Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#11881
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Egyetérteni soha nem fogok vele ebben a kérdésben, mert véleményem szerint szükség van kisérletezõkre!

És még egy szempont: Minden szülõ másként néz a maga gyerekére. Lehet hogy más gyereke jobban tanul, gyorsabban fut, tudomisén. Az én gyermekem egy kicsit én vagyok. A kerékpár már eléggé összetett gyártmány ahhoz, hogy rá lehessen mondani: Tiszta apja.

Mutasd a kerékpárt amit te csináltál, s én megmondom ki vagy!

A Bacchettám kormányát pl. megtoldottam a markolatoknál. A partvis nyele pont olyan átmérõjû, hát reszeltem két toldatot. Az amcsik köpni-nyelni nem tudtak mikor megmutattam. Náluk ez elképzelhetetlen, csóringer bunkóság.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11882
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 posts

Azt gondolom, hogy Thommey nem erre gondolt. Õ abból indult ki, hogy tudd egy fajta, kategóriájú géppel menni és ezen belül keresi a számára legjobbat. Ilyen szempontból konvencionális. Egy pythonra rá sem ül, nem hogy próbára vetemedne. Valószínûleg nem Õ volt az elsõ, aki alu vagy karbon vázat, tárcsaféket használt. Ha másoknak beválik, akkor neki is jó lesz. Ilyen típusra is szükség van, Õ a marketingesek fõ célcsoportja.

Egyetérteni soha nem fogok vele ebben a kérdésben, mert véleményem szerint szükség van kisérletezõkre! (bármilyen minõségi szinten is készítsék a gépeiket) Õk azok, akik megalapozzák azokat az újításokat, amiket késõbb a "gyárak" megtalálnak, ha életképes az ötlet és készre fejlesztenek. Ezek után a fogyasztói társadalom tagjai különbözõ paraméterek alapján, (pl.: ár, súly, esztétika, státusz érték) kiválasztják a számukra megfelelõt.

Mind e mellett biztosan meg van a helye a gramm mániásoknak is. Ez is egy fajta tudás, amit biztosan sokan értékelnek.



Ezt tényleg benéztem, azt hittem, Lompi gépére reagált így Thommey.
Jut eszembe: szépen termelsz Lompi

#11883
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Azt gondolom, hogy Thommey nem erre gondolt. Õ abból indult ki, hogy tudd egy fajta, kategóriájú géppel menni és ezen belül keresi a számára legjobbat. Ilyen szempontból konvencionális. Egy pythonra rá sem ül, nem hogy próbára vetemedne. Valószínûleg nem Õ volt az elsõ, aki alu vagy karbon vázat, tárcsaféket használt. Ha másoknak beválik, akkor neki is jó lesz. Ilyen típusra is szükség van, Õ a marketingesek fõ célcsoportja.

Egyetérteni soha nem fogok vele ebben a kérdésben, mert véleményem szerint szükség van kisérletezõkre! (bármilyen minõségi szinten is készítsék a gépeiket) Õk azok, akik megalapozzák azokat az újításokat, amiket késõbb a "gyárak" megtalálnak, ha életképes az ötlet és készre fejlesztenek. Ezek után a fogyasztói társadalom tagjai különbözõ paraméterek alapján, (pl.: ár, súly, esztétika, státusz érték) kiválasztják a számukra megfelelõt.

Mind e mellett biztosan meg van a helye a gramm mániásoknak is. Ez is egy fajta tudás, amit biztosan sokan értékelnek.

#11884
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 posts

Nem szeretnék példákat hozni, mert magukra veszik az emberek:) Nem, nincsen referenciamunkám, sõt semmilyen sem, hiszen, mint elmondtam nem vágnék bele ilyenbe (A pont). Sztem fut elég gyári (na jó nem elég sok) az utakon, amihez mindenki tudja viszonyítani, ha nem elfogult oldalról nézi. Mint tudjuk a kritikához nem referenciamunka kell, hanem sajátos látásmód. Ami 999 embernek szép, az nekem lehet ronda. Bár a számok nemezt szokták mutatni. Én inkább a grammok lefaragásában jeleskedem, bár a tárgyilagos véleményemen ígyis sokan megsértõdnek, de az utóbbi 18 éves bringás pályafutásom megtanított a "leszarom" mimika felvételére:D
És alaptételem, hogy az a bringa, amit nekem kell megszokni, az szar. Ami az elsõ 10km-en olyan, mintha egy éve tekernék vele az jó. Eddig nem sok ilyennel találkoztam, de abból 3 van nekem is, illetve 5 volt, csak néha kell a lé:)



Pythonos tapasztalataim alapján mondom, hogy Python gépe (csak ahhoz volt szerencsém) nem sima bringa, de még csak nem is sima fekvõ. Nem megszokni kell, hanem újra meg kell tanulni vele biciklizni! Egészen más világ. Itt jegyezném meg, hogy a gyári fekvõmmel is idõbe telt, mire kimerészkedtem a bringaútra, és még messze nincs olyan szintû technikám, mint hagyományos bringán.

Központi kormányzású gyári rekut meg nem nagyon láttam...

#11885
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts

thommey
Szabad tudni konkrétan melyik gépek azok amik nálad "ipari hulladék kategória" minõsítést kaptak? :)
Vagy van esetleg valamilyen referenciamunkád amit te készítettél? Amihez hasonlítani lehetne az ipari hulladékokat? :)
;)


Nem szeretnék példákat hozni, mert magukra veszik az emberek:) Nem, nincsen referenciamunkám, sõt semmilyen sem, hiszen, mint elmondtam nem vágnék bele ilyenbe (A pont). Sztem fut elég gyári (na jó nem elég sok) az utakon, amihez mindenki tudja viszonyítani, ha nem elfogult oldalról nézi. Mint tudjuk a kritikához nem referenciamunka kell, hanem sajátos látásmód. Ami 999 embernek szép, az nekem lehet ronda. Bár a számok nemezt szokták mutatni. Én inkább a grammok lefaragásában jeleskedem, bár a tárgyilagos véleményemen ígyis sokan megsértõdnek, de az utóbbi 18 éves bringás pályafutásom megtanított a "leszarom" mimika felvételére:D
És alaptételem, hogy az a bringa, amit nekem kell megszokni, az szar. Ami az elsõ 10km-en olyan, mintha egy éve tekernék vele az jó. Eddig nem sok ilyennel találkoztam, de abból 3 van nekem is, illetve 5 volt, csak néha kell a lé:)

#11886
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
pyton a proba ingyévan bárkinek nemis festem le mig nem megy rendesen:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11887
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Sporttárs! Ez nagyon "gyári" lett! Ezt is kipróbálhatom?
Ja, és ebbõl is lehet egy kerékkel több! Itt találsz belõle:
http://www.flickr.co..._uploads/page1/

#11888
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Kíváncsi vagyok, milyen vele menni?


Sokkal könnyebb vele menni mint ... egy monociklivel :)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11889
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
pontosan sok gyakorlást igénylö gép. lehetetlent nem ismerek csak a lehetöségek erösen korlátozotak:(
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11890
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
ez aztán letisztult formavilág!
Kíváncsi vagyok, milyen vele menni?
(ahogy Murla írását olvastam, elsõ nekifutásra csak "esni-kelni" lehet vele.)
lompi, te aztán ügyes kezû "gyerek" vagy! :)

#11891
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
végleges pyton verzio http://joyyo.uw.hu/pyton2.jpg
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11892
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
Micsoda aktivitás van itt :o
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11893
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Nem szaporítva a szót, agyváltó rulez!
Rekun SRAM Dual Drive, a Yasec masinában - kifejezetten túrára épült - Rohloff Speedhub.
Mindkettõ szuper a maga helyén!

#11894
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Nyílvánvaló hiányosságaim vannak a váltókezeléssel kapcsolatban. Én sajnos nem tudok a papírformának megfelelõen használni egy láncváltót. (nem is akarok)
Amikor egy hosszú emelkedõ felénél elfogy a szufla és már a szorzón is gangolni kell, akkor dobok eggyet rajta és örülök, hogy tudom még tartani a ritmust, nem hogy tehermentesítsek... Montinál (ha látom a végét) még kiállok, rekunál pörgetni kell. Létezik már olyan átdobó amelyik ezt tudja, de az agyváltó egyik nagy elõnye (amiért preferálom ezt a technikát) éppen ebben rejlik. Stabilan 100 kiló fölött vagyok, plusz a cucc, ennek megfelelõ erõkifejtéssel. Az agyváltóra, ha rákattintok, az vált. Nem kell tehermentesíteni, ráolvasni vagy vajákos asszonyt hívni hozzá. Nekem ez fontos. Mind e mellett, csak komfort vagy túra gépen használnám (használom)...

#11895
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

...én ezt a terhelés alatti váltást nem értem, hogy ez miért annyira fontos neked

Egyáltalán nem fontos, csak Python vetette fel a 6. pontjában, arra reagáltam. Mivel sosem volt agyváltóm, a sok-sok éve beidegzõdött tehermentesített váltást csinálom automatikusan, cseppet sem zavar, gondolom ezzel mindannyian így vagyunk. Elõre látható megállásnál sem feljetek el visszaváltani, ezt is már mind rég megtanultuk. Ezek ellenére mégsem érzem úgy, hogy fölösleges egy agyváltó, persze lehet, hogy túlragozom a dolgokat... Akkor sorry!

#11896
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Ez miért érv a DD mellett? Terhelés alatt fog Neked váltani a soksebit agyváltó is (vagy nem?). Épp azért, mivel "elöl" (mármint a szorzóval) ritkábban váltasz, nekem ésszerûbbnek tûnik, ha a soksebis egység az agyváltó, nem pedig a szorzó. Így többször tudod kihasználni, hogy terhelés alatt lehet váltani, mintha a szorzóval tudnád ugyanezt megcsinálni.

Stoki, amit írtál: ha nincs is hivatalos Alfine bal váltókar, attól még tudok rakni elsõ átdobót, hozzá való karral. Szóval valszeg nem értem, miért poén, hogy a Shimano ad bal oldali 2-es váltókart..? Vagy ez kombinált, mint a DD karja?


...ha valaki ad arra, hogy stílusban ugyanolyan legyen a jobb és a bal oldali váltókar, akkor érdekes egyébként meg nem...Ezzel a felfedezésemmel csak azt akartam jelezni, hogy a tervezõknek is eszébe jutott az, ami te felvetettél, mint lehetõség.

...én ezt a terhelés alatti váltást nem értem, hogy ez miért annyira fontos neked...Én sose szoktam a láncváltóval, pedig az alkatrészeim megengedhetnék...Ez - talán - ott fontos, amikor montival terepen - versenyen - hegyen felfelé nyomni kell kis ösvényeken és bármelyik pillanatban az ember elé kerülhet egy ellenfél...egyébként meg sosem kell, illetve nagyon ritkán.Az agyváltónál régen tekeréssel, de egy pillanatnyi terhelés kihagyással lehetett váltani, láncváltóval meg igy kell...A mostani agyváltókat nem ismerem (még, de lehet, hogy hamarosan nekem is lesz), de szerintem azokkal is lehet mostanság is így váltani.

De ha nem így van a mostani agyváltóknál, akkor bátran írjátok le azt, hogy hülyeséget írok...

#11897
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Nos... Nem mondanám, hogy értem! Velem elõfordult már közúton is, (érdi emelkedõ) hogy az elsõ váltó nem mûxöt terhelés alatt (Shimano LX). Terepen , montinál meg rengetegszer (bár a Sram X9 most rendben van, de ezzel nem akarok vitát nyitni).
A hátsónak meg mindegy! Az vált! Síkon, emelkedõn, lejtõn. Érthetõ, hiszen nem a feszülõ láncot kell lecibálnia a tányérról. Alulról a "laza" láncot vezeti át. Tehát, mi a kérdés?

#11898
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

6. terhelés alatt is vált (és az elsõ átdobó?) a hátsó sornak és kanálnak meg mindegy, hogy éppen feszül a lánc vagy sem. Ez a válasz arra is, hogy miért nem az elsõ hármas tányért ötvözték egy 7-es aggyal.

Ez miért érv a DD mellett? Terhelés alatt fog Neked váltani a soksebit agyváltó is (vagy nem?). Épp azért, mivel "elöl" (mármint a szorzóval) ritkábban váltasz, nekem ésszerûbbnek tûnik, ha a soksebis egység az agyváltó, nem pedig a szorzó. Így többször tudod kihasználni, hogy terhelés alatt lehet váltani, mintha a szorzóval tudnád ugyanezt megcsinálni.

Stoki, amit írtál: ha nincs is hivatalos Alfine bal váltókar, attól még tudok rakni elsõ átdobót, hozzá való karral. Szóval valszeg nem értem, miért poén, hogy a Shimano ad bal oldali 2-es váltókart..? Vagy ez kombinált, mint a DD karja?

#11899
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
pyton a pyton kisé árszabva szinte majdnem tejesen uj lett:)))))))))) http://joyyo.uw.hu/piton1.jpg
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11900
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Imotion (9) elöl meg egy Schlumpf (2) ... Hmmm... Micsoda párosítás! De ez már a Rolli árában van.
A tisztasága és praktikussága miatt ezek a zárt váltók nagy fejlõdés elõtt állnak! Szerintem elõbb-utóbb megjelennek a csuszó tengelyes, napkerekes, DAF rendszerû váltók (valószínûleg a hajtómû fölötti területen) párosítva a bordás szíjjal.

Szóval, hajrá (agy?) váltók!