kazettás, vagy menetes?mert mindkettõhöz kell célszerszám, de a kazettáshoz egy láncoskulcs is
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
Indította
CURTISPAPI
, 2003. február 25. 21:21
#5361
Írta 2004. június 17. - 00:04
#5362
Írta 2004. június 17. - 00:02
#5363
Írta 2004. június 15. - 23:57
http://www.bikeforum...ead.php?t=38747
Ez a Barnett's Manual teljes anyaga. Töltsétek le és többet nem kell szervízbe vinni a bringát (bár a nagy része a harmadik kiadásból van és egy kissé elavult)
Igyekezzetek, mert más oldalt is ismertem, ahol fenn volt, de már nincs, mivel nem jogos közzétenni!
Ez a Barnett's Manual teljes anyaga. Töltsétek le és többet nem kell szervízbe vinni a bringát (bár a nagy része a harmadik kiadásból van és egy kissé elavult)
Igyekezzetek, mert más oldalt is ismertem, ahol fenn volt, de már nincs, mivel nem jogos közzétenni!
#5364
Írta 2004. június 06. - 19:35
yala: ha mostanában erre fele jársz, hozol láncot, aztán csinálunk egyett fél óra alatt igaz nem lesz szép, de célnak megfelel )
nem tudom, hogy mikor megyek majd Kõszeg felé, de ígérem. hogy ha küldesz egy tel.számot benézek majd hozzád
#5365
Írta 2004. június 06. - 12:18
hú, akkor spóroltam egy ezrest ;D
yala: ha mostanában erre fele jársz, hozol láncot, aztán csinálunk egyett fél óra alatt igaz nem lesz szép, de célnak megfelel )
yala: ha mostanában erre fele jársz, hozol láncot, aztán csinálunk egyett fél óra alatt igaz nem lesz szép, de célnak megfelel )
#5366
Írta 2004. június 06. - 10:08
a fogsorleszedõre gondolsz?
ha igen, az kb 1000-1500ft....
de ha valami önvédelmi eszközre, akkor passz.. fogsz 3 láncot(szétkoptatottat) és összerakod öket, lesz vagy 2 méter, és bumm lehet verekedni
ha igen, az kb 1000-1500ft....
de ha valami önvédelmi eszközre, akkor passz.. fogsz 3 láncot(szétkoptatottat) és összerakod öket, lesz vagy 2 méter, és bumm lehet verekedni
#5367
Írta 2004. június 06. - 10:03
#5368
Írta 2004. június 05. - 14:28
elsõváltónál azt csináltuk, de hátsóhoz nem volt nálunk olyan kis imbusz amivel szét tudtuk volna szedni.
a láncnak meg már ugyis mindegy volt, mert így nagyon rövid lett, csak azért raktuk össze h haza tudjak tekerni... már láncostorként üzemel
a láncnak meg már ugyis mindegy volt, mert így nagyon rövid lett, csak azért raktuk össze h haza tudjak tekerni... már láncostorként üzemel
#5369
Írta 2004. június 05. - 13:42
Láncbontás: Patentszemes láncot kell használni, vagy venni egy patentszemet és azt beépíteni.
M-a-TT nem lett volna egyszerûbb a váltókból a csavart kiszedni (hátul: a váltógörgõbõl, elöl a lácterelõt lehet bontani) és ez a láncot sem gyengíti, mit a szétszedése. ???
M-a-TT nem lett volna egyszerûbb a váltókból a csavart kiszedni (hátul: a váltógörgõbõl, elöl a lácterelõt lehet bontani) és ez a láncot sem gyengíti, mit a szétszedése. ???
#5370
Írta 2004. június 05. - 12:29
láncbontás:
multkor elszakadt és tök ideg voltam, siettem összerakni, eltörött a láncbontó is, kapkodtam össze vissza, anyáztam stb. végre összeraktam amikor észrevettem hogy nem füztem be az elsõ váltóba..... > meg a hátsóváltóba is rosszul > > már csak röhögtem magamon szerencsére haver rendes volt és újra szétbontotta, összerakta nekem. :-*
szóval türelem tornaterem. elõbb le kell nyugodni aztán nekiállni. )
multkor elszakadt és tök ideg voltam, siettem összerakni, eltörött a láncbontó is, kapkodtam össze vissza, anyáztam stb. végre összeraktam amikor észrevettem hogy nem füztem be az elsõ váltóba..... > meg a hátsóváltóba is rosszul > > már csak röhögtem magamon szerencsére haver rendes volt és újra szétbontotta, összerakta nekem. :-*
szóval türelem tornaterem. elõbb le kell nyugodni aztán nekiállni. )
#5371
Írta 2004. június 05. - 12:18
kormcsapi kivétel: ellenkezõ irányból valamivel ki kell ütni
kormcsapi betevés: erre van célszerszám, bár ez is megoldható házilag, deszka rá a csészre, és ésszel belekalapálni
láncbontás: nem szabad teljesen áttolni a kis pöcköt, és visszarakáskor így könnyen visszapattintható, és cask bele kell hajtani megint
kormcsapi betevés: erre van célszerszám, bár ez is megoldható házilag, deszka rá a csészre, és ésszel belekalapálni
láncbontás: nem szabad teljesen áttolni a kis pöcköt, és visszarakáskor így könnyen visszapattintható, és cask bele kell hajtani megint
#5372
Írta 2004. június 05. - 12:07
Én erõcsípõfogóval szoktam nyesni a bowdent is meg a házát is. Amit ugye elvileg nem szabad, mert a bowden keményebb anyag, mint a fogó így elméletben deformálja. Hogy ez igaz-e? Azt nemtom... Hátsóváltót én is úgy szoktam, ahogy a kettõvel elõttem szóló kolléga, elsõváltót meg ugyanígy. Legalsó állásba ledobod a kart, feszesre húzod a bowdent, aztán a váltót kb. oda mozdítod kézzel (ha jobbfajta váltód van és erõs benne a rugó, akkor ez szopás :-D), ahol a második tányér van, és így rögzíted. Ekkor pont visszahúzza annyira, hogy az alsón legyen. Pedált töknormál 15-ös kulccsal lehet húzni-vonni, de a "bal oldali" hajtókarban, vagyis amelyiken nincsenek lánctányérok, fordított menet van, így oda balra kell behúzni a pedált.
És a kérdés: kormánycsapágyat szeretnék cserélni. Mondotta egyszer valaki, hogy kell hozzá valami szerszám. Az mi is - csak nem kormánycsapágyleszedõ? :-) - és hogyan kell megmûteni a cuccot sztepbájsztep?
Kérdés2: ti hogyan szoktátok összerakni a szétbontott láncot? Ugyanúgy türelemjátékoztok, anyáztok, csapkodtok, mint én, vagy van erre kifinomultabb metodika is?
Ha már feltették a kérdéseket szküzémoá, lusta vagyok xy oldalt végiglapozni. Köszi.
És a kérdés: kormánycsapágyat szeretnék cserélni. Mondotta egyszer valaki, hogy kell hozzá valami szerszám. Az mi is - csak nem kormánycsapágyleszedõ? :-) - és hogyan kell megmûteni a cuccot sztepbájsztep?
Kérdés2: ti hogyan szoktátok összerakni a szétbontott láncot? Ugyanúgy türelemjátékoztok, anyáztok, csapkodtok, mint én, vagy van erre kifinomultabb metodika is?
Ha már feltették a kérdéseket szküzémoá, lusta vagyok xy oldalt végiglapozni. Köszi.
#5373
Írta 2004. június 04. - 20:10
#5374
Írta 2004. június 04. - 14:05
hátsóváltónál én ugy szoktam bovdentfeszességet állítani hogy legalsó állásba rakom a váltót és kézzel huzod a bóvdent hogy épp hogy feszüljön a váltót meg kicsit beljebb nyomod és ugy rögzíted. így kb pont annyira lesz feszes mint kell. utána pici állítócsavarokkal lehet jáccani.
elsõváltó ugyanez.
elsõváltó ugyanez.
#5375
Írta 2004. június 04. - 13:09
bovden feszesseg ugy kb-ra ennyire legyen feszes.
ha nem jo megegyszer.
ennyi
bovdenhazhoz ahhoz valo vago kell vagy vmi dog vago szerszam.
ha nem jo megegyszer.
ennyi
bovdenhazhoz ahhoz valo vago kell vagy vmi dog vago szerszam.
#5376
Írta 2004. június 04. - 10:37
újabb modi
Huhu
Tegnap 1ig nyálaztam az oldalakat, eljutottam a 12.ig
Még nem nagyon szereltem, eddig azé vártam, m hoztak volna hmûszétszedõbizbaszt, h meglessem hogy is müxik egy ilyen. De inkább hagyom.
Szal kérdések:
- Hátsó váltó: lementem, sikerült felrakni. Mégsem olyan nehéz betenni egy csavart... ;D Viszont a beállítás még mindig érdekel. Ha beteszem a bowdent, mennyire legyen feszes, ilyenek...
- Elsõváltó: ezt is sikerült feltenni, fantasztikus. Talán pont errõl a részérõl nem volt még szó, úgyhogy a bowden feszességérõl it is szólhatna vki vmit. De amiket olvastam, az vmelyest biztonságot ad...
- bowdenházvágás... ehhez vmi spec cumó kell, vagy elég a csípõfogó, mint a bowdenhez?
- pedál felszerelése: mivel húzom meg? már bentvan, de nem megy tovább kézzel, feltételezem vmi kulcs kéne. Meddig húzható menetszakadás nélkül? (lx '04)
- féket már lõttem be
Persze a simano coreszhez letépem a juzermanualt.
Elõre is köszönöm
m
Huhu
Tegnap 1ig nyálaztam az oldalakat, eljutottam a 12.ig
Még nem nagyon szereltem, eddig azé vártam, m hoztak volna hmûszétszedõbizbaszt, h meglessem hogy is müxik egy ilyen. De inkább hagyom.
Szal kérdések:
- Hátsó váltó: lementem, sikerült felrakni. Mégsem olyan nehéz betenni egy csavart... ;D Viszont a beállítás még mindig érdekel. Ha beteszem a bowdent, mennyire legyen feszes, ilyenek...
- Elsõváltó: ezt is sikerült feltenni, fantasztikus. Talán pont errõl a részérõl nem volt még szó, úgyhogy a bowden feszességérõl it is szólhatna vki vmit. De amiket olvastam, az vmelyest biztonságot ad...
- bowdenházvágás... ehhez vmi spec cumó kell, vagy elég a csípõfogó, mint a bowdenhez?
- pedál felszerelése: mivel húzom meg? már bentvan, de nem megy tovább kézzel, feltételezem vmi kulcs kéne. Meddig húzható menetszakadás nélkül? (lx '04)
- féket már lõttem be
Persze a simano coreszhez letépem a juzermanualt.
Elõre is köszönöm
m
#5377
Írta 2004. június 03. - 06:06
http://www.bbinstitute.com/manual.htm
Ingyen letölthetõ fejezetek a Barnett's Manual-ból.
Nagyon alapos. A könyv ára 115 dollár...
Ingyen letölthetõ fejezetek a Barnett's Manual-ból.
Nagyon alapos. A könyv ára 115 dollár...
#5378
Írta 2004. május 28. - 13:07
nem irtam persely cseret.
ha kivszi szimering akkor mar miert ne kapna ki azt is.
megtisztitani az egeszet.
ha kivszi szimering akkor mar miert ne kapna ki azt is.
megtisztitani az egeszet.
#5379
Írta 2004. május 28. - 12:56
ittisegykör
szimeringcsere
hogyan?
De csak azért mert anyád helyett apád vagyok:
http://www.endurofor...s.com/id25.html
És másoknak is:
http://www.endurofor...s.com/id10.html ;D
#5380
Írta 2004. május 28. - 09:44
lor: Ha szimeringet szeretne cserélni, akkor minek cseréljen perselyt is? ??? Amúgy a marzokba külön van az olajlehúzó és a porzáró szimering, mindkettõ rugós. És a belsõ olajlehúzót elég nehéz kiszedni szerszám nélkül...
A köv. számban lesz ilyesmirõl szó.
A köv. számban lesz ilyesmirõl szó.