Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
Started by
Bikemag
, 2001. June 02. 03:26
#10501
Posted 2009. November 17. - 23:36

a 28"-as kerék a gördülési ellenállást hivatott még jobban csökkenteni. Minél nagyobb egy kerék annál kisebb a gördülési ellenállása ugyanolyan szélességû és felületû gumiabroncs mellett.
Valószínûleg ezt szerette volna a masina építõje érvényesíteni.
Valószínûleg ezt szerette volna a masina építõje érvényesíteni.
#10502
Posted 2009. November 17. - 22:29

Na erre nagyon kiváncsi leszek! Sokan fogunk örülni, ha ez sikerül! Én mindenképp! Errõl álmodomRészleteket siker esetén írok.

Jobban belegondolva viszont 200-as sugarú hajlítással nem sokkal vagyunk beljebb, mint egy egyenes csõvel. Ez méterenként kb. 30 centi emelkedést jelent (mármint a csõ síkjában, értitek).
#10503
Posted 2009. November 17. - 22:27

mókuskormány, de nem egyenes, hanem hajlított a vége. Olyasmi, mint itt a harmadik.a Te gépeden (ha jól látom) nem a csutak kormány van

Elõre nem tudnék 28-ast rakni. Nem érem át lábbal, vagy mivel, X-Seammel...A kerék. Nyílván minnél nagyobb annál komfortosabb, de miért az eltérõ méret utáni vágyad? Pláne ott, ahol ezt a megvalósítás nem indokolja...
#10504
Posted 2009. November 17. - 21:21

Hááát... Újat nem tudtam meg. Ezt a liftes sztorit már hallottam, de sem a filmen, sem a Te gépeden (ha jól látom) nem a csutak kormány van. Ergo sem a súly, sem a méret nem lehet indok. (az enyémen extrém széles van az nem összehasonlítási alap) Az a fajta, ahol összeér a hüvelykujjad, na ott ez lehet indok.
A hasbaszúrós kormánytól a dönthetõ stucni sem véd!
leginkább semmi. Ha a kormány az ülés alatt lenne és összehozol egy frontálist, akkor is tepsi. Én magam sem értettem egyet Levivel ebben a kérdésben.
A kerék. Nyílván minnél nagyobb annál komfortosabb, de miért az eltérõ méret utáni vágyad? Pláne ott, ahol ezt a megvalósítás nem indokolja...
Szerintem a válasz a CSAK! Nincs reális magyarázata, mint ahogyan pl. a Pythonnak sem volt. Városban nem volt praktikus, városon kívül meg lassú... Mégis megcsináltam!
Mert jó volt ránézni. Ennél jobb választ Te sem tudsz!
A hasbaszúrós kormánytól a dönthetõ stucni sem véd!

A kerék. Nyílván minnél nagyobb annál komfortosabb, de miért az eltérõ méret utáni vágyad? Pláne ott, ahol ezt a megvalósítás nem indokolja...
Szerintem a válasz a CSAK! Nincs reális magyarázata, mint ahogyan pl. a Pythonnak sem volt. Városban nem volt praktikus, városon kívül meg lassú... Mégis megcsináltam!

#10505
Posted 2009. November 17. - 20:55

Köszönöm kérdésed... de errõl álmodni? Motyoo iszol Te rendesen?

Mókuskormány: kisebb = könnyebb. De hazudnék, ha azt mondanám, ez az igazi ok. Alapvetõen nem férne be más kormánnyal a liftbe a gép. A hatodikra meg a franc sem fogja állandóan felcipelni. Szóval ezért lett még az elsõn ilyen kormány. Amúgy megszerettem, nagyon kényelmes karpozíciót eredményez. A hasbaszúrós történettõl meg véd egy dönthetõ stucni.
28-as kerék: a nyáron a fejembe vettem, hogy lassú a gép a 20-as kerék miatt. Tisztában vagyok vele, hogy ez (részben) hülyeség, de akkor is a fejembe vettem


#10506
Posted 2009. November 17. - 16:38

Attól nem tartok! Egyébként is a fejét veszi célba! Egyébként bármely kerónál gáz az ütközés kialakítástól függetlenül.
Igazán csak az késztetett az írásra, hogy többször találkoztam olyan rekusokkal, akik favorizálják a hörcsög/sáska/mókus kormányt, de elfogadható választ még csak Puputól kaptam. Beforgatta az elsõkereket 180'-al a váz alá és vissza hajtotta rá a kormányt. A teljes hosz a bumm miatt nem változott, de a kerékvonalnál spórolt vagy tíz centit. Ez egy a rakodásnál szempont lehet. A Cobránál is az összecsukhatóság miatt van egy (szerintem kényelmetlen) mókus kormány. Ennyi... Ja, meg talán a súly csökkentése. Ezért egyes emberek bármilyen aberációra képesek.
A kerék méret. Egyes rekukon azért van elöl 20'-os kerék, hogy ne kelljen túl magasra tenni a hajtómûvet. Hátul meg azért van 26'-os mert hogy a komfort... És azért nem 28'-as, mert nem. Ha sikerül megoldani elöl a 24'-t akkor meg az értelmesebje már hátra is azt rak. Furai!
Szóval szeretném megérteni...
Igazán csak az késztetett az írásra, hogy többször találkoztam olyan rekusokkal, akik favorizálják a hörcsög/sáska/mókus kormányt, de elfogadható választ még csak Puputól kaptam. Beforgatta az elsõkereket 180'-al a váz alá és vissza hajtotta rá a kormányt. A teljes hosz a bumm miatt nem változott, de a kerékvonalnál spórolt vagy tíz centit. Ez egy a rakodásnál szempont lehet. A Cobránál is az összecsukhatóság miatt van egy (szerintem kényelmetlen) mókus kormány. Ennyi... Ja, meg talán a súly csökkentése. Ezért egyes emberek bármilyen aberációra képesek.
A kerék méret. Egyes rekukon azért van elöl 20'-os kerék, hogy ne kelljen túl magasra tenni a hajtómûvet. Hátul meg azért van 26'-os mert hogy a komfort... És azért nem 28'-as, mert nem. Ha sikerül megoldani elöl a 24'-t akkor meg az értelmesebje már hátra is azt rak. Furai!
Szóval szeretném megérteni...
#10507
Posted 2009. November 17. - 16:14

Én meg arra lennék kíváncsi, hogy mit csinál egy ilyen kormány egy ütközésnél. Arra tudok gondolni, hogy esetleg mellkasba fúródik. Kéne csinálni ütközési teszteket!
#10508
Posted 2009. November 17. - 15:41

Na, helyben vagyunk! 28/26 (vagy 28/24?) kerekek, mókuskormány. Ilyenrõl szoktam álmondni
Megnéztem mégegyszer! A gép qrva jó, tetszik! A hátsó villa kialakítás különösen! A kormány állítása mélységben is megoldott, erre szükség is van. A kéz nincs annyira közel a mellkashoz, mint a csutak hörcsögkormányon, ezért talán annyira nem kényelmetlen. A kisebb elsõ és a nagyobb hátsó optikailag dob a gépen. Szerintem "ez volt raktáron" szisztémával készült, de ettõl még kiváló az ötlet és a gép
... de errõl álmodni? Motyoo iszol Te rendesen?

Mégegyszer kérdem, mi elõnye van itt, az eltérõ méretû kerekeknek?
Mi haszna van itt, a korlátba kapaszkodom érzetû kormánynak?
Kérlek ne hagyj hülyén elpusztulnom! Tanulni akarok!

#10509
Posted 2009. November 17. - 15:08

Szuper! Jó a film, de miért oly nagyszerû ez a kormány meg az eltérõ méretû kerék? Valaki ossza meg velem!
Az eltérõ méretû kerekekre eltérõ méretû köpeny és belsõ dukál.
A kormány, ha jól látom kellõen széles (nem egy csutak) a tartáshoz és meglehetõsen közel van a mellkashoz azért, hogy a láb elférjen alatta.
A tüdõkapacitás nem nagyobb, a légellenállás nem kisebb, nem praktikus, akkor meg méééééé jó?!
Papa! Az ívek milyen távolságra lehetnek egymástól? Vagy csak egy és aztán hefti hozzá a többit?
Az eltérõ méretû kerekekre eltérõ méretû köpeny és belsõ dukál.
A kormány, ha jól látom kellõen széles (nem egy csutak) a tartáshoz és meglehetõsen közel van a mellkashoz azért, hogy a láb elférjen alatta.
A tüdõkapacitás nem nagyobb, a légellenállás nem kisebb, nem praktikus, akkor meg méééééé jó?!
Papa! Az ívek milyen távolságra lehetnek egymástól? Vagy csak egy és aztán hefti hozzá a többit?
#10510
Posted 2009. November 17. - 15:06

Úgy tûnik, találtam egy céget, amelyik - sporttársi érzületbõl - hajlandó vállalni 50x1-es csõ hajlítását, nem szériamelóban is. Sablonba, tüskés géppel, 200-as rádiuszra.
Részleteket siker esetén írok.
Részleteket siker esetén írok.
#10511
Posted 2009. November 17. - 11:52

Na, helyben vagyunk! 28/26 (vagy 28/24?) kerekek, mókuskormány. Ilyenrõl szoktam álmondni

#10512
Posted 2009. November 17. - 09:12

#10513
Posted 2009. November 16. - 23:30

#10514
Posted 2009. November 16. - 23:26

Lefekvés elõtt vedd ki a kezed a bilibõl és mosd meg!Ha valaki karácsonyra ilyet szeretne nekem adni azt naaaaaagyon megköszönném
![]()
![]()
![]()
http://s363.photobuc...ciglio/?start=0
okéoké mindjárt felébredek:)

Lompi, egyenesben van a hátsó kereked, már csak a felni a kérdéses, de meglesz az is, aztán rendesen összedrótozom neked!

#10515
Posted 2009. November 16. - 23:00

#10516
Posted 2009. November 16. - 22:54

Ha valaki karácsonyra ilyet szeretne nekem adni azt naaaaaagyon megköszönném

http://s363.photobuc...ciglio/?start=0
okéoké mindjárt felébredek
:)




http://s363.photobuc...ciglio/?start=0
okéoké mindjárt felébredek

#10517
Posted 2009. November 16. - 22:52

#10518
Posted 2009. November 16. - 19:10

számoljunk! Lompi, Norbi, Python, Levi, ZsizsiMéééér a végén?
készülõben: Motyoo, Reku Papa, Szélvész, Pupu ?
Ez tíz gép! Szép létszám!
#10519
Posted 2009. November 16. - 17:24

Azis lehet hogy az elsö tavaszi turán is lesz pár darab
)))

#10520
Posted 2009. November 16. - 16:35

Méééér a végén?"...Ha ez így megy tovább, nyár végén már komoly létszámú közös túrát szervezhetünk!"