Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
#4201
Írta 2006. május 11. - 22:50
imbuszkulcs, vagy csavarhuzó..
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#4202
Írta 2006. május 11. - 18:15
kérdezd meg a ridebike-ot, nekem õk hoztak trans mission race-hez 1 nap alatt
nekem sajnos õk mondták, hogy nincs... de beszéltem a kerékvárral, õk azt mondták h meridához van vagy 16 fajta, abból nekik van 6 fajta, vigyem be a töröttet. hátha. Este nekiesek flexxel
#4203
Írta 2006. május 11. - 15:57
Sziasztok!
Lécci segítsetek nekem, ha tudtok. A következõ a bánatom: A Buda marcin eltört a váltópapucsom, és ezt szeretném pótolni. Viszont beleestem abba a csapdába, hogy van drága bicaj, csak alkatrész nincs hozzá... (állítólag nagykernél sem)
A váz: Merida MATTS Pro HFS 2005.
Ha vki tudja, hogy hol lehetne ezt fellelni (lehetõleg BPen) azt nagyon megköszönném!
Tibee
kérdezd meg a ridebike-ot, nekem õk hoztak trans mission race-hez 1 nap alatt
#4204
Írta 2006. május 11. - 15:41
#4205
Írta 2006. május 11. - 13:15
A forrasztás tényleg rideg, de szigszalag helyett valami könnyen kötõ vízzáró anyag és zsugorcsõ lehet, hogy jobb megoldás, nem? Talán jobban is tart, és így nehezebben törik el újra..
A barátomnak a km-órában szakdt el és õ üvegragasztóval csinálta meg, ez volt vagy 1,5 éve, azóta semmi baja....
#4206
Írta 2006. május 11. - 11:48
Lécci segítsetek nekem, ha tudtok. A következõ a bánatom: A Buda marcin eltört a váltópapucsom, és ezt szeretném pótolni. Viszont beleestem abba a csapdába, hogy van drága bicaj, csak alkatrész nincs hozzá... (állítólag nagykernél sem)
A váz: Merida MATTS Pro HFS 2005.
Ha vki tudja, hogy hol lehetne ezt fellelni (lehetõleg BPen) azt nagyon megköszönném!
Tibee
#4207
Írta 2006. május 11. - 09:16
#4208
Írta 2006. május 11. - 09:01
DaveRider: nekem is mûködött pár hétig, hónapig, aztán jött az elsõ zuhé, meg a meleg kikezdte a szigszallagot, és már nem volt jó a szigetelés, koszos/poros lett a szigszalag, és fojton lecsúszott a helyérõl, a forrasz rideg cucc és ahogy mocorog a kábel (ráadásul a forrasztás nehezebb is és jobban ficánkolna) óhatatlanul eltörik alatta/felette. Kíváncsi vagyok neked meddig bírja majd, illetve Te meddig bírod idegekkel, hogy már megint szarakodni kell vele.
#4209
Írta 2006. május 11. - 07:10
Az a baj, hogyha a vezeték szakadt el, akkor hiába találod meg a szakadást és forasztod meg. Olyan vékony az a nyamvadt 2 eres vezeték, hogy a forrasz simán el fog törni, vagy a forrasz alatt/fölött a kábel. Szívtam én is vele sokat, míg meguntam, és vettem egy másik órát. Azóta csak vezetéknélkülit használok.
Meggyõztél.
Amúgy is szerettem volna már egy komolyabb órát.
Körbelesek, Polaron kívül van más, ami vmi alap pulzust is mér? Legyen occcsó', ha lehet.
#4210
Írta 2006. május 10. - 16:48
#4211
Írta 2006. május 10. - 16:25
úgy emléxem hogy a 11-es vastagságú tengelyt még át tudtam dugni rajta, a 12-est pedig nem, szal talán 12-es imbusz kell hozzá
a porvédõt meg általában minden agynál ki lehet szedni, nemtom hogy ez épp kivétel-e
csak óvatosan/ésszel mint mindent
próba szerencse;)
#4212
Írta 2006. május 10. - 16:24
#4213
Írta 2006. május 10. - 16:15
A nagy imbusz mit jelent: 8, 10? Nem tom ezek beférnek-e a porvédõ miatt, mert az nekem fém és fix, nem lehet kiszedni (vagy tartok tõle, hogy utána nem lehet visszatenni).
Majd jövõ 7 végén szedem szét, most van más bajom (államvizsga)
Parej és Kalaius!!
Lehet tökölni a vezetékkel, ha ott van a baj, akkor simán orvosolható a probléma. De az is lehet, hogy a szerkezet romlott el, akkor sztem kuka. Nem hiszem, hogy bárki foglalkozna ezzel, vagy ha mégis, akkor irreális áron... legalábbis ez a tendencia.
#4214
Írta 2006. május 05. - 21:13
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#4215
Írta 2006. május 05. - 21:11
#4216
Írta 2006. május 05. - 18:07
#4217
Írta 2006. május 05. - 17:10
A Cateye enduro km órám sajnos nem bírta a BM viszontagságait. Azóta csak az idõt mutatja, semmire nem reagál, hiába nyomok rajta bármilyen gombot.
Tudtok esetleg vmi szervízféflét? Vagy vigyem óráshoz?
köszi, parej
pray the lord my soul to keep
#4218
Írta 2006. május 04. - 12:54
miután a tengelyt kiszedted
és akkor jön szét a kazettatest
#4219
Írta 2006. május 04. - 11:50
LX hátsóagyam van (régi). A fogaskeréksor lebontása után mivel és hogyan lehet leszedni a szabadonfutót. A fogsor és a tengely leszedése után nem találtam semmit, amit tekerni lehetett volna.
Azt milyen gyakran kell kenni?
Remélem érthetõen írtam le...
#4220
Írta 2006. május 04. - 01:13
jhello én csak 25 vagyok de az az agy egy Maillard Helicomatic.
feleysd el4
leszedõt az életben nem találsz hozzá.
nekem van egy és szerencsém volt hogy nem volt meg a zárórésze igy csinááltattam rá, és most tökéletesen le fel tehetõ.
ez lenne az:
http://pix.bikemag.h...59_P1010025.jpg
vagy a leszedhetõ formátum igy néz ki:
ez pedig a leszedõ eredetiye amit nem fogsz találni hozzá.
szerintem ha tényleg ennyire ragszkodsz ehez a fayta agyhoz akkor füzesd át az én agyamba én szívesen megválok tõle ha megfelelõ kezekbe kerül.
Köszönöm a nagylelkû fölajánlást - igazán jólesett - és a jó képeket, de közben sikerült szétszednem a feladványt. A titka a gondolkodás volt :-). Leírom, bár nem hiszem, hogy sok ilyen váltóval találkoztok. Sajnos nincs kéznél digit. fényképezõgép; mire lesz, már egyben lesz a bicikli. Nos,
1. Tisztaság: szétszedés elõtt le kellett volna mosnom az egészet, nem tettem.
Szerelés közben viszont egyre tisztogattam, törlõkendõvel, W40-el, finom réz drótkefével, ez a láthatósághoz és így a megértéshez volt fontos.
1.1 Gumikesztyûket (eldobható) használtam, így könnyû volt a szerelés.
2. Jó fény, ez vagy a nap volt vagy egy erõs zseblámpa.
3. Szerszámok:
- láncos kulcs
- még egy (!) láncos kulcs
- vékony, vastag stb. csavarhúzók
- drótkefék
- vízvezeték-fogó (finomabb faja)
- B&D asztal (afféle gyalupad, az abroncsot fogtam bele finoman).
4. A munka:
Gyanús volt a menet, de a hornyok is. Elsõ hipotézisem az voltm hogy az egész letekerhetõ (együtt az összes fogaskerék), de szerencsére nem tudtam úgy megfogni, hogy ezt ki is próbálhattam volna. Ekkor jött a nagy ötlet, hátha csak mondjuk az elsõ kettõ tekerhetõ le?
4.1 Vettem egy második láncos kulcsot, és elkezdtem a legkisebb fogaskereket kifele tekerni a legnagyobbhoz képest. Meg se mozdult, a csodafegyvert - az autószerelgetésnél már jó szolgálatot tett erõkar-növelõ méteres csöveket nem vetettem be.
4.2 NIL NOCERE - nem ártani, hisz ha igyekszem, csak el tudok törni egy fogaskereket, de nem ez a cél.
4.3 Így W40-el telefecskendeztem az összes csavarmentet és hornyot, vártam egy kicsit (semmi bor, az csak utána), ezután...
4.4 ... megismételtem 4.1-et, s szépen elmozdult az elsõ (a legkisebb); mint kiderült, ez az egy menetes csak, a többi a hat horonyba illeszkedõen rácsúsztatható a szabadonfutóra, ami tehát hat horonnyal van ellátva és a vége (a keréktõl távol esõ) menetes, a másik pedig peremes, ehhez szorul a legnagyobb fogaskerék.
4.5 A legkisebb fogaskerék lecsavarása után a többi gyerekjáték, a fogaskerekeket külön gyûrûk választják el, ezeket és a nagyobb fogaskerekeket is csak el kellett húzni.
4.6 Ismét mindent megtisztogattam, ha egyéb bokros teendõim miatt holnap nem rakom össze, akkor petróleum-fürdõben is áztatom.
4.7 A legutóbbi kiszolgált gumikesztyût eldobtam, s tiszta kézzel, gyõzelemittasan egy kis Côtes du Rhône azaz ~-vidéki bor.
Minderre küllõ-csere miatt volt szükség, azt befûztem, de még nem teljesen, s be is kell állítgatni.
E fórum léte inspirált a sikeres tevékenységben (hisz ha már kérdezõsködtem, valamire jutnom is kell), ma három biciklisnél (kis magán, Decathlon, Go Sport) voltam, bevallom, a komoly szakembernek látszó kézmûvest megkérdeztem, le tudná-e szedni a fogaskereket (elvittem a kereket), de ijedten hátrált és tiltakozott, így büntetésbõl másutt szedtem össze a szerszámokat, tõle csak küllõket vettem. Egyedül maradtam hát a feladattal, ez sajátosan magyar, remélem, a megoldás is.
Visszatérve 4.7-re, aki FrO-ban jár, a Côtes du Rhône -iak megbízható borok, már a rómaiak sõt elõtte a görög hajósok korában is készítettek arrafele bort.
Két József nevû barátom is gyakran kap St Joseph-et (ebbõl fehér is van), a piaci boros Coteaux du Tricastin specialista. Crozes-Hermitage és Hermitage sem rossz, Châteauneuf-du-Pape az egyik kedvencem.
Ma már nem is szerelek, jóéjszakát! Tamás