Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6030 hozzászólás a témában

#3281
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Feltöltött kép

es itt a fekete reszben a ket lukba akarja dugni a hegyes vegu fogot, hogy betekerje a karba. Miutan az ezust szinu csavart mar betekerte a 8as imbusszal. aztan mikor le akarod szedni a kart, akkor kerul elo a 8as imbusz ismet. nem?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3282
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
akkor rosszra gondolok...
kis kupak?
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#3283
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
az onlehuzo csavar kis kupakjat nem lehet 8as imbusszal betekerni. azt a fentebb emlitett "kokany" modon kell. csak meg kell tepni amennyire lehet.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3284
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

Más. Az eléggé "szakszerû" ha az önlehúzó "lehúzós részét" egy fogó hegyes végeivel próbálom becsavarni (vagy egy U-alakba hajlított küllõvel)?


Te most a hajtómû önlehúzó csavarjára gondolsz ?:wtf:

egyáltalán nem gyilkos tétel egy 8as(?) imbuszkulcs..
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#3285
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*

vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
  • vendég

ma lemertek neked nem?
kijott az, hogy 30,0
ami tipikus meret csak ritka
/en 31,8-at hasznalok alatetezve egy vekony lemezzel/
bmx-es korben lehet lesz 30,0 mondjuk foutca//


Az oké, hogy ti lemértétek és 30 jött ki, de mint mondtam az Ex...sior-ban meg 28,6-ot mért a gyerek...ne kérdezd, hogy hogyan.:wtf: Mondom, oké, ha te mondod, hittem neki, nem jött be -> próbáltam ma becserélni, de nekik sem volt, szal inkább levásároltam és majd még megkérdem a BMX-es boltot a fõutcán (ami "H"-val kezdõdik és "arlee"-re végzõdik...:D...gondolom te is ezt értetted fõutcai bolt alatt...:chin:)

Más. Az eléggé "szakszerû" ha az önlehúzó "lehúzós részét" egy fogó hegyes végeivel próbálom becsavarni (vagy egy U-alakba hajlított küllõvel)?

#3286
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás
Köszi!
Amúgy hol lehet ilyet venni? Mert akkor már az alsó csésze legyen faszán a helyén...
Amúgy eléggé tojás már a fejcsövem... Szal nehéz egyenesen betenni.

#3287
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Figyeldoda, kurvára nem jó kalapáccsal berakni a csészét, és kurvára lehet 150 ft-ért venni egy menetes orsót, 2 anyát meg 2 bazinagy alátétet. A gyári szerszámokban is kb ugyanez van...
A berakandó csészével ellentétes oldali anyát tekerd, és figyelj, h egyenesen álljon. Az anya nagyobb legyen a csészénél, h ne karcolja szét a belsejét. Ennyi.

#3288
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás
Ma különleges szerelési élményben volt részem, gondoltam megosztom veletek, márha érdekel vkit.
Szóval panellakásban kormánycsapágyat cserélni már eleve veszett dolog,fõleg hogy egy órája van rá az embernek,ráadásul szerszám nélkül. Haver átjött mondta elõtte hoz szerszámot simán átrakjuk. Hát a szerszámok annyiból álltak hogy két imbuszkulcs egy 15 centis csavarhúzó, meg egy kis kombinált fogó. Fasza. Na azért nekiálltunk. Arégi csapágyat sikerült kierõszakolni szûk fél óra alatt egy vágódeszkát meg egy fakanalat is felhasználva a mûvelethez. :)
A felsõ csésze is viszonylag simán bement, igaz a fakanál feladta a harcot és 3 darabban a porba hullt... :D
Na de most jött még csak a neheze, az alsó csésze. A dirtgépemben az alsó csapágyfoglalat sem a szimmetriájáról híres, mint kiderült. Kissé ovális a fejcsõ. :D
Azért nekiálltunk de miután eltört a csavarhúzó feladtuk. Kell egy kalapács! Majd jövõ héten újra próbáljuk jeeee. Látom elõre hogy vagy én vagy a fejcsövem nem éli túl a mûveletet. Bár lehet. Egyszer sikerült két evõkanállal levenni és visszatenni a külsõt. Szal semmi sem lehetetlen....

#3289
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
ma lemertek neked nem?
kijott az, hogy 30,0
ami tipikus meret csak ritka
/en 31,8-at hasznalok alatetezve egy vekony lemezzel/
bmx-es korben lehet lesz 30,0 mondjuk foutca//

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#3290
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Csere, felesleges reszelni.


A sebesség mindent megold.

 


#3291
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*

vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
  • vendég
Lévén, hogy acél MTB vázról van szó (Planet-X) a 30-as lesz az, de majd kerítek normális tolómérõt...akkor érdemes csiszolgatni, vagy menjek cserével próbálkozni?

#3292
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
28,6
30 ez acel vazaknal ill bmx /tobbi verbeli mtb/
31,8
34,9

bmx mereteket nem vagom

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#3293
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*

vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
  • vendég
A szitu a következõ: a vázon jelenleg lévõ gyorszár imbuszos és már elegem van az állítgatásból...le kéne cserélni. Le is akartam mérni, de nem találtam sehol a tolómérõt. Megnéztem a vonalzóval: kb. 30-31 mm körül volt a nyeregvázcsõ. Mondom, úgyis mind1, majd a szervízben megmérem tolómérõvel. Lementem, srác lemérte. Motyogott vmi 29-et az orra alatt...mondom biztos nem volt elég pontos a vonalzó:). Zárás elõtt pár perccel voltunk és már nem akartam a boltban szarakodni a cserével, hazahoztam és itthon próbáltam felrakni, de kiderült, hogy mégse én vagyok a hülye, mert nem ment rá az istennek se! 2 lehetõség van:
1. Visszaviszem, próbálom olyanra cserélni, amilyen tényleg kell. Ez picit necces, mert máshol azt mondták nekem, hogy ez a szabvány nagyon ritka...
2. Picit kicsiszolok a bilincs belsejébõl...akkor felmenne...vagy ez szadista módszer?

OFF
Amúgy milyen nyeregcsõ-bilincs szabványok vannak? Mármint méretileg, csakhogy ebbõl is tanuljak...
ON

#3294
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Ha szerencséd van akkor csak a tárcsa és fékpofa távolságot kell kisakkoznod, hogy menet közben ne ciripeljen.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#3295
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Pontosan mit kell beállítani rajta? Légtelenítés? Vagy hogy a tárcsáktól megfelelõ távban legyenek a pofák?


hát ha levegõs, akkor légtelenítés, de nagyjából igen, amit mondasz. a tárcsa-pofa távolság, meg ha nem akarja szeretni a villádat/a vázadat, akkor adapterezés-alátétezés...persze ha van kedved vele játszani, játsssz vele, de ha nagyon nem akar mûködni, akkor egyszerûbb a szervíz. persze ettõl még mûködhet, de elõfordulhat, hogy valami nem jó...

#3296
AS_Pauly

AS_Pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás
Persze képet teszek majd föl, mert jól fog kinézni!!!!

Huh, aztnem tudtam hogy a féket még utána be kell állítani.
Pontosan mit kell beállítani rajta? Légtelenítés? Vagy hogy a tárcsáktól megfelelõ távban legyenek a pofák?

Ja és köszi :)

#3297
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
Pauly: imbuszkészlet bõven elég kell hogy legyen a legtöbb dolgohoz, márha van már kormánycsapi a bicóban + egyéb elõkészületek..váltókat imbusszal kell felcsavarni, a HT2-es monoblokkhoz kell olyan HT2-es kulcs, a bal oldali hajtókarhoz meg az a kis fekete bizbasz, amit kézzel is meg tudsz húzni elég erõsen (nincs is rá külön célszerszám, mármint a meghúzására), nem egy nagy vásziszdász. meg én még egy kis tubus jófajta zsírt is beáldoznék pl. a monoblokk és a középcsapágyház vagy a pedál/hajtókar közé, hogy ne rohadjon össze. (+kormánycsapágyakba sem árt zsír, ha nincs benne)...meg esetleg pár kábelkötegelõ a fékcsövek és a bowdenházak rögzízésére, egy tiszta rongy (sosem árt), meg egy gumikesztyû, ha nem akarsz koszos lenni és eltûrõd magadon...ja és ha már pedál: ahhoz egy vékonyabb fajta 15-ös villáskulcs sem árthat vagy egy imbusz, ha olyan vékony tengelyes, mint az 540-es spd vagy az xtr pedál...

meg még kell nagyjából 1 teljes nap, de legyen inkább 2, ha még sosem csináltál ilyet:)

jó szerelést, aztán majd kérünk képet! (lehet, hogy a hidrás fékszettet el kell vinned beállítatni, csak szólok.)

#3298
AS_Pauly

AS_Pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás
Sziasztok!

A következõ cuccokból kéne montenbájkot varázsolni:

-össztelós váz
-bowdenszett házastól méretrevágva bóti fékszettek alapján
-készreszerelt hone hidrás fékváltókar féktesttel szett
-teló
-gyorszáras fûzött, fogsorral szerelt kerékszett
-passzentos lánc :)
-shimano hone hajtómû
-sram e., xt h.váltó
-meg a körítés.

Kérdés: imbuszkészlettel és a shimano cucc beszereléséhez való bizgentyûkkel meg pumpával illene tudni kész bringát csinálni, igaz?

A shimano hollowtech-hez kell a direkt e célra készített kulcs, meg kell a baloldali hajtókarhoz az a fekete csavarszerû akármi. Na azt mivel kell becsavarni?

A hátsó váltót is imbusszal kell fölcsavarozni a vázra?

THX!!!

ps.:ja és igen, hót láma vagyok, de miután összeraktam és mûködik, profi leszek, hehe :clap:

#3299
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
Nekem négyszögesrõl így elég hamar lejött, többinél nem tudom mi a helyzet.

#3300
csgy

csgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás
Köszi! A csavar nélküli tekerést mindjárt ki is próbálom.