Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
Started by
CURTISPAPI
, 2003. February 25. 21:21
#3741
Posted 2006. September 28. - 19:33
Elég okos kis szerkezetnek tûnik.
Kisebb csavaroknál ha nagyon berohadt a menet és kicsavaráskor szakadt le a fej akkor is mûködik?
Lor: ezért kell elõfúrni akár több kisebb fejjel is hogy tudd korigálni és nem is kell a menetet tized milliméterre megközelíteni
Kisebb csavaroknál ha nagyon berohadt a menet és kicsavaráskor szakadt le a fej akkor is mûködik?
Lor: ezért kell elõfúrni akár több kisebb fejjel is hogy tudd korigálni és nem is kell a menetet tized milliméterre megközelíteni
#3742
Posted 2006. September 28. - 19:32
nem jobbos hanem balos.
megmondanam az 50 eves gyakorlattal rendelkezo nagyfaterodnak, hogy ne furja ki a kozepcsagyba beleszorult csavart mikozben rajta van egy ahjtokar plussz egy bringa.
mert ha nagyon akarom kiszamolhatom, hogy mekkora szogeleterest enged meg ha kicsit ala akarsz furni es azt vhogy nem tudja biztositani.
szal az en kozepcsapimban levo csavart nem furna ki a dragalatos nagyfater.
mukodik ez az eljaras csak nem ilyen esetben!
es ez a lenyeg.
megmondanam az 50 eves gyakorlattal rendelkezo nagyfaterodnak, hogy ne furja ki a kozepcsagyba beleszorult csavart mikozben rajta van egy ahjtokar plussz egy bringa.
mert ha nagyon akarom kiszamolhatom, hogy mekkora szogeleterest enged meg ha kicsit ala akarsz furni es azt vhogy nem tudja biztositani.
szal az en kozepcsapimban levo csavart nem furna ki a dragalatos nagyfater.
mukodik ez az eljaras csak nem ilyen esetben!
es ez a lenyeg.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#3743
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
Posted 2006. September 28. - 19:20
Meg mondom õszintén, hogy én sem pontosan látom, amit Lor belinkelt, de elmondom, hogyan mûködik az én "csavarkiszedõm" (lehet ez nem ua., ami a képen van, talán nem is úgy hívják). Ez gyakorlatilag 1 fordított menetvájó, tehát elõsször is fúróval megfúrod (természetesen figyelni kell a fúrófej átmérõjére, hogy passzoljon a menetvájóhoz), majd belehajtod a mentevájót, ami gyakorlatilag fordított menetet vág bele( ez azért kell, hogy amikor a vájónál fogva csavarod ki a törött darabot, ne a vájó csavarodjon ki a csavarból, hanem a törött csavar a menetbõl), szal az óramutató járásával ellentétesen becsavarod, majd amikor már a vájó olyan mélyen van, amekkora lyukat fúrtál bele, folytatod a forgatást az óramutató járásával ellentétesen, ez kicsavarja a törött csavart...ennyi!
Bár így elmondva nem egyszerû, de gyakorlatban ha elõtted van az egész érteni fogod...
Bár így elmondva nem egyszerû, de gyakorlatban ha elõtted van az egész érteni fogod...
#3744
Posted 2006. September 28. - 14:30
Én is úgy szoktam kiszedni a puhább anyagból készült törött csavart, hogy megfúrom aztán belefeszegetek egy torx kulcsot és kitekerem, de ezt csak nagyon ügyeskezû embereknek ajánlom.
A sebesség mindent megold.
#3745
Posted 2006. September 28. - 00:37
Jó, akkor majd mond meg az 50 éves mûszaki gyakorlattal rendelkezõ nagypapámnak hogy ne tanítson ilyen hülyeségeket.aaa
azert ilyet ne ajanlj mar vazz.
#3746
Posted 2006. September 27. - 18:15
a kisebb a veso, a nagyobb a filctoll. berajzolod a filctollal a csavar kozepet, aztan a vesovel kikalapalod.
jeee
szerintem lathato a kepen
ha nem lehet kovetni az elmeletet
/megpedig gogle baratod/
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#3747
Posted 2006. September 27. - 15:03
a kisebb a veso, a nagyobb a filctoll. berajzolod a filctollal a csavar kozepet, aztan a vesovel kikalapalod.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3748
Posted 2006. September 27. - 14:47
köszi, nagyszerû kép. elhiszem h az de igy még azt mondanám rá h vésõ vagy több méretû filctollkészlet, szoval még mindig nem értem hogy mûködik.
milyen a vége?
milyen a vége?
#3749
Posted 2006. September 27. - 13:29
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#3750
Posted 2006. September 27. - 12:47
#3751
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
Posted 2006. September 27. - 10:50
Ja, csavarkiszedõ szerintem is (300-400 forint)!
A boltban csak 5-6000-ért van van szingulátor...hát, akkor, #@*><}{&
Inkább csinálok 1-et magamnak max. 500 Ft-ért!
A boltban csak 5-6000-ért van van szingulátor...hát, akkor, #@*><}{&
Inkább csinálok 1-et magamnak max. 500 Ft-ért!
#3752
Posted 2006. September 27. - 03:38
aaa
azert ilyet ne ajanlj mar vazz.
tortcsavar kiszedo es kesz
neki elofursz de ne jatsz mar a kozepcsapi eletevel
azert ilyet ne ajanlj mar vazz.
tortcsavar kiszedo es kesz
neki elofursz de ne jatsz mar a kozepcsapi eletevel
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#3753
Posted 2006. September 26. - 22:54
#3754
Posted 2006. September 26. - 22:50
Bepontozod, utánna egy vékonyabb heggyel átfúrod.Ez fogja vezetni a vastagabbat.Utánna egy akkora fúróval ami még nem ér hozzá a menethez megfúrod, ha szerencséd van a fúró még a menetek közti csavar maradékot is kirántja.Ha nem akkor beletuszkolsz a lyukba egy csavarhúzót és kicsavarod.
#3755
Posted 2006. September 26. - 22:44
#3756
Posted 2006. September 26. - 22:42
#3757
Posted 2006. September 26. - 21:44
Kinek milyen ötlete van, mert a jobb oldali monoblockba beletörött a hajtómû csavar? Nem csináltam vele semmit, tekertem, és elmozdult a hajtókar, visszatettem, de leesett a csavarfej, a csavar nem lóg ki a monoblockbõl, nem tudok hol belekapaszkodni. Nekem egy ötletem van: balmenetkihajtó, esetlegh valakinek még ötlete?
Köszönöm.
Köszönöm.
#3758
Posted 2006. September 24. - 20:43
Hehh, nem hittem, hogy a Sh oldalán még fenn van a pdf, úgyhogy nem kerestem. A gépem különben is gyûlöli a pdfeket.
(Az agyoz meg nem adtak használatit, csak 4 külön tájékoztatót, mind kizárólag a gyz használatáról. Összesen 1 négyzetméter kétoldalas papír, wazzz. Ezek aztán komolyan veszik a gyorszárakat... Jobban értékeltem volna egy robbantott ábrát meg egy figyelmeztetést, hogy aszongya "Amint megvetted, szedd szét és zsírozd be rendesen, mert mi szarunk bele és alig rakunk bele zsírt")
Az enyémben csak egy szabványos 0,5mm körüli kis vacak van, nem 3,2 de gondolom több fajta volt.
Kösz.
(Az agyoz meg nem adtak használatit, csak 4 külön tájékoztatót, mind kizárólag a gyz használatáról. Összesen 1 négyzetméter kétoldalas papír, wazzz. Ezek aztán komolyan veszik a gyorszárakat... Jobban értékeltem volna egy robbantott ábrát meg egy figyelmeztetést, hogy aszongya "Amint megvetted, szedd szét és zsírozd be rendesen, mert mi szarunk bele és alig rakunk bele zsírt")
Az enyémben csak egy szabványos 0,5mm körüli kis vacak van, nem 3,2 de gondolom több fajta volt.
Kösz.
#3759
Posted 2006. September 24. - 20:33
ha jól értelmezem, akkor te ezen az ábrán a 9-es alkatrészre gondolsz?
http://cycle.shimano...69830539635.pdf
edit: enté gyorsabb volt a keresésben:)
http://cycle.shimano...69830539635.pdf
edit: enté gyorsabb volt a keresésben:)
#3760
Posted 2006. September 24. - 20:27
http://cycle.shimano...69830539635.pdfKvízkérdés: Szétkaptam egy új, 2004 körül gyártott XT tárcsás elsõagyat (HB-M756), és a tárcsa oldalán volt a kónusz és a kontraanya között egy 0,5mm körüli alátét. A másik oldalon nem (vagy elhagytam, de azt erõsen kétlem.)
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]