Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
#4261
Posted 2006. April 17. - 20:16
nem is értem meg nehéz elképzelnem de lehet más tudya mire gondolsz, mert elvileg aszem lehetetlen....késõbb mozdul a kerék?
azért lehet még nehézkes a váltás mert rosszul méretezted a bowdenházakat..igy lehet valahol nagyon haylik...
elsõ váltó meg hát..milyen márkáyu tipusu?
de tényleg legyobb ha az elsõ ötletemet megfogadva csinálod.
#4262
Posted 2006. April 17. - 20:14
és szia!! tök yó hoyg megpróbálod házilag de azt kell mondyam nincs semmi komoy bay, esetleg az leeht hoyg a hátsó kereket félrefûzték...
érdemes lenne bemenned egy yo szervizbe, betolni a baicayt és megmondani hoyg állítsanak be mindent de úgy hogy közben ott álsz és magyarázzák!
én pl. a Zöld Pont kerékpárüzletet yavaslom . (Bartók béla út, bicycle.hu )
ott elég türelmesek és yo feyek az iyenhez, és valószínûleg pénzben is yól yönnél ki.
és utánna menne egyedül.
vagy esetleg egy bringás haverral közösen otzthon.
könyvbõl elég nehéz...
#4263
Posted 2006. April 17. - 19:58
SEGÍTSÉGGGGG!
Életem elsõ komoly bringáját darabokban megvásároltam....végre 2 kerékre állt, de akad 1-2 kissebb (?) problémám.
A felnit és az agyat külön vettem, összefûzettem. Mach1 MX felnihez nem túl széles az 1.9es gumi? Abból kiindulva, hogy ez a felni felhasználási területét illetõen CC, CC-zni pedig nem 1.75ös gumival szoktak..... de mégis, olyan keskenynek hat....
Ha a hátsó kereket berakom a vázba, a saruba rendesen benne van, a külsõ (felni is) közelebb van a bal láncvillához, mint a jobbhoz. A váz új, azért cérnás módszerrel megnéztem, de a nem deformált. A kerék pedig nem üt.
Mi lehet a baj? A hátsó féket így nemtom beállítani, mert jónéhány alátétet kellene az egyik oldalra és jónéhánnyal kevesebbet a másik oldalra pakolni.
Az elsõ keréknél a fék pontos beállításához az egyik fékpofa alá több alátét kellett, mint a másikhoz. Ez így szintén nem normális. A kerék itt sem üt. Az agynál semmi nem lötyög, ott nem mozog semmi, ám ha a kormányt mozgatom a kerék egy kicsit késõbb mozdul. 1mm játéka van a felninek, de az agynak nincs, és 8as sincs.
Ha már szinte kisregényt írtam, akkor a többi, jelentéktelenebb kérdés is bizonyára belefér.
A váltók beállítását 4 könyv leírása alapján csináltam, de az elsõ nem igazán mûködik. Elsõ kis tányéron, hátsó legnagyobbon, L csavart állítani, hogy a terelõ váz felé esõ része-lánc: 1-2 mm, majd bowdent érintõre feszíteni, meghúzni, majd elöl nagy, hátul legkisebb, H csavarral állítani, hogy terelõ hajtókar felõli oldala-lánc: 1-2mm. Ez elméletben tök jól megy, gyakorlatban miért nem mûködik? A nagyról rögtön a kicsire ugrik vissza. Ha esetleg valakinek van vmi gyakorlatban is mûködõ módszere, pls ossza meg velem. A hátsó az egyesével vált, bár kissé zajos, és nehézkesnek tûnik, igaz, nincs viszonyítási alapom, mert ezelõtt Tgazdaságos kétkerekûim voltak.
Elõre köszönöm a segítséget:
Orsi
#4264
Posted 2006. April 11. - 09:49
newbiker: a pöcök nélkülivel tudsz bontani tömör tengelyeset is, de egyébként tök mindegy.
kala: shiftguide? vagy volt régebben olyan hogy láncleesés gátló, olyan kis fogazott basz amit utoljára a 99-es faktor katalógban láttam. egyébként szép sebek
köszönöm, akkor a pöcök nélkülit veszem, hátha egyszer lesz tömör tengelyes agyam....
#4265
Posted 2006. April 11. - 09:33
kala: shiftguide? vagy volt régebben olyan hogy láncleesés gátló, olyan kis fogazott basz amit utoljára a 99-es faktor katalógban láttam. egyébként szép sebek
#4266
Posted 2006. April 11. - 09:12
newbiker;
igen, a láncostor kell, és a kazettakulcs
a kulcsnál sztem mind1, melyiket veszed, nekem a sima, csövecske nélküli van, és a gyorszáras agyhoz is jó, meg az átütõshöz is, pont tegnap használtam... kisebb botanikus kert volt már a fogsorban, és kicsit kipucoltam
más;
ez nooormális? szintén tegnapi felfedezés... ennyire puha anyagú lenne a váz? a képrõl nem biztos, h látszik, de olyan 3-4 mm mély sebeket ejtett a leesett lánc... nincs erre vmi hasznos kütyü? kb 2-3 esetre emlékszem, amikor beszorult oda a lánc, az elhajlott tányér miatt a Jamison is voltak bemaródások, de jóval kisebbek, és nem párszáz km után...
köszi a tippet.
a kérdésedre meg a válasz: fura, hogy ennyire "puha" / sérülékeny legyen a váz anyaga?! nekem van a láncvillán ilyen LizzardSkin neoprenféle anyag, igaz hátrébb, közelebb a fogaskerekekhez. sokan teletekerik szigetelõszallaggal vagy leokoplasttal az egész villát pont az ilyen balaesetek elkerülése végett (gondolom). jól értettem: ez úgy keletkezett, hogy beeset a lánctányérok és a villa közé a lánc??? :wtf:
láncterelõ? vagy attól még leesik a lánc? ezt majd a jobban hozzáértõk megmondják.
#4267
Posted 2006. April 11. - 09:06
igen, a láncostor kell, és a kazettakulcs
a kulcsnál sztem mind1, melyiket veszed, nekem a sima, csövecske nélküli van, és a gyorszáras agyhoz is jó, meg az átütõshöz is, pont tegnap használtam... kisebb botanikus kert volt már a fogsorban, és kicsit kipucoltam
más;
ez nooormális? szintén tegnapi felfedezés... ennyire puha anyagú lenne a váz? a képrõl nem biztos, h látszik, de olyan 3-4 mm mély sebeket ejtett a leesett lánc... nincs erre vmi hasznos kütyü? kb 2-3 esetre emlékszem, amikor beszorult oda a lánc, az elhajlott tányér miatt a Jamison is voltak bemaródások, de jóval kisebbek, és nem párszáz km után...
#4268
Posted 2006. April 11. - 08:19
eljött az ideje, hogy lecseréljem a hátsó kerekem és megpróbálom egyedül megoldani. eccer nekem sem árt megtanulni és biztos nem nagy ördöngõsség.
a kérdésem arra irányul, hogy milyen szerszám kell pontosan ahhoz, hogy leszedjem a fogaskoszorút a hátsó agyról? kell egyszer, ha jól tudom, egy láncoskulcs ("korbács") amivel ellentart az ember a fogaskerekekenek.
és kell egy "kazetta leszedõ". de melyik? 2 félét látok ami a Shimano kazettás fogaskoszorúkhoz van. íme:
kazetta leszedõ kazetta leszedõ, csõtengelyhez
mindekettõ jellemzése megegyezik:
""Shimano rendszerû kazettás fogaskeréksorokhoz 1/2"" behajtókarral és 21mm-es villáskulccsal használható. Anyaga: Cr"
nekem azt mondták, hogy ha "csõtengelyes" a hátsóagy akkor a jobb oldali kell. a csõtengelyre elõször azt hittem, hogy az az "átütõs tengely", de aztán felvilágosítottak, hogy ha gyorsszáras az agy, akkor az "csõtengelyes".....
szóval akkor nekem melyik kell??
bocs a láma kérdésért, de szeretném elsajátítani a szerelés rejtelmeit, hogy nem kelljen minden kis sz@rért szrvízbe vinni a birngát.
elõre is köszi a válaszokat és megértést,
newbiker
#4269
Posted 2006. April 10. - 13:46
#4270
Posted 2006. April 10. - 13:42
ha ált, biztos kezed van a flexhez, akkor csapassad... de ha nem akarsz egy rossz mozdulatból eredõ fél kormányhosszon átnyúló karcot, akkor a vágás elõtt tégy a kormányra vmi gyûrûszerû dolgot, amit nem baj ha összevág a korong, de legalább megvezeti a vágást.
egyébként meg fémfûrész.
szeritnem.
#4271
Posted 2006. April 10. - 13:31
Túl szélesnek tartom a montim kormányát. 3-3 cm-t simán le tudok vágni belõle, még akkor sem lesz túl keskeny. Van vmi buktató, amire oda kell figyelni? Vagy simán fogom a flexet, azt hajrá!? Egy Ritchey kormányról van szó.
köszi, parej
pray the lord my soul to keep
#4272
Posted 2006. April 02. - 23:03
az agy alu, csak két iparicsapágy tartja ugye a tengelyen, csak a távtartók aluk ott.jolvan, ezentul akkor ügyelek rá.
pike is ezt csinálja
héten megy szezon elõtti generálra aztán gondoltam gyors kiszedem a bicoból...hát másfél óra xopás volt )
amugy csak az agy volt ilye barna trutyis, a tengely szép csillogó fekete )
de mindkettõ alu, nem? nemvágom..
a csapágy az acél, és az szorul rá, az nem engedte kimenni a tengelyt. ha kap zsírt, wd40-et margarint kacsazsírt, bármit akkor nem fog ilyet csinálni.
soksikert:)
#4273
Posted 2006. April 02. - 23:01
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#4274
Posted 2006. April 02. - 23:00
pike is ezt csinálja
héten megy szezon elõtti generálra aztán gondoltam gyors kiszedem a bicoból...hát másfél óra xopás volt )
amugy csak az agy volt ilye barna trutyis, a tengely szép csillogó fekete )
de mindkettõ alu, nem? nemvágom..
#4275
Posted 2006. April 02. - 22:53
psylom ugyanezt csinálta. (azt nem mondom h a pike.-m is:D:D) amúgy egyszerüen csak rárohad az agy ipari csapágyának belsö gyürüje. éljen a rozsda.
#4276
Posted 2006. April 02. - 22:52
szokás-e az átütõtengelyt kenni?
igen, merült fel bennem amikor a maxxlet tekergetve kifele nem a tengely jött ki hanem a láb feszült szét. ugy össze volt gyogyulva a tengely az aggyal hogy 1óra kalapálás ütögetés stb dolog után sikerült kivarázsolni.
szal ezek szerint célszerü lenne néha-néha vékonyan megzsírozni a tengelyt?
#4277
Posted 2006. January 23. - 16:43
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#4278
Posted 2006. January 23. - 16:40
Nem éppen szerelés,de... Milyen mosószerrel szoktátok lemosni a bringát?
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#4279
Posted 2006. January 23. - 16:14
Vízzel. A kutyaszar meg idõvel elbomlik rajta.Nem éppen szerelés,de... Milyen mosószerrel szoktátok lemosni a bringát?
#4280
Posted 2006. January 23. - 15:29
Aktuális civil