Már megint a régi nóta! Almát akartok körtével összehasonlítani!
Az állandó érték ebben az esetben Papa (csak a példa kedvéért) teljesítõ képessége és súlya. Tapasztalatból tudom, hogy Papa akkor lenne elégedett, ha az országútis haverjait könnyedén elõzgetné, de legalább is tartaná velük a tempót, akár emelkedõn is.
A változtatható érték a kerékpár gördülési ellenállása, légellenállása, súlya stb.
Ideális eset, amikor ezek az értékek közelítenek a nullához. Nem egyszerû ezt elérni, de van, akinek ez fontos és törekszik rá.
Vagyok én, akinek az elvárásai ettõl eltérõek.
Kell nekem az összteló, mert nem állok meg a padkánál és nem lassítok kisebb kátyúknál vagy vasúti átjárónál. Hasonló okból használok szélesebb gumikat is. + súly!
Kell a sárvédõ is, mert nem szeretem, ha a szükségesnél nagyobb mértékben ázom el. +súly!
Agyváltót használok a komfort miatt. +súly és nagyobb ellenállás!
Szeretem éjszaka is látni az utat, ezért nem villogót használok, hanem világítást. +súly!
Van nálam tartalék belsõ és szerszám, meg pumpa is. Nem akarok naponta elemeket cserélni ezért agydinamó használok. +súly és nagyobb ellenállás! Sátorban, hálózsákban alszom egy-egy túra során, nem szállodában és a csomagomat sem az asszony hozza utánam kocsival. (Lehetne még folytatni a felsorolást.) +súly és nagyobb ellenállás +súly és nagyobb ellenállás
Mivel nem szeretnék több milliót költeni a felszerelésre és a kerékpárra, de szeretném a fenti komfortot, ezért a kerékpárom a felsorolt felszereltséggel 20 kiló felett és nem tíz alatt van.
Ez a súly téma idõrõl-idõre elõkerül. A grammániás sporttársak nagy energiákat fektetnek abba, hogy az „igazukról” meggyõzzenek. Szerintem ez ugyan annyira felesleges, mint arról vitázni, hogy van-e értelme a nagyobb fényerõnek vagy a sárvédõnek, csomagtartónak. Felmálházott kerékpárral vagy a csomagokat szállító autóval túrázzunk.
Mindenki a számára megfelelõ kompromisszumra törekszik, ami a teljesítmény (súly) és ár (költség) valamilyen százalékos megoldásából adódik.
A példáddal élve, amikor Gergõ barátom felér a dombtetõre és Te beérsz pár perccel késõbb, akkor elmondhatja, hogy vehetnél egy pár Cosmic kereket, Campa hajtómûvet meg karbon vázat mert egy mázsa cementet cipelsz.
… és egy hónap múlva megint elõkerül a téma …
Egyetértek veledis, én direkt ilyet terveztem, és inkább sportolásra használnám, nem túrázásra. Túrázni tuti nem az enyém az ideális, városban nem közlekedem járdán, szóval padka nagyon nem hat meg.
Szóval sportolásra nekem ez egy kompromisszum nélküli reku. 3cm-es rekusittel talán nem lesz olyan kényelmetlen mint egy hagyományos versenykeró, és gyorsaságban majd meglátom milyen lesz.
De mégegyszer, túrázni ez tuti nem ideális, nemis annak terveztem, a súlyt is csak azért hoztam fel, mert acélból van, és mégis csak 2kg-val nehezebb mint egy 4000 dolláros alu reku, de az árát tekintve inkább az 1000 dollárhoz közelelit mindennel együtt.
Menettapasztalatokat majd késõbb irok, elég esõ idõ van mostanság, festés nélkül nem akarom nagyon összedzsuvázni még
