Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Started by
eric
, 2003. April 06. 20:04
#2521
Posted 2005. June 22. - 16:44
Basszus, regent, nem értem mi a zûr a lovaddal...
A felni (abroncs) a vázhoz képest középen van? a nyilaknál mérd le, mondjuk egy tolómérõvel, ha van kéznél:
http://img.tar.hu/lo...0b184c1a615cef0
Ha egyenlõ távolságokat mérsz, akkor jól van centírozva és berakva a kerék.
Ekkor csak a fékpofák/fékpillangók helyzetét kell beállítani, hogy párhuzamosak legyenek a felnivel, a lehetõ legközelebb legyenek hozzá, anélkül, hogy hozáérnének gurulás közbenés egyszerre érjék el, amikor fékezel. (Ha V fék, akkor a pirossal nyilazott állítócsavar tekergetésével érheted el, hogy egyik fékpofa se legyen közelebb, mint a másik ( a többi állítás ránézésre látszik):
A felni (abroncs) a vázhoz képest középen van? a nyilaknál mérd le, mondjuk egy tolómérõvel, ha van kéznél:
http://img.tar.hu/lo...0b184c1a615cef0
Ha egyenlõ távolságokat mérsz, akkor jól van centírozva és berakva a kerék.
Ekkor csak a fékpofák/fékpillangók helyzetét kell beállítani, hogy párhuzamosak legyenek a felnivel, a lehetõ legközelebb legyenek hozzá, anélkül, hogy hozáérnének gurulás közbenés egyszerre érjék el, amikor fékezel. (Ha V fék, akkor a pirossal nyilazott állítócsavar tekergetésével érheted el, hogy egyik fékpofa se legyen közelebb, mint a másik ( a többi állítás ránézésre látszik):
#2522
Posted 2005. June 22. - 16:12
a szervizben van centirozogep , ha meg te csinalod otthon elofordulhat hogy egyik resze picit gyengebb lesz (ott lazitod a kullot) es igy ott hamar bveleugorhat egy 8 as.
a gyari komplett kerekek centirozva vannak ,de sokan talalkoztak mar olyannal hogy gyarilag laza volt a kullo ezt kell ellenorizni mindenkeppen.
remelem tudtamsegiteni.
a gyari komplett kerekek centirozva vannak ,de sokan talalkoztak mar olyannal hogy gyarilag laza volt a kullo ezt kell ellenorizni mindenkeppen.
remelem tudtamsegiteni.
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#2523
Posted 2005. June 22. - 15:19
van egy acera fékem. na most kicsit már kotyogott. na én fogtam és ami van rajta feket karika rá va nszorulva a féketst tengelyére. ezt beljeb kocogtattam és lereszeltemaa kiálló rész. így kisebb lett a kotyogás + ha jobban megrantom a csavart valamelyest feszít a cuccon és kevesebb lesz a kotyogás.ez mennyire életképes?
nekem végüli jobb lett.
nekem végüli jobb lett.
#2524
Posted 2005. June 22. - 15:17
Ezt a centirozást bízzam szervizre mindenképp, vagy kis ügyességgel házilag is megoldhatom?
Ugyanis Bécsben élek, itt kicsit drágán mérik az élömunkát, valszeg a szerviz drágább lenne, mint otthon egy új kerék mindenestöl.
Tényleg, ha új kereket veszek, annak gyárilag centírozva kell lennie?
Vagy beépítés után kell megcsinálni?
Ugyanis Bécsben élek, itt kicsit drágán mérik az élömunkát, valszeg a szerviz drágább lenne, mint otthon egy új kerék mindenestöl.
Tényleg, ha új kereket veszek, annak gyárilag centírozva kell lennie?
Vagy beépítés után kell megcsinálni?
#2525
Posted 2005. June 22. - 14:44
Ezért anyáztam a minap 5 perc alatt javítható. Ha viszont nem a kerék a gond akkor tudni kéne mitõl csavarodott a váz. Na az nekem egy napig tartana javítani, de szerintem is csak centír.
Ride everywhere.
.
#2526
Posted 2005. June 22. - 13:55
Hát ez alapján tán énis a centrírt mondanám..
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#2527
Posted 2005. June 22. - 13:54
C.....|..............D
Ha hátulról nézel, az álló bringára akkor ezt látod.
C-a bal hátsó villa, és a kerék tengelyének találkozási pontja,
D-ugyanez jobbról, |-pedig a kerék függööleges középvonala.
....................... -a kerék forgástengelye.
_____/|\
____/ | _\
___/ _| __\
__/ __| ___\
_C.....|........D
_____|_____
Szépen összetörte a rajzom
Ha hátulról nézel, az álló bringára akkor ezt látod.
C-a bal hátsó villa, és a kerék tengelyének találkozási pontja,
D-ugyanez jobbról, |-pedig a kerék függööleges középvonala.
....................... -a kerék forgástengelye.
_____/|\
____/ | _\
___/ _| __\
__/ __| ___\
_C.....|........D
_____|_____
Szépen összetörte a rajzom
#2528
Posted 2005. June 22. - 13:51
Az a kerék rosszul lett centrírozva, vidd el egy jó szervízbe! A fogsor felöli oldalon feszesebbre kell húzni a küllõket, mint a másikon, úgy lesz központos a hátsó kerék.,|, ùgy emlékszem ilyen, de most nem tudom megnézni. Az a baj, hogy a bal oldali villa kb 1.5 cm-rel közelebb van a kerék hosszanti tengelyéhez, mint a jobb oldali, mivel job oldalon ott van a fogaskoszorú is. Ez a távolság a fékeknél kb 0.5 cm.
Nem lehet betenni bal oldalra valami alátétszerüüséget, ami ugyanolyan távolra elnyomja a villát mint a jobb oldalon?
#2529
Posted 2005. June 22. - 13:43
:scratchhe
Én elvesztettem a fonalat..
képed nincs róla?
Én elvesztettem a fonalat..
képed nincs róla?
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#2530
Posted 2005. June 22. - 13:42
,|, ùgy emlékszem ilyen, de most nem tudom megnézni. Az a baj, hogy a bal oldali villa kb 1.5 cm-rel közelebb van a kerék hosszanti tengelyéhez, mint a jobb oldali, mivel job oldalon ott van a fogaskoszorú is. Ez a távolság a fékeknél kb 0.5 cm.
Nem lehet betenni bal oldalra valami alátétszerüüséget, ami ugyanolyan távolra elnyomja a villát mint a jobb oldalon?
Nem lehet betenni bal oldalra valami alátétszerüüséget, ami ugyanolyan távolra elnyomja a villát mint a jobb oldalon?
#2531
Posted 2005. June 22. - 13:24
,|,
,/, -jobbra ferdül ,\, -balra ferdül
a ,-õk jelölik a váz papucsát, a vonalak a kereket
az elsõ eset az ideális
(persze a ferdeség mértéke az túlzás)
,/, -jobbra ferdül ,\, -balra ferdül
a ,-õk jelölik a váz papucsát, a vonalak a kereket
az elsõ eset az ideális
(persze a ferdeség mértéke az túlzás)
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#2532
Posted 2005. June 22. - 13:21
OK, emberi nyelven kérem, a ferdén berakást értem, a füüzést nem ismerem. Amúgy a kerék a bicaj síkjában van, nem látok rajta semmi ferdeséget, talán egy kis nyolcast, de nem vészes.
Mit lehet tenni ellene? Sajna a garancia most nem megoldás, többe kerülne hazaszállítani, mint az esetleges szerviz. Ha házilag meg lehetne oldani, az lenne a legjobb.
Mit lehet tenni ellene? Sajna a garancia most nem megoldás, többe kerülne hazaszállítani, mint az esetleges szerviz. Ha házilag meg lehetne oldani, az lenne a legjobb.
#2533
Posted 2005. June 22. - 12:56
hopsz, hát vagy ferdén van berakva a kerék, vagy rosszul van fûzve.
"Interperszonális relációban kollokválni" - Déri János
#2534
Posted 2005. June 22. - 12:53
Hozzá nem értöö vagyok, és volna egy problémám. A hátsó fékkarok gyárilag el vannak ferdülve, mintha mind a kettööt pofon csapták volna jobbról. Csak így tudom elérni, hogy a pofák egyenlöö távol legyenek a felnitööl. Amúgy egymással párhuzamosak a fékkarok, meg fognak is.
Azér van ez, mert a hátsó villák nem egyenlöö távolságra vannak a keréktööl.
Normális ez így? Nemrég vettem a bringám, egy trekking, caprine wheelman, de csak most tüünt fel, hiába no, nekem öö az elsöö.
Azér van ez, mert a hátsó villák nem egyenlöö távolságra vannak a keréktööl.
Normális ez így? Nemrég vettem a bringám, egy trekking, caprine wheelman, de csak most tüünt fel, hiába no, nekem öö az elsöö.
#2535
Posted 2005. June 22. - 07:03
#2536
Posted 2005. June 21. - 13:32
Ha elkopik akkor cseréld.
Annyira nem rossz a gyári, hogy "eldobd".
Annyira nem rossz a gyári, hogy "eldobd".
"...- Idõt bõven hagyj mindenre! Inkább a sátradban ebédelj, mint a sziklafalban vacsorázz. Soha nem indulhatsz túl korán!..."
#2537
Posted 2005. June 21. - 13:12
LX parhuzamositott V fek, gyari pofaval. Van ertelme cserelni a fekpofat vagy jojaz? CC-rol beszelunk.
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speak
#2538
Posted 2005. June 21. - 13:06
áá nem kell, attól még hogy az a kis hurka kitörik, a fék még fog és meg lehet simán állni vele. csak éppen a pofatávolság nem lesz tartható a felnitõl és ki kell dobni a féket, hacsak nem barkácsoljuk vissza házilag.
#2539
Posted 2005. June 21. - 12:53
Értem. Kezdek félni...
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2540
Posted 2005. June 21. - 12:43
:DDDDDDDDDDDD, nyugi én sem kifejezetten nagyvárosban lakom....
hát van az a kicsi, kb.2mm átmérõ pöcök, amit be köll dugni a vázon vagy a teló levõ konzol alatt levõ apró furatba, hogy elfordulás ellen biztosítsa a féket. no, nekem ezek a kis hengeres pöckök pusztulnak el, immáron másodjára.
asszem régebben coolstop-pal adták, de utána lehet hogy azt írták: SRAM. passz.
hát van az a kicsi, kb.2mm átmérõ pöcök, amit be köll dugni a vázon vagy a teló levõ konzol alatt levõ apró furatba, hogy elfordulás ellen biztosítsa a féket. no, nekem ezek a kis hengeres pöckök pusztulnak el, immáron másodjára.
asszem régebben coolstop-pal adták, de utána lehet hogy azt írták: SRAM. passz.