Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#12981
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

Másrészt a fronthajtás-hátsó hajtás összevetésben legföljebb az lehetne a gond, hogy kikapar a fronthajtás, mint a Trabi az árokparton. No, de ezeknél a súlypont jóval elölrébb van, meg hát én nem montis, extrém emelkedõre gondoltam. Persze, mindig lehet szélsõséges szituációt találni, amiben nem boldogulsz, de a fentebb leírt egyszerû tényközlés, hogy lejtõn nem lehet felmenni fronthajtásos rekuval, az már elnézést, de baromság.


Egy kicsit nem olvasgatom a fórumot, aztán milyen kis parázs vita kerekedik...
Én próbáltam már több fronthajtásos modellt is, de sajnos a legtöbbet csak sík terepen. Amelyikkel viszont emelkedõre mentem, ott a meredek országúton elõre kellett hajolnom, ha azt akartam, hogy ne csússzon meg a hajtott elsõ kerék. Igaz viszont, hogy az út nyálkás volt, viszont jó minõségû aszfalt. Ugyanevvel a fronthajtásossal hasonló meredekségû macskaköves úton, illetve földúton hamar elakadtam, többszöri nekifutással is. Ugyanez ugyanott hátsókerék hajtásnál soha nem volt még gond. Ezért igaza van szerintem a Salának is, meg Neked is. Valóban nem annyira jól használható a fronthajtásos gép dimbes-dombos viszonyok között, és valóban a lánc meggyötrésén túl a legnagyobb gond az elsõ kerék kikaparása szélsõséges esetben, illetve rosszabb útviszonyok esetén, ahogy írtad is.
Azt viszont nem értettem, hogy miért írod, hogy:

Az erõkifejtés a derekadat megtámasztó pozicióban a legnagyobb, nem csak a rekun, de pl. a barlangászok, kútásók a függõleges kürtõben símán mozognak némileg hasonló pozícióban, a lábukkal befeszítve.

???

#12982
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás
Egy hülye kérdés: Van valakinek lowracer reku váza olcsón?:)

#12983
Albert András

Albert András

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Nem akarlak megbántani, meg az ismereteidet kétségbe vonni, de a fizika attól még könyörtelenül megmarad, hogy te milyen boltban dolgozol. Az erõkifejtés a derekadat megtámasztó pozicióban a legnagyobb, nem csak a rekun, de pl. a barlangászok, kútásók a függõleges kürtõben símán mozognak némileg hasonló pozícióban, a lábukkal befeszítve. Másrészt a fronthajtás-hátsó hajtás összevetésben legföljebb az lehetne a gond, hogy kikapar a fronthajtás, mint a Trabi az árokparton. No, de ezeknél a súlypont jóval elölrébb van, meg hát én nem montis, extrém emelkedõre gondoltam. Persze, mindig lehet szélsõséges szituációt találni, amiben nem boldogulsz, de a fentebb leírt egyszerû tényközlés, hogy lejtõn nem lehet felmenni fronthajtásos rekuval, az már elnézést, de baromság. Ugyanakkor igaz, hogy általánosságban a rekuk felhasználhatósága terepen némileg szûkebb. Itt viszont már hozzáállás kérdése, hogy egy tüdõköptetõn az ember kiáll (hagyományoson), vagy leszáll, és feltolja. A rosszul körülírt, kinyilatkoztatásszerû "tanácsok" viszont nem segítenek senkin sem.

#12984
kulitoko

kulitoko

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 320 hozzászólás

most néztem M5 gyártó oldalán

250watt folyamatos tekeréssel sima bringával 30km/h val haladsz, ugyanez országutival 35, idõfutambringával 40 lowracer rekuval 55 teljes burkolattal 75km/h!!!!!!

zsir D:


Uristen, ez nagyon brutál hogy mennyit számít a légellenállás...

Február elejétõl elkezdtem melózni, jövõre simán összejönne annyi pénz, hogy tudjak venni egy rekut, csak a döntés nehézsége...pl nem tudom mit szólnának otthon szüleim, ha beállítanék egy félmilliós rekuval :D Másra is jó lenne a pénz, ezért is nehéz dönteni.
Mindenképp valami alacsony építésû, 2 kerekû járgányt szeretnék, ami mind kényelemben és sebességben kiváló, lehessen vele jó tempót, tartósan is diktálni. Országúton, mellékutakon használnám, de örülnék neki, ha a jobb minõségû erdei utakon is megállná a helyét :D Micsoda igények..... :D Évente 1x-2x nagycsomagos túrák, amit szerintem utánfutóval oldanék meg (gondolom ez simán megoldható, bármelyik típusnál).

Saláéknál a tadpole teszt mégjobban erõsítette bennem, hogy bizony nekem kell egy reku. A fent leírtakra pl egy Optima Baron megfelelõ lenne?
Paramétereim :D 196/90

#12985
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
igy hogy rekuval foglalkozom és elmondhatom, hogy Európa 2. legnagyobb reku boltjában dolgozom azt hiszem van fogalmam arról mi jó mi nem

próbáltam toxy-t és több elsõkerékhajtásost

higgy nekem nem lehet vele emelkedõre menni...

amire való arra tökéletes, minnél gyorsabban menni.

Gabi: igen sajnos az egyik negativuma a rekuknak az emelkedõre feljutás, sajnos nyomni kell.
Másik az hogy izzatsz ;)

most néztem M5 gyártó oldalán

250watt folyamatos tekeréssel sima bringával 30km/h val haladsz, ugyanez országutival 35, idõfutambringával 40 lowracer rekuval 55 teljes burkolattal 75km/h!!!!!!

zsir D:

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#12986
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
nekem sincs, de...
némileg az üléspozi segít egy cseppet a hagyományos bringán, nem?!
ha már ki vagy fingva, még el lehet bajmolni az emelkedõ tetejéig kiállva

#12987
Albert András

Albert András

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Miért "felejtõs" emelkedõre? Én ezt sohasem értem. Talán fronthajtással nem lehet emelkedõn fölmenni?
Másrészt szerintem figyeljétek meg egyszer a hétköznapi használatban mikor tekeritek ki akár csak 20 fokra a kormányt?

#12988
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
...mert nem olvas, nem lát, nem néz...:)

#12989
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
pozitivumok:

rövid lánc ezért könnyebb
kompakt

hátrányok:

tul kicsi fordulókör
láncnak nem tesz tul jót
emelkedõre felejtõs

versenyzésre jó de amugy nem jó.

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#12990
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás

Nekem _MÉG_ nincs rekum, de mint Sala is mondta (legalábbis úgy rémlik ezt mondta :) ), és a képen is elég jól látszik, "kicsit" nagyon meg van tekeredve szegény lánc. Lehet rosszul látom, de mintha a villához hozzá is érne.

Bocs ha már volt, ma este akadt horogra

Tényleg hozzáér a villához. Vajon mennyire örül a lánc az ilyen csavargatáshoz? És mennyire használható a fronthajtás a mindennapokban? Gondolom, szûk kanyarban nem illik teljes erõbõl tekerni...
Ha valakinek vannak tapasztalatai a fronthajtásos rekukkal, szívesen venném, ha megosztaná.

#12991
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Nekem tavaly a TOXY ZR volt ilyen élmény.
Az is "fronthajtású".
Ott a magas pedál helyzet zarvart egy idõ után, de tény, brutálisan tempót tlehet vele hajtani.

Sala Mester, FOX tag már a helyén, vagy még pihen? :chomik:

#12992
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
kicsit más de madjnem ugyanaz

http://www.challenge...en&selectie=nme

http://www.challenge...repeat=&taal=en

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#12993
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

;690901']Ez a "meghajtott kereket kormányozni" ( http://kep.tar.hu/to...5340/32706232#2 ) dolog hogy mûködik? Így elsõre nem látom át.


talán a kerék fölött fut a lánc?

edit: ránagyítottam.. ez hülyeség :)
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#12994
kulitoko

kulitoko

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 320 hozzászólás
Nekem _MÉG_ nincs rekum, de mint Sala is mondta (legalábbis úgy rémlik ezt mondta :) ), és a képen is elég jól látszik, "kicsit" nagyon meg van tekeredve szegény lánc. Lehet rosszul látom, de mintha a villához hozzá is érne.

Bocs ha már volt, ma este akadt horogra


#12995
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás
Ez a "meghajtott kereket kormányozni" ( http://kep.tar.hu/to...5340/32706232#2 ) dolog hogy mûködik? Így elsõre nem látom át.

#12996
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás
Publikussá vált az elsõ magyar rekumbens blog:
www.ambringa.blogspot.com
A bolt hírein, tapasztalatokon kívül folyamatosan felkerülõ számtalan érdekes bejegyzés, cikk itthonról és a nagyvilágból.

#12997
DrDj

DrDj

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

Ha szeretnél megismerni hazai velomobilost, látogasd meg a www.antibringa.hu oldalt. A szerzõje, Dr. Joó Antal egy fantasztikus ember, nagyszerû bringákkal, és ami ennél is fontosabb: nagyszerû gondolatokkal. Igazi ritkaság...


Köszönöm az ötletet, ismerem az oldalt, és nagyon tetszik az egész szellemisége. Nem csak a szigorúan vett velomobilos oldalakat olvastam el, mindegyik aloldalon találtam valami érdeksséget/értéket.

Lord: Az a baj, hogy már így is túl sok dolgot próbáltam ki, amit nem kellett volna. Ilyen a bringa is, mert egybõl "baj lett belõle". Azóta menthetetlen vagyok. Ezért nem járok modellautók versenyére+gokartozni (csak ritkán)+repülõtérre, mert onnan csak tankkal lehetne elvontatni... :D

DrDj.blog.hu
velomobil, kerékpáros közlekedés


#12998
Albert András

Albert András

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Ha szeretnél megismerni hazai velomobilost, látogasd meg a www.antibringa.hu oldalt. A szerzõje, Dr. Joó Antal egy fantasztikus ember, nagyszerû bringákkal, és ami ennél is fontosabb: nagyszerû gondolatokkal. Igazi ritkaság...

#12999
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

Egy BionX-es gépet én is szívesen tesztelnék, legalább tudnám, hogy mit kell irigységbõl mindenhol fikázni...


Az iylen dolgokat addig jó, amíg nem probálod ki.. Hidd el.. :)
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#13000
DrDj

DrDj

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

BionX-es gépet volt módom kiprószálni. Nagyon ott van, még ha cipelni is kell a plussz súlyt! És az még egy régebbi modell volt. Én is inkább az egyedi burkolat kialakításon gondolkodom, ha egyszer rászánom magam egy háromkerekûre. Az min. egy Greenspeed GTO lesz, azzal lehet nagyokat túrázni!



Hasonlóak az elképzeléseink eszerint, ugyanis én is egy jó kis trike-kal kezdenék, bár én nem a csúcsot célzom meg, elég lenne egy szerényebb taiwani modell is. Addig is jó sok idõm lesz gondolkozni a burkolat megvalósításán, szerintem valami merev dolog lesz, fémlemez vagy valami "házi mûanyag" :D Persze kb. max 10 kilós, különben nem bírnám felcipelni a másodikra :)

Egy BionX-es gépet én is szívesen tesztelnék, legalább tudnám, hogy mit kell irigységbõl mindenhol fikázni...

DrDj.blog.hu
velomobil, kerékpáros közlekedés