Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#13101
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
kit23tian!
Köszi a választ! Most keresek rekut túrázni. Van már egy-két jelölt, de a Nazca is tetszik. Hm, nehéz választás.

#13102
azebik

azebik

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
A katalógusban vízszintesnek tûnt a pedál-ülés vonal a Mini-nél, de: egymásra raktam a Mini és az 5-ös képet Photoshoppal. Az ülés lejjebb van a Mini-nél, és azt kompenzálja az erõsebb váz-kanyar az elsõ kerék felett, de nem teljesen. Szóval rendben, az üléshez képest tényleg feljebb lesz a pedál valamivel.

#13103
kit23tian

kit23tian

    vendég

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Tud valaki a Nazca modellekrõl valami bõvebbet? Esetleg tapasztalat? Na mert, hogy körülnézegettem a reku piacon, és tetszenek a masináik.
Köszi!

Ár/érték arányban nagyon jó gépeket csinálnak, én egy sport Pioneer-t kergettem meg alsó kormánnyal mechanikus tárcsafékekkel és nem kicsit jól ment!
Bõvebb infók:http://www.evobike.h...mbent/nazca.php
Van modelljük túrázni és versenyezni is sok felszereltség családdal.
A 20"-os keréken gördülõ Fiero nagyon kicsi helyen elfér!A Paseo pedig az ideális túratárs is lehet 4db oldaltáskányi csomagratójával és elsõ teleszkóppal ami a közrefogott 20"-os keréknek köszönhetõen alacsony ülésmagasságot enged meg a biztonságos lábletétel érdekében.

#13104
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Tud valaki a Nazca modellekrõl valami bõvebbet? Esetleg tapasztalat? Na mert, hogy körülnézegettem a reku piacon, és tetszenek a masináik.
Köszi!

#13105
azebik

azebik

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Ma megyek megint az ambringa-sokhoz. Függõség, naná.

Csory: nagyon informatívak a hozzászólások Mini ügyben, segített. Azub Mini, egyértelmûen. Formatervezés a négyzeten (a Hurricane Tourt nézegettem még, de azt is veri) + elég lapos, hogy lifestyle legyen + elég magas, hogy ne menjen rád a kamion. Az elsõ lengéscsillapítón hezitálok. Érdemes?

Egy hozzászólásodba kötnék kicsit bele: (Csory Mini vs 5 - 2007-08-17, 21:51) "3. Alacsonyabb üléspozíció miatt a pedálok relative feljebb kerülnek, "fekvõsebb" vagy "lábemelõsebb" testhelyet = kevésbé stabil érzés" - írod. De nem.

Nézd meg az azub 5 és a mini váz íve közt a különbséget, a mini-jé Hurricane Tour stílusban megtörik, az 5-ösé lágyabb, vagyis a láb nem lesz fent.

Köszi az info-kat még egyszer, ha esetleg megírod, mikor veszed át a minit, arra sétálnék mintegy véletlenül. :-)

#13106
kit23tian

kit23tian

    vendég

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

természetesen toxy-t akartam írni :-) :-)

Szép munka GRATULA!Akit érdekel az eredeti TOXY -ZR annak: http://www.evobike.h...ent/toxy-zr.php
Természetesen olcsóbb márkák és modellek is elérhetõek: www.evobike.hu oldalon;http://www.evobike.h...mbent/nazca.php

#13107
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Jaj nekem!
A héten bementem Saláékhoz a bótba, és odalett a hitem!
Teljesen "elrontottak"! :D Már azon jár az agyam, hogy pontosan melyik típust vegyem, mert hogy veszek, az nem kérdés!
(Mi lesz így velem?)

#13108
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

http://kep.tar.hu/to...5340/32706302#2

akit érdekel egy troxy utánérzés ;-)


Gratula!
milyen súlyban van? /és az rekuban jónak számít? ;) /
menettapasztalatok?

#13109
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás
természetesen toxy-t akartam írni :-) :-)

#13110
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás
http://kep.tar.hu/to...5340/32706302#2

akit érdekel egy troxy utánérzés ;-)

#13111
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Érdekes
http://bp3.blogger.c.../spinetrike.jpg

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#13112
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

[I]Kár, hogy az SWB felsõ kormányos lesz, mert ha valamit egyszerû volt eldöntenem a rekukkal kapcsolatban, az az, hogy az alsó kormányt kedvelem. A tadpole-jukat azért ki fogom próbálni! Várható árak?


Van nekik alsó kormányos is, de az nem nyerte el a bizalmamat, mivel nem indirekt, hanem direkt kormányzása van. Ez ugyan egyszerûbb konstrukciós szemmel, viszont rendre elrontják, igazán jóval még nem nagyon találkoztam. Ennek oka, hogy vagy túlságosan elõre kerül a kormány, úgy viszont fel- és leszálláskor jelent gondot (meg kényelmetlenebb is), vagy hátrább hozzák, de akkor viszont túl nagy az oldalra mozdulása, ami jócskán növeli a fordulókört, mivel hamarabb beakad a lábba, vagy a testbe, ami ráadásul balesetveszélyes is. Igazán jó alsó kormányt szerintem csak indirekt, azaz rudazatos megoldással lehet készíteni, olyan viszont jelenleg nincs nekik. Ez egyébként általános probléma a tajvani rekuk esetében.
Az ár jelenleg kalkuláció alatt van, mivel még elõttünk van a belföldiesítés, vámolás. De igyekszünk minél alacsonyabban tartani, hogy elérhetõ legyen sokaknak.
Azért szerintem ne csak a trike-ot próbáld ki majd, hátha mégis megtetszik a felsõ kormány is! :)

#13113
Jankó

Jankó

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.030 hozzászólás

A postolt kanyartechnikai érdekességeket megoszthatnád a fórummal.


Slow Joe Recumbo írja: "Az igazán éles kanyarokban, mint amilyen az "U" kanyar, sokan közülünk kidokkolnak, leveszik a lábukat a pedálról (a motorversenyzõkhöz hasonlóan), és csak az ellentétes oldalon tekernek. A levett láb egyfajta forgáspontul (pivot point) szolgál és segíti az egyensúlyozást is az igazán lassú kanyarokban."

A tojvániai infókat köszi. Kár, hogy az SWB felsõ kormányos lesz, mert ha valamit egyszerû volt eldöntenem a rekukkal kapcsolatban, az az, hogy az alsó kormányt kedvelem. A tadpole-jukat azért ki fogom próbálni! Várható árak?

#13114
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

A sarok-kerék összeérés problémát felvetettem a bentrideronline.com fórumon is. És valóban, nem akadt senki, akinek ez valódi problémát okozott volna, vagy ne tudta volna megszokni. Postoltak néhány érdekességet kanyartechnikával kapcsolatban.

Kedves A.M. Bringások: Tûkön ülve várom a Tojvániai teherhajó kikötését az Omszki tavon, fedélzetén a rekukkal! Kérlek, értesítsetek ha itt van!!! Addig is csepegtethetnétek valami infót a gépekrõl... Neten valami? Fotó, teszt, leírás?


A postolt kanyartechnikai érdekességeket megoszthatnád a fórummal, cserébe én is csepegtetek:
Két alaptípus lesz:
1, rövid tengelytávú (SWB) elöl 20", hátul 26" kerékkel, merev CroMo vázzal, felsõ dönthetõ kormánnyal, kompozit üléssel, Shimano Sora és Acera váltókkal (24 seb), V-fékekkel.
2, tadpole trike (elöl két 20"-os, hátul egy 26"-os kerék) , merev CroMo vázzal, hálós üléssel, direkt kormánnyal, Tektro (parkoló)fékkarral, Zoom tárcsafékekkel, Shimano 105 és XT váltókkal (3x9 seb)
Egyelõre ennyit mondanék. Az internetre egyébként még ezen konkrét típusokat nem rakták fel. Eddig tudtommal még csak Amerikába vittek belõle, ahol nagy sikert arattak vele a bemutatón. Minden továbbit majd szeptember végén, ha már megérkeztek... Mi is nagyon várjuk már, mert eddig csak a gyártó korábbi gépeit próbáltuk.

#13115
Jankó

Jankó

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.030 hozzászólás
A sarok-kerék összeérés problémát felvetettem a bentrideronline.com fórumon is. És valóban, nem akadt senki, akinek ez valódi problémát okozott volna, vagy ne tudta volna megszokni. Postoltak néhány érdekességet kanyartechnikával kapcsolatban.

Kedves A.M. Bringások: Tûkön ülve várom a Tojvániai teherhajó kikötését az Omszki tavon, fedélzetén a rekukkal! Kérlek, értesítsetek ha itt van!!! Addig is csepegtethetnétek valami infót a gépekrõl... Neten valami? Fotó, teszt, leírás?

#13116
Jankó

Jankó

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.030 hozzászólás
Sala, olvasol privit?;)

#13117
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

A háromkerekûekkel kapcsolatban biztos hogy túl általánosítva és elnagyolva fogalmaztam amikor azt írtam hogy "túl széles és alacsony", de nem tudom figyelmen kívül hagyni hogy:

1. Tényleg nagyon alacson üléspozíciót ad, autók között vagy mellett nem érezném jól magam.

2. A "kerépkárút" ez esetben számomra nem (csak) a szépen aszfaltozott, rámpázott elkülönített utat jelenti hanem az útvonalat amit naponta kétszer megteszek oda-vissza a munkahelyemig. Ebben pedig bõven vannak (mert szükségszerû hogy legyenek) járdák, padkák, ökör Demszki-karókkal sûrûn elzárt majd 1 méterrel odéb derékszögben megtört "kijelölt kerékpárutak", parkoló autók között (flangáló gyalogosokkal terhes) ide-oda szlalomozás (mert a marha autósa azt hiszi hogy a sárga vonal a járdán azt jelenti hogy adig õ parkolhat rajta) stb.

3. A mostani (vonóhorogra szerelt) bicajszállítómon nem fér el a háromkerekû, sem a hosszú (Kettwiesel) sem a rövid SteinTrikes).

Mindezek együtt _számomra_ úgy tûnik hogy nem teszik praktikussá a háromkerekûeket. Persze pofázok itt összevissza de nem próbáltam egyiket sem menetben - majd legközelebb :D


Hát akkor nézzük pontról pontra:
1, A Kettwiesel ülésmagassága 40 cm, ami azt jelenti, hogy átlag 10-15 cm-rel van csak alacsonyabban, mint az autóké, így az autós és a rekus fejmagasságánál is maximum ekkora a különbség. Kamionoknál nyilván más a helyzet.
Az ablakon keresztül tehát sokkal jobban tudja egy autós és egy rekus tartani a szemkontaktust, mint a normál bringás, akinek a feje leginkább az autó teteje felett helyezkedik el. Ez már önmagában nagyobb biztonságot eredményezhet, de akinek ez is alacsony (meg még nagyobb kényelemre vágyik), annak találták ki a Lepust, melynél az ülésmagasság 50-70 cm változtathatóan. Én személy szerint azt tapasztalom, hogy jóval nagyobb oldaltávolságot tartanak tõlem, mióta rekuval vagyok, mint régebben normál bringákkal. (Sokszor azért, hogy oldalról meg tudjanak jobban szemlélni...)
2, Ilyen forgalmi viszonyok között sokszor pont a trike szerintem a legjobb, mert ott a hirtelen megállás, újraindulás, araszolgatás, szalomozás sokkal egyszerûbb. A Kettwieselnek meg kifejezetten ez az erõssége. A Demszky karókat nem tudom, hogy pontosan milyen távolságra rakják, de mivel köztük a babakocsisoknak és a mozgássérülteknek is el kell tudni férni, így a reku is átfér köztük a tapasztalataim szerint. Persze lehet, hogy valahol túl szorosan rakták, de kiváncsi lennék egy ilyen esetében a valós távolságra.
3, Vonóhorgosra valóban gond lehet feltenni (kérdés hogy hányasra?) fõleg, ha nem csak ezt akarod szállítani, viszont a tetõre simán felrakható bringaszállító nélkül is, csak le kell kötözni a rudakhoz a kerekeket. Én már jónéhányszor vittem így trike-ot.
Egyébként ha jössz a Miniért, akkor szerintem tégy pár kört egy Kettwiesellel, érdemes. Eddig aki kipróbálta, annak az arcán mindig olyan üdvözült mosolyt lehetett látni. :)

#13118
Csory

Csory

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
:D Mivel kb egyszerre pötyöghettünk a gépen úgy tûnik mintha a Te bejegyzésedre reagáltam volna közben pedig a Jankóéra :D

Tényleg alsó kormánnyal kértem, de nem azért mert keskenyebb mint a felsõ hanem mert sokkal kényelmesebbnek találtam. Amúgy valóban töprengésre érdemesen széles az alsó kormány - futottunk is egy kört hogy akkor most beakad-e a végébe körbefûzött bowden vagy sem.

A Tagun rugózása kétségkívül sokkal jobb mint akármelyik SWB-é, itt a tengelytáv elõhozza a limuzin-feelinget. Cserébe rövid helyen úgy fordul hogy az ember feláll, maga alá nyúl és megemelve körbefordítja mint a nádparipát :D

A háromkerekûekkel kapcsolatban biztos hogy túl általánosítva és elnagyolva fogalmaztam amikor azt írtam hogy "túl széles és alacsony", de nem tudom figyelmen kívül hagyni hogy:

1. Tényleg nagyon alacson üléspozíciót ad, autók között vagy mellett nem érezném jól magam.

2. A "kerépkárút" ez esetben számomra nem (csak) a szépen aszfaltozott, rámpázott elkülönített utat jelenti hanem az útvonalat amit naponta kétszer megteszek oda-vissza a munkahelyemig. Ebben pedig bõven vannak (mert szükségszerû hogy legyenek) járdák, padkák, ökör Demszki-karókkal sûrûn elzárt majd 1 méterrel odéb derékszögben megtört "kijelölt kerékpárutak", parkoló autók között (flangáló gyalogosokkal terhes) ide-oda szlalomozás (mert a marha autósa azt hiszi hogy a sárga vonal a járdán azt jelenti hogy adig õ parkolhat rajta) stb.

3. A mostani (vonóhorogra szerelt) bicajszállítómon nem fér el a háromkerekû, sem a hosszú (Kettwiesel) sem a rövid SteinTrikes).

Mindezek együtt _számomra_ úgy tûnik hogy nem teszik praktikussá a háromkerekûeket. Persze pofázok itt összevissza de nem próbáltam egyiket sem menetben - majd legközelebb :D
...Öööö... És hogy veszem LE a lábam a pedálról?...

#13119
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

Jaja... Épp ezért van elõl nyomi kis 16-os kerekük hogy ne akadjon bele a láb - ettõl aztán nyomi kiskerekûnek látszik :D A Kettwiesel háromkerekû, ebben a minõségben számomra kiesett (nem fér el a csodás BPi bicajutakon). A Tagun szintén zenész mert rohadt hosszú (nehezen szállítható, tárolható). Persze országútra / túrázni ez lehet a király. Én a helyedben bökdösném még az ötöst, az igazság szvsz vhol ott van eltemetve...

Ps: Ha addigra nem lesz Saláéknak demo minijük szivesen odaadom az enyémet egy körre amikor megjön :)


16-os elsõ kereket gondolom a CLWB-kre érted. Egyébként azok között is van olyan, amelyiknek 20-as elsõ kereke van, ami már nem olyan kicsi. Ott az ülés kicsit magasabban van, alatta viszont van hely a csomagoknak.
Egyébként miért gondolod, hogy a Kettwiesel (vagy egyéb trike-ok) nem fér el a bpi bicajutakon? Én eddig bárhol elfértem vele, mivel nem foglal el sokkal nagyobb szélességet, mint az ember válla. Az meg ugye bármilyen bringán ugyanakkora. :) (A karoddal pont a sárvédõkre tudsz könyökölni.) Ha pedig el akarsz menni valaki mellett, akkor a nagyon keskeny helyen a tapasztalatlanok sem csalinkáznak vele, így még kisebb is lehet az igényelt szélessége. Csak a nagyon szûk karók jelenthetnek problémát, de én még mindenhol átfértem vele, legfeljebb egy kicsit lelassítottam a centizéshez. Megjegyzem egy alsó kormányos reku legtöbbször szélesebb, mint a felsõ körmányosok, mégis Te is így kérted, ha jól emlékszem.
A Kettwiesel egyébként nagyon jó, egyértelmûen "kanyarbajnok". Szinte mozdulatlanul tud maradni a bal hátsó kerék éles balra kanyarodáskor, így a gép akár önmaga körül is meg tud fordulni. Ez nagyon hasznos tud lenni városban...Tárolni meg a két hátsó kerékre és az ülés háttámlájára felállítva is lehet. A Tagun már nem ilyen fordulékony, viszont német létére olyan kellemes a rugózása, mint egy nagy francia limuziné. A méretére vonatkozóan meg összehajtható így kisebb helyen is elfér.

#13120
Csory

Csory

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Jaja... Épp ezért van elõl nyomi kis 16-os kerekük hogy ne akadjon bele a láb - ettõl aztán nyomi kiskerekûnek látszik :D A Kettwiesel háromkerekû, ebben a minõségben számomra kiesett (nem fér el a csodás BPi bicajutakon). A Tagun szintén zenész mert rohadt hosszú (nehezen szállítható, tárolható). Persze országútra / túrázni ez lehet a király. Én a helyedben bökdösném még az ötöst, az igazság szvsz vhol ott van eltemetve...

Ps: Ha addigra nem lesz Saláéknak demo minijük szivesen odaadom az enyémet egy körre amikor megjön :)
...Öööö... És hogy veszem LE a lábam a pedálról?...