jhello én csak 25 vagyok de az az agy egy Maillard Helicomatic.
feleysd el4
leszedõt az életben nem találsz hozzá.
nekem van egy és szerencsém volt hogy nem volt meg a zárórésze igy csinááltattam rá, és most tökéletesen le fel tehetõ.
ez lenne az:
http://pix.bikemag.h...59_P1010025.jpg
vagy a leszedhetõ formátum igy néz ki:
ez pedig a leszedõ eredetiye amit nem fogsz találni hozzá.
szerintem ha tényleg ennyire ragszkodsz ehez a fayta agyhoz akkor füzesd át az én agyamba én szívesen megválok tõle ha megfelelõ kezekbe kerül.
Köszönöm a nagylelkû fölajánlást - igazán jólesett - és a jó képeket, de közben sikerült szétszednem a feladványt. A titka a gondolkodás volt :-). Leírom, bár nem hiszem, hogy sok ilyen váltóval találkoztok. Sajnos nincs kéznél digit. fényképezõgép; mire lesz, már egyben lesz a bicikli. Nos,
1. Tisztaság: szétszedés elõtt le kellett volna mosnom az egészet, nem tettem.
Szerelés közben viszont egyre tisztogattam, törlõkendõvel, W40-el, finom réz drótkefével, ez a láthatósághoz és így a megértéshez volt fontos.
1.1 Gumikesztyûket (eldobható) használtam, így könnyû volt a szerelés.
2. Jó fény, ez vagy a nap volt vagy egy erõs zseblámpa.
3. Szerszámok:
- láncos kulcs
- még egy (!) láncos kulcs
- vékony, vastag stb. csavarhúzók
- drótkefék
- vízvezeték-fogó (finomabb faja)
- B&D asztal (afféle gyalupad, az abroncsot fogtam bele finoman).
4. A munka:
Gyanús volt a menet, de a hornyok is. Elsõ hipotézisem az voltm hogy az egész letekerhetõ (együtt az összes fogaskerék), de szerencsére nem tudtam úgy megfogni, hogy ezt ki is próbálhattam volna. Ekkor jött a nagy ötlet, hátha csak mondjuk az elsõ kettõ tekerhetõ le?
4.1 Vettem egy második láncos kulcsot, és elkezdtem a legkisebb fogaskereket kifele tekerni a legnagyobbhoz képest. Meg se mozdult, a csodafegyvert - az autószerelgetésnél már jó szolgálatot tett erõkar-növelõ méteres csöveket nem vetettem be.
4.2 NIL NOCERE - nem ártani, hisz ha igyekszem, csak el tudok törni egy fogaskereket, de nem ez a cél.
4.3 Így W40-el telefecskendeztem az összes csavarmentet és hornyot, vártam egy kicsit (semmi bor, az csak utána), ezután...
4.4 ... megismételtem 4.1-et, s szépen elmozdult az elsõ (a legkisebb); mint kiderült, ez az egy menetes csak, a többi a hat horonyba illeszkedõen rácsúsztatható a szabadonfutóra, ami tehát hat horonnyal van ellátva és a vége (a keréktõl távol esõ) menetes, a másik pedig peremes, ehhez szorul a legnagyobb fogaskerék.
4.5 A legkisebb fogaskerék lecsavarása után a többi gyerekjáték, a fogaskerekeket külön gyûrûk választják el, ezeket és a nagyobb fogaskerekeket is csak el kellett húzni.
4.6 Ismét mindent megtisztogattam, ha egyéb bokros teendõim miatt holnap nem rakom össze, akkor petróleum-fürdõben is áztatom.
4.7 A legutóbbi kiszolgált gumikesztyût eldobtam, s tiszta kézzel, gyõzelemittasan egy kis Côtes du Rhône azaz ~-vidéki bor.
Minderre küllõ-csere miatt volt szükség, azt befûztem, de még nem teljesen, s be is kell állítgatni.
E fórum léte inspirált a sikeres tevékenységben (hisz ha már kérdezõsködtem, valamire jutnom is kell), ma három biciklisnél (kis magán, Decathlon, Go Sport) voltam, bevallom, a komoly szakembernek látszó kézmûvest megkérdeztem, le tudná-e szedni a fogaskereket (elvittem a kereket), de ijedten hátrált és tiltakozott, így büntetésbõl másutt szedtem össze a szerszámokat, tõle csak küllõket vettem. Egyedül maradtam hát a feladattal, ez sajátosan magyar, remélem, a megoldás is.
Visszatérve 4.7-re, aki FrO-ban jár, a Côtes du Rhône -iak megbízható borok, már a rómaiak sõt elõtte a görög hajósok korában is készítettek arrafele bort.
Két József nevû barátom is gyakran kap St Joseph-et (ebbõl fehér is van), a piaci boros Coteaux du Tricastin specialista. Crozes-Hermitage és Hermitage sem rossz, Châteauneuf-du-Pape az egyik kedvencem.
Ma már nem is szerelek, jóéjszakát! Tamás