre kevesebbet húz), valahogy sehogy sem jön össze a sima fékkar "egyre többet húz" megoldásával. Persze ha nem baj, hogy rugalmas lesz mint a takony akkor ok.

Tényleg érdekel, mert nem értem. Fõleg az évek óta tartó fékmániám miatt akaszt ki, hogy egy ilyet nem ismerek.

Ride everywhere.

.


#265
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

A v-fék nem kompatibilis országúti karral.


Legalább ne kezdenéd egybõl az okoskodással... ;)
Normál V-fékhez is létezik oúti fékkar, az oúti fékkar/fékváltókar pedig mûködik a rövidebb karos V-fékekkel (mini V-fékkel) és a cantikkal.
Nekem fékváltókarom van, így a normál V-fék és a hozzávaló oúti fékkar nem jöhet számításba.

Tapasztalatok továbbra is érdekelnek, Okoskák kíméljenek!

Tektro CR720-as fékek üzemelnek jelenleg Tiagra fékváltókarokkal, Koolstop fékpofákkal Alex Race24 felniken.

#266
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás
Tudtommal a mini V-feknek pont az a lenyege, hogy hasznalhato orszaguti karral:

Feltöltött kép

#267
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
A v-fék nem kompatibilis országúti karral.

Ride everywhere.

.


#268
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
A CX gépemen a canti fékek sehogy sem akarnak normálisan fogni, KoolStop monti pofával SEM. Az elsõfék ezenkívül berángat, mivel fékezés közben ahogy hajlik a villa azzal együtt még jobban megfeszül a bovden, ez pedig 40-50es tempónál eléggé para.
Azon gondolkozom, hogy a cantikat mini-V-fékre cserélem. Van ezekkel valakinek tapasztalata? 35-40es gumi felett még befér alá a sárvédõ?

#269
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
legyártatás?

#270
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

... giant xtc composit v fékes váz
Kemecsei Zsolt bicaja. /asszem cube csömörben teker
Kérdezd meg tõle talán eladja neked a v fék tüskéket./ha még ezt használja/

két éve ment utoljára a gianttal, tavaly cube, idén bulivonatozik :)
nem tudom, hogy megvan-e még neki a váz.

szerintem az apró, illetve az ismerõsök ismerõsei körében való vadászat lesz a legcélravezetõbb :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#271
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 hozzászólás
3.
NO , van még egy ötletem.
Emlékeztem hogy volt egy cikk a bikemagba. 2009/03
Ebben szerepelt egy giant xtc composit v fékes váz
Kemecsei Zsolt bicaja. /asszem cube csömörben teker
Kérdezd meg tõle talán eladja neked a v fék tüskéket./ha még ezt használja/

4. több ötletem nincs
sok sikert!





1. szándékomban állt még a mai napon
2. már felvettük velük a kapcsolatot nagyon segítõkészek, az eredmény még kétséges.



#272
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
télleg
nekem is kellene egy öreg bomberhez...
gyártok egy aláírást, nemtilosaz E?

#273
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
1. szándékomban állt még a mai napon
2. már felvettük velük a kapcsolatot nagyon segítõkészek, az eredmény még kétséges.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#274
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 hozzászólás
1. tegyél fel az apróba egy hirdetést hogy ehhez a vázhoz keresel vfék tüskét.
2. érdeklõdj a neuzer nagykerbe talán van nekik egy pár elfekvõbe.


Segítséget kérnék!
Adott egy Giant XTC karbonváz amihez nincs meg az meg az eredeti Vfék tüske az alumínium vázak tüskéje viszont nem jó hozzá mert beleér a féktest a támvillába mi a megoldás ill hol kaphatnák ilyet.



#275
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Belinkelem, hátha segít. Itt pont ezzel a problémával szembesült valaki: (5. kérdés) Weight Weenies • View topic - Paging Giant Xtc Composite users

#276
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Segítséget kérnék!
Adott egy Giant XTC karbonváz amihez nincs meg az meg az eredeti Vfék tüske az alumínium vázak tüskéje viszont nem jó hozzá mert beleér a féktest a támvillába mi a megoldás ill hol kaphatnák ilyet.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#277
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
A tárcsa topicban most válaszoltam, ez meg itt offtopic..

Edit:

Nem offtopic, hanem szabályzatsértés mindenhova ugyanazt a kérdést feltenni, néhol kitiltás jár érte.. lényegtelen, a válasz ott van.

Ride everywhere.

.


#278
b78

b78

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Sziasztok. segitség kéne hogy országuti fékváltokart hogy lehetne összehozni mehanikus tárcsa és V fékkel. fontos lenne mert jo lenne ha müködne az ilyen fékrendszer . köszi elöre is .
by

#279
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Altus vagy Acera bõven elég.
2 rugesz környékén van.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#280
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás

Nem.
Az együtt kottyan a fékkel.
A hézagolás nem ér semmit.Ha nagyon rá akarsz menni,inkább próbálj másik perselyt esztergáltatni hozzá.
Bár szerintem hasonló összegért már kapsz egy alap Acera vagy Deore féket.
Ha mélyen meggondolom úgy rémlik,hogy a Tektro fékben nincs is plusz persely,egybõl a bringán vagy a vázon levõ konzolra megy rá.
Ha így van nyilván hamarabb ki tud kopni,amelyik többet van használva(elsõ or hátsó).

Igazad van,tényleg együtt kottyan a teló lába és a fék,meg velük együtt a kerék is.Meg fogom nézni a féket hogy van-e benne persely,meg cserélhetõ-e.Az esztergálás olcsóbb,mivel az ingyen van,egy kísérletet megér.Amúgy milyen féket ajánlanátok,ha cserére lesz szükség?