Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
Indította
CURTISPAPI
, 2003. február 25. 21:21
#3281
Írta 2007. március 15. - 01:32
es itt a fekete reszben a ket lukba akarja dugni a hegyes vegu fogot, hogy betekerje a karba. Miutan az ezust szinu csavart mar betekerte a 8as imbusszal. aztan mikor le akarod szedni a kart, akkor kerul elo a 8as imbusz ismet. nem?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3282
Írta 2007. március 15. - 01:14
akkor rosszra gondolok...
kis kupak?
kis kupak?
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#3283
Írta 2007. március 15. - 01:12
az onlehuzo csavar kis kupakjat nem lehet 8as imbusszal betekerni. azt a fentebb emlitett "kokany" modon kell. csak meg kell tepni amennyire lehet.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3284
Írta 2007. március 15. - 01:10
Más. Az eléggé "szakszerû" ha az önlehúzó "lehúzós részét" egy fogó hegyes végeivel próbálom becsavarni (vagy egy U-alakba hajlított küllõvel)?
Te most a hajtómû önlehúzó csavarjára gondolsz ?:wtf:
egyáltalán nem gyilkos tétel egy 8as(?) imbuszkulcs..
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#3285
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
Írta 2007. március 14. - 21:20
ma lemertek neked nem?
kijott az, hogy 30,0
ami tipikus meret csak ritka
/en 31,8-at hasznalok alatetezve egy vekony lemezzel/
bmx-es korben lehet lesz 30,0 mondjuk foutca//
Az oké, hogy ti lemértétek és 30 jött ki, de mint mondtam az Ex...sior-ban meg 28,6-ot mért a gyerek...ne kérdezd, hogy hogyan.:wtf: Mondom, oké, ha te mondod, hittem neki, nem jött be -> próbáltam ma becserélni, de nekik sem volt, szal inkább levásároltam és majd még megkérdem a BMX-es boltot a fõutcán (ami "H"-val kezdõdik és "arlee"-re végzõdik......gondolom te is ezt értetted fõutcai bolt alatt...:chin:)
Más. Az eléggé "szakszerû" ha az önlehúzó "lehúzós részét" egy fogó hegyes végeivel próbálom becsavarni (vagy egy U-alakba hajlított küllõvel)?
#3286
Írta 2007. március 14. - 20:08
Köszi!
Amúgy hol lehet ilyet venni? Mert akkor már az alsó csésze legyen faszán a helyén...
Amúgy eléggé tojás már a fejcsövem... Szal nehéz egyenesen betenni.
Amúgy hol lehet ilyet venni? Mert akkor már az alsó csésze legyen faszán a helyén...
Amúgy eléggé tojás már a fejcsövem... Szal nehéz egyenesen betenni.
#3287
Írta 2007. március 14. - 10:28
Figyeldoda, kurvára nem jó kalapáccsal berakni a csészét, és kurvára lehet 150 ft-ért venni egy menetes orsót, 2 anyát meg 2 bazinagy alátétet. A gyári szerszámokban is kb ugyanez van...
A berakandó csészével ellentétes oldali anyát tekerd, és figyelj, h egyenesen álljon. Az anya nagyobb legyen a csészénél, h ne karcolja szét a belsejét. Ennyi.
A berakandó csészével ellentétes oldali anyát tekerd, és figyelj, h egyenesen álljon. Az anya nagyobb legyen a csészénél, h ne karcolja szét a belsejét. Ennyi.
#3288
Írta 2007. március 13. - 23:09
Ma különleges szerelési élményben volt részem, gondoltam megosztom veletek, márha érdekel vkit.
Szóval panellakásban kormánycsapágyat cserélni már eleve veszett dolog,fõleg hogy egy órája van rá az embernek,ráadásul szerszám nélkül. Haver átjött mondta elõtte hoz szerszámot simán átrakjuk. Hát a szerszámok annyiból álltak hogy két imbuszkulcs egy 15 centis csavarhúzó, meg egy kis kombinált fogó. Fasza. Na azért nekiálltunk. Arégi csapágyat sikerült kierõszakolni szûk fél óra alatt egy vágódeszkát meg egy fakanalat is felhasználva a mûvelethez.
A felsõ csésze is viszonylag simán bement, igaz a fakanál feladta a harcot és 3 darabban a porba hullt...
Na de most jött még csak a neheze, az alsó csésze. A dirtgépemben az alsó csapágyfoglalat sem a szimmetriájáról híres, mint kiderült. Kissé ovális a fejcsõ.
Azért nekiálltunk de miután eltört a csavarhúzó feladtuk. Kell egy kalapács! Majd jövõ héten újra próbáljuk jeeee. Látom elõre hogy vagy én vagy a fejcsövem nem éli túl a mûveletet. Bár lehet. Egyszer sikerült két evõkanállal levenni és visszatenni a külsõt. Szal semmi sem lehetetlen....
Szóval panellakásban kormánycsapágyat cserélni már eleve veszett dolog,fõleg hogy egy órája van rá az embernek,ráadásul szerszám nélkül. Haver átjött mondta elõtte hoz szerszámot simán átrakjuk. Hát a szerszámok annyiból álltak hogy két imbuszkulcs egy 15 centis csavarhúzó, meg egy kis kombinált fogó. Fasza. Na azért nekiálltunk. Arégi csapágyat sikerült kierõszakolni szûk fél óra alatt egy vágódeszkát meg egy fakanalat is felhasználva a mûvelethez.
A felsõ csésze is viszonylag simán bement, igaz a fakanál feladta a harcot és 3 darabban a porba hullt...
Na de most jött még csak a neheze, az alsó csésze. A dirtgépemben az alsó csapágyfoglalat sem a szimmetriájáról híres, mint kiderült. Kissé ovális a fejcsõ.
Azért nekiálltunk de miután eltört a csavarhúzó feladtuk. Kell egy kalapács! Majd jövõ héten újra próbáljuk jeeee. Látom elõre hogy vagy én vagy a fejcsövem nem éli túl a mûveletet. Bár lehet. Egyszer sikerült két evõkanállal levenni és visszatenni a külsõt. Szal semmi sem lehetetlen....
#3289
Írta 2007. március 13. - 22:56
ma lemertek neked nem?
kijott az, hogy 30,0
ami tipikus meret csak ritka
/en 31,8-at hasznalok alatetezve egy vekony lemezzel/
bmx-es korben lehet lesz 30,0 mondjuk foutca//
kijott az, hogy 30,0
ami tipikus meret csak ritka
/en 31,8-at hasznalok alatetezve egy vekony lemezzel/
bmx-es korben lehet lesz 30,0 mondjuk foutca//
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#3290
Írta 2007. március 13. - 20:55
#3291
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
Írta 2007. március 13. - 20:16
Lévén, hogy acél MTB vázról van szó (Planet-X) a 30-as lesz az, de majd kerítek normális tolómérõt...akkor érdemes csiszolgatni, vagy menjek cserével próbálkozni?
#3292
Írta 2007. március 13. - 19:28
28,6
30 ez acel vazaknal ill bmx /tobbi verbeli mtb/
31,8
34,9
bmx mereteket nem vagom
30 ez acel vazaknal ill bmx /tobbi verbeli mtb/
31,8
34,9
bmx mereteket nem vagom
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#3293
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
Írta 2007. március 13. - 19:20
A szitu a következõ: a vázon jelenleg lévõ gyorszár imbuszos és már elegem van az állítgatásból...le kéne cserélni. Le is akartam mérni, de nem találtam sehol a tolómérõt. Megnéztem a vonalzóval: kb. 30-31 mm körül volt a nyeregvázcsõ. Mondom, úgyis mind1, majd a szervízben megmérem tolómérõvel. Lementem, srác lemérte. Motyogott vmi 29-et az orra alatt...mondom biztos nem volt elég pontos a vonalzó. Zárás elõtt pár perccel voltunk és már nem akartam a boltban szarakodni a cserével, hazahoztam és itthon próbáltam felrakni, de kiderült, hogy mégse én vagyok a hülye, mert nem ment rá az istennek se! 2 lehetõség van:
1. Visszaviszem, próbálom olyanra cserélni, amilyen tényleg kell. Ez picit necces, mert máshol azt mondták nekem, hogy ez a szabvány nagyon ritka...
2. Picit kicsiszolok a bilincs belsejébõl...akkor felmenne...vagy ez szadista módszer?
OFF
Amúgy milyen nyeregcsõ-bilincs szabványok vannak? Mármint méretileg, csakhogy ebbõl is tanuljak...
ON
1. Visszaviszem, próbálom olyanra cserélni, amilyen tényleg kell. Ez picit necces, mert máshol azt mondták nekem, hogy ez a szabvány nagyon ritka...
2. Picit kicsiszolok a bilincs belsejébõl...akkor felmenne...vagy ez szadista módszer?
OFF
Amúgy milyen nyeregcsõ-bilincs szabványok vannak? Mármint méretileg, csakhogy ebbõl is tanuljak...
ON
#3294
Írta 2007. március 12. - 23:02
Ha szerencséd van akkor csak a tárcsa és fékpofa távolságot kell kisakkoznod, hogy menet közben ne ciripeljen.
#3295
Írta 2007. március 12. - 23:00
Pontosan mit kell beállítani rajta? Légtelenítés? Vagy hogy a tárcsáktól megfelelõ távban legyenek a pofák?
hát ha levegõs, akkor légtelenítés, de nagyjából igen, amit mondasz. a tárcsa-pofa távolság, meg ha nem akarja szeretni a villádat/a vázadat, akkor adapterezés-alátétezés...persze ha van kedved vele játszani, játsssz vele, de ha nagyon nem akar mûködni, akkor egyszerûbb a szervíz. persze ettõl még mûködhet, de elõfordulhat, hogy valami nem jó...
#3296
Írta 2007. március 12. - 22:52
Persze képet teszek majd föl, mert jól fog kinézni!!!!
Huh, aztnem tudtam hogy a féket még utána be kell állítani.
Pontosan mit kell beállítani rajta? Légtelenítés? Vagy hogy a tárcsáktól megfelelõ távban legyenek a pofák?
Ja és köszi
Huh, aztnem tudtam hogy a féket még utána be kell állítani.
Pontosan mit kell beállítani rajta? Légtelenítés? Vagy hogy a tárcsáktól megfelelõ távban legyenek a pofák?
Ja és köszi
#3297
Írta 2007. március 12. - 22:39
Pauly: imbuszkészlet bõven elég kell hogy legyen a legtöbb dolgohoz, márha van már kormánycsapi a bicóban + egyéb elõkészületek..váltókat imbusszal kell felcsavarni, a HT2-es monoblokkhoz kell olyan HT2-es kulcs, a bal oldali hajtókarhoz meg az a kis fekete bizbasz, amit kézzel is meg tudsz húzni elég erõsen (nincs is rá külön célszerszám, mármint a meghúzására), nem egy nagy vásziszdász. meg én még egy kis tubus jófajta zsírt is beáldoznék pl. a monoblokk és a középcsapágyház vagy a pedál/hajtókar közé, hogy ne rohadjon össze. (+kormánycsapágyakba sem árt zsír, ha nincs benne)...meg esetleg pár kábelkötegelõ a fékcsövek és a bowdenházak rögzízésére, egy tiszta rongy (sosem árt), meg egy gumikesztyû, ha nem akarsz koszos lenni és eltûrõd magadon...ja és ha már pedál: ahhoz egy vékonyabb fajta 15-ös villáskulcs sem árthat vagy egy imbusz, ha olyan vékony tengelyes, mint az 540-es spd vagy az xtr pedál...
meg még kell nagyjából 1 teljes nap, de legyen inkább 2, ha még sosem csináltál ilyet:)
jó szerelést, aztán majd kérünk képet! (lehet, hogy a hidrás fékszettet el kell vinned beállítatni, csak szólok.)
meg még kell nagyjából 1 teljes nap, de legyen inkább 2, ha még sosem csináltál ilyet:)
jó szerelést, aztán majd kérünk képet! (lehet, hogy a hidrás fékszettet el kell vinned beállítatni, csak szólok.)
#3298
Írta 2007. március 12. - 22:19
Sziasztok!
A következõ cuccokból kéne montenbájkot varázsolni:
-össztelós váz
-bowdenszett házastól méretrevágva bóti fékszettek alapján
-készreszerelt hone hidrás fékváltókar féktesttel szett
-teló
-gyorszáras fûzött, fogsorral szerelt kerékszett
-passzentos lánc
-shimano hone hajtómû
-sram e., xt h.váltó
-meg a körítés.
Kérdés: imbuszkészlettel és a shimano cucc beszereléséhez való bizgentyûkkel meg pumpával illene tudni kész bringát csinálni, igaz?
A shimano hollowtech-hez kell a direkt e célra készített kulcs, meg kell a baloldali hajtókarhoz az a fekete csavarszerû akármi. Na azt mivel kell becsavarni?
A hátsó váltót is imbusszal kell fölcsavarozni a vázra?
THX!!!
ps.:ja és igen, hót láma vagyok, de miután összeraktam és mûködik, profi leszek, hehe :clap:
A következõ cuccokból kéne montenbájkot varázsolni:
-össztelós váz
-bowdenszett házastól méretrevágva bóti fékszettek alapján
-készreszerelt hone hidrás fékváltókar féktesttel szett
-teló
-gyorszáras fûzött, fogsorral szerelt kerékszett
-passzentos lánc
-shimano hone hajtómû
-sram e., xt h.váltó
-meg a körítés.
Kérdés: imbuszkészlettel és a shimano cucc beszereléséhez való bizgentyûkkel meg pumpával illene tudni kész bringát csinálni, igaz?
A shimano hollowtech-hez kell a direkt e célra készített kulcs, meg kell a baloldali hajtókarhoz az a fekete csavarszerû akármi. Na azt mivel kell becsavarni?
A hátsó váltót is imbusszal kell fölcsavarozni a vázra?
THX!!!
ps.:ja és igen, hót láma vagyok, de miután összeraktam és mûködik, profi leszek, hehe :clap:
#3299
Írta 2007. március 11. - 19:43
Nekem négyszögesrõl így elég hamar lejött, többinél nem tudom mi a helyzet.
#3300
Írta 2007. március 11. - 16:39
Köszi! A csavar nélküli tekerést mindjárt ki is próbálom.