Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#1901
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

Már megint a régi nóta! Almát akartok körtével összehasonlítani!

Az állandó érték ebben az esetben Papa (csak a példa kedvéért :)) teljesítõ képessége és súlya. Tapasztalatból tudom, hogy Papa akkor lenne elégedett, ha az országútis haverjait könnyedén elõzgetné, de legalább is tartaná velük a tempót, akár emelkedõn is.
A változtatható érték a kerékpár gördülési ellenállása, légellenállása, súlya stb.
Ideális eset, amikor ezek az értékek közelítenek a nullához. Nem egyszerû ezt elérni, de van, akinek ez fontos és törekszik rá.

Vagyok én, akinek az elvárásai ettõl eltérõek.
Kell nekem az összteló, mert nem állok meg a padkánál és nem lassítok kisebb kátyúknál vagy vasúti átjárónál. Hasonló okból használok szélesebb gumikat is. + súly!
Kell a sárvédõ is, mert nem szeretem, ha a szükségesnél nagyobb mértékben ázom el. +súly!
Agyváltót használok a komfort miatt. +súly és nagyobb ellenállás!
Szeretem éjszaka is látni az utat, ezért nem villogót használok, hanem világítást. +súly!
Van nálam tartalék belsõ és szerszám, meg pumpa is. Nem akarok naponta elemeket cserélni ezért agydinamó használok. +súly és nagyobb ellenállás! Sátorban, hálózsákban alszom egy-egy túra során, nem szállodában és a csomagomat sem az asszony hozza utánam kocsival. (Lehetne még folytatni a felsorolást.) +súly és nagyobb ellenállás +súly és nagyobb ellenállás

Mivel nem szeretnék több milliót költeni a felszerelésre és a kerékpárra, de szeretném a fenti komfortot, ezért a kerékpárom a felsorolt felszereltséggel 20 kiló felett és nem tíz alatt van.

Ez a súly téma idõrõl-idõre elõkerül. A grammániás sporttársak nagy energiákat fektetnek abba, hogy az „igazukról” meggyõzzenek. Szerintem ez ugyan annyira felesleges, mint arról vitázni, hogy van-e értelme a nagyobb fényerõnek vagy a sárvédõnek, csomagtartónak. Felmálházott kerékpárral vagy a csomagokat szállító autóval túrázzunk.

Mindenki a számára megfelelõ kompromisszumra törekszik, ami a teljesítmény (súly) és ár (költség) valamilyen százalékos megoldásából adódik.
A példáddal élve, amikor Gergõ barátom felér a dombtetõre és Te beérsz pár perccel késõbb, akkor elmondhatja, hogy vehetnél egy pár Cosmic kereket, Campa hajtómûvet meg karbon vázat mert egy mázsa cementet cipelsz.

… és egy hónap múlva megint elõkerül a téma …


Egyetértek veledis, én direkt ilyet terveztem, és inkább sportolásra használnám, nem túrázásra. Túrázni tuti nem az enyém az ideális, városban nem közlekedem járdán, szóval padka nagyon nem hat meg.
Szóval sportolásra nekem ez egy kompromisszum nélküli reku. 3cm-es rekusittel talán nem lesz olyan kényelmetlen mint egy hagyományos versenykeró, és gyorsaságban majd meglátom milyen lesz.
De mégegyszer, túrázni ez tuti nem ideális, nemis annak terveztem, a súlyt is csak azért hoztam fel, mert acélból van, és mégis csak 2kg-val nehezebb mint egy 4000 dolláros alu reku, de az árát tekintve inkább az 1000 dollárhoz közelelit mindennel együtt.
Menettapasztalatokat majd késõbb irok, elég esõ idõ van mostanság, festés nélkül nem akarom nagyon összedzsuvázni még :)

#1902
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Azért nem teljesen mindegy a túrázónak se. Mindig azt a példát szoktam felhozni, hogy 1 kilót feljebb vinni 1000 méterrel, az pontosan annyi munka, mint egy tonnát felpakolni 1 méterrel magasabbra.

Aki tehát egy kiló túlsúllyal vág neki egy átlagos túranapnak, az veheti úgy, hogy elõször felpakol egy tonna cementet egy utánfutóra, aztán a többiek nyomába eredhet. Este pedig elmondhatja hogy egy kiló ide vagy oda, az tök mindegy.
:)


Már megint a régi nóta! Almát akartok körtével összehasonlítani!

Az állandó érték ebben az esetben Papa (csak a példa kedvéért :)) teljesítõ képessége és súlya. Tapasztalatból tudom, hogy Papa akkor lenne elégedett, ha az országútis haverjait könnyedén elõzgetné, de legalább is tartaná velük a tempót, akár emelkedõn is.
A változtatható érték a kerékpár gördülési ellenállása, légellenállása, súlya stb.
Ideális eset, amikor ezek az értékek közelítenek a nullához. Nem egyszerû ezt elérni, de van, akinek ez fontos és törekszik rá.

Vagyok én, akinek az elvárásai ettõl eltérõek.
Kell nekem az összteló, mert nem állok meg a padkánál és nem lassítok kisebb kátyúknál vagy vasúti átjárónál. Hasonló okból használok szélesebb gumikat is. + súly!
Kell a sárvédõ is, mert nem szeretem, ha a szükségesnél nagyobb mértékben ázom el. +súly!
Agyváltót használok a komfort miatt. +súly és nagyobb ellenállás!
Szeretem éjszaka is látni az utat, ezért nem villogót használok, hanem világítást. +súly!
Van nálam tartalék belsõ és szerszám, meg pumpa is. Nem akarok naponta elemeket cserélni ezért agydinamó használok. +súly és nagyobb ellenállás! Sátorban, hálózsákban alszom egy-egy túra során, nem szállodában és a csomagomat sem az asszony hozza utánam kocsival. (Lehetne még folytatni a felsorolást.) +súly és nagyobb ellenállás +súly és nagyobb ellenállás

Mivel nem szeretnék több milliót költeni a felszerelésre és a kerékpárra, de szeretném a fenti komfortot, ezért a kerékpárom a felsorolt felszereltséggel 20 kiló felett és nem tíz alatt van.

Ez a súly téma idõrõl-idõre elõkerül. A grammániás sporttársak nagy energiákat fektetnek abba, hogy az „igazukról” meggyõzzenek. Szerintem ez ugyan annyira felesleges, mint arról vitázni, hogy van-e értelme a nagyobb fényerõnek vagy a sárvédõnek, csomagtartónak. Felmálházott kerékpárral vagy a csomagokat szállító autóval túrázzunk.

Mindenki a számára megfelelõ kompromisszumra törekszik, ami a teljesítmény (súly) és ár (költség) valamilyen százalékos megoldásából adódik.
A példáddal élve, amikor Gergõ barátom felér a dombtetõre és Te beérsz pár perccel késõbb, akkor elmondhatja, hogy vehetnél egy pár Cosmic kereket, Campa hajtómûvet meg karbon vázat mert egy mázsa cementet cipelsz.

… és egy hónap múlva megint elõkerül a téma …

#1903
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 posts

azért nem mindegy ,hogy az a plusz 1 kiló mibõl van...:D
pl.:kolbászból:):):)


30 - 40 éve nekem azt igérték, hogy kolbászból a kerítés lesz nem a +1 kiló!
Meg, hogy miénk lesz a jövõ! - na oszt itt van ni...
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#1904
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 posts
Papa!

azért nem mindegy ,hogy az a plusz 1 kiló mibõl van...:D
pl.:kolbászból:):):)
toljad neki!!!

#1905
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Felfelé menet azért sokat számít a bringa súlya. Bár ha nem versenyzõ az ember akkor mindegy hogy mondjuk 3-4 perccel tovább tart megmászni egy emelkedõt.


Azért nem teljesen mindegy a túrázónak se. Mindig azt a példát szoktam felhozni, hogy 1 kilót feljebb vinni 1000 méterrel, az pontosan annyi munka, mint egy tonnát felpakolni 1 méterrel magasabbra.

Aki tehát egy kiló túlsúllyal vág neki egy átlagos túranapnak, az veheti úgy, hogy elõször felpakol egy tonna cementet egy utánfutóra, aztán a többiek nyomába eredhet. Este pedig elmondhatja hogy egy kiló ide vagy oda, az tök mindegy.
:)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#1906
gabor88

gabor88

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts
Felfelé menet azért sokat számít a bringa súlya. Bár ha nem versenyzõ az ember akkor mindegy hogy mondjuk 3-4 perccel tovább tart megmászni egy emelkedõt.

#1907
NagyEmber

NagyEmber

    vendég

  • fórumtag
  • 62 posts
Grammok, kilók?
Nyomasztó...
Egy jó ebéd, sörrel 70dkg - akár 1 kg is lehet. Ha benned a reggeli, akkor plusz 1,5. Ha iszol egy rendeset, akkor az 0,5 l, legalább ugyan ennyi kiló. Ez olyan, mint a titáncsavaros, szuper karbonvázú bringával beülsz a kocsmába, egy pofa sörre és és rádobsz még vagy 1,5 kg-ot a súlyért kifizetett 500e Ft-ra.
Thomas Frischneck mondata egyszer egy interjúban még, amikor arról kérdezték, hogy miért nem alu, vagy karbon a bringája (a Ritchey-nél acélvázas bringával ment), azt mondta, hogy; Tudják, nem a vázanyagon, hanem a szívemen és a combomon múlik....
NE

Én is így vagyok vele ! A most készülõ vázam (magamat ismerve) lesz vagy 4 kg üresen, 11 kimerevítve. Legfeljebb könnyû alkatrészekkel töltöm meg, hog a 12 kilóba beleférjek:) Fejtámla !? Majd megerõsödik a nyaka !



#1908
NagyEmber

NagyEmber

    vendég

  • fórumtag
  • 62 posts
Szép darab. Ügyes! Lesz itt suhanás, kérem!
NE

[IMG][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/111023/DSC01450_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül[/IMG]


Na kezd alakulni nekem is a jövõ évi gépem.
A hegesztõnek volt végre másfél órája rámis(kicsit bevolt havazva), szóval az összes hegesztés készvan, és már félig össze is van rakva. Vagyis csak a bovdenek nincsenek bekötve, meg a kormányon kell kicsit módositanom, mert igy egy döccenõnél elég közel kerülhet a nemesebbik részem a stucnihoz, ami lehet nem lenne kellemes, de egy másféle stucnival orvosolva lesz a probléma. Meg a kormányt még le kell vágnom, mert a combomba ütközik, de ezt gondoltam amúgyis.
Hogy legyen pár adat is:
Ülésmagasság 55cm
Hajtómû magasság: 68cm
Magasság: 100cm(de még egy kicsit emelkedni fog a kormány miatt)
Tengelytáv: 114cm
Hossz: 181cm
Szélesség: 44cm
Súly: 12kg (pedállal, ülésszivacs nélkül)

Egyébként Campa Khamsin kerekek, Campa Veloce 10-es szett(Centaur hajtómû 53/39) van rajta, szóval minden adott lesz a száguldáshoz :) Márcsak nekem kell majd formába jönnöm.
Persze nem a platform pedál lesz rajta, csak most ez volt kéznél a próbához.



#1909
NagyEmber

NagyEmber

    vendég

  • fórumtag
  • 62 posts
Szép túra lehetett. Ahogyan hazaértetek ki is tört az õsz...
NE

Ez is meg volt, még sincs Erste! Papa, Beni, Sínbiciklis és Jómagam jelenlétünkkel igyekeztünk emelni az esemény fényét.
Feltöltött kép
Volt itt minden! Kaja pia, ingyen pina. A játékos fejtörõn Beni is és én is nyertünk egy-egy limitált kiadású lárhatósági mellényt. Ha jól emlékszem, ilyen kérdések voltak: neve, lakcíme?
Feltöltött kép
Ezt követõen vissza indultunk Göd érintésével, mert Beni szerint arra rövidebb. Elköltöttük az év utolsó hekkjét és az õsz elsõ forralt borát.



#1910
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

Az enyém túrakész állapotban vascsûbõl készült csomagtartóval huszonpár kiló.
Ha a tartaléklámpákból kiveszem az elemeket: -50 g
A láncból kiveszek két szemet: -10 g
A lábamat és a szemöldökömet legyantáztatom: -30 g
A lábkörmeimet levágom indulás elõtt: -20 g (mondjuk ezt egy 12 órás mûszak után 6000 dollárért sem csinálná meg egyetlen szak(g)ember sem, úgyhogy Te nyertél!)


Végülis az enyémmel is lehet majd túrázni, mert a decathlonos táskát majd felteszem, meg az ülés alá a hátsó ülés elé végülis befér akár egy sátor meg egy hálózsák is ha nagyon akarom XD
De egész napos tekerésre is elég a decathlonos táska. :)

#1911
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts
Az enyém túrakész állapotban vascsûbõl készült csomagtartóval huszonpár kiló.
Ha a tartaléklámpákból kiveszem az elemeket: -50 g
A láncból kiveszek két szemet: -10 g
A lábamat és a szemöldökömet legyantáztatom: -30 g
A lábkörmeimet levágom indulás elõtt: -20 g (mondjuk ezt egy 12 órás mûszak után 6000 dollárért sem csinálná meg egyetlen szak(g)ember sem, úgyhogy Te nyertél!)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#1912
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

Én is így vagyok vele ! A most készülõ vázam (magamat ismerve) lesz vagy 4 kg üresen, 11 kimerevítve. Legfeljebb könnyû alkatrészekkel töltöm meg, hogy a 12 kilóba beleférjek:) Fejtámla !? Majd megerõsödik a nyaka !


Azért a vázamon is lehetne faragni, 6.2kg faüléssel, üléskonzollal, kormánnyal mindennel. A kerekek és a szett másik 6kg. aluminiumból alu villával lehet kihozom könnyebbre, de merevsége nemtom milyen arányban lenne ezzel, szóval maradtam acélnál.
Nem mellesleg a Cruzbike Vendetta 9.9kg(pedál nélkül) aluminiumból, hasonló szintû felszereltségel, csak az 4000 dollár. 3000 dollárból simán leviszem 9 kilóig. Csak a kerekeimen 60 dekát tudnék nyerni 50000Ft felárral, csak nekem most szempont volt a költséghatékonyság is.
Fejtámla amúgy lehet lesz, még tesztelés alatt van.

#1913
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts

Könnyû alkatrészekbõl könnyû gép! Nem a vázon lehet a legtöbb súlyt spórolni, ezt már régóta szajkózom! :) Ennyire döntött ülés esetén szükséges lehet a fejtámla, de ez majd a gyakorlatban kiderül. Sok kellemes kilómétert!

Én is így vagyok vele ! A most készülõ vázam (magamat ismerve) lesz vagy 4 kg üresen, 11 kimerevítve. Legfeljebb könnyû alkatrészekkel töltöm meg, hog a 12 kilóba beleférjek:) Fejtámla !? Majd megerõsödik a nyaka !
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#1914
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Feltöltött képSúly: 12kg (pedállal, ülésszivacs nélkül)

Könnyû alkatrészekbõl könnyû gép! Nem a vázon lehet a legtöbb súlyt spórolni, ezt már régóta szajkózom! :) Ennyire döntött ülés esetén szükséges lehet a fejtámla, de ez majd a gyakorlatban kiderül. Sok kellemes kilómétert!

#1915
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts

[IMG][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/111023/DSC01450_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül[/IMG]
Egyébként Campa Khamsin kerekek, Campa Veloce 10-es szett(Centaur hajtómû 53/39) van rajta, szóval minden adott lesz a száguldáshoz :) Márcsak nekem kell majd formába jönnöm.
Persze nem a platform pedál lesz rajta, csak most ez volt kéznél a próbához.

Alakul ;)
Jó sokat mászkálj vele a városban! Majd mutogatnak rád: ni mán, sárhányaó sincs rajta ! Ha majd téged megszoktak, kimerészkedek én is. :)
A szálguldáshoz viszont minimum 30 km-re el kell menni a várostól, hogy összefüggõ használható aszfaltot találj. :(
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#1916
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

Lesz meglepetés a debreceni outisok körében!
:D


Ahhoz még formába kell majd jönnöm :)

#1917
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Kösz ;)


Lesz meglepetés a debreceni outisok körében!
:D
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#1918
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

Jól néz ki.
A faülésrõl kérdezném: a tartódeszkák élét nem kell lemunkálni a tiplifák érintéséig?


Nemsok értelmét látom, mert egyrészt igysem nyom, másrészt 3cm-es rekusit lesz rajta.

#1919
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

;1134371']Dartsos! Állat, gratulálok!


Kösz ;)

#1920
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

Az ülés alatti töréspont meg van erõsítve?


Persze, megvan szépen csnálva, csak nem látszik...a csupi vázról nem tettem külön képet, de egy 32-es csõ van kioválositva, azmeg szépen be van reszelve ivre, és oldalanként 15 centi varrat fogja a vázzal össze.

A hátsó villánál meg nem számit hogy felfele néz, mert egy kis alátét megoldja a kiesés gondját.